Sparta Rotterdam

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Sparta Rotterdam

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:31 pm

Alles over Sparta
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 11:17 am

Haris: 'Bij Sparta ben ik Van Galen of Perez'

Vorig seizoen zat Haris Medunjanin op de bank omdat Barry van Galen en Kenneth Perez voor hem stonden. Beiden voetballen net meer bij AZ, net als Medunjanin, die geen zin had om op de bank te gaan zitten in Alkmaar en nu het shirt van Sparta Rotterdam draagt.
'Eind vorig seizoen had ik een gesprek met Marcel Brands. Hij vertelde me dat de club voor mijn positie Maarten Martens ging halen. Dat vond ik niet zo'n probleem. Martens is een goede voetballer maar niet beter dan ik.'

'Bovendien concurreer ik liever tegen hem dan tegen jongens zoals Barry van Galen en Kenneth Perez. Die zijn zo goed dat ze toch wel verzekerd waren van een basisplaats. Maar kort daarop haalde AZ ook Simon Cziommer. Op dat moment wist ik dat het voor mij beter was te vertrekken. Ik móet iedere week spelen. Toen Sparta me de kans gaf hoefde ik niet na te denken.'

'Bij Sparta bén ik een Van Galen of Perez. Ik moet dominant zijn, ballen opeisen en het elftal beter laten spelen. Trainer Wiljan Vloet geeft me die verantwoordelijkheid.'
VI

Het blijft toch vreemd dat AZ niet voor Medunjanin heeft gekozen en dat met middelmatige spelers als Martens op de proppen komt.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:20 am

wel een beetje arrogante uitspraken van dat menneke.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 11:25 am

Waarom? Hij zegt dat Barry van Galen en Kenneth Perez beter waren dan hij. Vervolgens geeft hij aan met Martens de concurrentie aan te willen gaan. Als er dan twee aankopen voor jou positie worden gehaald is het niet onlogisch om daar je conclusies aan te verbinden. Blijkbaar ziet Van Gaal het toch (nog) niet helemaal in hem zitten.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:32 am

Ik ben hier Van Galen of Perez, dat vind ik arrogante uitspraken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 09, 2006 11:36 am

Het type Van Galen of Perez, HdG. Niet dat hij de man is van Sparta.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:48 am

Haris: 'Bij Sparta ben ik Van Galen of Perez'
ik zie nergens "een type" of "ik speel in de rol van" nuance.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 09, 2006 11:48 am

Ook wat jij denkt te lezen staat er niet expliciet, Henk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:51 am

toch quote ik het berichtje Bert, het staat er dus echt wel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 11:53 am

Henk de Gier schreef:
Haris: 'Bij Sparta ben ik Van Galen of Perez'
ik zie nergens "een type" of "ik speel in de rol van" nuance.
Jawel hoor. Hij zegt zelf: 'Bij Sparta bén ik een Van Galen of Perez. Ik moet dominant zijn, ballen opeisen en het elftal beter laten spelen. Trainer Wiljan Vloet geeft me die verantwoordelijkheid.'

Dat de schrijver van het stukje vervolgens 'een' weglaat in de titel kan Medunjanin ook niets aan doen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:59 am

dan is het al een stuk minder arrogant inderdaad :xyxthumbs:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 12:07 am

Onze landgenoot Mark Volders zit nog altijd zonder club en test momenteel in Nederland bij Sparta Rotterdam. De Spartanen zoeken nog steeds een tweede doelman.

De 28-jarige Volders was vorig seizoen vaste waarde bij degradant RBC Roosendaal. Omdat de club degradeerde, zag de doelman daar geen toekomst meer. Als Volders wordt aangetrokken, dan neemt hij de plaats in van de vertrokken Frank Kooiman. Eerste keus op Spangen is dit seizoen René Ponk. Derde doelman wordt de nog totaal onervaren Dolf Kerklaan.
voetbalkrant.com
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 09, 2006 9:27 am

Grieken op het Kasteel
Door MIKOS GOUKA


ROTTERDAM -Yannis Anastasiou benadert het duel met Feyenoord als een normale competitiewedstrijd, maar het is hem de afgelopen dagen wel duidelijk geworden hoe enorm belangrijk deze wedstrijd is voor de supporters van Sparta. ,,Het zou inderdaad wel heel erg lekker zijn,’’ zegt hij, ,,als we tegen Feyenoord de eerste overwinning van het seizoen behalen.''

De Griekse broedertwist tussen Charisteas en Anastasiou geeft de derby morgen nog iets extra’s. Beide spelers slaagden er bij Ajax niet in om een basisplaats te veroveren. Desondanks weet Anastasiou ‘absoluut zeker’ dat Charisteas in de smaak zal vallen bij de tot op heden zeer argwanende supportersschare in de Kuip.

,,Ik spreek Angelos nog regelmatig,’’ zegt Anastasiou. ,,Hij kent na anderhalf seizoen in Nederland natuurlijk de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord. Maar hij zal een goede aankoop blijken. Erwin Koeman wil met twee spitsen spelen en dat ligt Angelos goed.

,,Feyenoord is een grote naam in de voetbalwereld, maar de fans moeten zich ook realiseren dat de legendarische momenten vooral dateren van de jaren zeventig en tachtig. De club heeft nu gewoon moeite om grote spelers uit het buitenland te halen. Maar Charisteas is in Griekenland een absolute held. Zijn doelpunten tegen Spanje, Frankrijk en vooral in de EK-finale tegen Portugal hebben hem heel populair gemaakt. Ik denk dat Feyenoord blij moet zijn met een dergelijke speler, of hij nu van de rivaal komt of niet.’’

Anastasiou ziet het systeem van Ajax als boosdoener voor het niet slagen van zijn landgenoot in de Amsterdam Arena. ,,Voetballen met drie spitsen is traditie in Nederland. Maar het is niet meer zo dat de spits in een dergelijk systeem ruim vijftien doelpunten maakt. Klaas Jan Huntelaar en Shota Arveladze scoorden vorig seizoen veel, maar staan nu ook nog droog. Jefferson Farfán heeft nog niet gescoord, Feyenoord heeft zelfs helemaal nog niet gescoord. Dus geen paniek.’’

Doelpunten leverde zijn transfer naar Sparta nog niet op. Anastasiou is overigens nooit een garantie gebleken voor een fors aanal doelpunten. Alleen bij Roda JC maakte hij in drie seizoenen op een rij meer dan tien doelpunten. ,,Ik ben altijd een teamspeler geweest,’’ zegt hij in vlot Nederlands. ,,Ik ben het aanspeelpunt dat oog moet houden voor de mensen die om mij heen spelen. Sparta wil verzorgder voetbal spelen, dat heeft tijd nodig. Wie de eerste trainingen van het seizoen heeft gezien en die vergelijkt met de manier waarop we nu voetballen, ziet een enorme vooruitgang. Alleen supporters hebben daar natuurlijk geen boodschap aan. Die willen overwinningen zien. Pas als ik veel kansen mis, maak ik me zorgen. Tegen Vitesse kreeg ik geen enkele kans en tegen Utrecht één bal die ik had moeten maken.’’

Volgens Anastasiou heeft Sparta veel talent. De routinier begeleidt de jonge spelers dagelijks, in de hoop hen snel bij te spijkeren. ,,Ik ben een open persoon en hoop dat de jonge spelers uitgroeien tot goede voetballers. Marvin Emnes is bijvoorbeeld een groot talent. Maar hij moet nog veel meer van zichzelf eisen. Niet tevreden zijn met een paar leuke acties. Alleen dan bereik je de top. Ook Rachid Bouaouzan heeft met zijn snelheid een enorm wapen. Als hij dat goed benut, kan hij de beste van Sparta worden. En ook Vlug, Rutjes, Moreno Freire en Zaalman komen eraan.’’

De derby is het duel tussen Sparta als underdog tegen de kwakkelende grote broer. ,,In Griekenland speelde ik met het kleine Ethnikos Piraeus tegen het grote Olympiakos Pireaus. Dat was heftig. Ooit speelde ik zelfs bijna voor Feyenoord. Bert van Marwijk vertelde me dat hij mij zou halen als Pierre van Hooijdonk niet zou komen. Het ging niet door, maar ik ben nu alsnog in Rotterdam terecht gekomen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 09, 2006 9:32 am

Ik zie Yannis nooit meer op de PC. X'C

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 09, 2006 9:33 am

Duke schreef:
. Ooit speelde ik zelfs bijna voor Feyenoord. Bert van Marwijk vertelde me dat hij mij zou halen als Pierre van Hooijdonk niet zou komen. Het ging niet door, maar ik ben nu alsnog in Rotterdam terecht gekomen.’’

Ja, hij heeft er kijk op, die postduif. :pukey: :pukey: :pukey:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » za sep 09, 2006 1:41 pm

Sparta: Heel veel sterkte morgen, al hebben ze dat natuurlijk eigenlijk niet eens nodig :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo okt 15, 2006 4:16 pm

Sparta speelt 90 jaar op Spangen

Zondag 15 oktober bestaat Het Kasteel op Spangen van voetbalvereniging Sparta officieel 90 jaar. Sportgeschiedenis duikt in het verleden van het Slot Spangen dat ter inspiratie diende voor de bouw van het huidige Kasteel. Ook de verhuizing van de club van de Prinsenlaan naar Spangen wordt onder de loep genomen en uiteraard nemen wij de sportieve hoogtepunten van Sparta van de afgelopen honderd jaar door. En voor de echte Sparta-supporter hebben we een verrassing! We hebben namelijk een film uit 1948 over zestig jaar Sparta, met bewegende beelden van bijvoorbeeld Bok de Korver.

Afbeelding

Veel mensen denken dat het huidige Kasteel op Spangen een gerenoveerd kasteel is dat al honderden jaren bestaat. Dat is helaas niet waar. Er hebben op het huidige Kasteel nooit ridders of jonkvrouwen rondgelopen. Wel is het gerenoveerd, maar dat gebeurde recentelijk, eind jaren negentig. Op enkele honderden meters verwijderd van het huidige stadion, aan de andere zijde van spoordijk, heeft er echter wel eeuwen lang een heus slot gestaan, Slot van Spangen genaamd. Waar is dat slot gebleven? Wie kwam er op het idee om daar een kasteel te gaan bouwen? We gaan de zaak eens onder de loep nemen.

Het begon allemaal met de familie Van Spangen. Het is zeer waarschijnlijk dat het geslacht Van Spangen afstamt van een van de zonen van de burggraven van Leiden, ridder Jacob, zoon van Alewijn, burggraaf van Leiden, Heer van Rijnland en Britten, (bent u er nog?) die aan het eind van de twaalfde eeuw in het huwelijk trad met Nicola van Teilingen. De vierde en jongste zoon van deze Heer Philips, genaamd Uitternesse, Heer van Mathenesse, leefde tussen 1204 en 1236. Hij was gehuwd met de dochter van de heer van Merwede. Zijn zoon Dirk Uitternesse huwde met een dochter uit het oud-adellijk geslacht van Polanen. Uit dit huwelijk werd de ridder Philips Uitternesse geboren, die in 1307 de goederen en het land van Spangen bij Overschie erfde.

Goed, een hele verzameling namen en titels, ik zal proberen het overzicht te behouden. Op het land van Spangen bouwde Philips Uitternesse een slot met vijf sterke torens, het Huis te Spangen genaamd. Later werd dat het Slot van Spangen. De zoon van Philips Uitternesse nam de geslachtsnaam Van Spangen aan. Sommige van zijn nakomelingen noemde zich ook Van der Spangen (we vinden bijvoorbeeld op de lijst van de Verbond der Edelen in 1566 de naam van Philips van der Spangen, Heer van Spangen). 1572 was voor het Slot van Spangen het jaar van de ondergang. Eerst werd het slot door de Watergeuzen, onder bevel van Graaf van der Mark, bezet. Later hebben de Spanjaarden het onder leiding van veldheer Bossu heroverd en uit vrees dat de vijand er zich nogmaals zou nestelen hebben de Spanjaarden het kasteel onbewoonbaar gemaakt. De ruïne van het slot is nog eeuwen blijven bestaan.

De resten van de ruïne zijn omstreeks 1890 afgebroken. Toen later het industriegebied Spaanse Polder werd gebouwd is men nog diverse stukken van het slot (funderingen en gebruiksvoorwerpen uit de middeleeuwen) tegengekomen.

Op 25 februari 1915 werd door de gemeente Rotterdam besloten Sparta een terrein in het westelijk stadsdeel toe te wijzen. Op 15 oktober 1916 werd "Het Sparta-Kasteel in Spangen" officieel in gebruikgenomen.

De naam Het Kasteel werd geïntroduceerd door journalist Doe Hans. Hij gaf het terrein in zijn artikelen reeds kort na de bouw de bijnaam Het Kasteel, terwijl het officieel altijd terrein Spangen heeft geheten.

Maar terug naar het nieuwe terrein. Voordat Sparta op Spangen de graspollen uit het veld schopte, speelde de club op de Prinsenlaan, zoals een oud-Spartaan eens zei: “Het plekske grond, waar Sparta een begin maakte met haar triomphen”.

Nadat de club jarenlang op de Prinsenlaan had gespeeld, begon de gemeente de omliggende terreinen zodanig op te hogen, dat de waterafvoer van de voetbalvelden onmogelijkheid werd.

In de Raadsvergadering van 30 oktober 1913 werd door het raadslid Spiekman (tevens een van de trouwste aanhangers van Sparta) bij de algemene beschouwingen de vraag gesteld of aan Sparta tijdig een nieuw terrein kon worden aangewezen.

In de voortgezette vergadering van 31 Oktober antwoordde hierop Mr. De Jong, wethouder van Plaatselijke Werken, dat geen vierkante meter grond van het bedoelde voetbalterrein zou worden verkocht, alvorens een ander terrein aan Sparta zou worden toegewezen.

Met een gerust hart gingen de bestuurders van Sparta de toekomst tegemoet, totdat op 25 november van hetzelfde jaar onder volgnummer 171 een ander officieel stuk verscheen.

Daarin stond dat de gemeente het terrein in de Polder Spangen ging exploiteren. Spoedig werd duidelijk dat de gemeente in het plan “een Sportterrein had geprojecteerd van 43654 vierkante meter grootte” (het terrein aan den Prinsenlaan besloeg 22500 vierkante meter).

In 1914 begon Sparta met de gemeente te onderhandelingen, want de club wilde dit terrein huren. Na verschillende besprekingen werd men het eens omtrent de huurprijs en de verschillende voorwaarden. In februari 1915 verscheen een voorstel van B & W om het bedoelde sportterrein Sparta te verhuren “voor den tijd van tien jaren en vijf optiejaren”.

In de gemeenteraadszitting van 25 Februari 1915 kwam eindelijk dit voorstel aan de orde. Het voorstel werd onder andere door Burgemeester Mr. A.R. Zimmerman met passie verdedigd. Uiteindelijk werd het voorstel van B & W aangenomen met dertig stemmen voor en negen tegen.

Het werd al snel duidelijk dat er 150.000 gulden nodig was om op het terrein een nieuw stadion te bouwen. De voorzitter van Sparta slaagde er in 5/6 van dit bedrag in een paar dagen bijeen te krijgen in de vorm van een renteloze lening.

De N.R.C. van 23 April 1915 schreef naar aanleiding hiervan:
De druk der tijden..…de lasten der mobilisatie.…hooge belastingen.…stijgende prijzen voor levensmiddelen…oef! En toch, ondanks al deze misère, geld voor sport beschikbaar. Gelukkig, dat het kapitaalkrachtige Rotterdam begrepen heeft, dat er hier geen geld gevraagd werd voor luxueuse doeleinden, maar dat de steun, Sparta geschonken bij de uitvoering van haar plannen, onze stad zelve ten goede komt.”

“De bestuurderen van Sparta kunnen in dit succes een nieuw blijk van vertrouwen zien hun thans uit handelskringen geschonken, vertrouwen in hun beleid en in den bloei van de vereeniging aan wier hoofd zij staan.

15 oktober 1916 was het dan eindelijk zover: op die dag werd er op Spangen voor het eerst officieel een balletje getrapt (Sparta-Willem II, 1-0 dankzij een doelpunt van Herman Jurgens). Niet veel later maakt Rotterdam kennis met Sparta Piet.
Sportgeschiedenis
Afbeelding

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 31, 2006 5:34 am

Vloet deelt visie niet en vertrekt bij Sparta

30/12/2006 22:39

Net nu Sparta Rotterdam in de lift zit, heeft trainer Wiljan Vloet zijn afscheid aangekondigd. De oefenmeester voelt zich te weinig gesteund door het bestuur van de club.

Na afloop van de sensationele 3-0 overwinning op FC Twente maakte Vloet zijn beslissing wereldkundig. Hij wenst zijn aflopende contract niet te verlengen.

'Ik had in de eerste plaats niet de intentie dat het bestuur met mij door wilde en ten tweede zitten het bestuur en ik niet op dezelfde golflengte wat betreft de visie over hoe je een club moet leiden. Ik vind het doodzonde, want vanavond is wel gebleken waartoe Sparta in staat kan zijn', vertelde Vloet op de persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen Twente. Verder wilde hij niet op de zaak ingaan.

Met name tijdens de eerste maanden van het huidige seizoen was er veel kritiek op Vloet. Sparta pakte weinig punten en voetbalde zonder bezieling. Het bestuur van de club ging in die periode nooit pal achter de coach staan.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 06, 2007 7:19 pm

Nigeriaanse belofte 'eindelijk' bij Sparta

6/1/2007 18:51

Sparta Rotterdam kan eindelijk beschikken over Ayodele Adeleye. De Nigeriaanse belofte was ruim een jaar geleden al vastgelegd.

Het contract tot medio 2011 kon echter pas ingaan op het moment dat Adeleye de leeftijd van achttien jaar had bereikt. Op 25 december jongstleden was het zover. En met het noodzakelijke visum op zak heeft de verdediger zich nu ook op Het kasteel gemeld.

De jeugdinternational tekende bij Sparta nadat hij een stage bij Feyenoord had afgerond. Adeleye maakte indruk tijdens het WK voor spelers onder twintig jaar in Nederland, waar Nigeria de finale verloor van Argentinië. Adeleye is afkomstig van het Nigeriaanse Shooting Stars.
vi.nl

Eentje om in de gaten te houden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 5:00 pm

Harald Wapenaar van Vitesse naar Sparta.

(LdL)
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 22, 2007 9:36 am

'Sparta wil Danny Blind als technisch directeur'

Uitgegeven: 22 januari 2007 09:11

AMSTERDAM - Sparta wil Danny Blind aanstellen als technisch directeur. De Rotterdamse club heeft de voormalig trainer van Ajax inmiddels gepolst en de komende weken vinden vervolggesprekken plaats. Dat meldt De Telegraaf maandag. Blind was als speler jarenlang actief voor de Kasteelclub.

Volgens de krant hebben vooral de sponsors van Sparta aangedrongen op de komst van Blind. De oud-international zou bij de eredivisionist het gebrek aan ervaring moeten compenseren van Gert Aandewiel.


De huidige trainer van Haarlem is de beoogde opvolger van Wiljan Vloet, die al te kennen heeft gegeven na dit seizoen Sparta de rug toe te keren.
nu.nl

Directeur Spelersbeleid zeker. :X :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 22, 2007 10:43 am

Obodai wil snel transfer

ROTTERDAM - Sparta rekende gisteren af met stadgenoot Excelsior (2-1) en kan de komende weken definitief zorgen voor voldoende afstand met de ploegen in acute degradatienood.

Voor Excelsior wordt het nog een hels karwei om het vege lijf te redden.

De tweede helft op het Kasteel toonde gisteren aan dat de ploeg van trainer Ton Lokhoff nog niet reddeloos verloren is, maar na zeven nederlagen op rij kunnen de Kralingers onmogelijk met vertrouwen aan de beslissende fase van de competitie beginnen.

Eigenlijk gebeurde gisteren op het Kasteel wat iedereen verwachtte. Sparta zette de uitstekende reeks voort, Excelsior zakt steeds dieper in het moeras. Wat niet vooraf werd verwacht, was het feit dat aan beide kanten de Ghanezen ontbraken. Christian Gyan, voormalig publiekslieveling in de Kuip, is op Woudestein inmiddels niet goed genoeg meer voor de bank. De verdediger stond gisteren niet eens op het wedstrijdformulier.

Nog verrassender was de beslissing van trainer Wiljan Vloet om middenvelder Anthony Obodai te passeren. De Ghanees was lange tijd de motor op het Rotterdamse middenveld, maar moest gisteren Iderlindo Moreno Freire voorrang verlenen. Obodai toonde zich deze week zwaar aangeslagen door het gebrek aan vertrouwen van trainer Wiljan Vloet en staat zelfs open voor een razendsnel vertrek uit Rotterdam. ,,Ik houd van de club, ik geniet van onze supporters die mij altijd en overal steunen, maar deze situatie is niet goed voor mij en niet goed voor Sparta. Als er een club komt om te huren of kopen, dan moeten Sparta en ik daar goed over nadenken,’’ was de uitleg die de speler gisteren na de overwinning wilde geven.

Directeur Peter Bonthuis zit met de situatie in zijn maag. Obodai in vorm is de beste speler van de Rotterdammers. Het feit dat Sparta een speler van het kaliber Obodai naar het Kasteel heeft weten te lokken, is nog altijd een huzarenstukje van de club. Maar ook Bonthuis sluit een verkoop van de Ghanees niet uit. ,,Wij zeggen op voorhand geen nee,’’ zegt Bonthuis. ,,Er heeft zich nog geen club gemeld om hem te huren of te kopen, maar we wllen best onderhandelen.’’

Een lucratieve verkoop van Obodai zou geld in het laatje brengen om de spelersgroep te verversen en vooral te versterken.

Wiljan Vloet vertelde deze week aan Obodai dat hij nog lang niet door hem is afgeschreven. ,,Maar Obodai en Medunjanin op één middenveld laten voetballen, kan volgens mij niet,’’ zegt Vloet. ,,Tegen Feyenoord speelde hij fantastisch, maar vervolgens werd hij ziek en wonnen we twee keer. Obodai in vorm speelt altijd, maar ik kijk naar de vorm van de dag. En naar de formatie van de tegenstander.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 22, 2007 11:15 pm

Ook Derksen kwam nu met het nieuws dat Blind TD zou worden bij Sparta. Blind zou aanvankelijk nee hebben gezegd omdat hij zat te wachten op een grote club (sic!) maar inmiddels heeft hij laten weten (vanaf de Antillen, waar hij fietsen aan het testen is of zoiets) dat hij toch geïnteresseerd is. Bij Sparta is men razendenthousiast, maar men is wel bang dat Blind een hoog salaris vraagt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 4:24 pm

Blind binnekort TD bij Sparta?

In ieder geval hebben ze zijn oogappeltje alvast binnen:
Ajacied Krohn-Dehli verkast naar Kasteel

31/1/2007 14:36

Sparta Rotterdam en Ajax zijn het eens geworden over de overgang van Michael Krohn-Dehli. De Deense aanvaller maakt op huurbasis het seizoen af op Het Kasteel.
Krohn-Dehli keerde afgelopen zomer terug bij Ajax, waar hij tot hij in 2004 overstapte naar RKC Waalwijk zijn wedstrijden in de beloftes afwerkte. Maar de ervaring opgedaan bij RKC bracht hem in Amsterdam niet verder dan drie invalbeurten.

De 23-jarige Krohn-Dehli mag zich ook international noemen. Op 11 oktober 2006 speelde hij tegen Liechtenstein zijn eerste en tot nu toe ook enige interland voor Denemarken.
VI.nl

Zou hij het nieuwe pispaaltje worden van 'de bende van vier'? :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jan 31, 2007 4:51 pm

joey schreef:Ook Derksen kwam nu met het nieuws dat Blind TD zou worden bij Sparta. Blind zou aanvankelijk nee hebben gezegd omdat hij zat te wachten op een grote club (sic!) maar inmiddels heeft hij laten weten (vanaf de Antillen, waar hij fietsen aan het testen is of zoiets) dat hij toch geïnteresseerd is. Bij Sparta is men razendenthousiast, maar men is wel bang dat Blind een hoog salaris vraagt.
Schijnt ook de reden te zijn dat ze maar liefst 6 spelers op huurbasis hebben bij Sparta. Ze willen wachten tot Blind TD is, voordat ze spelers gaan contracteren.

Gesloten