De Eerste Divisie 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr apr 18, 2008 8:33 pm

moest RKC niet heel erg veel scoren als Volendam wins?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr apr 18, 2008 8:43 pm

RKC 2-1 voor, Volendam heeft het lastig!

:hupajax.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 8:44 pm

Kom op ADO. Nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou opschrijven
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr apr 18, 2008 8:44 pm

De gelijkmaker valt heus nog wel, Luuk.

:yes.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 8:45 pm

Dank je wel Jesse!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr apr 18, 2008 8:56 pm

Wat een kans nog, zeg. Had dit niet verwacht. Volendam houdt stand en promoveert.

RKC volgt allicht nog wel via nacompetitie, Luuk.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr apr 18, 2008 8:58 pm

Zonde.

Dan maar via de play-offs! :yes.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 8:58 pm

Ach ja, het voordeel van niet promoveren is dat ze volgend jaar niet constant rond plaats 17 blijven hangen.

Dank jullie wel :sad.gif:
Laatst gewijzigd door LucaS op vr apr 18, 2008 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 18, 2008 8:59 pm

Maar ze promoveren nog wel. :yes.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 9:01 pm

IK heb er na Ajax vrig jaar en RKC nu op doelsaldo recht op dat a.s. zondag mijn club op doelsaldo kampioen wordt!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 18, 2008 9:02 pm

Ik was voor Volendam. :blush.gif:

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 9:04 pm

Het is je vergeven
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr apr 18, 2008 9:05 pm

LucaS schreef:IK heb er na Ajax vrig jaar en RKC nu op doelsaldo recht op dat a.s. zondag mijn club op doelsaldo kampioen wordt!
He-le-maal mee eens.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 9:23 pm

Mooi voor onze buren uit Volendam! :headbang.gif:

Sorry, Luuk. :blush.gif: :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr apr 18, 2008 9:26 pm

Wel knap van Menzo, Volendam heeft een heel modaal team, zeker in vergelijking met RKC.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 9:29 pm

Ja, leuk toch? Stanley is een Ajacied. :ajaxscarf.gif: :headbang.gif:

Die Waalwijkers met hun fietsenrek doen me niets. Wel vind ik het jammer voor Luuk.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 9:32 pm

RKC heeft al enige jaren een nieuw stadion Joey. Dat is groter, publieksvriendelijker en nieuwer dan het stadion van Volendam
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 9:36 pm

Is dat dat stadion waar we vorig jaar de titel hebben verspeeld? :1evil.gif:

Nee, ik heb niets met RKC. Doe mij de buren maar.


Volendam kampioen eerste divisie

DEN HAAG - FC Volendam is vrijdagavond op de laatste speeldag kampioen van de eerste divisie geworden. Het elftal van trainer Stanley Menzo won de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag met 1-0, waardoor naaste belager RKC Waalwijk op doelsaldo werd voorgebleven.

RKC (dat met 2-1 won van Fortuna Sittard) kwam uiteindelijk een handvol doelpunten tekort, met een doelsaldo van +40 tegen +44 voor Volendam.

Topscorer Jack Tuyp was het goudhaantje van Volendam met zijn 26e doelpunt van het seizoen, dat viel in de 26e minuut. In de slotfase van het duel stonden de Volendammers zwaar onder de druk, maar met kunst en vliegwerk werd een tegentreffer voorkomen.

Trainer Stanley Menzo had meteen na de wedstrijd moeite zijn tranen te bedwingen. ,,Dit is onbeschrijflijk, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt als trainer. Ik heb er geen woorden voor. Ik keek steeds maar weer op de klok, na 84 minuten, 88, 90, en toen was het voorbij. Ik ben zo zielsblij!''

RKC Waalwijk, dat met hetzelfde puntentotaal aan de slotdag was begonnen, had thuis met grote cijfers moeten winnen van Fortuna Sittard om de titel in de wacht te slepen. Het team van trainer Zeljko Petrovic won wel, maar slechts met 2-1. Gudde dompelde de thuisploeg in rouw met een eigen doelpunt, maar in de tweede helft zette Ogunjimi met twee treffers de zaken recht. Het bleek echter onvoldoende voor de titel, omdat Volendam stand hield in Den Haag.

Voor Volendam is dit de zesde titel in de eerste divisie. In 1987 werd in het vissersdorp voor de laatste keer het kampioenschap gevierd. De Noord-Hollandse club promoveert voor de negende keer naar het hoogste niveau. FC Volendam speelde in 2004 voor het laatst in de eredivisie.

AD
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 18, 2008 9:41 pm

Ik zal dit weekend goed voor Lucas zorgen hoor.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr apr 18, 2008 9:44 pm

Ach, zondag aan het eind van de middag zal het een stuk beter met hem gaan! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr apr 18, 2008 10:01 pm

Prachtig voor Stanley, en die in Waalwijk mooi niks geen kampoen .. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 10:02 pm

Wordt hard werken voor jou dit weekend, Sylvie. Maar met jouw charmes red je het wel. :neutral.gif:


Afbeelding

Schitterend voor Stanley! :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr apr 18, 2008 10:16 pm

Ik weet zeker dat als we volgend jaar in punten gelijk staan met PSV en wij tegen Volendam moeten er geen enkel vuiltje aan de lucht is!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 18, 2008 10:18 pm

joey schreef:Wordt hard werken voor jou dit weekend, Sylvie. Maar met jouw charmes red je het wel. :neutral.gif:
:blush.gif:
Ik heb hem al een glas wijn voor de neus geduwd. Dat helpt enorm! :ajaxsmiley.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 19, 2008 8:10 am

Afbeelding


FC Volendam naar eredivisie

EERSTE DIVISIE, Van onze verslaggever Robèrt Misset
gepubliceerd op 19 april 2008 06:00, bijgewerkt op 19 april 2008 08:39


DEN HAAG - Vanwege stemproblemen moet Jan Smit het nieuwe clublied voor Volendam nog opnemen. Maar nadat topschutter Jack Tuyp de dorpsclub vrijdagavond met zijn 26ste doelpunt naar de eredivisie loodste, mag één strofe niet ontbreken. ‘De Heen en Weer vaart volgend seizoen weer naar De Kuip, dankzij de treffers van Jack Tuyp.

Tuyp won niet alleen een weddenschap van Jan Smit, maar na de verlossende 1-0--zege bij ADO Den Haag ook de titel in de eerste divisie. Voor de negende keer krijgt de ‘Heen en Weer’ in Volendam een likje verf en staat het schip model voor de traditionele pendeltocht tussen eerste en eredivisie.

Ook voorzitter Henk Kras betwijfelt het bestaansrecht van Volendam in de eredivisie. De club zal met een marginale begroting net zo’n minimumlijder worden als Excelsior en ondanks het fraaie kunstgrasveld voldoet het stadion ook niet aan de normen.

‘We willen graag de hoeken dicht bouwen, maar dat proces zal door de promotie niet worden versneld’, zei Kras. De nieuwe trainer Frans Adelaar zal zich volgens de preses moeten behelpen met talenten uit de rijke jeugdopleiding.

Toch laat Menzo bij zijn afscheid een elftal achter dat wel degelijk iets kan toevoegen aan de eredivisie. Met soms indrukwekkend positiespel bewees Volendam al voor rust dat de ploeg de terechte kampioen is. Techniek blijft het handelsmerk van de club die iconen als Dick ‘De Knoest’ Tol en de broers Gerrie en Arnold Mühren voortbracht.

Van Stanley Menzo werd gezegd dat hij als oud-doelman niet meer dan een goede keeperstrainer zou zijn, maar dat vooroordeel heeft hij bij Volendam overtuigend weerlegd. Met de vroegere balkunstenaar Johan Steur als zijn assistent heeft Menzo van Volendam een swingende ploeg gemaakt, waarin vooral de lopers op het middenveld Den Haag voor onoplosbare problemen stelden.

Toch had Menzo het idee dat hij bij Volendam aan zijn plafond zit. Hij heeft het maximale gehaald uit een ploeg, die een achterstand van 11 punten op RKC wist te repareren. Menzo besefte bovendien dat Volendam zonder flinke investeringen gedoemd is tot een bijrol op het hoogste podium.

Wederom manifesteerde Jack Tuyp zich als de ultieme afmaker. Na zijn flop bij FC Groningen mag het kind van het vissersdorp nu bewijzen dat hij het niveau van de eredivisie wel degelijk aankan. Tuyp is geen aanvaller die met een flitsende schaarbeweging twee man uitspeelt, maar de 24-jarige Volendammer is wel een killer in het strafschopgebied.

Na een fraaie actie van Deul werd Tuyp eerst nog gestuit door ADO-doelman Zwinkels. Maar in de herkansing prikte de topscorer van de eerst divisie de bal in het lege doel: 0-1. Na rust drong ADO meer aan en in de bloedstollende slotfase ontsnapte Volendam aan de fatale gelijkmaker.

Alleen in Den Haag was Volendam dus afhankelijk van Tuyp. Ook Deul (12), linksbuiten Van Zaanen die in zijn dromen demarreert als Overmars (12), en Hofstede (14) droegen bij aan de recordproductie van Volendam. Evenals in het seizoen 1966-1967 scoorde Volendam 90 keer in 38 duels.

Bij het noodlijdende ADO Den Haag is alleen het stadion op industrieterrein Forepark eredivisiewaardig. Alleen omdat de toegang gratis was, kwamen maar liefst 13 duizend mensen het kampioenenbal van Volendam aanschouwen. Wie iets van de bestuurlijke chaos bij Den Haag wil begrijpen, moet een liefhebber van soapseries zijn.

De machtsstrijd tussen diverse investeerders kostte directeur Arzbach al de kop en zou tevens de handtekening van de huidige VVV-coach André Wetzel onder een driejarig contract met ADO nutteloos kunnen maken. De harde kern van de dit seizoen zo weinig verwende Haagse fans scandeerde de naam van Martin Jol, die door zakenman Braaksma als reddende engel naar voren wordt geschoven.

Wetzel is de protegé van een andere mecenas, Van der Kallen die 8 miljoen in Den Haag zou willen investeren. Maar eerst zal de club een akkoord moeten bereiken met diverse schuldeisers. Het moge duidelijk zijn dat Volendam in dat opzicht meer te zoeken heeft in de eredivisie dan Den Haag, dat zich nu kan richten op de play-offs.


Bron: www.volkskrant.nl

Plaats reactie