AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 5:15 pm

In theorie niet, maar misschien haalt een ander meer uit deze spelersgroep.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr apr 18, 2008 8:17 pm

Jesse schreef:Beter dan van Gaal krijgt AZ sowieso niet.
Theoretisch niet, maar de praktijk van dit seizoen wijst anders uit.
Maar goed, misschien dat het volgend seizoen wel weer gaat lopen...

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2154
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr apr 18, 2008 8:28 pm

interesting om te zien hoe het een team vergaat als na een slecht seisoen de trainer mag blijven...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za apr 19, 2008 10:10 am

Baseman schreef:
Jesse schreef:Beter dan van Gaal krijgt AZ sowieso niet.
Theoretisch niet, maar de praktijk van dit seizoen wijst anders uit.
Maar goed, misschien dat het volgend seizoen wel weer gaat lopen...
Inderdaad. Zo goed presteert AZ dit jaar niet. Maar ik verwacht niet dat dat volgend jaar nog zo zou zijn. Van Gaal of geen Van Gaal.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 19, 2008 10:16 am

Jansma schreef:interesting om te zien hoe het een team vergaat als na een slecht seisoen de trainer mag blijven...
AZ moet nu alle dwarsliggers eruit schoppen. Dat is de enige manier. Het mag wat kosten van Scheringa, neem ik aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za apr 19, 2008 10:29 am

De dwarsliggers? Ik weet niet wie dat zijn, want het zijn de zelfde spelers die nu spelen ten opzichte van een aantal maanden terug.

AZ moet een spits kopen en een verdediger van niveau.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 19, 2008 2:11 pm

Die spelers die geen discipline hadden en massaal te laat kwamen om Van Gaal te pesten. Er werd gesproken van zes spelers.


'Ik zie nog steeds perspectief'

Louis van Gaal en AZ gaan na dit seizoen tóch met elkaar door. Dat is de uitkomst van overleg tussen de directie en de 56-jarige trainer. Hij bekijkt dit weekend zelfs al een nieuwe aanvaller.

Van Gaal heeft het gevoel dat AZ na een teleurstellend jaar de weg omhoog weer kan vinden onder zijn leiding.

Daarvoor is wel een proces van ‘doorselecteren’ in de selectie nodig. ,,Ik zie nog steeds perspectief. Niet als het gaat om titels, wel als het gaat om het beter maken van spelers en van het werkklimaat. Ik heb ook mee laten wegen dat veel spelers en stafleden voor mij naar AZ zijn gekomen. Ook naar hen toe kan ik het uiteindelijk niet maken om weg te gaan,’’ lichtte Van Gaal gisteravond zijn beslissing toe op het Spieren voor Spieren-gala in Rotterdam. Hij was daar als ambassadeur van die stichting.

Eerder op de dag had hij de spelersgroep op de hoogte gebracht van het feit dat hij zijn nog tot medio 2010 lopende contract wil uitdienen. Naar eigen zeggen kreeg hij de afgelopen weken 20 aanbiedingen binnen van potentiële nieuwe werkgevers. Van Gaal: ,,Ik ga die niet allemaal bekendmaken. Maar ik kon ondermeer aan de slag als bondscoach van Koeweit en als hoofdtrainer bij Galatasaray en CSKA Moskou.’’

In zijn verbintenis met AZ wordt niets gewijzigd. In de zomer van 2009 heeft Van Gaal nog steeds de vrijheid om bondscoach te worden bij één van de vijf landenteams op zijn persoonlijke voorkeurslijst.

Maar voorlopig richt hij zijn blik weer vol op AZ. Morgen al bekijkt Van Gaal een potentiële aankoop voor volgend seizoen. Het gaat om een doelpuntenmaker in een buitenlandse competitie. Omwille van zijn scoutingstrip laat Van Gaal de laatste competitiewedstrijd, thuis tegen Sparta, aan zich voorbij gaan.

Bij AZ zocht men de afgelopen weken al voorzichtig contact met Martin Jol, voor het geval Van Gaal zou aangeven definitief te stoppen. AZ’s technisch directeur Marcel Brands proefde begin deze week echter dat Van Gaal wel eens door zou kunnen gaan. Ook Brands ziet de noodzaak van doorselecteren in de selectie. Maar net als Van Gaal predikt hij daarbij realiteitszin. ,,We zullen doorselecteren, maar een kant-en-klaar plaatje is er nog niet.

,,Je moet wel de zekerheid hebben over wie je kunt halen, voor je eigen spelers de deur uit doet. Het is niet reëel om te denken dat wij nu nog spelers uit de buitencategorie kunnen kopen. We gaan deze zomer dus niet voor de categorie Alves. We willen gewoon weer twee, drie slimme aankopen doen, zoals voor afgelopen seizoen steeds is gelukt.’’

Van Gaal is ervan overtuigd dat AZ heel veel heeft geleerd van dit seizoen. ,,Het ontbrak de groep ook aan echte leiders. De laatste weken gaat het iets beter. Ik denk echt dat dit komt omdat Schaars en Martens weer meetrainen. Samen met de ook weer fitte Didulica hebben zij een andere sfeer gebracht. Maar het ontbreekt aan een topsportklimaat en dat probleem is niet in een paar weken verholpen. We kunnen nog wel een leider in de kleedkamer gebruiken.’’
AD

Tja, vind die maar eens...
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za apr 19, 2008 4:28 pm

Gabrich? Of is Pelle toch beter?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za apr 19, 2008 4:34 pm

Alves! Een leiderstype! :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma apr 21, 2008 7:10 am

Volgens Scheringa is het vertrek van bepalende spelers absoluut niet aan de orde.

Ik moet het nog zien. Die gasten willen niet eeuwig voor AZ spelen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 21, 2008 7:35 am

Welke bepalende spelers? Ze hebben juist nauwelijks of geen bepalende spelers.

Een jaar geleden riepen ze bij AZ dat Nederland zou opkijken, want AZ ging even toppers halen. Die opschepperij van die lui daar zou ik niet serieus nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma apr 21, 2008 9:00 am

Zolang ze bij AZ alleen talentvolle jonge spelers blijven kopen (voor veel te veel geld) zullen ze nooit een echte uitdager worden. Van Gaal laat enkele routiniers vertrekken en meteen stort AZ in...misschien dat Van Gaal er iets van geleerd heeft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 21, 2008 9:08 am

Denk het niet. Het ligt nooit aan hem.

In 1993 hoefde hij Rijkaard niet, want hij had Vink al. Godzijdank koos Vink voor het buitenland. Van Gaal herhaalt zichzelf steeds. Hij houdt niet zo van dominante spelers, want hij wil spelers helemaal onder controle hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 9:26 am

Ook AZ wil een Argentijnse spits. Is het wat, Thomas?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di apr 22, 2008 9:42 am

Ik ken hem van naam. In de winterstop stond hij nadrukkelijk in de belangstelling van Torino. Heb het even opgezocht en hij heeft toen ook aangegeven dat hij alleen naar Spanje of Italië wilde, omdat ze daar het voetbal spelen waar hij in past. Weet niet wat zo'n jongen moet kosten, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat hij gaat kiezen voor AZ.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 9:44 am

Hangt ervan af wie zijn spelerspas bezit. Scheringa wil wel schuiven.

Ik maak op uit dit artikel dat Batigol zijn idool is. Hij bekijkt video's van Batigol en probeert hem na te doen. Dus zal het wel een pure afmaker zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di apr 22, 2008 10:15 am

Hij scoort iig meer als onze vriend en is ook al international? Zeg het maar Thomas, wie heeft de beste gehaald, mocht AZ hem halen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:21 am

Lijkt me sterk dat AZ deze speler kan krijgen:

Denis Admits Torino Crush

Independiente strike ace German Denis has pledged his summer heart to transfer suitors Torino, saying he wants to be for the club what Gabriel Batistuta was for Fiorentina.

The Argentina international nearly made the switch during the winter window, but it was not to be - yet.

"In January, the transfer was delayed by a small sum of money, but I was seduced by Toro and I hope that they sign me in the summer," declared Denis. "I am ready and have told the (Independiente) president that I am leaving in July."

"I can guarantee the fans that I will work ferociously and will score lots of goals," he vowed, perhaps prematurely. "I want to be a key man like my idol Batistuta."
www.soccer365.com



Iets anders:

AZ raakt talent aan Arsenal kwijt

AZ raakt op korte termijn wellicht wel het grootste talent uit de jeugdopleiding kwijt. Oguzhan Özyakub uit de B1, die als 15-jarige al regelmatig in de A1 aantreedt, kan bij Arsenal een vijfjarig contract tekenen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

De Alkmaarse club, met name technisch directeur Marcel Brands, heeft alles geprobeerd om het Zaanse supertalent van Turkse komaf te behouden. Maar het totaalpakket voor de hele familie, dat de Londense club biedt, is te lucratief om in Alkmaar te blijven.

Özyakub speelt tevens voor Oranje onder 17, wat een tamelijk unieke situatie is voor een speler die pas in september 16 jaar oud wordt. AZ kan hem echter pas na zijn komende verjaardag vastleggen. In Engeland gelden andere regels, wat de concurrentie bijkans onmogelijk maakt.
voetbalzone

Daar word je toch gek van. Laat dat ellendige Arsenal eens zelf gaan opleiden. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 22, 2008 11:10 am

brigade zuid schreef:Hij scoort iig meer als onze vriend en is ook al international? Zeg het maar Thomas, wie heeft de beste gehaald, mocht AZ hem halen.
Ajax. :yes.gif:

In de Argentijnse competitie lopen weinig goede echte spitsen rond, maar Denis is vergeleken met de gemiddelde balletjesafwachter daar wel een aardige speler. Topscoorder van de Apertura 2007. Bonkige spits die altijd stennis schopt in het strafschopgebied van de tegenstander. Denis beschikt vooral over een keihard schot, is sterk in de lucht en weet z'n lichaam heel goed in z'n voordeel te gebruiken. Z'n techniek en vooral z'n eerste aanname zijn gebrekkig, maar toch weet hij de bal vaak lang in bezit te houden. Het is echt een spits die in en rond de zestien moet spelen, want bijzonder snel is hij niet en je wil hem al helemaal niet zien dribbelen. Werkt zich iedere wedstrijd een slag in de rondte en heeft een neusje voor de goal.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di apr 22, 2008 11:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 11:11 am

Op dat youtube-filmpje vond ik het er een beetje onhandig uitzien bij hem. Apart dat LVG hem wil hebben. Lijkt me niet zijn type spits. LVG is zeker wanhopig na het afgelopen seizoen. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 11:13 am

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:Hij scoort iig meer als onze vriend en is ook al international? Zeg het maar Thomas, wie heeft de beste gehaald, mocht AZ hem halen.
Ajax. :yes.gif:

In de Argentijnse competitie lopen weinig goede echte spitsen rond, maar Denis is vergeleken met de gemiddelde balletjesafwachter daar wel een aardige speler. Topscoorder van de Apertura 2007. Bonkige spits die altijd stennis schopt in het strafschopgebied van de tegenstander. Denis beschikt vooral over een keihard schot, Is sterk in de lucht en weet z'n lichaam heel goed in z'n voordeel te gebruiken. Z'n techniek en vooral z'n eerste aanname zijn gebrekkig, maar toch weet hij de bal vaak lang in bezit te houden. Het is echt een spits die in en rond de zestien moet spelen, want bijzonder snel is hij niet en je wil hem al helemaal niet zien dribbelen. Werkt zich iedere wedstrijd een slag in de rondte en heeft een neusje voor de goal.
Type Urzaiz dus. Die kunnen ze ook gewoon gratis bij ons ophalen hoor.... :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 22, 2008 11:15 am

joey schreef:
AZ raakt talent aan Arsenal kwijt

AZ raakt op korte termijn wellicht wel het grootste talent uit de jeugdopleiding kwijt. Oguzhan Özyakub uit de B1, die als 15-jarige al regelmatig in de A1 aantreedt, kan bij Arsenal een vijfjarig contract tekenen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

De Alkmaarse club, met name technisch directeur Marcel Brands, heeft alles geprobeerd om het Zaanse supertalent van Turkse komaf te behouden. Maar het totaalpakket voor de hele familie, dat de Londense club biedt, is te lucratief om in Alkmaar te blijven.

Özyakub speelt tevens voor Oranje onder 17, wat een tamelijk unieke situatie is voor een speler die pas in september 16 jaar oud wordt. AZ kan hem echter pas na zijn komende verjaardag vastleggen. In Engeland gelden andere regels, wat de concurrentie bijkans onmogelijk maakt.
voetbalzone

Daar word je toch gek van. Laat dat ellendige Arsenal eens zelf gaan opleiden. :1evil.gif:
Platini vond dit toch zo schandalig. Doe er dan eens wat aan!
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di apr 22, 2008 11:35 am

Chelsea is bezig om de 14-jarige PSV'er Elvio do Rosario te contracteren...gaat lekker met de Engelse clubs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 11:36 am

Het verbaast me dat wij er vooralsnog van gespaard blijven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 11:39 am

Baseman schreef:Chelsea is bezig om de 14-jarige PSV'er Elvio do Rosario te contracteren...gaat lekker met de Engelse clubs.
Die zonder paspoort? Die ziet eruit als 16. :smallgrin.gif:

Maar inderdaad, het wordt steeds erger. Arsenal ronselt overal kinderen en Chelsea haalt de jeugdopleiding van PSV leeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie