RKC Waalwijk

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

RKC Waalwijk

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:31 pm

Alles over RKC
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 01, 2006 5:50 am

waarom staat hier nog niets??
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di aug 01, 2006 5:59 am

Omdat jij niet aanwezig bent! ;)
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 01, 2006 6:00 am

De op 1 na mooiste club van het land. De club van Brabant!!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 01, 2006 10:46 am

Lucas schreef:De op 1 na mooiste club van het land.
dat is Sparta :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 04, 2006 3:38 pm

Van den Bergh krijgt vijf duels aan zijn broek

4/8/2006 14:36

Het gedrag in het oefenduel met Cambuur Leeuwarden komt RKC'er Ricky van den Bergh duur te staan. De flinke straf die KNVB-aanklager in zijn hoofd had, heeft de aanvaller geaccepteerd.
Van den Bergh kreeg een schikking voorgeschoteld van vijf wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk. De straf geldt voor alle wedstrijden die RKC speelt. Aangezien de Waalwijkers nog drie oefenduels spelen moet de spits de eerste Eredivisie-ontmoeting laten schieten.

Na een stevige overtreding raakte Van den Bergh dinsdag buiten zijn zinnen, met een massale knokpartij als gevolg waarin Cambuur-aanvoerder Rick Hooyboer de andere hoofdrolspeler was. Voor scheidsrechter Hessel Steegstra was het aanleiding het oefenduel na een half uur niet meer te hervatten.
www.vi.nl

Een goed begin is het halve werk. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za aug 05, 2006 12:11 pm

Duke schreef:
Van den Bergh krijgt vijf duels aan zijn broek

4/8/2006 14:36

Het gedrag in het oefenduel met Cambuur Leeuwarden komt RKC'er Ricky van den Bergh duur te staan. De flinke straf die KNVB-aanklager in zijn hoofd had, heeft de aanvaller geaccepteerd.
Van den Bergh kreeg een schikking voorgeschoteld van vijf wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk. De straf geldt voor alle wedstrijden die RKC speelt. Aangezien de Waalwijkers nog drie oefenduels spelen moet de spits de eerste Eredivisie-ontmoeting laten schieten.

Na een stevige overtreding raakte Van den Bergh dinsdag buiten zijn zinnen, met een massale knokpartij als gevolg waarin Cambuur-aanvoerder Rick Hooyboer de andere hoofdrolspeler was. Voor scheidsrechter Hessel Steegstra was het aanleiding het oefenduel na een half uur niet meer te hervatten.
www.vi.nl

Een goed begin is het halve werk. :D
Toen ik dat van die oefenwedstrijden las, was het eerste wat ik dacht: Dan plant RKC toch even een extra oefenwedstrijd in???
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 27, 2006 11:28 am

Adrie Koster weg bij RKC Waalwijk

RKC Waalwijk heeft maandag de samenwerking met hoofdcoach Adrie Koster met onmiddellijke ingang beëindigd. Als gevolg van de tegenvallende resultaten hebben de clubleiding en de 52-jarige trainer in onderling overleg besloten om niet meer met elkaar door te gaan. Ook assistent-trainer Ton Verkerk is uit zijn functie ontheven.

RKC Waalwijk heeft maandag de samenwerking met hoofdcoach Adrie Koster met onmiddellijke ingang beëindigd. Als gevolg van de tegenvallende resultaten hebben de clubleiding en de 52-jarige trainer in onderling overleg besloten om niet meer met elkaar door te gaan. Ook assistent-trainer Ton Verkerk is uit zijn functie ontheven.

,,Beide partijen zijn tot deze beslissing gekomen in een gesprek dat maandagochtend heeft plaatsgevonden'', liet RKC Waalwijk weten.

,,Gezien de gelijkwaardige samenwerking tussen beide trainers wordt de assistent-trainer medeverantwoordelijk gesteld voor de tegenvallende prestaties.''

'Het gehele jaar 2006 is van invloed geweest op de beslissing'

De clubleiding benadrukte dat niet alleen de slechte resulaten in dit seizoen een rol hebben gespeeld in de besluitvorming over het duo Koster/Verkerk. Het gehele jaar 2006 is daarop van invloed geweest, zo gaf het bestuur aan in een persverklaring.

RKC Waalwijk zakte zondag naar de laatste plaats in de eredivisie. De Brabantse ploeg haalde uit veertien duels slechts acht punten. RKC won dit seizoen pas één keer, met 1-0 van ADO Den Haag.

Koster was sinds de zomer van 2005 werkzaam bij RKC. Vorig seizoen eindigde de Waalwijkse club op de twaalfde plaats. Adrie Bogers, de trainer-coach van Jong RKC Waalwijk, neemt voorlopig de taken van Koster over. ,,Met nieuwe invloeden hoopt de clubleiding dat het tij snel zal keren en de weg naar boven weer wordt ingeslagen'', aldus de Brabantse club.

Koster, geboren in Zierikzee, is de tweede coach in de eredivisie die dit seizoen zijn baan verliest. Vorige week maandag stapte Frans Adelaar op bij ADO Den Haag wegens aanhoudende bedreigingen door Haagse 'supporters'.

Koster werkte eerder als trainer-coach bij Willem II, Roda JC, Helmond Sport, TOP Oss, Excelsior en VVV-Venlo. De drievoudige international stond als speler onder contract bij Roda JC en PSV.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 27, 2006 11:32 am

Wat een flauwekul! Waarschijnlijk denken ze dat het ADO effect nu ook in waalwijk zal plaatsvinden. :nooo:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 11:42 am

Inderdaad flauwekul en ik had dit ook helemaal niet verwacht !
RKC speelt niet zo slecht, maar ze hebben de laatste jaren boven hun stand geleefd. Niet dat ze de laatste plaats moeten bezetten, maar onderdaan de middenmoot is wel waar ze ongeveer thuis horen.

Ik verwacht niet dat een nieuwe trainer wonderen kan verrichten daar.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 27, 2006 11:51 am

Het hele jaar 2006 is van invloed geweest? Was het niet het bestuur dat januari Hoogendorp verkocht aan een Duitse club en de beste helft van de selectie aan AZ?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 27, 2006 11:53 am

Ik vindt dat Rkc het de laatste jaren gewoon goed gedaan heeft, en helemaal niet boven hun stand hebben geleefd.Hoe moet ik dat trouwens, zien een club die boven z'n stand leeft ?.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 11:58 am

Met minimale middelen maximaal presteren.
Het budget van RKC is een van de laagste in de HCE, maar dat was vaak niet af te zien aan de prestaties van de club. Nu wel.
Dat bedoel ik met boven hun stand prestereren.

En inderdaad, ze verkopen altijd hun beste spelers. Maar Hoogendorp was een garantie voor doelpunten en een vervanger hebben ze niet, dat kost veel punten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 27, 2006 12:04 pm

Ik vindt dat gewoon knap gedaan van Rkc, niks boven je stand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 27, 2006 6:42 pm

Zal waarschijnlijk tegen het zere been van Lucas zijn, maar ik zal er geen traan om laten wanneer ze degraderen.

Verder roept RKC bij mij altijd het gevoel op dat we weer met grote cijfers. gaan winnen. Iets wat ik bijvoorbeeld ook heb met WillemII.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 27, 2006 7:12 pm

RKC speelt toch op 6 clubs na geloof ik het langst onafgebroken in de eredivisie. Is zondermeer knap, waalwijk heeft maar 30.000 inwoners, den Bosch en Tilburg op steenworp afstand.
Ajax verliest niet vaak punten tegen RKC inderdaad. Feyenoord wil nog wel eens moeite hebben met RKC

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 28, 2006 10:35 am

Naast Ajax, Feyenoord, PSV en FC Utrecht is RKC Waalwijk de vijfde club in Nederland die nog nooit uit de eredivisie degradeerde.


Bron: Sportweek

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di nov 28, 2006 2:30 pm

RKC speelt dan ook pas sinds '84 betaald voetbal en sinds '88 in de Eredivisie. Ik heb altijd een hekel gehad aan RKC. Ze komen uit Waalwijk, hebben een lelijk stadionnetje en oerlelijke shirts. Wat mij betreft gaan ze keihard degraderen en zien we ze nooit meer terug :eusa_dance:

Hetzelfde heb ik met Excelsior maar degradatie van de satellietclub van Feyenoord zit er helaas niet in. Ado moet er persé in blijven, helemaal met het nieuwe stadion is dat volgend seizoen een ruim Eredivisiewaardige club. Als ik verder moet kiezen tussen Willem II, NEC, Sparta en RKC dan zal ik RKC verreweg het minst missen.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 28, 2006 2:36 pm

Ieder natuurlijk zijn voorkeuren. Maar om de ploeg die op 5 ploegen na het langst in de eredivisie speelt een niet-eredivisiewaardige club te noemen is natuurlijk een gotspe.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di nov 28, 2006 2:37 pm

RKC is wel een van de beste clubs voor jonge spelers om door te breken.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 28, 2006 2:39 pm

Er spelen ontzettend veel spelers van RKC bij verschillende erediviseclubs. Sowieso al de helft van het geweldige AZ heeft een verleden in Waalwijk

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 28, 2006 2:44 pm

Mooie club voor Danny Blind. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 28, 2006 2:48 pm

Lucas schreef:Er spelen ontzettend veel spelers van RKC bij verschillende erediviseclubs. Sowieso al de helft van het geweldige AZ heeft een verleden in Waalwijk
Dat had Louis natuurlijk goed gezien! ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di nov 28, 2006 2:50 pm

Louis ziet het altijd goed!

Blind trainer van RKC? Mwa, dan bestaat het gevaar natuurlijk dat RKC boven Ajax eindigt! :D

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di nov 28, 2006 3:03 pm

Giacomo Puccini schreef:RKC speelt dan ook pas sinds '84 betaald voetbal en sinds '88 in de Eredivisie. Ik heb altijd een hekel gehad aan RKC. Ze komen uit Waalwijk, hebben een lelijk stadionnetje en oerlelijke shirts. Wat mij betreft gaan ze keihard degraderen en zien we ze nooit meer terug :eusa_dance:

Hetzelfde heb ik met Excelsior maar degradatie van de satellietclub van Feyenoord zit er helaas niet in. Ado moet er persé in blijven, helemaal met het nieuwe stadion is dat volgend seizoen een ruim Eredivisiewaardige club. Als ik verder moet kiezen tussen Willem II, NEC, Sparta en RKC dan zal ik RKC verreweg het minst missen.
ADO mag van mij echt helemaal kapot vallen. Zeker na dat gedoe met die gasten op het veld erbij, heb ik echt zoiets van: VLIEG ER ALSJEBLIEFT UIT! :blush:
Moet wel zeggen dat het er ook mee te maken had dat ik vrijdag bij een paar van die malloten in de trein zat, die trots zaten te vertellen dat ze het veld op waren geweest, maar wel onherkenbaar natuurlijk (helden :pukey: ). En áls er één een stadionverbod zou worden uitgedeeld, zullen ze de bouw van het nieuwe stadion bemoeilijken..... :hypocrite:
Mede dáárom mag ADO eruit :blush:
Lucas schreef:Er spelen ontzettend veel spelers van RKC bij verschillende erediviseclubs. Sowieso al de helft van het geweldige AZ heeft een verleden in Waalwijk
JA, en de andere helft komt van Willem II ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie