Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Vitesse

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:32 pm

Alles over Vitesse
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di jul 25, 2006 9:02 pm

Aadje leert ook Beveren een lesje: 1-4. :cheer:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 25, 2006 9:08 pm

En dat op de manier zoals hij het bij Ajax geleerd heeft. :hypocrite: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di jul 25, 2006 10:05 pm

Met een 4-4-2-systeem bedoel je? :D

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 26, 2006 9:20 am

De Mos brulde een paar maanden geleden toch dat hij alles nog steeds zo doet als hij het bij Ajax geleerd heeft?

Misschien denkt die mafkees wel dat ze bij Ajax altijd 4-4-2 spelen, hij is nog nooit in vorm geweest.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo jul 26, 2006 12:57 pm

Van www.vitesse.org:
Trainer Aad de Mos: ‘Verhaal van de spitsen is een luxe-probleem’

Trainer Aad de Mos ligt niet wakker van het spitsenprobleem bij Vitesse. „Het is een luxe-probleem”, zegt De Mos. „Daarvan wil ik er zoveel mogelijk creëren.”
De Haagse oefenmeester kan zich de komende wedstrijden uitleven in het smeden van zijn voorhoede. Gisteravond bleek in Beveren dat het beoogde spitsen­koppel Mads Junker-Danko Lazo­vic nog niet functioneert.
„Lazovic moet zich waarschijn­lijk nog aanpassen”, vermoedde De Mos na de 4- 1 overwinning op Beveren, dat komend week­einde als gedoodverfde degra­dant begint aan de Belgische competitie. „ Lazovic moet nu gas gaan ge­ven tegen de Duitsers”, vervolg­de De Mos, duidend op de ko­mende oefenduels met VfL Bo­chum ( zaterdag in Bemmel, aan­vang 18.00 uur) en 1. FC Köln. „ Het is niet zo dat als je Lazo­vic bent, je ook zeker bent dat je speelt. Al is het wel zo dat het niet alleen aan hem ligt, maar ook aan de spelers om hem heen.” Van alle aanvallers is Fred Benson het best op dreef. Hij speelde in België slechts twintig minuten, maar scoorde wel zijn zevende treffer uit de oefencam­pagne. „ Hij wil altijd naar de goal, dat spreekt me aan”, loof­de De Mos.

De trainer vindt niet dat Jun­ker en Lazovic te veel meevoet­ballen (‘ Als onze middenvelders de bal hebben, moeten zij mee­doen om de aanval op te zet­ten’), maar is zelf ook nog niet uitgepuzzeld. „ Soms is het beter met een echte nummer tien en een spits te spelen”, zei de coach gistera­vond. „ Dat pakt soms beter uit dan met twee spitsen.” Op die manier functioneerde Anduele Prijor in Beveren in de beduidend betere tweede helft. De Mos: „ Hersi en Knopper kun­nen daar ook spelen.” Knopper zou er gisteren ook spelen, maar hij moest opnieuw licht gekwetst afhaken. Knop­per voegde zich bij de andere ge­blesseerden Paul Verhaegh, Abu­bakari Yakubu, Piet Velthuizen en Michael Jansen.

De Mos erkende dat de rechter­kant goed staat. Met Hersi en rechtsback Gill Swerts, die zich volledig op deze en zijn favorie­te plek mag richten. „ Het centrum staat ook goed, met Sansoni en Knol achterin en Van der Schaaf en Janssen daarvoor”, aldus De Mos.

Bron: De Gelderlander 26-07-2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo jul 26, 2006 1:30 pm

Hey, dit boek heb ik al eens gelezen.

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do jul 27, 2006 10:15 pm

Pryor klopt aan de deur eerste

Amsterdammer Anduele Pryor staat onder Aad de Mos op het punt door te breken in het eerste elftal van Vitesse. "Vorig jaar zou ik ook bij de selectie komen, maar in de vakantie werd ik gebeld dat het eerste 'al vol' zat. Inmiddels ben ik er echt klaar voor", aldus het in Paramaribo geboren talent.
Op zijn vijfde kwam Pryor naar Nederland. Op zijn zevende begon de jonge dreumes zijn voetbalcarrière. Zijn talent werd snel herkend. Vitesse haalde Pryor naar het tweede toen hij 33 goals scoorde, waar hij op vier verschillende posities speelde. "Ik speel vaak op de '10', maar mijn favoriete positie is toch spits", zegt de linkspoot met scorend vermogen.

"Ook al speel ik dominant en houd ik van het maken van acties, toch gedraag ik me verbaal rustig in het veld; dat moet veranderen", weet de fan van Engels voetbal ("Arsenal!"), die veel positieve kritiek krijgt van trainer en medespelers, Pryor blijft bij zijn ouders in Amsterdam wonen: "Ik heb het daar erg naar mijn zin. Ik msn veel en speel graag Play Station met mijn broertje" aldus de favoriete speler van Vitesse's geldschieter Jan Snellenburg

Bron: Omroep Gelderland 27-07-2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 8:43 am

als hij net zo goed kan voetballen als Richard grappen kan vertellen, dan wordt het een goeie.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr jul 28, 2006 12:10 pm

Weer een goede aanvaller. We stellen ze gewoon allemaal op en winnen dan eventjes in de Arena.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 12:21 pm

weer een Amsterdammer, jullie kunnen niet zonder.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr jul 28, 2006 12:34 pm

Tja, hij ging liever naar Vitesse:
Ajax duwt Anduele Pryor in de armen van Vitesse

Anduele Pryor zit dicht tegen het eerste elftal aan, zei trai­ner Aad de Mos van Vitesse onlangs. Anduele Wie?Weinig mensen kennen de voetbal­ler uit Amsterdam, die ooit door Ajax in de armen van Vi­tesse werd gedreven.
Het was zijn eerste grote presentatie bij Vitesse. Anduele Pryor poseerde gistermiddag op de officiele persdag in het Oosterbeekse Hotel De Bilderberg geduldig voor fotografen, die portretjes en elftalfoto’s kiekten. Na afloop kwam zijn naam twee keer voor op de interviewlijst. Zie daar het nieuwe leven van de bescheiden (‘zo ben ik nu eenmaal’) linksbenige aanvaller, die op zijn vijftiende jaar voor Vitesse koos, na de amateurs van CTO’ 70, Abcoude en AFC. Door die topamateurclub werd hij voor het eerst gescout, op zijn vijftiende volgde de rest van Nederland. „ Ajax, AZ, FC Twente, Heerenveen en Vitesse wilden mij hebben.” Vreemd genoeg koos de Amsterdammer van Surinaamse komaf ( geboren in Paramaribo) niet voor Ajax. „ Ik had proefwedstrijden gespeeld en ze wilden mij hebben, maar ik moest snel tekenen. Op dat moment zaten mijn ouders in Suriname en ik wilde wachten tot zij thuiskwamen. Dat mocht niet, zie die meneer van Ajax, direct tekenen, anders zou het niet doorgaan.

Toen heb ik niet getekend. ” Pryor, die bij AFC aan de lopen­de band scoorde, oogstte steun en verbazing toen hij als jochie van vijftien Ajax de deur wees.

„ Mijn ouders vonden het een goede beslissing, vrienden vonden het raar. Niet tekenen bij Ajax, dat doe je toch niet.” Uit het rijtje kandidaten pikte hij Vitesse ‘ omdat zij goed wa­ren en kampioen werden met de jeugd, daarvoor wilde ik spelen’. Op zijn vijftiende kwam hij moederziel alleen te wonen op sportcentrum Papendal. Hij had een kamergenootje en twintig zielverwanten, maar geen familie. „ Ik vond het heel zwaar, weg bij familie en vrienden. Plotseling was ik één keer per week thuis. Ik had heimwee, dat het zo zwaar zou zijn, had ik niet verwacht”, bekent de spits, die zich na een half jaar beter op zijn plek ging voelen. Hij had alleen eerder de stap naar de selectie willen maken.

„ Vorig jaar zou ik erbij zitten, maar kreeg ik ineens een telefoontje dat de trainer de selectie compleet vond. Er was geen plaats meer. Dat was voor mij een teleurstelling, ik vond wel dat ik erbij moest zitten. Nu kreeg ik een telefoontje twee dagen nadat de trainer was gepresenteerd dat ik er wel bij zat.” Net op tijd, weet de aanvaller, die bij Jong Vitesse negen doelpunten scoorde en naar eigen zeggen een goed jaar had. „ Ik kreeg veel vertrouwen van de trainer ( Gery Vink, red.) en ik heb veel gespeeld. Twee jaar geleden kwam je op de bank als er iemand van het eerste op jouw positie moest spelen, dat gebeur­de vorig jaar niet”, verklaart Pryor, die moet vechten voor een contract want zijn verbintenis loopt af.

„ Ik weet dat het nu moet gebeuren”, aldus de spits, die wel het zware gevecht met de dure aankopen Mads Junker en Danko Lazovic aanmoet. „ Ik nog sterker worden en brutaler. Mijn doel is belangrijk worden voor Vitesse.”

Bron: De Gelderlander 28-07-2006
Van www.vitesse.org

Lijkt me een prima gozer! :xyxthumbs:

Soms moet je over je hart strijken en zo'n jongen asiel aanbieden, toch?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jul 30, 2006 2:12 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jul 30, 2006 6:15 pm

Nou, hij blijft er in ieder geval vrolijk onder. :xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 30, 2006 6:27 pm

Bedoel je Steef of Lazovic? :D

Als ik Steef was zou ik gek worden van een dergelijke obsessie voor mislukkelingen. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jul 30, 2006 7:14 pm

:D

Kan een leuk lijstje worden: Van Marwijk, Gronkjaer, Lazovic, Rosenberg. :cheer:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo aug 09, 2006 12:15 am

Van www.vitesse.org:
Aad de Mos heeft elftal rond

Vitesse zal de compe­titie beginnen met het beoog­de spitsenduo Mads Jun­ker- Danko Lazovic. Dat zei trainer Aad de Mos na de 3­1 overwinning bij VVV Venlo. „ Ik heb eindelijk gezien dat La­zovic en Junker de combinatie gaan worden”, zei De Mos in het prachtige stadion De Koel. „ Mijn intuïtie blijkt toch juist te zijn. Ik kom terug bij mijn eerste ge­dachte: Lazovic en Junker.” In Venlo nam met name Lazo­vic veel twijfels weg. Hij scoorde met een bekeken en geplaatste boogbal vanaf vijfentwintig me­ter en die treffer leek bevrij­dend op hem te werken.
„ Dat zijn belangrijke momen­ten in een voorbereiding”, aldus De Mos. „ Lazovic heeft het heel goed gedaan. Zelfs bij balverlies. Hij werkte voor het team en gaf daarmee een signaal naar ieder­een dat hij wilskrachtig is.” Lazovic en Junker zochten in Venlo zelfs enkele keren het on­derlinge samenspel. De vooruit­gang van het duo gaat ten koste van Fred Benson. De spits uit Ghana was juist zo goed op dreef, maar verliest de concur­rentiestrijd vooralsnog. Tegen VVV bleek eens te meer dat Benson geen goede optie is voor de ( linker) zijkant.

Anders Due ( links) en Yous­souf Hersi ( rechts) hebben bij De Mos hun plek verdiend op het middenveld, waar Theo Janssen en Remco van der Schaaf het centrum bemannen. In Venlo probeerde De Mos het eerst met Hersi achter Lazovic. „ Ik heb nu gezien wat het beste elftal is”, wees De Mos op de veel betere tweede helft. „ Ik vond Hersi de grote aandrijver bij ons.” Centraal achterin zullen Ruud Knol en Sebastien Sansoni begin­nen in de competitie. „ Een heel sterke combinatie”, aldus De Mos. „ Knol- Sprockel is een ande­re combinatie.” De coach gaf aan dat hij geen linksback wil aantrekken. Door de langdurige absentie van Mi­chael Jansen werd deze positie een probleem, maar De Mos ver­trouwt op Siebe Blondelle (‘ hij doet het goed’) en heeft Purrel Fränkel als achtervang.

Wel heeft De Mos bij tech­nisch manager Jan Streuer aan­gedrongen op de komst van een doelman. Reservekeeper Piet Velthuizen staat nog weken bui­tenspel na zijn knieoperatie en De Mos wil het niet riskeren dat hij een keeper uit A1 op de bank moet zetten, mocht eerste keus Harald Wapenaar uitvallen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 9:31 am

Richard Knopper en Vitesse praten over afscheid

Trainer Aad de Mos heeft zijn stempel gedrukt op Vitesse. Met negatieve gevolgen voor Richard Knopper die zijn afscheid ziet naderen.
Voor Knopper (28) heeft de wisseling van de wacht gevolgen voor zijn rol. In het nieuwe systeem is er geen plaats meer voor de oud-Ajacied, die afgelopen seizoen nog de aanvoerdersband droeg. En dus praten de partijen over de nabije toekomst, waarbij een afscheid een van de opties is.

'Het eerste gesprek met zijn zaakwaarnemers is inmiddels achter de rug', zegt manager Voetbal Jan Streuer deze week in VI. 'Als zijn mogelijkheden op speeltijd klein zijn, is de kans groot dat hij straks niet meer bij Vitesse speelt, ja.'

Van Vitesse hoeft Knopper niet per se vertrekken. Maar het vertrek van de middenvelder, die zelf weinig heil ziet in een jaar op het tweede plan, zou de Arnhemse club meer armslag geven bij het aantrekken van een speler.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo aug 09, 2006 11:33 am

Willem II zoekt nog een 'type Knopper'..

Nou, lijkt mij duidelijk.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 11:46 am

en wat was Knopper populair bij veel Ajacieden, ik heb het nooit in hem zien zitten. Willem II is precies het niveau waar hij thuishoort.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo aug 09, 2006 12:42 pm

Knopper heeft wel degelijk een hele goede periode bij AJAX gekent met veel goals, net als vd Gun trouwens, ook zo'n one day fly. Ik denk trouwens dat Vitesse 1 van de verassingen wordt van dit seizoen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 12:47 pm

Knopper schoot steevast op het doel, of een ander er nu beter voorstond of niet. Zo scoorde hij redelijk vaak. Maar met hem viel niet samen te voetballen.

Van der Gun kan er ook niets van. Een blind paard.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 12:58 pm

brigade zuid schreef:Knopper heeft wel degelijk een hele goede periode bij AJAX gekent met veel goals, net als vd Gun trouwens, ook zo'n one day fly. Ik denk trouwens dat Vitesse 1 van de verassingen wordt van dit seizoen.
Knopper had een te lage handelingssnelheid, waardoor z'n medespelers altijd makkelijk gedekt konden worden en Knopper dus wel voor eigen succes moest gaan.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 1:01 pm

Henk de Gier schreef:Knopper had een te lage handelingssnelheid, waardoor z'n medespelers altijd makkelijk gedekt konden worden en Knopper dus wel voor eigen succes moest gaan.
Zou het daardoor komen, of is hij 'gewoon' een egoïst? Ik zie Arveladze nog zwaaien, keer op keer. De omgekeerde wereld dat Arveladze ruimte maakte voor Knopper.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 1:02 pm

in mijn ogen komt het daardoor. Knopper keek nooit om zich heen, dus wist nooit waar zijn medespelers zich bevonden op het moment dat hij de bal kreeg. Het was zo'n enorm verschil met Litmanen, wiens meest gebruikte lichaamsdeel op het veld zijn nek was door het kijken waar de andere spelers zich bevonden.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gesloten