Sparta Rotterdam

Club informatie van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 31, 2007 4:58 pm

Pfff, je moet maar durven. Blind was bij Ajax een ramp als Directeur Spelersbeleid. Ik begrijp Sparta niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 31, 2007 5:02 pm

Ik begrijp de voetbalwereld ook niet, joey. Het regent transfers in de afgelopen dagen, waarbij ik me afvraag of er een echt plan achter zit. RKC staat laatste en wil de weg omhoog inzetten, dus wordt er een blik met spelers om de deur geschoven. Niets mis mee, maar waarom is dat niet al in Mei gebeurd? Een gebrek aan visie in mijn ogen, waarbij een degelijk stragisch plan ontbreekt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jan 31, 2007 5:38 pm

joey schreef:Pfff, je moet maar durven. Blind was bij Ajax een ramp als Directeur Spelersbeleid. Ik begrijp Sparta niet.
Dan moet je hem al helemaal niet aanstellen als TD. Op het moment dat je als club de beslissing neemt dat hij de nieuwe TD moet worden vind ik het wel logisch dat je niet vlak voor die tijd een heel arsenaal aan spelers contracteert.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 01, 2007 11:11 am

Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 01, 2007 11:15 am

Zou wel een goede zet zijn, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 01, 2007 11:29 am

Beter dan hem td maken, denk ik.
Ik ben wel bang dat Sparta de commerciële waarde van Blind overschat. Ze denken geloof ik dat de sponsors rijendik op de stoep staan als Danny wordt binnengehaald. Dat zal wel meevallen.
Blind + Aandewiel is een dure grap. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 01, 2007 11:30 am

Dan heb je wel een hele behoorlijke trainer. Nu nog zorgen dat je iemand met een goed oog voor talent weet te vinden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 01, 2007 11:39 am

Bertje schreef:Dan heb je wel een hele behoorlijke trainer.

Dat moeten we afwachten, maar hier heeft hij in elk geval voor geleerd. Ik vraag me wel af of er aan Sparta veel eer te behalen is. En vier jaar is een lange tijd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 01, 2007 11:42 am

Ik vind dat Sparta best wat Eredivisiewaardige spelers heeft. Ik weet echter niet hoe het met de centjes zit bij Sparta.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do feb 01, 2007 12:01 pm

Peter schreef:Ik begrijp de voetbalwereld ook niet, joey. Het regent transfers in de afgelopen dagen, waarbij ik me afvraag of er een echt plan achter zit. RKC staat laatste en wil de weg omhoog inzetten, dus wordt er een blik met spelers om de deur geschoven. Niets mis mee, maar waarom is dat niet al in Mei gebeurd? Een gebrek aan visie in mijn ogen, waarbij een degelijk stragisch plan ontbreekt.
Sommige spelers zijn ook pas in de wintermaanden boos, mogen dan pas verhuurd worden en clubs denken dat ze goed genoeg zijn.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 01, 2007 12:12 pm

Of de kwaliteiten worden verkeerd ingeschat. Ik geloof dat de doelstelling van RKC dit jaar was om bij de eerste 9 te eindigen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 12:22 pm

joey schreef:Blind trainer van Sparta?
Nee, maar waarschijnlijk TD dus. En Aandewiel zegt in de papieren VI dattie bijna rond is met een club, maar hij wil de naam niet noemen...
Sparta Rotterdam praat verder met Danny Blind

1/2/2007 10:21

Danny Blind is en blijft de hoogste prioriteit voor Sparta Rotterdam om de technische staf voor komend seizoen in te vullen.
Blind en Sparta zijn nog steeds in onderhandeling over de voorwaarden van een terugkeer van de oud-international op Het Kasteel. De Zeeuw moet in de rol van technisch directeur de Rotterdamse club aan een nieuwe trainer helpen.

'We hanteren nog steeds dezelfde volgorde', zegt directeur Peter Bonthuis tegen VI.nl. 'Eerst een technisch directeur en dan een trainer. Blind is inderdaad onze belangrijkste kandidaat voor de functie van td. We hopen er met hem uit te komen, maar rond is het nog allerminst.'

Behalve Blind wordt Gert Aandewiel nadrukkelijk in verband gebracht met Sparta. De Katwijker, die na dit seizoen vertrekt bij Haarlem, wil echter niet zeggen waar hij komend seizoen als hoofdtrainer aan de slag gaat.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 01, 2007 4:10 pm

Lucas schreef:Of de kwaliteiten worden verkeerd ingeschat. Ik geloof dat de doelstelling van RKC dit jaar was om bij de eerste 9 te eindigen.
Precies. Een kwalijke zaak. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 01, 2007 4:14 pm

Ach, gebeurt bij meer clubs. Zo zou Ajax dit seizoen tot op het laatst meestrijden om het kampioenschap.

Voetbal blijft onvoorspelbaar. En dat maakt het zo mooi.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 01, 2007 4:21 pm

Jöhnk schreef:Ach, gebeurt bij meer clubs. Zo zou Ajax dit seizoen tot op het laatst meestrijden om het kampioenschap.
Gaan we ook doen! We beginnen nu pas! :eusa_dance:

Maar over Sparta: als je ziet hoeveel moeite Feyenoord heeft om sponsors binnen te halen, dan denk ik niet dat er voor Sparta meer in zit dat rommelen in de marge.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 4:34 pm

Jöhnk schreef:Ach, gebeurt bij meer clubs. Zo zou Ajax dit seizoen tot op het laatst meestrijden om het kampioenschap.

Voetbal blijft onvoorspelbaar. En dat maakt het zo mooi.
Even dit weekend afwachten, dan kun je denk ik wat beter oordelen over hoe de top 4 staat voor de rest van het seizoen.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 11:58 pm

Sparta Rotterdam legt belofte uit Trinidad vast

2/2/2007 15:41

Sparta Rotterdam krijgt er een aanvaller bij. Darryl Roberts tekende net voor het sluiten van de transfermarkt een contract tot de zomer van 2008 met een optie voor nog twee seizoenen van de kant van Sparta.
Roberts komt uit Trinidad en Tobago, is 23 jaar en komt uit voor Liberty Flames, de universiteitsploeg in Virginia (Verenigde Staten). Hij is sinds 2007 international en staat op vijf caps (één goal).

Roberts komt half februari naar Nederland. Hij moet eerst acte de présence geven in de selectie van bondscoach Wim Rijsbergen in de oefeninterlands van Trinidad tegen Panama en Costa Rica.


VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 06, 2007 9:34 am

Goed, het is blijkbaar rond:
Sparta Rotterdam en Danny Blind zijn er uit

EXCLUSIEF - De terugkeer van Danny Blind op Het Kasteel laat niet lang meer op zich wachten. De oud-international en Sparta Rotterdam zijn er uit.
Sparta wil komend weekeinde de hernieuwde samenwerking met handtekeningen bezegelen. Als de laatste details naar tevredenheid zijn ingevuld, gaat Blind de komende vier jaar aan de slag als technisch directeur.

Voor Blind, die zijn profcarrière begon in Rotterdam, wordt het zijn eerste klus sinds zijn ontslag bij Ajax. De Zeeuw moest in Amsterdam plaatsmaken voor Henk ten Cate.

VI

Een vreemde keuze van Blind ook. Maar misschien is het hem destijds toch bevallen als Directeur Spelersbeleid. :X
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 9:51 am

TD is breder dan directeur spelersbeleid. Bovendien is hij inmiddels ouder en ervarener en heeft hij geen Heilige Cruijff wiens adviezen hij op dient te volgen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 06, 2007 10:20 am

Maar toch is hij nog jong. Hij heeft zijn trainerscarrière vast nog niet afgesloten. Als TD moet je de lange termijn van de club bewaken, maar neem van mij aan dat Danny Blind hier geen 8 jaar bezig is, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:37 am

Hoe oud is hij? 45? Zo jong is dat niet. Gaat hij op zijn vijftigste nog met een trainerscarriere beginnen? Ik vind het een opvallende keuze, temeer daar met Sparta niet veel eer te behalen valt.

@Luuk: heerlijk dat we Cruijff hebben. Die kunnen we van alle tegenvallers de schuld geven. Met andere woorden, een duur betaalde Directeur Spelersbeleid die zijn oren laat hangen naar iemand anders is geen knip voor de neus waard.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 10:39 am

Jij weet best hoe het werkte toen (en nu waarschijnlijk ook). Cruijff begint te dreinen en te janken als er niet naar hem wordt geluisterd. ZDaarboven mobiliseert ie onmiddelijk zijn vriendjes om de onverlaten af te laten maken. Blind begon net, je denkt toch zeker niet dat van Praag en van Os hem de ruimte lieten om van het 'advies' van Cruijff af te wijken?

Maar ik geef Cruijff niet overal de schuld van. Als Roger wordt gekozen tot Ajacied van het jaar zal ik persoonlijk elke veer in het land opsporen en ze in de reet van Cruijff proppen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:46 am

Sorry hoor, maar een TD krijgt dat dikke salaris om zelf iets te verzinnen. Ik denk dat Danny maar wat graag luisterde. Hij had immers totaal geen verstand van zaken. Die functie was te hoog gegrepen voor hem op dat moment. Een echte TD gaat zijn eigen weg. Danny was op dat moment nog een amateur.
Natuurlijk ook een enorme fout van Ajax. Je geeft een speler die net van het veld stapt niet de portemonnee. Ik snap niet wie op dat idee gekomen is. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 10:55 am

Een andere directeur spelersbeleid had ook naar Cruijff moeten luisteren
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:59 am

MvG doet heus niet wat Cruijff zegt. Maar MvG is dan ook een ervaren TD.

Je kunt het Blind niet kwalijk nemen. Die kreeg een kans en heeft die gegrepen. Ajax had hem tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten