VVV-Venlo 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2008 10:49 pm

Harm schreef:Als Twente hem wil, dan kopen ze hem zelf wel hoor. Die hebben geen geldschieter nodig.
:drecul.gif: Als Twente verstand van geld had dan hadden ze Engelaar op de fiets naar Amsterdam gebracht.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2008 11:06 am

Nou, Engelaar is voor Twente wel belangrijk. Daarbij heeft hij nu een nieuw contract waarin schijnbaar staat dat hij voor 6 miljoen mag vertrekken, dat vind ik toch een heel mooi bedrag voor deze (niet meer dan) redelijke speler. Grote kans dat Ajax na dit seizoen Engelaar komt ophalen, hebben ze toch heel slim gedaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 11:21 am

Ik vind Engelaar helemaal niks. Hij is nog statischer dan Perez en aan de bal twee klassen minder.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2008 11:25 am

Engelaar is fysiek ijzersterk, redelijk technisch en aanvallend best aardig. Maar zijn omschakeling is inderdaad nog slechter dan die van Perez en verdedigend heb je weinig aan hem. Daarom vind ik het ook een uitstekende deal van Twente als ze hem voor 6 miljoen kunnen verkopen aan Ajax.

Bij Twente hoeft Engelaar overigens ook weinig mee te verdedigen, dat hebben ze slim gedaan. En El Ahmadi is natuurlijk een klasbak, hij loopt veel gaten dicht voor Engelaar en heeft daarnaast ook het inzicht om diep te gaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo apr 02, 2008 4:18 pm

'VVV-spelers uiten kritiek op Amrabat'

AMSTERDAM - Nordin Amrabat blijft een zorgenkindje voor André Wetzel. Nadat de talentvolle voetballer in het begin van het seizoen al betrokken was bij een rel met NAC-speler Anthony Lurling, klagen nu zijn medespelers openlijk bij trainer Wetzel over de 'zelfzuchtigheid' van de aanvaller. "Het is een punt van zorg", aldus de oefenmeester. "Het moment is aangebroken dat de spelersgroep zich aan zijn gedrag begint te storen."


De druppel die de emmer bij enkele VVV'ers deed overlopen, was waarschijnlijk het akkefietje in de belangrijke wedstrijd van afgelopen weekeinde tegen Excelsior. Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1. "Als Nordin zich zo manifisteert, is dat van invloed op de relatie in de groep", aldus Wetzel.

Wetzel hoopt deze week middels gesprekken met Amrabat en de spelers de kou uit de lucht te halen. "Daar ben ik als trainer voor. Uiteindelijk ben ik wel diegene die de beslissingen neemt." Op de vraag of hij voor Amrabat komend weekeinde tegen AZ een plaats op de bank op het oog heeft, reageert Wetzel. "Zover ben ik nog niet."

Overigens vertrekt Amrabat volgend seizoen naar PSV waar hij begin maart een vierjarig contract ondertekende. Met VVV probeert Amrabat de komende weken eerst nog degradatie te ontlopen. De Limburgse formatie deelt momenteel de laatste plaats met Excelsior, maar heeft een beter doelsaldo. De achterstand op de veilige nummer vijftien De Graafschap bedraagt slechts drie punten. VVV ontmoet achtereenvolgens nog AZ (thuis), Roda JC (uit) en De Graafschap (thuis).
De T.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 6:45 am

Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1.
Dus Amrabat had gelijk, maar dat wordt nu ineens tegen hem gebruikt ?
Logisch...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do apr 03, 2008 7:21 am

Zo'n discussie voor een penalty is natuurlijk niet bevorderlijk voor de strafschopnemer. Als Amrabat tegen Oost zegt dat hij toch gaat missen, dan kan dat onzekerheid opleveren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 7:42 am

Baseman schreef:
Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1.
Dus Amrabat had gelijk, maar dat wordt nu ineens tegen hem gebruikt ?
Logisch...
Wacht nog even met je subjectieve reacties, Base. Hij is nog geen PSV'er. :smallgrin.gif:

Wat Harm zegt klopt natuurlijk gewoon. Als iemand er eerst op aandringt dat jij die penalty niet moet nemen maar een ander, dan werkt dat niet bevorderlijk voor de zenuwen. Sowieso ging de hele discussie niet alleen daarover en heeft men Amrabat al eerder wat moeten afremmen. Ik heb wel wat interviews met Amrabat gezien en ik geloof best dat die jongen soms wat hard van stapel kan lopen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 7:47 am

Thomas schreef:Als iemand er eerst op aandringt dat jij die penalty niet moet nemen maar een ander, dan werkt dat niet bevorderlijk voor de zenuwen.
En dit is niet subjectief ? :wink.gif:
Amrabat wilde de pingel graag nemen, achteraf een hele juiste beslissing. Dat Oost de pingel miste lijkt me niet aan die discussie liggen, als je als voetballer daar al onzeker van wordt dan ben je een slechte prof.
Ik heb wel wat interviews met Amrabat gezien en ik geloof best dat die jongen soms wat hard van stapel kan lopen.
Dat geloof ik ook, maar daar vind ik weinig mis mee. Die jongen is pas net prof en nu al de beste speler van zijn ploeg, lijkt me lastig als sommige teamgenoten gewoon niet mee kunnen met het niveau en je mede daardoor onderin staat.

Natuurlijk is Amrabat geen gemakkelijke jongen, maar hij is wel een winnaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 7:53 am

Ik geloof zeker dat Amrabat een winnaar is (en het is een goede voetballer), maar we kunnen nooit met zekerheid zeggen dat hij de juiste beslissing nam door in discussie te gaan met Oost. Ten eerste weten we niet of hij de bal er wel in had gelegd en ten tweede heeft die discussie dus een rol kunnen spelen in het missen van Oost. Strafschoppen nemen heeft heel wat met psychologie te maken. Als het daar niet op aankwam dan zouden strafschoppen vrijwel altijd gescoord worden.

Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 03, 2008 8:45 am

Ik wou net zeggen, zeg. Diego Amrabat Maradona is een leuke voetballer, maar ik betwijfel of hij goed genoeg is voor PSV. Ik denk namelijk dat zich niet in de basis zal spelen en in de winter zal vragen om een verhuur.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 11:39 am

Thomas schreef:Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.
Dat ontken ik ook nergens, maar hij is nog jong en pas aan zijn 2e (!)seizoen als prof bezig . Als hij zijn kopje erbij houdt, dan gaat hij het zeker redden.
Peter schreef:Ik denk namelijk dat zich niet in de basis zal spelen en in de winter zal vragen om een verhuur.
Absoluut niet mee eens en ik vraag me af hoe je hierbij komt.
Daarbij gaat Farfan normaal gesproken vertrekken en heeft PSV dan Amrabat en Manco voor de opengevallen positie, twee talenten waarbij Amrabat verder is in zijn ontwikkeling en niet hoeft te wennen aan het Nederlandse voetbal.

Als Amrabat beter leert omschakelen kan hij de huidige positie van Farfan uitstekend invullen.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do apr 03, 2008 12:05 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.
Dat ontken ik ook nergens, maar hij is nog jong en pas aan zijn 2e (!)seizoen als prof bezig . Als hij zijn kopje erbij houdt, dan gaat hij het zeker redden.
Peter schreef:Ik denk namelijk dat zich niet in de basis zal spelen en in de winter zal vragen om een verhuur.
Absoluut niet mee eens en ik vraag me af hoe je hierbij komt.
Daarbij gaat Farfan normaal gesproken vertrekken en heeft PSV dan Amrabat en Manco voor de opengevallen positie, twee talenten waarbij Amrabat verder is in zijn ontwikkeling en niet hoeft te wennen aan het Nederlandse voetbal.

Als Amrabat beter leert omschakelen kan hij de huidige positie van Farfan uitstekend invullen.
Ik denk dat je de kwaliteiten van Amrabat een beetje overschat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 12:06 pm

Manco heeft sowieso wel een stuk meer potentie hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 03, 2008 12:22 pm

Baseman schreef:Engelaar is fysiek ijzersterk, redelijk technisch en aanvallend best aardig. Maar zijn omschakeling is inderdaad nog slechter dan die van Perez....
Schokkend. Dat kan haast niet. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 03, 2008 12:31 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Er is overigens ook nog wel wat aan te merken op het spel van Amrabat hoor. Dat hij met afstand de beste is bij VVV kan ik beamen, maar het is nou niet zo dat die jongen niets te verwijten valt.
Dat ontken ik ook nergens, maar hij is nog jong en pas aan zijn 2e (!)seizoen als prof bezig . Als hij zijn kopje erbij houdt, dan gaat hij het zeker redden.
Peter schreef:Ik denk namelijk dat zich niet in de basis zal spelen en in de winter zal vragen om een verhuur.
Absoluut niet mee eens en ik vraag me af hoe je hierbij komt.
Daarbij gaat Farfan normaal gesproken vertrekken en heeft PSV dan Amrabat en Manco voor de opengevallen positie, twee talenten waarbij Amrabat verder is in zijn ontwikkeling en niet hoeft te wennen aan het Nederlandse voetbal.

Als Amrabat beter leert omschakelen kan hij de huidige positie van Farfan uitstekend invullen.
Hoe ik hier bij kom? Ik zeg toch dat ik dit denk.

Ik vind het al heel wat dat je denkt dat Amrabat de huidige positie van Farfan uitstekend weet in te vullen. Amrabat is nog wel eventjes iets minder ver in zijn ontwikkeling dan een Farfan, hoor. Die jongen wordt rustig gebracht neem ik aan. Als hij gelijk een basisplek krijgt, dan zegt dat meer over de overige kwaliteiten bij PSV.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 03, 2008 12:40 pm

Thomas schreef:Manco heeft sowieso wel een stuk meer potentie hoor.
Wordt nog druk met talent op de bank in dat geval. Naast Aisatti zal Manco of Amrabat op de bank komen te zitten. Gelukkig leren ze daar alleen maar van.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 2:09 pm

Thomas schreef:Manco heeft sowieso wel een stuk meer potentie hoor.
Klopt, maar hij is pas 18 en niet gewend aan het Nederlandse voetbal.
Dus ik zie hem niet meteen een basisplaats veroveren.
Peter schreef:Die jongen wordt rustig gebracht neem ik aan. Als hij gelijk een basisplek krijgt, dan zegt dat meer over de overige kwaliteiten bij PSV.
Hoezo dit ?
Mag een speler die van VVV overkomt niet meteen een basisplaats veroveren en een speler van bijv. Groningen wel ?

Amrabat heeft bepaalde kwaliteiten die PSV kan gebruiken, met hem op de plaats van Farfan levert PSV dan ook niet veel in. Farfan komt op zijn huidge positie namelijk niet volledig tot zijn recht, ik verwacht dat Amrabat dat beter in kan vullen. Mits hij dus goed om leert schakelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 03, 2008 2:14 pm

Ik heb het niet over mogen, maar wel over kunnen. Ik vind het prima dat jij Amrabat gelijk een basisplaats ziet veroveren en dat hij een positie beter kan gaan invullen dan Farfan, maar ik ben nog lang niet zo onder de indruk van die jongen. Sowieso is de hype er nu al een tijdje af en wordt hij beter in de gaten gehouden. Gevolg is dat hij geen goal meer maakt en dat hij zijn acties veel te ver doorvoert. Bij PSV wordt er veel van je verwacht en dien je vooral in topwedstrijden en CL potjes je opwachting te maken. Zo goed vind ik hem nog lang niet, hoor. Bij VVV laat hij zien dat hij potentie heeft, maar zijn er ook genoeg potjes waarin hij totaal onzichtbaar is. Neem ik hem niet kwalijk, maar ga dan als PSV supporter zometeen niet zeuren dat hij te weinig brengt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 2:36 pm

Peter schreef:Neem ik hem niet kwalijk, maar ga dan als PSV supporter zometeen niet zeuren dat hij te weinig brengt.
Dat is wel erg op de zaken vooruit lopen :icon_biggrin.gif:

En natuurlijk scoort Amrabat minder, dat is inderdaad het gevolg van de dubbele of zelfs driedubbele dekking die hij iedere wedstrijd krijgt. Desondanks blijft hij dreigend, scoort hij toch (wel eens) en is VVV erg afhankelijk van hem. Natuurlijk drijft hij zijn acties nogal eens te ver door, maar hij kan tenminste acties maken. Iemand als C. Ronaldo drijft ook zijn acties wel eens te ver door, maar dat maakt hem geen slechte voetballer. En nee, hiermee wil ik beide spelers niet met elkaar vergelijken.
Dat doordrijven wordt er bij PSV wel uitgehaald, dan wordt hij nog gevaarlijker.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 2:39 pm

Met Lazovic is het ze vooralsnog niet gelukt. En Wetzel is er ook al het hele jaar mee bezig.

Driedubbele dekking bestaat alleen bij de F'jes. En dan is het per toeval.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 03, 2008 2:42 pm

Toch scoort hij toch wel eens. Inderdaad, hij wist alleen te scoren tegen Vitesse in 2008.

Overigens is het wel grappig dat Amrabat de helft van zijn goals scoort tegen Vitesse zie ik nu.
Laatst gewijzigd door peter op do apr 03, 2008 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 03, 2008 2:43 pm

Baseman schreef:
Bij een 1-0 voorsprong raakte Amrabat met Jason Oost hevig in discussie over een te nemen strafschop. Oost miste de penalty en VVV verloor uiteindelijk met 2-1.
Dus Amrabat had gelijk, maar dat wordt nu ineens tegen hem gebruikt ?
Logisch...
Hoezo had hij gelijk? Misschien had hij ook wel gemist. Dit is altijd pas wijsheid achteraf, we weten niet wat er gebeurd zou zijn. Misschien had de keeper de bal van Amrabat klem gehad, uitgechoten, waarna uit de counter werd gescoord. dan had Oost weer gelijk gehad
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za apr 05, 2008 10:21 pm

VVV ergert zich aan Nordin Amrabat
Door LUDO VAN DENDEREN

VENLO - Vanwege tentamens miste Nordin Amrabat vrijdagmorgen de training van zijn club VVV, maar ook zonder zijn aanwezigheid werd er veel over de in de zomer naar PSV verkassende aanvaller gesproken.

De jeugdinternational moet er ernstig rekening mee houden dat hij zondag (aanvang 12.30 uur) tegen AZ op de bank begint, omdat zijn medespelers en de technische staf zich de laatste weken gruwelijk ergeren aan zijn solistische gedrag.

Lang heeft trainer André Wetzel zijn pupil de hand boven het hoofd gehouden, maar in de wedstrijd tegen Excelsior lijkt Amrabat ook bij hem zijn laatste restje krediet verspeeld te hebben. Tijdens het verloren duel (2-1) keek Amrabat nauwelijks om naar zijn medespelers en voetbalde zijn eigen wedstrijd.

Bij de in Rotterdam toegekende strafschop ging Amrabat vervolgens helemaal zijn boekje te buiten. Volgens afspraak zou Jason Oost de pingel nemen, maar ook Amrabat meldde zich op elf meter. Wat volgende was een langdurige, hevige discussie met Oost, die door al het gedoe zijn concentratie blijkbaar verloor en de penalty miste.

,,Ik heb Nordin gezegd dat het de taak van de keeper van de tegenstander is om Oost uit zijn concentratie te brengen, niet de zijne,’’ zegt Wetzel. ,,Maar wat nóg meer stoort, is dat hij vervolgens op tv verklaart dat hij die strafschop zeker wél benut had.’’

Wetzel beslist zaterdag of Amrabat inderdaad op de bank begint. ,,Dit is een dilemma, want het gaat tegen de natuur van mij als trainer in om zo’n speler te passeren. Maar ik moet ook naar het elftal luisteren. Nordin is onze turbo, maar als de motor ofwel de ploeg sputtert, heb je daar niets aan.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za apr 05, 2008 10:24 pm

Dat moet hij Simons en flikken als die klaar staat voor een belangrijke pingel in de 80e minuut. Kijken of hij dan ook durft te zeggen ''dat hij hem waarschijnlijk wél had gemaakt''. :smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie