SC Heerenveen 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 14, 2008 9:57 pm

Ja, een drankprobleem, dat is waar ook. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za feb 16, 2008 9:49 pm

Heracles - Hoerenveen 2-2 :neutral.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 9:52 pm

Schilder met de 2-2 voor Heracles.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 17, 2008 11:03 am

In de samenvatting heb ik Roy Beerens meer goede voorzetten en acties zien maken dan al onze vleugelsspelers.. Ik vind dat deze jongen zich erg goed ontwikkels, maar ja hij was voor van Geel een jongen voor de Toekomst..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 17, 2008 3:13 pm

Nee, hij vond de stap naar Ajax zelf te groot. Hij was bang in dezelfde rol te komen als bij PSV, hij wilde spelen..

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo feb 17, 2008 3:18 pm

Hij heeft niet eens een basisplaats bij Heerenveen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 17, 2008 3:23 pm

Moet je eens voorstellen hoe hij bij Ajax had gedaan.. Alhoewel ik denk dat hij hier best veel gespeeld zou hebben door de kneuze aanvallers die wij hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 3:26 pm

Ik vind hem nog veel te licht. Hij kan niets forceren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 17, 2008 3:31 pm

Hoeladans schreef:Hij heeft niet eens een basisplaats bij Heerenveen.
Dat gaat niet lang meer duren. Hij doet het heel goed momenteel, leert snel en pakt steeds meer minuten..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 17, 2008 3:32 pm

Bertje schreef:Ik vind hem nog veel te licht. Hij kan niets forceren.
Dan wil ik niet weten wat jij van de Rommedahl, Kennedy & co vind.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 3:34 pm

Te licht, maar die zijn dan ook geen maatstaf. De Kennedy van Twente vond ik overigens niet te licht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 17, 2008 3:46 pm

Kennedy speelde bij Twente ook in een andere rol dan ie nu bij Ajax doet..

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo feb 17, 2008 5:05 pm

Zlatan Son of God schreef:
Hoeladans schreef:Hij heeft niet eens een basisplaats bij Heerenveen.
Dat gaat niet lang meer duren. Hij doet het heel goed momenteel, leert snel en pakt steeds meer minuten..
Volgens mij ziet Verbeek het meer in Jakob Poulsen zitten

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2008 5:08 pm

Ik denk dat het een tactische keuze is. Poulsen geeft iets meer body en zekerheid.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 5:10 pm

Lijkt me ook. Verbeek heeft in Pranjic, Sibon en Sulejmani al een aantal spelers die slecht omschakelen. Daarnaast wil hij ook nog Bradley zo aanvallend mogelijk laten spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo feb 17, 2008 5:19 pm

Dat is ook een tactische keuze.Ik bedoelde alleen dat het me sterk lijkt dat Beerens binnenkort die plaats over gaat nemen,zoals ZSOG stelde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 6:03 pm

Oke, maar dat staat dus los van de discussie wie over het geheel genomen de betere voetballer is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2008 11:16 am

Zoals zoveel spelers bij subtoppers mag Beerens nog fouten maken bij Heerenveen, bij Ajax en PSV mag dat eigenlijk niet. Dat scheelt natuurlijk veel, al speelde Beerens uitstekend tegen Heracles. Maar een basisspeler is hij inderdaad (nog?) niet, dat zegt ook wel iets.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 3:43 pm

SC Heerenveen wint de strijd om Nordin Amrabat

EXCLUSIEF - SC Heerenveen is zo goed als rond met VVV-Venlo over de transfer van Nordin Amrabat. De onderhandelingen worden binnen enkele dagen afgerond.

De Friezen betalen ruim twee miljoen euro voor de twintigjarige aanvaller. VVV bedong eveneens dat het 25 procent van een toekomstige transfersom opstrijkt als Heerenveen hem doorverkoopt.

Amrabat staat nog tot de zomer van 2010 onder contract bij de Limburgers. In zijn eerste jaar op het hoogste niveau maakt de snelle dribbelaar zóveel indruk, dat tal van clubs zich meldden.

Ook Heerenveen trok al aan de bel. In januari deed de nummer vijf van de Eredivisie een bod, maar daar ging VVV niet mee akkoord. De club vecht tegen degradatie en besloot Amrabat daarom sowieso tot aan het einde van het seizoen te behouden.

Heerenveen heeft de naam een nuttige springplank te zijn voor jonge talenten. Spelers als Ruud van Nistelrooy, Klaas-Jan Huntelaar en Jon Dahl Tomasson namen via de Friese club met succes de volgende stap op weg naar de top.
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 21, 2008 10:20 pm

Dan nemen wij mooi Sulejmani over. :ajaxscarf.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 21, 2008 10:34 pm

Amrabat ontkent overigens dat er een akkoord is met SC Heerenveen.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do feb 21, 2008 11:58 pm

Moet ie het nog met VVV eens worden over (het afzien van) z'n eigen percentage en wil z'n zaakwaarnemer hem eigenlijk niet liever aan de premier league verkopen?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo feb 24, 2008 8:38 am

Roy Beerens wil weer vlammen
door Danny van den Broek

23 feb 2008, 03:09 - Lang hoopten ze bij NEC dat de huurling van PSV vorig seizoen definitief voor De Goffert zou kiezen, maar anderhalve week nadat Beerens met Jong Oranje Europees kampioen was geworden, tekende hij voor drie seizoenen bij Heerenveen.


Afbeelding
Roy Beerens met zijn beroemdste voorganger bij Heerenveen: Abe Lenstra. foto Henk-Jan Dijks/Pro Shots


Die club stond overigens niet bovenaan zijn lijstje. "Eerlijk gezegd moest ik er niet aan denken. Met Jong Oranje had ik bijna een maand in het noorden gezeten. Ik vond het hier vreselijk saai. 'Ik wil er nog niet dood gevonden worden', zei ik tegen mijn moeder."

Omdat ook Ajax zich gemeld had voor de jonge vleugelspits, leken de kansen van Heerenveen te slinken. "Maar toen was Babel nog niet verkocht aan Liverpool. Uiteindelijk heb ik heb geluisterd naar mijn vader en mijn zaakwaarnemer. Voor mijn carrière was Heerenveen een prima volgende stap. Hier zou ik aan spelen toekomen op een hoog niveau."

Toen de kogel door de kerk was, trok hij ook gelijk zijn eigen plan. "Via de club konden we een huis huren in een wijk van Heerenveen waar meer spelers wonen. Dat heb ik bewust niet gedaan. Voetbal is voetbal. Privé is privé. Daarom heb ik met mijn vriendin Richelle een appartementje gekocht in Wolvega." Hij komt er net vandaan. "Ik was al thuis, joh. Werd ik gebeld door de club. Dat jij hier zat te wachten. Ik was die afspraak helemaal vergeten."

Hij lacht verontschuldigend. Betuigt het volgende moment zijn spijt dat hij nooit iemand bij NEC op de hoogte heeft gebracht van zijn overstap naar Heerenveen. "Voor de trainer vind ik dat vervelend. Ik heb ooit gezegd dat ik graag weer voor Mario Been zou willen voetballen. Dat is niet gebeurd. Zo gaat dat in de voetballerij. Maar dat ik daar bij hem nooit op teruggekomen ben, is een grote fout van mij. Been heeft mij altijd fantastisch behandeld."

Ook over zijn nieuwe trainer heeft de Brabander niet te klagen. "Gertjan Verbeek is vooral eerlijk. Je kunt hem ook alles vragen. Hij houdt van discussie. Soms lokt-ie het zelfs uit. Hij weet ook wat hij aan me heeft. Ik ben geen voetballer voor al te veel opdrachten. Die krijg ik dan ook niet van hem. Als ik speel, zegt hij maar één ding: ga dat veld in en maak je acties."

Een reeks kleine, maar vervelende blessures, voorkwamen dat Beerens snel doorbrak in de formatie van Verbeek, die de vleugelspits voor het eerst in de thuiswedstrijd tegen Helsingborg een basisplaats gunde. De Zweden, die Heerenveen in de return zouden uitschakelen voor de UEFA Cup, leerden hem gelijk kennen. "We wonnen met 5-3. En ik had drie assists," weet Beerens. Ander hoogtepuntje? "Die 7-0 tegen Vitesse. Scoorde ik twee keer."

In de weken daarvoor was het kwakkelen geblazen. "Uitgerekend tegen NEC was ik geblesseerd. En daarna vier weken eruit met een liesblessure." Hij fronst even de wenkbrauwen. "Ik heb ook nauwelijks vakantie gehad. Nieuwe woning gekocht, verhuizen, inrichten. Maar nu ben ik fit. Kan ik eindelijk laten zien waartoe ik in staat ben. En dat is veel. Niet iedereen is daar al van overtuigd. Sommigen vinden me nog jong. Maar kijk waar ik al gespeeld heb. PSV, NEC, Heerenveen, Jong Oranje. Dat is toch al een mooi rijtje, of niet dan?"

Nog steeds vindt hij het jammer dat Afonso Alves weg is. "Ik heb maar drie wedstrijden met hem in het veld gestaan. Echt een aardige vent. Maar dat is nou een echte wereldtopper, vergis je niet. Maakte niet uit of die voorzet misschien net te scherp was. Hij kwam erbij en scoorde", looft Beerens de Braziliaanse spits.

Met Jong Oranje heeft hij maar één doel: de Olympische Spelen. Over Erik van Muiswinkel maakt Beerens zich niet druk. Hij blijkt de cabaretier, die een actie is begonnen om de Nederlandse sporters te bewegen de Spelen in China te boycotten, niet te kennen. "Echt niet. Nooit van gehoord. Maakt ook niet uit. Ik zit bij een voetbalelftal dat zich gekwalificeerd heeft voor de Olympische Spelen. Het mooiste dat een sporter kan meemaken. Wat daar verder gebeurt, maakt mij niet uit. Ik ga!" Met een schuin oog volgt hij dit seizoen de verrichtingen van zijn oude club. "Het gaat niet goed met NEC. Een paar spelers zijn ook al het mikpunt geweest van de eigen supporters, heb ik begrepen. Waarom nou, denk ik dan. Daar help je zo'n jongen echt niet mee. Wordt-ie niet beter van."

Hij kijkt uit naar de confrontatie van zondagmiddag. "Het lijkt me logisch dat ik speel. Waarschijnlijk tegen Youssef El-Akchaoui. Grappig. Bij NEC zat ik naast hem in de kleedkamer. Dit seizoen is hij uitgegroeid tot een van de dragende spelers. Daar kijk ik niet van op. Youssef is altijd een beetje onderschat, vind ik."

Op de tribune weet hij morgen zijn ouders en de ouders van Richelle. "Die komen elke wedstrijd. Mijn eigen ouders slaan wel eens over. Het is ook een hele ruk vanuit Brabant. Alhoewel. Ik doe er een uur en 37 minuten over." Hij beantwoordt de ongelofelijke blik met een gulle lach. "Joh, op die A50 is niks te doen. En ze controleren maar af en toe, hè!"



Bron: http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 24, 2008 11:59 am

Beerens over zoiets banaals als mensenrechten zegt: schreef: Het mooiste dat een sporter kan meemaken. Wat daar verder gebeurt, maakt mij niet uit. Ik ga!"
Beetje simpele reaktie, maar goed, dat zie je wel vaker bij sporters helaas.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo feb 24, 2008 1:48 pm

Ik zal er bij zijn vanmiddag... Ben benieuwd... Heracles heeft ook weer punten gepakt, dus het is nodig dat de Nijmegenaren i.i.g. 1 punt pakken... come onnn ENIESEE
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie