PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 03, 2008 11:57 am

PSV wil zich in Florence revancheren voor wanvertoning tegen NEC

Antwoord ligt op veld

FLORENCE, woensdag

In de aanloop naar het UEFA Cuptreffen met Fiorentina viel bij Sef Vergoossen voor het eerst sinds zijn aantreden als tussenpaus van PSV twijfel te bespeuren. De mogelijke kampioenswedstrijd bij NEC, waarin de Eindhovenaren zaterdag ver onder hun normale niveau speelden en met het doelpuntloze gelijkspel goed wegkwamen, riep bij de Limburger talloze vragen op. „Hoe kan het tegen FC Groningen zó goed zijn en een week later zó slecht? Komt het door de interlandweek? Waren de spelers te gespannen? Of lopen er jongens op hun laatste benen? Het is iets ongrijpbaars. Ik ben gestopt met het zoeken, want de spelers hebben aangegeven het antwoord op het veld te zullen geven.”

In de schitterende hoofdstad van de regio Toscane, aan de oevers van de rivier Arno, probeerde de trainer gisteren de rust te bewaren. Het is voor hem wat dat betreft te hopen dat de komende dagen minder hectisch zullen verlopen dan de parodie op een persconferentie in het veel te kleine perszaaltje van het Artemio Franchistadion.

De keuze om naast Vergoossen ook de Spaanstalige Jefferson Farfán aan tafel te zetten, zorgde ervoor dat alle vragen en antwoorden in het Italiaans, Spaans en Nederlands moesten worden vertaald. Sommige Italiaanse verslaggevers – toch al niet de meeste geduldige op aarde – hielden het na enkele minuten voor gezien en haalden schaamteloos hun microfoon weg, terwijl Farfán aan het woord was. Andere voerden luidruchtige telefoongesprekken.

De Peruviaan benadrukte dat het kampioenschap in de eredivisie prioriteit heeft, maar dat dit vanavond niet te merken zal zijn. „We zijn met het hele team bezig om zoveel mogelijk prijzen te winnen. En als je in de kwartfinale van de UEFA Cup zit, laat je dat toernooi niet lopen.”

Toch zal plaatsing voor de halve finales tegen Glasgow Rangers of Sporting Lissabon volgens Vergoossen een hels karwei zijn. „Ik schat Fiorentina hoger in dan Tottenham Hotspur, omdat er meer variatie is, en de ploeg completer is. Het elftal speelt on-Italiaans aanvallend, heeft een heel positieve instelling.”

Hoewel Vergoossen zijn opstelling nog niet wilde prijsgeven, de laatste training in Eindhoven achter gesloten deuren plaatsvond en hij gisteren op de afsluitende sessie in Florence ’verstoppertje’ speelde, is het zo goed als zeker dat hij dezelfde strijdwijze hanteert als op White Hart Lane. Otman Bakkal en Balazs Dzsudzsak maken op het middenveld plaats voor Edison Mendez en Jason Culina, terwijl Ibrahim Afellay net als tegen Tottenham vanaf de linkerkant zal starten.

De enige wijziging wordt in de achterhoede doorgevoerd. Alcides is hoogstwaarschijnlijk niet fit genoeg om te starten en wordt vervangen door Slobodan Rajkovic. Naarmate het toernooi vordert, wordt elk foutje belangrijker, zo betoogde de trainer. „Elke misser kan dodelijk zijn. Dus is de grootste waakzaamheid geboden. Toch zullen we ook op zoek gaan naar onze eigen mogelijkheden en proberen een doelpunt te maken.”

Wellicht dat het UEFA Cuppodium de Eindhovenaren net als in de vorige ronde inspireert tot grootse daden. „Ik hoop niet dat zulke duels nodig zijn om goed te presteren”, keek Vergoossen al dan niet bewust terug op de laatste vijf eredivisiewedstrijden, waarin maar één zege werd geboekt. „Natuurlijk zijn dit soort wedstrijden als tegen Fiorentina iets extra’s voor spelers. Maar ik vind dat ze zo professioneel moeten zijn dat ze er drie dagen later in een heel andere ambiance óók staan. In mijn tijd bij Racing Genk speelden we midweeks voor tachtigduizend man bij AS Roma en in het weekeinde daarna voor vierduizend toeschouwers bij Bergen, waar maar tien spelers van ons in het kleedlokaal pasten. Dan zeg ik: het is moeilijk om de knop om te schakelen. Voor PSV niet, want in Nederland valt het kampioenschap te behalen.”

Toch wilde hij niet vooruitlopen op het duel van zondag met Heracles. „Dan bezondig ik me aan hetzelfde wat ik mijn spelers wel eens verwijt: op twee gedachten hinken. Dat kan niet. We leven van wedstrijd tot wedstrijd.”
De T.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 11:58 am

Altijd leuk om de standaard reacties hier te lezen als PSV weer eens een leuke Europese wedstrijd gaat spelen, waar Ajax dan al enkele jaren op rij vrij is :smallgrin.gif:

Maar goed, het went :kwijl.gif:

PS: Rishi: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do apr 03, 2008 11:59 am

Beloki schreef:Welke frustaties? Ik kijk gewoon graag naar mooi voetbal. Ik vind het voetbal van PSV niet mooi. Waar zie jij de frustatie?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 03, 2008 12:00 pm

Waardeloze trainer. Jammer dat hij niet aanblijft
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 12:00 pm

Baseman schreef:Altijd leuk om de standaard reacties hier te lezen als PSV weer eens een leuke Europese wedstrijd gaat spelen, waar Ajax dan al enkele jaren op rij vrij is :smallgrin.gif:
Er is maar één ding meer standaard dan die reacties en dat is jouw standaard positieve verhaal over alles wat met PSV te maken heeft. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do apr 03, 2008 12:00 pm

Oh, ik ben best gefrustreerd, hoor. Ik zou dolgraag willen dat Ajax weer eens zo'n wedstrijd zou spelen. Helemaal zo laat in het seizoen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 03, 2008 12:03 pm

PSV wil zich in Florence revancheren voor wanvertoning tegen NEC
[Baseman-mode]Welke wanvertoning?[/Baseman-mode]

Baseman, ik ben geen supporter maar voetballiefhebber. Voor mijn lol kijk ik niet naar PSV op dit moment. En dat heeft niets met Ajax te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 2:03 pm

Zo, goed visweer vandaag :icon_biggrin.gif:

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 03, 2008 2:04 pm

Baseman schreef:Altijd leuk om de standaard reacties hier te lezen als PSV weer eens een leuke Europese wedstrijd gaat spelen, waar Ajax dan al enkele jaren op rij vrij is :smallgrin.gif:

Maar goed, het went :kwijl.gif:

PS: Rishi: :biggthumpup.gif:
Lees de opmerkingen van PSV en Harm voor de grap. Beiden geen ajacieden geloof ik
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do apr 03, 2008 2:12 pm

Zie mijn opmerking boven de jouwe...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 03, 2008 2:58 pm

Wat is er met mij Baseman? Wil je ruzie :hypocrite.gif: Zou ik niet willen als ik jou was :1evil.gif: :666.gif: :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do apr 03, 2008 3:29 pm

Baseman schreef:Zie mijn opmerking boven de jouwe...
En jij verwijt ajacieden hier, dat ze gefrusteerd zijn?


:drecul.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do apr 03, 2008 7:03 pm

Baseman schreef:Zie mijn opmerking boven de jouwe...
Hoe is het weer in Florence?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 03, 2008 7:07 pm

Offtopic: Heeft Derksen een ziekte ?.Hij ziet er nu wel heel mager uit .....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2008 7:08 pm

Ja, viel mij ook op, dat hij weer steeds magerder werd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 03, 2008 7:11 pm

Z'n gewicht schommelt toch altijd flink op en neer?

Had JD verder nog iets zinnigs te zeggen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2008 7:15 pm

Op AS staat een filmpje met Derksens commentaar ttv het gedicht van Van Gaal. Daarin is hij nog veel dunner.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do apr 03, 2008 7:28 pm

Voetske schreef:Offtopic: Heeft Derksen een ziekte ?.Hij ziet er nu wel heel mager uit .....
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij inderdaad een ziekte heeft, en dat die wisselingen in zijn gewicht te maken hebben met de medicijnen die hij gebruikt. Ik heb al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 03, 2008 7:44 pm

Duke schreef:
Voetske schreef:Offtopic: Heeft Derksen een ziekte ?.Hij ziet er nu wel heel mager uit .....
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij inderdaad een ziekte heeft, en dat die wisselingen in zijn gewicht te maken hebben met de medicijnen die hij gebruikt. Ik heb al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden.
Zou best kunnen, want dit ziet er niet gezond uit ..

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » do apr 03, 2008 8:26 pm

Derksen heeft een tijdje heel intensief gesport. Stond ie 's morgens om 6 uur op om te hardlopen, fietsen etc. Daar is ie behoorlijk van afgevallen. Daarna heeft ie het weer een tijdje niks gedaan. Blijkbaar heeft hij het sporten weer opgepakt.
Klinkt misschien als een broodje aap verhaal, maar is echt zo.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 03, 2008 9:01 pm

Is Gomes daar geblesseerd?

(Met andere woorden, ga ik zo heel veel bier drinken?!)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 03, 2008 9:03 pm

Thijs schreef:Is Gomes daar geblesseerd?

(Met andere woorden, ga ik zo heel veel bier drinken?!)
Aansteller. volgens mij ziet ie de bui hangen .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do apr 03, 2008 9:04 pm

MVH schreef:Derksen heeft een tijdje heel intensief gesport. Stond ie 's morgens om 6 uur op om te hardlopen, fietsen etc. Daar is ie behoorlijk van afgevallen. Daarna heeft ie het weer een tijdje niks gedaan. Blijkbaar heeft hij het sporten weer opgepakt.
Klinkt misschien als een broodje aap verhaal, maar is echt zo.
Maar ook dat is niet gezond dan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 03, 2008 9:06 pm

Thijs schreef:Is Gomes daar geblesseerd?

(Met andere woorden, ga ik zo heel veel bier drinken?!)
Tja, dat is altijd de vraag met Gomes. Is er echt wat aan de hand of speelt hij weer toneel.....

Maar ook zonder Gomes worden ze wel kampioen hoor. Maak je geen illusies.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 03, 2008 9:07 pm

Mooie goal van de koef

Gesloten