FC Twente

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 19, 2007 10:23 am

Thomas schreef:Ik las dat Twente interesse heeft in alweer de zoveelste speler, nu Milano Koenders van RKC. Heeft die jongen zich dit seizoen daadwerkelijk goed ontwikkeld of wordt hij gewoon gehyped vanwege die goede wedstrijd tegen Ajax in de beker?
Een verdediger die ouder wordt, wordt meestal ook beter, dus waarom niet?

Veel Ajacieden waren voor de wedstrijd tegen Ajax bang voor ex-Ajacied Sergio Zijler. Wie heeft het nu nog over hem? Twaalf wedstrijden heeft hij gespeeld (vaak als invaller of anders werd hij gewisseld)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 19, 2007 2:38 pm

Dat was niet echt mijn vraag, Demo. Vind jij dat hij zich dit seizoen inderdaad daadwerkelijk heeft ontwikkeld? Of kan je dat niet beoordelen?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mei 19, 2007 3:27 pm

Thomas schreef:Dat was niet echt mijn vraag, Demo. Vind jij dat hij zich dit seizoen inderdaad daadwerkelijk heeft ontwikkeld? Of kan je dat niet beoordelen?
Ik volg RKC niet en rkc speelde in het begin van het seizoen tegen Ajax en ik kan me echt niet meer herinneren wie er bij rkc meedeed. Het zou zo kunnen zijn dat hij niet speelde.

Vanop tv kijken word ik niet wijzer, dus: geen oordeel.

In de A-jeugd deed hij het niet slecht, maar was ook geen uitblinker (is bij Ajax als verdediger moeilijk)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 10:49 pm

Zomer en Twente gaan langer met elkaar door

21/5/2007 22:27

FC Twente heeft het contract van Ramon Zomer opengebroken. De centrale verdediger ligt nu tot medio 2010 vast.

'Ik ben erg blij dat ik heb kunnen bijtekenen', zegt de verdediger op de website van FC Twente. 'Ik voel me goed bij de club en heb het gevoel dat ik me hier kan ontwikkelen.'

Ook trainer en technisch manager Fred Rutten was in zijn nopjes met de nieuwe verbintenis voor zijn centrale verdediger. 'We hebben wederom een speler voor langere tijd aan FC Twente kunnen binden. Ik ben erg blij dat Ramon de keuze voor de komende jaren voor FC Twente heeft gemaakt.'

Zomer is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding. De 24-jarige verdediger heeft zijn vijfde seizoen in de Enschedese hoofdmacht achter de rug.
FC Twente aast op Kolk en Koenders

21/5/2007 23:12

EXCLUSIEF - FC Twente aast op RKC'er Milano Koenders en heeft zich gemengd in de strijd om ADO-spits Santi Kolk.

FC Twente ziet kansen op het binnenhalen van Kolk, omdat de onderhandelingen van Vitesse met ADO Den Haag niet hebben geleid tot een transfer van de aanvaller. De gevraagde afkoopsom is voor de Arnhemse club (nog) te gortig.

Naast Kolk geldt Milano Koenders als een interessante optie voor FC Twente, dat de verdediger van RKC Waalwijk met een meer dan gemiddelde interesse volgt.
vi.nl

Twente zit achter half Nederland aan. Niet dat ik het erg vind. Die club vist over het algemeen toch niet in dezelfde spelersvijver als Ajax. Daarnaast zou ik het mooi vinden wanneer Nederland er een stabiele club bij krijgt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mei 21, 2007 10:51 pm

Een stabiele subtopclub naast Ajax die ieder jaar meestrijdt om de play-offs bedoel je? Want anders snap ik de link tussen Ajax en Twente niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 10:51 pm

Waar heb je het over, gekke man?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 21, 2007 11:10 pm

Harm schreef:Een stabiele subtopclub naast Ajax die ieder jaar meestrijdt om de play-offs bedoel je? Want anders snap ik de link tussen Ajax en Twente niet.
Een club die elk jaar thuis van PSV wint en daarmee Ajax helpt. :headbang.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di mei 22, 2007 9:05 am

Toch lullig van dat ene doelpuntje van Engelaar in jullie thuiswedstrijd :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mei 22, 2007 9:07 am

Of dat ene doelpuntje van N'Kufo in de uitwedstrijd.

:frusty.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 23, 2007 11:44 am

Eindelijk zijn we er achter gekomen wat Fred Rutten in zijn vrije tijd doet.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mei 23, 2007 2:20 pm

Jabu schreef:Eindelijk zijn we er achter gekomen wat Fred Rutten in zijn vrije tijd doet.
Die zaak is al ruim een jaar oud :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 4:17 pm

28/5/2007 - 'Elia heeft voor FC Twente gekozen'
(Gepost door RvN)

Volgens De Telegraaf heeft Eljero Elia voor FC Twente gekozen. Ajax wilde hem ook graag vastleggen en dan direct weer uitlenen, omdat Ten Cate op dit moment nog geen versterking in hem ziet. Elia gaf volgens De Telegraaf echter de voorkeur aan FC Twente.
AN

Ik had verwacht dat Van Geel snel zou handelen en Elia zou weten te overtuigen om bij Ajax te tekenen. Als Ajax hem dan vervolgens aan Twente had verhuurd was iedereen tevreden geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 28, 2007 4:19 pm

Maar Ajax wilde hem juist aan Ado verhuren om de prijs te drukken. 1,5 miljoen is te veel voor deze speler. Waag ook te betwijfelen of Twente dat voor hem wil betalen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 4:20 pm

Ik heb hem slechts een paar keer gezien, maar kreeg het idee dat we met een Babel te maken hebben zonder schot. Klopt dat?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 4:25 pm

Nou, Babel is een stuk sneller (en vooral explosiever) en sterker.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 5:40 pm

Die Elia staat toch juist bekend om z'n snelheid?

Naar aanleiding van Bertjes beschrijving krijg ik eerder Mitea-beelden van die jongen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 6:11 pm

Alsof Mitea niet snel is.

Ja, Elia is snel, maar Babel is sneller en vooral explosiever.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 6:20 pm

Mitea is snel (ik dacht eerlijk gezegd dat hij sneller is dan Babel), maar niet explosief of fysiek sterk.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 28, 2007 6:36 pm

Elia is volgens mij niet minder snel dan Babel. Wel veel minder sterk, want hij is veel kleiner en minder breed. Maar qua snelheid is hij helemaal niet minder, zo niet sneller.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 9:23 pm

Elia tekent nu wél en is voor drie jaar Tukker

29/5/2007 17:59

Eljero Elia en FC Twente zijn eruit. De twintigjarige aanvaller van ADO Den Haag speelt de komende drie jaar en mogelijk nog een vierde voor de Tukkers. Elia zette om 17.30 uur zijn handtekening, waarna hij naar Schiphol spoedde om aan te sluiten bij de selectie van Oranje Onder-21 die in Toulon een toernooi gaat spelen.

Naast Twente had ook Ajax interesse in de snelle rechtsbuiten. Elia koos voor Twente, waar hij aan de gesprekken met de technische staf een goed gevoel overhield. In Enschede volgt hij Kennedy Bakircioglu op. De Zweed gaat naar Ajax. Elia had een contract tot 2008 bij ADO, dat degradeerde uit de Eredivisie.

vi.nl

Ik heb niet het gevoel dat we een geweldenaar zijn misgelopen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jul 04, 2007 11:59 am

'FC Twente is rond met Stein Huysegems'

3/7/2007 20:50

De financiën leken een te groot struikelblok, maar FC Twente lijkt toch ruimte te hebben gevonden voor Feyenoorder Stein Huysegems.
Trainer én technish manager Fred Rutten meldde dinsdag bij de eerste training niets van een komst van Huysegems te weten. Maar volgens RTV Oost is er toch een doorbraak gekomen in de vastgelopen onderhandelingen. FC Twente zou al rond zijn met Feyenoord en Huysegems. Zeker is dat de Tukkers geen spelers hebben ingebracht om de transfer mogelijk te maken.

Het was voor de Enschedese club sowieso gene optie Karim El Ahmadi te betrekken in een deal, ook al staat de middenvelder in de belangstelling van Feyenoord. 'Een ruil is niet aan de orde', stelde Fred Rutten op RTV Oost. 'FC Twente gaat spelers niet ruilen.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jul 09, 2007 1:40 pm

Eijkelkamp stapt op bij FC Twente

Rene Eijkelkamp legt zijn functie als assistent-trainer van FC Twente neer.De 43-jarige Dalfsenaar vormde afgelopen seizoen een succesvol duo met trainer Fred Rutten.Eijkelkamp gaat met zijn broer een bedrijf in spelersbegeleiding opzetten.
NOS

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 5:06 pm

Hmm, jammer. Was een mooi duo!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jul 12, 2007 4:04 pm

Idd een mooi duo, maar ook zonder hem draait Twente wel goed.. zojuist de eerste oefenpotjes gezien en ik vind het er nu al veel belovend uit zien..

Een degelijke verdediging net zoals vorig seizoen een sterk, snel en creatief middenveld met El Amhadi, Engelaar en een goed spelende Hersi, daarvoor staat een hele snelle voorhoede met op de vleugels: Zijler/ Denneboom en Huysegems/ Elli.

Daarnaast hebben ze 2 hele jonge talenten rondlopen waar we zeker met z'n allen van gaan genieten. Rendla (16 jaar) en Arnautovic (18 jaar) beide groot, sterk maar vooral heel snelle en technische spelers.. met beide een goed schot!

Ik denk dat Twente ook dit jaar weer bovenin mee gaat draaien! Wel leuk eigenlijk, een nederlandse competitie met 4 á 5 sterke teams met daarbij altijd nog enkele gevaarlijke outsiders (Utrecht, Heerenveen, NAC) :headbang.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 12, 2007 4:09 pm

Die Arnautovic heb ik tegen Ajax A1 zien spelen. Die speelde 'onze' hooggeprezen Toby Anderweireld helemaal zoek. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten