FC Utrecht

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo mei 23, 2007 4:04 pm

Waarom zouden ze dat doen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 4:15 pm

Maar al zouden die stewards op vreselijke wijze mishandeld zijn, dan nog gaat het hier om verdachten. Misschien heeft verdachte 6 slechts wat geduwd maar heeft verdachte 2 een gigantische hersenletsel aanrichtende kopstoot uitgedeeld. Dat weet je niet, dus zolang het om verdachten gaat moet je mijns inziens discreet te werk gaan.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo mei 23, 2007 4:18 pm

LucaS schreef:Natuurlijk mag dat niet. maar goed, de tijdgeest is inmiddels zo dat verdachten met naam en toenaam en foto in de krant en op tv mogen. Of het om een verdachte van een kruimeldiefstal of een verdachte van moord gaat. De regel dat iemand onschuldig is tot het moment dat ie veroordeeld wordt heeft Nederland al een tijdje losgelaten. Ach, het spoort allemaal wat makkelijke rop, en die paar mensen die daar de dupe van zijn? Who cares?
We leken het bijna 100% eens, ware het niet dat jij je reactie wel weer eens cynisch zal bedoelen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 23, 2007 4:20 pm

brigade zuid schreef:Ik hou sowiezo niet zo van dit soort methoden, dat je iemand aan heel Nederland laat zien met als motto: wie het weet mag bellen! Misschien bij een moordenaar of verkrachter ofzo maar toch zeker niet bij wat gastjes die geschopt of geslagen 'zouden' hebben. Komop je hebt als politie zijnde die foto's je zorgt zelf maar dat je ze te pakken krijgt hoor.
Daar heb je inderdaad een goed punt.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 4:55 pm

Ik weet niet wat je met cynisch bedoelt in dit geval Beloki. Maar ik bedoelde te zeggen dat ik het schandalig vind dat privacy van verdachten niet meer zo belangrijk wordt gevonden. Feitelijk vind ik zelfs dat ook veroordeelden de kans moeten krijgen na uitzitten van de straf een fatsoenlijk bestaan op te bouwen en dus ook niet met naam en toenaam in de media zouden moeten verschijnen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mei 23, 2007 5:33 pm

Wat is wijsheid? Het lijkt wel te werken. Ik kijk net op die site en de meeste verdachten hebben zichzelf al gemeld.

http://www.fc-utrecht.nl/actueel/nieuws ... uppor.html

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2007 5:37 pm

Maar niet alles wat werkt is wijs! Een van de basisprincipes van de rechtstaat is dat een mens onschuldig is, totdat voor een rechtbank is vastgesteld dat hij/zij inderdaad dader is. Of het nu gaat om voetbalsupporters, kruimeldieven of moordenaars. Ik vind persoonlijk dat die bescherming van onschuldige burgers een zeer groot goed is. Dan moet de politie maar ruimere middelen krijgen om mensen op te sporen als het onmogelijk blijkt om mensen op te sporen zonder dat principe met voeten te treden

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mei 23, 2007 8:20 pm

LucaS schreef:Maar niet alles wat werkt is wijs! Een van de basisprincipes van de rechtstaat is dat een mens onschuldig is, totdat voor een rechtbank is vastgesteld dat hij/zij inderdaad dader is. Of het nu gaat om voetbalsupporters, kruimeldieven of moordenaars. Ik vind persoonlijk dat die bescherming van onschuldige burgers een zeer groot goed is. Dan moet de politie maar ruimere middelen krijgen om mensen op te sporen als het onmogelijk blijkt om mensen op te sporen zonder dat principe met voeten te treden
Er wordt toch helemaal niet verteld dat de lui op de plaatjes schuldig zijn? Het zijn fotoos van verdachten. De term verdachte wordt ook herhaaldelijk gebruikt op de utrecht pagina. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Met name vanuit privacy is er wel wat aan te merken maar door het plaatsen van een foto wordt je niet van verdachte ineens dader. Misschien ligt daar wel het probleem, namelijk dat veel mensen 'verdachte' en 'dader' door elkaar halen. Dat is dan misschien wel beter op te lossen met een spotje op Postbus 51 want of je van ruimere middelen voor de politie zoveel blijer wordt moet je ook nog maar afwachten.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mei 24, 2007 1:26 pm

Utrecht zou VandenBergh van Genk willen kopen volgens VI, dat zou wel een goede optie zijn voor een club als Utrecht toch?

Opvallend opzich als dat doorgaat, van de top van Belgie naar een middenmotor in Nederland, hoewel als hij bij Utrecht presteert dit misschien wel meer opvalt in Europa dan bij Genk.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 1:30 pm

Dubbel schreef:Er wordt toch helemaal niet verteld dat de lui op de plaatjes schuldig zijn? Het zijn fotoos van verdachten. De term verdachte wordt ook herhaaldelijk gebruikt op de utrecht pagina. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Met name vanuit privacy is er wel wat aan te merken maar door het plaatsen van een foto wordt je niet van verdachte ineens dader. Misschien ligt daar wel het probleem, namelijk dat veel mensen 'verdachte' en 'dader' door elkaar halen. Dat is dan misschien wel beter op te lossen met een spotje op Postbus 51 want of je van ruimere middelen voor de politie zoveel blijer wordt moet je ook nog maar afwachten.
Dat is precies mijn punt Dubbel. Mensen kunnen het verschil tussen verdachte en dader niet meer maken. Mensen zijn al veroordeeld voordat ze uberhaupt zijn opgepakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 1:56 pm

Arwin schreef:Utrecht zou VandenBergh van Genk willen kopen volgens VI, dat zou wel een goede optie zijn voor een club als Utrecht toch?

Opvallend opzich als dat doorgaat, van de top van Belgie naar een middenmotor in Nederland, hoewel als hij bij Utrecht presteert dit misschien wel meer opvalt in Europa dan bij Genk.
Dat lijkt mij ook, al moet Vandenbergh weg bij RC Genk.
Genk zegt onwetende Vandenbergh wacht aan

24/5/2007 9 :52

Hoewel hij zelf misschien anders denkt, voor Kevin Vandenbergh is er geen toekomst meer bij RC Genk.
Bij de presentatie van de Hongaarse aanwinst Balazs Toth zegde technisch directeur Willy Reynders de 24-jarige Vandenbergh de wacht aan. De aanvaller kan maar beter op zoek gaan naar een nieuwe club, zo luidde de boodschap.
De persoon in kwestie weet van niets. 'Wie zegt dat? Ik heb niemand van het bestuur gehoord', aldus de international in de Belgische media. Bij Genk komt hij nauwelijks nog aan spelen toe.
Vandenbergh gaat ervan uit dat hij komend seizoen 'gewoon' nog bij de Limburgse club speelt. Zijn contract loopt ook nog twee jaar door. 'Nu train ik weer met de nationale ploeg. Blijkbaar heb ik toch voldoende kwaliteit in huis. Ik ga nu genieten. Met mijn toekomst ben ik niet bezig.'

Vandenbergh wordt in verband gebracht met FC Utrecht. De club van Foeke Booy zit verlegen om een scorende spits en heeft daarbij haar oog laten vallen op de Belgische international.
'Ik heb gehoord van de interesse', zei Vandenbergh deze week in Voetbal International. 'De Nederlandse competitie spreekt me zeer aan.' De zesvoudig international wil zich echter pas na de EK-kwalificatiewedstrijden gaan buigen over de belangstelling uit Utrecht.
vi.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jun 01, 2007 3:13 pm

FC Utrecht wil Zuid-Koreaanse spits

SEOUL (ANP) - FC Utrecht is dicht bij een akkoord met de Zuid-Koreaanse spits Jae Jin Cho. Technisch directeur en trainer Foeke Booy is in Seoul om hem tijdens de wedstrijd tussen Zuid-Korea en Nederland te bekijken. Na het duel heeft Booy een afspraak met de aanvaller en zijn zaakwaarnemer.

,,We kennen hem al een tijdje en hij is een makkelijk scorende spits. In de competitie loopt hij één op twee'', aldus Booy. Cho speelt nu in Japan bij Shimizu S-Pulse. Utrecht wil naast de Aziaat graag nog een spits. Ali Boussaboun en waarschijnlijk ook Robin Nelisse verlaten de club. Boussaboun gaat terug naar Feyenoord en Nelisse mag ondanks een doorlopend contract vertrekken.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 24, 2007 7:54 pm

'Booy per direct aan de slag in Saudi-Arabië'

24/6/2007 20:15

FC Utrecht ziet Foeke Booy enkele weken voor de start van de voorbereiding vertrekken. Althans, het Saudische Al-Nassr claimt de komst van de 43-jarige trainer.
FC Utrecht-voorzitter Jan-Willem van Dop bevestigt de toenadering van Al-Nassr, maar spreekt tegen dat er al sprake is van een akkoord. 'Officieel is hij niet weg', aldus de preses tegen VI.nl.

Al-Nassr, dat afgelopen seizoen niet verder kwam dan een negende plaats, zegt op zijn website dat er een overeenstemming met Booy is bereikt over een contract voor één seizoen.

In 2002 maakte Booy in De Galgenwaard promotie en trad hij bij FC Utrecht aan als hoofdtrainer. De 43-jarige coach zorgde voor de nodige successen. In 2003 en 2004 was de KNVB Beker een prooi voor FC Utrecht, dat in 2004 ook beslag legde op de Johan Cruijff Schaal.
VI

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jun 24, 2007 7:55 pm


Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jun 24, 2007 7:55 pm

Zooo, dat zal een schok teweegbrengen in het utrechtse.

Mijn Arabisch is toch wat roestig geworden, merk ik. :biggrin.gif:

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jun 24, 2007 7:58 pm

Neefkens schreef:Zooo, dat zal een schok teweegbrengen in het utrechtse.

Mijn Arabisch is toch wat roestig geworden, merk ik. :biggrin.gif:
Grappig dat het bericht al van gisteren 23/06 is en nu pas doordringt in Nederland...

Ik houd nog een slag om de arm vwb waarheidsgehalte...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 24, 2007 8:03 pm

Zou voor FC Utrecht denk ik geen slechte zaak zijn. Booy zit er al een hele tijd en volgens mij wordt hij ook overschat. Als ik hem hoor praten komt ie op mij altijd over als een gefrustreerde en simpele ziel. Een frisse wind door het Utrechtse zou geen kwaad kunnen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jun 25, 2007 8:50 am

'Vandenbergh heeft voor FC Utrecht gekozen'

25/6/2007 9 :06

Als FC Utrecht een akkoord bereikt met RC Genk, kan de komst van Kevin Vandenbergh worden afgerond. De 24-jarige Belgische spits is het zelf met de Utrechters eens geworden over een vierjarig contract, meldt Het Nieuws Blad.
De interesse van FC Utrecht in Vandenbergh dateert al van een maand geleden, maar tot concrete stappen leidde de flirt nog niet. Naar verluidt zouden de Domstedelingen in eerste instantie geschrokken zijn van het prijskaartje van 1,5 miljoen euro voor de dertienvoudig international (drie goals).

Onlangs meldde ook Roda JC zich bij RC Genk voor de overname van Vandenbergh, maar de spits heeft nu zelf zijn voorkeur uitgesproken voor een overgang naar FC Utrecht. Bij Genk dient hij in ieder geval te vertrekken.

'Er zit schot in het dossier Vandenbergh', vertelde Willy Reynders, technisch directeur van Genk, aan de Belgische teletekst. 'Eerstdaags hopen we met Utrecht tot een vergelijk te komen, want voor Kevin Vandenbergh is geen plaats meer in onze plannen.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 25, 2007 9:29 am

Zeer beperkte speler met een grote bek.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jul 03, 2007 10:23 am

Dat komt dan goed uit:
Utrecht heeft Adriaanse op kandidatenlijst

3/7/2007 9 :39

FC Utrecht hoopt Co Adriaanse vast te leggen als opvolger van Foeke Booy, die binnenkort naar het Saudische Al-Nassr vertrekt.
Ook Frans Adelaar, Erwin Koeman, Gert Kruys en John van Loen staan op de lijst met kandidaten. 'Als je een kandidatenlijst samenstelt, kun je ervan uitgaan dat deze namen erop voorkomen', verklaart voorzitter Jan Willem van Dop in de nieuwe Voetbal International.

Adriaanse zou, net als Booy de afgelopen jaren heeft gedaan, zowel trainer/coach als technisch directeur moeten zijn van de Eredivisionist.

Adriaanse voetbalde zelf van 1970 tot 1976 voor FC Utrecht. Momenteel zit de coach zonder club, omdat hij in mei bij Metallurg Donetsk is opgestapt. Feyenoord wilde de geboren Amsterdammer graag aanstellen, maar daarvoor bedankte hij. Ook Manchester City was in hem geïnteresseerd.

www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 03, 2007 11:22 am

Utrecht is een mooie club voor Adriaanse. Hij heeft er zelfs nog gevoetbald.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jul 03, 2007 12:05 pm

Zeker, ook een club waar nog wat te bouwen valt. Lijkt me geen verkeerde keuze voor Adriaanse.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 03, 2007 12:09 pm

Utrechtjeugd.nl zal binnenkort wel de lucht in gaan dan. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 10:15 pm

Adriaanse zwijgt, Van Hanegem open voor gesprek

UTRECHT - Co Adriaanse hult zich in stilzwijgen.
De droomkandidaat van FC Utrecht om Foeke Booy als trainer op te volgen, onthoudt zich op zijn vakantieadres in Spanje van elk commentaar op de serieuze belangstelling vanuit de Domstad.

Zijn woordvoerder Willem Zeijlmans wil slechts bevestigen dat het kamp-Adriaanse op de hoogte is van de Utrechtse interesse. Op de vraag of Adriaanse eventueel belangstelling heeft om bij FC Utrecht in dienst te treden weigert hij een antwoord te geven. ,,Geen commentaar.’’

In Utrecht zoemt inmiddels ook de naam van Willem van Hanegem rond als een potentiële kandidaat. Net zoals die van Frans Adelaar, Gert Kruys, Erwin Koeman en John van Loen. Voor zo ver bekend is, in afwachting van een reactie van Adriaanse, nog geen van die kandidaten officieel benaderd.

,,Via-via heb ik begrepen dat mijn naam ook op het lijstje van de club voorkomt,’’ zegt Van Hanegem. Dat laatste is niet verwonderlijk, want voorzitter Jan Willem van Dop en Van Hanegem onderhouden al jaren een vriendschappelijke relatie, die dateert uit de tijd dat ze beiden bij Feyenoord werkten.

Van Hanegem noemt FC Utrecht een ’interessante’ club. ,,Ik heb lang in Utrecht gewoond en heb twee jaar voor die club gespeeld. Ik sta absoluut open voor een gesprek. Ik zal niet, zoals Louis van Gaal ooit deed, roepen dat de cirkel dan rond is. Maar het zou wel grappig zijn. Als voetballer heb ik met veel plezier bij Feyenoord, AZ en FC Utrecht gespeeld. Alleen in Utrecht ben ik later niet als hoofdcoach teruggekeerd.’’

De Kromme werkte wél als assistent in Galgenwaard. Dat was tussen 1986 en 1989. ,,Een mooie tijd. Ik heb Nol de Ruiter nog als hoofdtrainer meegemaakt.’’

Het is een pikant detail dat Van Hanegem niet alleen met de huidige chef-scout van FC Utrecht heeft samengewerkt, maar ook met technisch manager Piet Buter. In het seizoen 1990-1991 was hij bij Wageningen diens assistent.

FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop wilde absoluut NOG niet ingaan op de uitnodigende woorden van Van Hanegem. ,,Wij reageren op geen enkele naam. Maar ik verzeker dat we druk bezig zijn om een opvolger voor Foeke Booy te vinden.’’

Opnieuw benadrukte Van Dop dat de zoektocht zeker niet morgen zal zijn afgerond en dat de eerste training van FC Utrecht onder leiding zal staan van John van Loen en David Nascimento. ,,Morgen redden we niet, maar we hebben er alle vertrouwen in dat we er op zeer korte termijn uitkomen.’’
AD

Van Hanegem... :biggrin.gif:

Wat denken jullie? Zou Adriaanse het doen?
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 06, 2007 3:30 pm

En? Wat denken jullie?

Volgens Sportweek doet hij het.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten