De Eerste Divisie 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 01, 2008 11:57 am

Hoeladans schreef:Maar Zwolle kan zondag de koppositie overnemen.
Hoho, Zwolle kan gelijk komen
I think I lost my fucking headache

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 01, 2008 1:22 pm

Hmm een 0 - 4 winst bij de nummer laatst is voldoende om op doelsaldo de nummer 1 positie over te nemen.

Niet onmogelijk, lijkt me... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 01, 2008 5:48 pm

Ik vind evenveel punten en een ongeveer gelijk doelsaldo, gelijk staan. Dus ook als Zwolle morgen wint met 2-0, vind ik dat ze de koppositie delen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 04, 2008 3:30 pm

Everse en Zwollezijn het niet eens geworden over een contractverlenging, aldus voetbalzone. Everse wou een 4 jarig contract en Zwolle bood een 2 jarig contract. Daar sprak volgens Everse te weinig waardering uit en nu stapt hij dus aan het einde van dit seizoen op. Doodzonde, want hij heeft er echt wat leuks neergezet. Typisch Zwolle ook, al gingen Brands en Verbeek hem al voor.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mar 04, 2008 5:57 pm

Everse doet het inderdaad erg goed in Zwolle. Ik denk alleen dat ze bang zijn dat hij teveel invloed krijgt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mar 04, 2008 5:59 pm

VVV laat Wetzel naar jeugdliefde ADO vertrekken
04/03/2008 17:45

André Wetzel kan zich opmaken voor de grootste uitdaging in zijn loopbaan. De komende jaren krijgt de huidige hoofdtrainer van VVV-Venlo de taak van het zieltogende ADO Den Haag weer een club van stand te maken.

Investeerder Mark van der Kallen, die de Haagse club onlangs met een financiële injectie behoedde voor een dreigend faillissement, ziet in Wetzel de ideale opvolger van de vertrekkende Wiljan Vloet. De ondernemer acht de trainer in staat om rust en succes te laten terugkeren bij ADO.

Bovendien meent Van der Kallen dat Wetzel de uitstraling heeft om het imago van de club op te poetsen. De investeerder voerde al enkele gesprekken met de Hagenaar, beide partijen verwachten op korte termijn tot een akkoord te komen. Daarmee zou een lang gekoesterde wens van Wetzel in vervulling gaan.

De 56-jarige trainer, bezig aan zijn tweede seizoen in Venlo, wil graag bijdragen aan de wederopbouw van de club uit zijn woonplaats. Wetzel heeft de concrete belangstelling van ADO gemeld bij technisch directeur Mohammed Allach en voorzitter Hai Berden van VVV, die vorige week in VI al aangaf te zullen meewerken aan een eventueel vertrek van de trainer naar zijn jeugdliefde. De partijen spraken begin deze week nog over de exacte invulling van het contract, maar de bedoeling is dat Wetzel een verbintenis voor vier of vijf seizoenen tekent bij de club uit de Jupiler League.

Zijn toekomstige functie is gebaseerd op het Engelse managersmodel, wat inhoudt dat Wetzel de volledige technische zeggenschap krijgt en verantwoording aflegt aan de Raad van Commissarissen. Hij wil nog geen afstand nemen van het veldwerk, maar is wel van plan zich daarbij te laten assisteren door 'een sterke tweede man'.

wwwi.vi.nl
Zeer opmerkelijk, want ik had juist verwacht dat hij een stapje hogerop zou maken.

Everse zet inderdaad alles naar zijn hand, maar het is wel succesvol gebleken. Moeilijke situatie dus.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 04, 2008 6:00 pm

Dapper van Wetzel. Had ik niet achter hem gezocht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mar 04, 2008 6:08 pm

Mike Snoei op non-actief gesteld
Mike Snoei is door Go Ahead Eagles op non-actief gesteld. Eerder was al bekend dat het contract van de 44-jarige coach na dit seizoen niet verlengd werd.

De laatste maanden zakte de Deventer club terug tot de achtste plaats in de Jupiler League. De oud-coach van Sparta en Vitesse zat sinds 2005 bij Go Ahead.
www.nos.nl

Eindelijk, weg met die prutser!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 05, 2008 1:03 pm

Andries Ulderink (38) eerste keus opvolging Snoei
woensdag 05 maart 2008 | 09:51

Andries Ulderink (38) is de voornaamste kandidaat om Mike Snoei bij GA Eagles op te volgen. ,,We zijn met hem in gesprek'', bevestigt GA Eagles-voorzitter Hans de Vroome.

Ulderink is nu nog trainer van zaterdag-hoofdklasser Be Quick'28. Mogelijk staat hij ook de rest van het seizoen al voor de groep, om de ontslagen Snoei op te volgen. De Vroome: ,,We willen eerst de zaak met Mike Snoei afhandelen. Step-by-step.'' Het zou de eerste klus van Achterhoeker Ulderink als hoofdtrainer worden. Hij was eerder assistent-trainer van De Graafschap en trainer van Rohda.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mar 05, 2008 7:07 pm

Be Quick of GA Eagles? Ik zou het wel weten. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 05, 2008 8:08 pm

Ha ha, maar jou vragen ze niet. :aai.gif:

Is wel grappig, trouwens: ik heb een collega die in het eerste van Rohda speelt, en die zegt dat alle spelers die met hem getraind hebben hem als de beste bestempelen waar ze ooit mee te maken hebben gehad. En mijn directeur heeft samen met hem (en Marc Lammers) op het CIOS gezeten, en die was ook erg over hem te spreken. Het schijnt dus wel een goede te zijn. Leuk is wel dat ze een keer buiten het bekende kringetje kijken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mar 07, 2008 10:00 pm

RKC uiteraard nog steeds alleen aan kop :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:32 pm

Godverdomme, komen die lui van dat fietsenrek weer terug in de Eredivisie? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 07, 2008 10:33 pm

Ben er ook bang voor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:50 pm

Ze hebben niet eens een fatsoenlijke naam. Rooms Katholieke Combinatie. Jezus. :excited.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 08, 2008 11:39 am

Het gaat niet om de naam, het gaat om de inhoud
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 15, 2008 9:37 am

Het zal toch gaan tussen RKC en Volendam, neem ik aan. Zwolle heeft een paar dagen de koppositie mogen delen, daarna hebben ze niet meer gewonnen volgens mij
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16843
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za mar 15, 2008 11:42 am

Zou leuk zijn voor Volendam. Een ploeg die bijna alleen maar uit spelers bestaat die uit de regio komen en ze volharden in het aanvallende voetbal.

Het is echt Ajax in het klein, inclusief de supporters die blijven morren terwijl ze een topseizoen meemaken. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za mar 15, 2008 11:43 am

Volendam terug, ik teken ervoor. Excelsior er iig uit en die tweede maakt me niet zoveel uit. Den Bosch of Den Haag zou leuk zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 15, 2008 11:58 am

Volendam is inderdaad wel leuk, ondanks die afzichtelijke shirts.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 20, 2008 11:30 am

Go Ahead Eagles stevent af op negatief clubrecord
20/03/2008 10:51

Go Ahead Eagles beleeft een bizar seizoen in de Jupiler League. De ploeg van scheidend trainer Mike Snoei won na 33 duels al veertien keer, maar leed ook zeventien nederlagen.

Met dat aantal verliespartijen stevent de ploeg uit Deventer af op een negatief clubrecord in zijn eerstedivisie-historie. Dat stamt uit de jaargang 2005/06, toen Eagles in totaal negentien van de 38 duels verloor.

In het huidige seizoen leden alleen AGOVV Apeldoorn en FC Eindhoven meer nederlagen dan Go Ahead Eagles (beide achttien). In tegenstelling tot de formatie van Snoei (foto), die negende staat, bevinden die twee clubs zich echter in de staart van de ranglijst.

Statistische beschouwd is de kans klein dat Go Ahead Eagles het negatieve clubrecord ontloopt. Van de laatste elf wedstrijden verloor de ploeg er liefst acht. Bovendien zijn de manschappen van Snoei al acht duels op rij zonder zege.
www.vi.nl

Ach, dat Snoei al een week of drie weg is bij de Eagles is blijkbaar nog niet tot de burelen van VI doorgedrongen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr mar 21, 2008 10:58 pm

LucaS schreef:Het zal toch gaan tussen RKC en Volendam, neem ik aan. Zwolle heeft een paar dagen de koppositie mogen delen, daarna hebben ze niet meer gewonnen volgens mij
RKC laat het in ieder geval wel heel erg spannend worden :smallgrin.gif: :

1) Volendam 34 - 65 79-42 (+37)
2) RKC 34 - 65 78-43 (+35)
3) Zwolle 34 - 63 66-37 (+29)
4) Den Bosch 34 - 61 54-36 (+18)
5) Ado 34 - 57 55-44 (+11)


Het resterende programma:

28/3
Zwolle - Volendam
ADO - RKC
Haarlem - Den Bosch

4/4
Agovv - Volendam
RKC - Zwolle
Den Bosch - RBC
Cambuur - ADO

11/4
Volendam - Dordrecht
Veendam - RKC
Zwolle - Emmen
Den Bosch - Telstar
Fortuna - ADO

18/4
ADO - Volendam
RKC - Fortuna
Helmond - Zwolle
Dordrecht - Den Bosch

Nog aardig wat onderlinge duels, behalve voor Den Bosch.
Laatst gewijzigd door Frank op za mar 22, 2008 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 22, 2008 9:56 am

Zwolle is op en uit vorm. Denk dat RKC het gewoon gaat worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr apr 04, 2008 2:30 pm

Al je geld wat je hebt op Den Bosch zetten...
Bizar: RBC gebaat bij nederlaag tegen Den Bosch
04 april 2008

In de Jupiler League doet zich vanavond een bizar scenario voor: RBC Roosendaal is, in de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch, gebaat bij een nederlaag. Kind van de rekening zou in dat geval FC Omniworld worden, dat kans maakt op de periodetitel.

FC Omniworld staat goed geklasseerd in de stand om de zesde periode, met tien punten uit vijf duels. De periodetitel is al vergeven aan Volendam, dat vijftien punten heeft. Maar omdat Volendam al een periodetitel in het bezit heeft, schuift in dat geval de periodetitel, en het bijbehorende ticket voor de play-offs om promotie, door naar de ploeg die als tweede eindigt in het periodeklassement. FC Den Bosch staat nu tweede, één punt boven Omniworld. FC Den Bosch heeft weliswaar ook al een periodetitel in het bezit, maar de reglementen van de KNVB schrijven voor dat in dit geval de nummer drie van de periode géén aanspraak maakt op de titel.

Kort gezegd, komt het er dus op neer dat FC Den Bosch bij een zege op RBC Roosendaal zeker is van de tweede plaats in de periode, achter Volendam. Dit houdt in dat Omniworld dus naast de periodetitel, en het ticket voor de play-offs, grijpt. Dat is gunstig voor RBC Roosendaal, dat momenteel achtste staat in het algemene klassement. Die achtste plaats is precies genoeg voor deelname aan de play-offs om promotie, maar RBC zou net buiten de boot vallen als FC Omniworld (dat dertiende staat) via de zesde periode een ticket voor de play-offs in de wacht sleept.

Voor RBC Roosendaal is het dus gunstig om te verliezen van Den Bosch, weet ook coach Rob Meppelink. De oefenmeester ontkent dat zijn elftal vanavond naar Den Bosch gaat om te verliezen, maar zegt in BN/ De Stem wel veelbetekenend: "Plaatsing voor de play-offs is voor ons wel veel belangrijker dan deze ene wedstrijd in Den Bosch. Voor die play-offs spelen we immers een heel seizoen."
fcupdate

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr apr 04, 2008 2:35 pm

Ik acht Den Bosch sowieso in staat om zonder moeite van RBC te winnen, maar dat zal het niet moeilijker maken, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie