Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Vitesse 2007 - 2008

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 7:45 am

Hier alles over Vitesse...

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » za aug 18, 2007 8:59 am

Column Paul vd Kraan: Komt ie wel of komt ie niet?

Beste Vitesse-supporters,
“De hoogste tijd voor een column van mijn hand, want via het bestuur van de supportersvereniging en via het forum bereikten mij de nodige vragen. Hoewel ik niet puntsgewijs kan reageren op alle vragen, zal ik proberen de belangrijkste vraagstukken geclusterd te beantwoorden. Dat doe ik overigens in twee keer. Vandaag en volgende week.

Laat ik beginnen met de actualiteit. Komt ie wel of komt ie niet? Ik heb het natuurlijk over de nieuwe spits. Het houdt de gemoederen aardig bezig kan ik u zeggen, maar helaas iets concreets speelt niet. Hoe kan dat?, vraagt u zich wellicht af. Het antwoord is simpel. Wij zoeken een spits die werkelijk iets toevoegt aan onze selectie en die daarnaast voor Vitesse betaalbaar is. Dat goudvinkje hebben we nog niet gevonden. We ondernemen het uiterste om hierin alsnog voor 1 september te slagen. Lukt het niet de gewenste combi meerwaarde/betaalbaar te vinden, dan zou dat teleurstellend zijn, maar dan gaan we geen noodgrepen doen.

Achteraf kun je concluderen dat niet ‘handig’ is geweest dat met name onze hoofdtrainer Aad de Mos in zijn enthousiasme heeft geroepen dat er ‘een topaankoop’ bij zouden komen. Dat schept immers verwachtingen en wanneer die niet worden ingelost leidt dat tot teleurstellingen. De situatie voor Jan Streurer, onze manager Voetbal, is ook niet zo’n eenvoudige. Jan krijgt in de media momenteel de nodige kritiek en dat is niet terecht, vind ik. Ten eerste is het zo dat alle nieuwe spelers op voorspraak van de trainer zijn gehaald. Hoewel Jan verantwoordelijk is voor technisch beleid, beslist hij nooit alleen over een aan- of verkoop. Dat zijn gezamenlijke beslissingen, waarbij behalve Jan en Aad bijvoorbeeld ook ik en onze seniorenscout betrokken is. Ten tweede is het gemakkelijker winkelen met een volle portemonnee en zoals jullie weten is daar bij Vitesse geen sprake van. Om daar op in te haken. Veel supporters hebben gevraagd naar de werkelijke opbrengst van de transfer van Danko Lazovic. Daar kan ik, mede vanwege een geheimhoudingsverplichting in de overeenkomst tussen Vitesse en PSV, geen mededelingen over doen. Wat ik er wel over kan en wil zeggen, is dat Danko zelf uitsluitend naar PSV wilde. Bij Vitesse blijven vond hij geen optie en iedere andere club dan PSV wees hij resoluut van de hand. Dat maakt het onderhandelen natuurlijk moeilijk. Desondanks zijn wij tot het uiterste gegaan om een goede prijs te krijgen. En die hebben we gehad. Een aantal supporters vind dat ik niet had moeten ventileren dat wanneer een speler weg wil, ik deze liever laat gaan. Ik sta nog steeds achter die uitspraak. Ik heb er namelijk ook bij gezegd: voor de juiste prijs. Maar ik geloof er heilig in dat een speler die niet met zijn hoofd en hart bij Vitesse is, beter kan vertrekken. Dat geldt trouwens voor alle medewerkers. Wij hebben overigens nog getracht een speler van PSV in de transfer te betrekken. Maar de enige speler die wij interessant vonden, Aissati, wilde PSV onder geen beding laten gaan.

Er waren ook vragen over het Spelersfonds. Het Spelersfonds nieuwe stijl is sinds 1 juli operationeel. In de samenwerking komt het er op neer dat zij de afkoopsom voor een speler betalen en wij zijn salaris. In één van mijn vorige columns heb ik het Spelersfonds nader toegelicht. Ik beperk me om die reden vandaag tot het bovenstaande. De vorige columns kunt u desgewenst terugvinden in het archief op deze site.

Dan de trainingsaccommodatie. De stand van zaken is als volgt: in september staat een gesprek met het NOS NSF gepland over een eigen accommodatie op Papendal. Dit gesprek moet uitsluitsel geven op de vraag ‘mogen er op Papendal ook wedstrijden worden gespeeld - een voorwaarde voor Vitesse - of mag er alleen getraind worden?’. Omdat wij onvoldoende zekerheid hebben over een positieve uitkomst, gokken we op twee paarden. Om die reden zijn wij sinds juni ook in gesprek met de gemeente Arnhem over de locatie van onder andere Vitesse 1892. Deze locatie zou echter uitgebreid moeten worden, wil deze de complete voetbaltak van de club kunnen herbergen. Op de vraag of dat mag, hebben wij nog geen antwoord van de gemeente. Ook hierover verwachten wij volgende maand duidelijkheid.

Tot slot kan ik er niet omheen terug te komen op het incident van afgelopen zaterdag in de wedstrijd tegen Athletic Bilbao. Dergelijke gebeurtenissen zijn een uiting van ongewenst en onsportief gedrag en ze schaden het imago van de club. Vorig seizoen heeft Vitesse zich op dit vlak in negatieve zin ook niet onbetuigd gelaten. In de voorbereiding op dit seizoen hebben wij daarom nadrukkelijk aangegeven dat wij meer discipline verwachten van staf en spelers. Zij hebben een voorbeeldfunctie, want zij worden wekelijks aanschouwd door duizenden supporters en miljoenen televisiekijkers. De boodschap om onsportief gedrag te beteugelen was duidelijk. Desondanks is deze niet door iedereen opgepakt zoals wij dat voor ogen hebben. Daarom hebben we nu ook intern aangeven wat de consequenties zijn van het niet naleven van discipline. Het gaat te ver om daar inhoudelijk op in te gaan, maar u kunt ervan op aan dat wij de kwestie hoog opnemen. Vitesse is overigens niet in staat van beschuldiging gesteld door de Tuchtcommissie van de KNVB, onder wiens paraplu de wedstrijd is gespeeld. Wel heeft de KNVB aangekondigd de beelden te zullen bekijken. Ik hoop dat het daar bij blijft. Komende zondag, trappen we in elk geval af om het ‘echie’ en dan kunnen we laten zien dat het ook anders kan. Ik kan niet wachten! Voor diegenen onder u die naar Rotterdam af reizen: laat u horen op het Kasteel! Alle supporters, medewerkers, de selectie en staf wens ik een goede kick-off. Eentje die drie punten oplevert. Want zoals het spreekwoord luidt: een goed begin is het halve werk.

Groet, Paul van der Kraan

Bron: Vitesse.nl 17-08-07
Vitesse onder hoogspanning naar Sparta
Arnhemse club opent competitie morgen met uitduel in Rotterdam.
Vitesse begint morgen onder hoogspanning aan de nieu­we competitie. Door de belabber­de oefencampagne, de schandaal­wedstrijd tegen Athletic Club Bil­bao en enkele hard aangekomen publicaties staat er meteen veel druk op de ouverture tegen Sparta in Rotterdam.

Dat bleek ook gistermiddag, toen hoofdtrainer Aad de Mos aan­schoof voor de gebruikelijke pers­conferentie voor de wedstrijd. De ervaren coach was enorm getergd. Afgelopen week had hij zijn spe­lers al voorgehouden dat ze niet ge­bukt moesten gaan onder publica­ties in De Gelderlander en Voetbal International. En gisteren zei De Mos: „ Het is goed dat Vitesse leeft, maar ik heb geen zin in een derde uitgave van Hard Gras over allerlei dingen die bij Vitesse gebeuren. Ik vind dat we bij Vitesse de rijen moeten slui­ten. Ik sta pal achter mijn spelers­groep en wil er verder niet op rea­geren. We hebben ons deze week geconcentreerd op het voetbal.”

De Mos neemt zijn spelers dus in bescherming, maar de oefenmees­ter benadrukte gisteren dat de komst van nieuwe spelers geen eenmansactie is geweest. De Mos: „Voor alle duidelijkheid: alle spe­lers die binnengehaald zijn, zijn ge­komen na overleg tussen Jan Streuer, Paul van der Kraan en mij. Er is geen speler voor Aad de Mos binnengekomen. Dat gaat alle­maal in overleg tussen ons drieën. We hopen op nog een nieuwe spe­ler, een spits. Die betaalbaar is en die ons kan helpen.” Na de gestaakte wedstrijd tegen Bilbao stelde De Mos dat er in de week die volgde ‘ wat moest gebeu­ren’. Of dat ook daadwerkelijk is gebeurd? „Dat weet je pas zondag­middag, om kwart over vier op Het Kasteel. De ouverture is altijd heel belangrijk. Iedereen is nog aan het sleutelen. Niemand weet nog waar zijn elftal staat. Maar ik weet zeker dat er bij Vitesse een goed elftal zal staan.”

De Mos wilde zijn opstelling niet verklappen. Hij kan niet beschik­ken over Mads Junker (1 duel ge­schorst), Sébastien Sansoni (eerste van vier duels schorsing) en de ge­blesseerden Theo Janssen, Etiënne Esajas en Rihairo Meulens

Bron: De Gelderlander 18-08-2007

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » za aug 18, 2007 8:34 pm

Ruud Knol vindt in Griekenland onderdak

Na mislukte pogingen in Duitsland en Engeland heeft Ruud Knol in Griekenland een nieuwe club gevonden. De verdediger tekent bij PAOK Saloniki voor twee jaar.
Knol (26) en Vitesse namen deze zomer afscheid van elkaar, omdat de onderhandelingen over een contractverlenging op niets waren uitgelopen. Het kostte de verdediger moeite een club te vinden die hem kon bekoren.

Bron: VI 18-08-2007

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za aug 18, 2007 10:20 pm

Grmpf. Ik heb er weinig vertrouwen in dit jaar. Achterin zijn we zwak en voorin ontbreekt het gewoon aan creativiteit: Lazovic was gewoon de enige goede aanvaller die we hadden en die is naar PSV vertrokken.

En gezien de vechtpartijen op het veld tegen Bilbao krijgen we ook dit jaar weer een hoop schorsingen. Vitesse is ook direct weer berucht bij de KNVB en de scheidsrechters.

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 19, 2007 2:34 pm

Wat zei ik? Die prutsers worden zelfs onder de voet gelopen door Sparta...:sad.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo aug 19, 2007 2:34 pm

Valt mee, Wouter...nog maar 1 gele...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 19, 2007 3:10 pm

1-1 Van der Schaaf
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 19, 2007 3:11 pm

1-2 Swerts! :hupajax.gif:

Een beetje mopperen doet soms wonderen... :confused.gif:

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 19, 2007 3:19 pm

Kom op Vites! :excited.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo aug 19, 2007 3:33 pm

Bizar slechte wedstrijd maar een beauty van Swerts,... dat dan weer wel.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo aug 19, 2007 3:47 pm


Swerts neemt onrust weg bij Vitesse

19/8/2007 16:37

Een ontluikende crisis bij Vitesse is in de kiem gesmoord. Gill Swerts liet Sparta Rotterdam in de slotfase struikelen.
De voorbereiding van Vitesse verliep allesbehalve vlekkeloos, met onrust in de Arnhemse gelederen als logische resultaat. Sparta Rotterdam gaf Vitesse in de eerste helft meer stof tot nadenken.

Sparta-trainer Gert Aandewiel kon vooral klagen dat de marge slechts één doelpunt was. Alleen Charles Dissels had van zich doen spreken na een fraaie steekpass van Rachid Bouaouzan.

In de tweede helft ging Sparta door waar het was gebleven; het bestoken van het doel van Piet Velthuizen. Maar uiteindelijk nam Vitesse het heft weer in handen, met de gelijkmaker van Remco van der Schaaf een kwartier voor tijd als resultaat.

Gill Swerts, die na negen maanden revalidatie weer binnen de lijnen kwam, gaf het duel op Het Kasteel een heerlijke Arnhemse uitsmijter. De Belgische middenvelder zorgde met 1-2 ook voor wat rust in de Vitesse-tent.

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 19, 2007 11:31 pm

Inderdaad een heel mooi doelpunt van Swerts. Ik vind Swerts sowieso één van de betere spelers. Op veel plekken inzetbaar ook.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di aug 21, 2007 12:25 pm

Vitesse verlegt interesse naar Tamuz
Vitesse heeft in de zoektocht naar aanvallende versterking zijn oog laten vallen op Toto Tamuz. De pas negentienjarige aanvaller, momenteel onder contract bij Beira Jeruzalem, werd zondag door de Arnhemse scouts bekeken, meldt Sportweek.

Tamuz maake tijdens de wedstrijd van zijn club tegen Bneu Yehuda indruk. Beira Jeruzalem won met 0-3, de bonkige spits tekende met een hard schot aan voor de openingstreffer.

In eigen land staat de aanvaller te boeken als groot talent. Vergelijkingen me FC Barcelona-spits Samuel Eto'o worden door kenners veelvuldig gemaakt. Ondanks zijn jonge leeftijd heeft Tamuz al zes interlands voor de A-selectie van Israël achter zijn naam staan.

Bron: Voetbalprimeur.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 22, 2007 8:14 am

Geen paniek in het Gelredome
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ARNHEM - Vitesse ontspoorde in de voorbereiding tegen Athletic de Bilbao. De clubleiding maakt zich zorgen over de disicipline in de selectie. Het elftal voetbalde dramatisch en de beloofde spits kwam niet. Paniek in Arnhem? ,,Belachelijk, we hebben een beter elftal dan vorig jaar.’’

Patrick Kluivert, zo vonden sommigen in Arnhem, was de ideale spits voor Vitesse. De club kon hem zo ophalen. Transfervrij én een grote naam. De hele zomer spookte zijn naam rond in Arnhem. Maar niet bij het management van Vitesse.

,,Een grote naam is geen probleem,’’ zegt Jan Streuer, al tien jaar technisch manager en hoofd scouting. ,,Gráág zelfs, maar voor een oudere speler willen we geen transfersom betalen omdat we daar na afloop van zijn contract niets meer van terugzien. De investeerders bij ons, de ‘vrienden van Vitesse’, willen graag geld stoppen in spelers met toekomst. Daar hebben ze geen probleem mee. Bij de technische staf is de naam Kluivert gewoon nooit aan de orde geweest.

,,We contracteren alleen een spits van wie we het gevoel hebben dat hij Vitesse beter maakt,’’ vervolgt Streuer. ,,Eentje die garant staat voor vijftien doelpunten. We zitten niet te wachten op spitsen die na een mooie carrière nog even leuk willen ballen en de neus ophalen voor een subtopsalaris.’’

De nieuwe spits is er niet omdat u en Aad de Mos allebei uw eigen spelers willen binnenbrengen.

Streuer: ,,Dat is absoluut niet zo.

We willen beiden de beste spelers voor Vitesse binnenbrengen. Aad heeft een groot netwerk en ik heb dat ook. Samen hebben we genoeg connecties. Maar laat niemand denken dat wij niet door één deur kunnen. We hebben geen enkel probleem met elkaar. Echt nooit. We gaan zelfs uitstekend met elkaar om. We voeren gezonde discussies. Hij wil een sterker elftal en ik ook.’’

De transfer van Danko Lazovic heeft toch miljoenen opgeleverd?

,,Als we die allemaal hadden kunnen investeren in een nieuwe spits, was het een stuk makkelijker geweest. Maar iedereen weet dat er veel geld direct terug moest. Vitesse heeft nog steeds last van ‘oud zeer’ (schulden uit het verleden, red.) en bij de verkoop van spelers hebben de ‘Vrienden van Vitesse’ ook recht op 50 procent. Dat is volkomen terecht, want zij nemen telkens grote risico’s. En als we opnieuw investeren, willen we een speler halen die een paar jaar later weer vijf miljoen kan opbrengen. Lazovic is voor Vitesse een fantastische deal geweest. Vitesse is buiten de top-3 een van de clubs die over een langere periode heel goed spelers hebben verkocht. In de periode dat ik hier zit heb ik jongens als Diarra, Westerveld, Sikora en andere talenten zien komen en voor veel geld zien vertrekken.’’

FC Groningen haalde de 21-jarige Markus Berg. Onhaalbaar?

,, Ik heb Markus Berg vijf weken eerder gebeld. Die wilde ik halen voor Vitesse. Maar wij hadden geen vier miljoen klaar liggen. FC Groningen wel, omdat het Suárez voor veel geld aan Ajax ging verkopen.’’

Er was nog een spits die afviel? ,,Wesley Sonck, die nu bij Club Brugge zit. Borussia Mönchengladbach wilde een te groot transferbedrag. Voor een 29-jarige is dat een risico en Vitesse heeft die gelden nu eenmaal niet zelf.’’

Kan Vitesse dan nog wel meestrijden in de subtop?

,,Wij hoeven echt niet onder te doen voor Heerenveen, ook al heeft die club een begroting van 25 miljoen en wij slechts 14 miljoen. Lazovic en Knol zijn vertrokken, die hadden we graag gehouden. Maar Espinoza was al aangekocht voor de defensie, Van der Schaaf is nu terug in het elftal en Swerts staat er ook weer.

Kaya , Pryor en Velthuizen hebben zich vorig seizoen prima gepresenteerd. Dan zijn we straks sterker dan vorig jaar. Je ziet dat een zwakke voorbereiding niets zegt. Ik was niet in paniek, hoor. Van één tumultueus partijtje tegen Bilbao? Sansoni en Theo Janssen komen er straks ook nog bij. Ja, we willen nog steeds een spits. Vinden we die nu niet, dan kijken we in de winterstop opnieuw.’’

Hoe sterk is de befaamde jeugdopleiding van de club nog?

,,Veertig procent van het elftal van Vitesse is zelf opgeleid. De opleiding is beter dan een aantal jaren terug. Toen werden we weliswaar kampioen, maar toen konden we overal spelers vandaan halen. Door de pool-vergoeding voor jeugdspelers kan Vitesse dat niet meer doen. We zijn de laatste drie jaar vijf grote talenten kwijtgeraakt. Feyenoord heeft nu Bouwmeester weer weggehaald bij ons. Ajax en Feyenoord kunnen het zich veroorloven 60.000 of 70.000 euro voor een junior te betalen. Als ze er vijf wegplukken bij andere profclubs, kost ze dat 3,5 ton. Voor dat bedrag breekt er altijd eentje door en zijn ze spekkoper. Zo scouten de topclubs in Nederland. Die halen alleen maar de beste spelers van hun concurrenten weg. Dat doen ze, omdat de Engelse clubs bij hen weer de besten weghalen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo aug 22, 2007 11:09 am

Vitesse ontloopt straf KNVB
Vitesse hoeft niet te vrezen voor een straf van de KNVB naar aanleiding van de ongeregeldheden tijdens de oefenwedstrijd tegen Athletic Bilbao, zo meldt de club.

Eerder werd bekend dat de aanklager betaald voetbal de beelden had opgevraagd. Mede door het feit dat Vitesse al enkele spelers intern heeft gestraft, worden er geen extra straffen uitgedeeld.

Het oefenduel liep een aantal minuten voor het eind compleet uit de hand na een overtreding van een Vitesse-speler. Vervolgens ontstond er een vechtpartij op het veld tussen een aantal spelers, waarna scheidsrechter Kevin Blom (foto) de wedstrijd staakte.
Junker loopt enkelblessure op
Mads Junker heeft in het oefenduel van Jong Vitesse tegen Rood Wit een enkelblessure opgelopen. De Deense spits kwam vervelend in botsing met ploeggenoot Yu Hai, en moest zich laten vervangen.

Eerder stond de aanvaller al aan de kant met een bovenbeenkwetsuur. Junker heeft geen idee hoelang hij uit de roulatie zal zijn. "Het is ontzettend vervelend. Ik hoop dat ik snel herstel", aldus de Deen tegenover Omroep Gelderland.

Jong Vitesse won het oefenduel met de amateurvereniging met 8-0. Junker wist vier maal de netten te laten bollen.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » wo aug 22, 2007 3:01 pm

Benson naar RKC Waalwijk

Fred Benson heeft een nieuwe club: RKC Waalwijk. De populaire aanvaller was in de voorbereiding reeds te kennen gegeven dat hij mocht uitzien naar een andere club. Hij kon in de selectie van trainer Aad de Mos niet op een basisplaats rekenen.
Hoewel Benson in de openingswedstrijd van het seizoen tegen Sparta wel gewoon in de basis begon, kozen speler en club dinsdag in overleg toch voor een overgang naar eerstedivisionist RKC. Voor Benson was de belangrijkste reden dat hij in Waalwijk kan rekenen op aanzienlijk meer speelminuten. Woensdagochtend kon de transfer worden beslecht toen bleek dat Benson de medische keuring goed had doorstaan.

Fred Benson tekende een contract voor vier jaar bij RKC. Hij speelde 62 wedstrijden in het eerste elftal van Vitesse, waarin hij 14 doelpunten maakte. Vorig jaar kreeg hij de bijnaam 'supersub', omdat zijn invalsbeurten veelal (belangrijke) doelpunten opleverden.

Bron: Vitesse.nl 22-08-2007

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » wo aug 22, 2007 9:47 pm

Vitesse heeft met Lorca zijn spits binnen

Op de dag dat Vitesse Fred Benson aan RKC Waalwijk verkocht, is de Arnhemse club erin geslaagd de 22-jarige Chileen Juan Lorca voor een seizoen te huren van Colo Colo. De verwachting luidt dat morgen de laatst details worden afgewikkeld. In de overeenkomst is een optie tot koop opgenomen.
Bron:Sportweek.nl 22-08-2007


Chileense media: 'Vitesse huurt Juan Lorca'

Vitesse heeft woensdag de Chileense aanvaller Juan Lorca voor 1 jaar gehuurd van het Chileense Colo Colo. Vitesse heeft daarnaast een optie tot koop op de 22-jarige aanvaller bedwongen, zo melden diverse Chileense media.
22-08-2007

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do aug 23, 2007 2:55 pm

Michael Jansen doorstaat beslissende herkeuring
Uitgegeven op donderdag 23 augustus 2007 om 15:23:46, bijgewerkt om 15:34:59

(Novum) - Michael Jansen mag weer beginnen met trainen bij Vitesse. De verdediger staat al sinds mei 2005 buitenspel vanwege hartritmestoornissen. Uit de herkeuring blijkt dat niets een terugkeer van de 23-jarige speler in de weg staat. Hij krijgt van de club een persoonlijk programma om op niveau te komen.
Michael Jansen doorstaat beslissende herkeuring

Omdat de Nijmegenaar twee jaar niet heeft kunnen werken, volgde automatisch een afkeuringsprocedure. Vervolgens is het wettelijk zo geregeld dat de herkeuring gedaan moet worden door een onafhankelijke arts.

Jansen maakte in 2002 zijn debuut voor Vitesse. Op het moment dat de hartritmestoornissen aan het licht kwamen, stond de verdediger vast in de basis bij Vitesse. Hij was net door Marco van Basten opgeroepen voor een oefenstage bij Oranje. Hij speelde tot nu toe 59 competitiewedstrijden voor de Arnhemmers, waarin hij vijf keer scoorde.


Bron: http://www.nieuws.nl/

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 24, 2007 7:48 am

Vitesse heeft zijn spits
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ARNHEM - Vitesse heeft zijn spitsenprobleem voor dit seizoen opgelost. De Arnhemse club verwelkomde gisteren de Chileense spits Juan Lorca. De speler werd door een delegatie van Vitesse van het vliegveld gehaald en zal vandaag verder worden rondgeleid in het stadion.

De 22-jarige Lorca tekent in het Gelredome de komende uren een contract voor een jaar.

Het bestuur van Vitesse heeft met Colo Colo, de werkgever van Lorca en een van de topclubs in Zuid-Amerika, de afspraak kunnen maken dat de speler voor twaalf maanden wordt gehuurd. In het voorjaar moet Vitesse, zo heeft Colo Colo geëist, wel tijdig aangeven of het de optie tot koop gaat lichten.

Juan Lorca is een 1,83 meter lange, linksbenige centrumspits die indruk maakte op de technische staf en scouts van Vitesse tijdens de Copa America. Hij heeft ondanks zijn jeugdige leeftijd al tien interlands achter zijn naam staan.

Toch zal de Zuid-Amerikaanse aanvaller, zo is de verwachting, even tijd moeten krijgen om in Arnhem te rijpen en te wennen aan de Nederlandse speelstijl. Zelfs de ervaren verdediger Giovanny Espinoza bleek afgelopen seizoen wat aanpassingsproblemen te hebben na zijn transfer uit Ecuador.

Lorca, die behendig is, bij vlagen makkelijk passeert en een typisch Latijnse stijl heeft, wordt als een groeibriljantje beschouwd. Als hij in Europa de lijn kan doortrekken, die hij bij zijn club Colo Colo in Santiago de Chili en bij de nationale ploeg heeft ingezet, kan hij voor Vitesse een productieve spits worden.

Het is uitgesloten dat de speler dit weekeinde tegen AZ al deel uitmaakt van de selectie. Voor Lorca zal Vitesse eerst een werkvergunning en andere papieren in orde moeten maken. Voor trainer Aad de Mos is Lorca echter net op tijd gekomen. Na de verkoop van Fred Benson aan RKC Waalwijk en het eerdere vertrek van Danko Lazovic naar Real Madrid, zat De Mos dringend verlegen om een nieuwe kwaliteitsinjectie in zijn ploeg.

In de afgelopen weken voelde Vitesse de kritiek toenemen omdat er maar geen opvolger voor Lazovic werd gepresenteerd. Achter de schermen was de club echter al druk bezig met de komst van Juan Lorca. Aad de Mos en technischmanager Jan Streuer waren geen moment in paniek. Ze wilden alleen niet de fout maken om na een snelle blik op de spits al een beslissing te nemen. De aanvaller van Chili moest na de Copa America zoveel en zo vaak mogelijk worden bekeken. De Mos en Streuer weigeren namelijk talenten op basis van één toernooi en enkele videobanden aan te trekken. Colo Colo speelde de afgelopen periode zes competitieduels.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » vr aug 24, 2007 8:16 am

Het is uitgesloten dat de speler dit weekeinde tegen AZ al deel uitmaakt van de selectie. Voor Lorca zal Vitesse eerst een werkvergunning en andere papieren in orde moeten maken. Voor trainer Aad de Mos is Lorca echter net op tijd gekomen. Na de verkoop van Fred Benson aan RKC Waalwijk en het eerdere vertrek van Danko Lazovic naar Real Madrid, zat De Mos dringend verlegen om een nieuwe kwaliteitsinjectie in zijn ploeg.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 24, 2007 8:22 am

Ach, Real Madrid, PSV, wat maakt het uit. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » vr aug 24, 2007 10:20 am

Juan Lorca in Arnhem voor afronden transfer


De Chileense aanvaller Juan Lorca is in Arnhem aangeko­men om de laatste details in zijn overgang naar Vitesse in te vullen. De 22- jarige speler van Colo Colo is gisteren in Nederland gearri­veerd. Waarschijnlijk zal hij van­daag de medische keuring onder­gaan. Indien er geen plotselinge kink in de kabel komt, dan huurt Vitesse Lorca een seizoen van de Chileense topclub, met een optie tot koop. Lorca is waarschijnlijk te­gen NEC (2 september) inzetbaar

Bron: De Gelderlander 24-08-07

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 24, 2007 4:06 pm

De Mos ziet in Lorca 'nieuwe Suárez'
Aad de Mos is opperbest gestemd nadat Vitesse zich voor komend seizoen wist te verzekeren van de diensten van Juan Gonzalo Lorca. De spits komt over van Colo Colo en moet in Arnhem Danko Lazovic doen vergeten.

"Met hem erbij kunnen we gevarieerder spelen", stelt De Mos tegenover Omroep Gelderland. "Hij wordt zaterdag gekeurd en dan hebben we er een hele creatieve speler bij. Hij is geen type Lazovic, meer een speler als Suárez."

Lorca is zelf eveneens in de wolken over de transfer naar Arnhem. "Ik ben heel blij dat ik bij Vitesse kan gaan spelen. Ik heb al veel van de club op internet gezien. Het Nederlands voetbal staat er op internationaal niveau goed voor. Dit is heel belangrijk voor mijn toekomst als voetballer", aldus de ambitieuze Chileen.
voetbalprimeur.nl

Nu heb ik het idee dat de Mos heel goed is in overdrijven, maar we zullen zien...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 24, 2007 4:13 pm

Hij zegt niet dat hij zo goed als Suarez is maar een zelfde soort spelers als Suarez. Net zoals Frederik Berglund een type Michael Owen zou zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 25, 2007 7:30 pm

1 - 0

Plaats reactie