Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do mei 08, 2008 11:14 pm

Vitesse rond met Sturing

Edward Sturing keert terug bij Vitesse. De voormalig speler en hoofdtrainer moet de komende jaren gaan fungeren als assistent-trainer en cultuurbewaker van de Arnhemmers. Tot het eind van dit seizoen is Sturing nog hoofd opleiding van PSV. 'Edward kan een heel belangrijke functie binnen de club gaan vervullen' zegt technisch directeur Marc van Hintum. Hoewel het contract nog niet is getekend, ziet Van Hintum weinig hobbels meer die een overeenkomst tussen beide partijen in de weg kunnen staan. 'Al snap ik goed dat hij het nog van belang vindt wie de nieuwe hoofdtrainer wordt. Ons model ziet er zo uit dat Edward de enige assistent wordt en daarnaast een rol zal vervullen bij de doorstroming van spelers uit de jeugdopleiding naar het eerste. Met Lambert Jager als trainer van de keepers completeert hij de technische staf.'
Hoogste prioriteit voor Van Hintum ligt op dit moment bij het aanstellen van een opvolger van hoofdtrainer Aad de Mos. 'Het was al langer duidelijk wat we wilden wat betreft De Mos, dat is nu eindelijk gebeurd. Maar het is niet makkelijk een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen. Zeker wat betreft het aantrekken van spelers is enige haast gewenst. In de eerste week van juli begint Vitesse met de training. Dan hebben we een trainer, maar elke dag eerder zou meegenomen zijn.'

Bron: VI nr 19 2008

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 11, 2008 4:51 pm

Blijkt toch nog een hele opgaaf om op eigen beentjes te staan en het handje niet meer uit te mogen steken naar de belastingbetaler...
Commentaar: Vitesse

Vitesse zit in een moeilijk parket. Nu de schuldsanering is afgerond, staat de club er beter voor dan jaren, maar het vangnet dat gemeente Arnhem heet is verdwenen. De inkomsten moeten komend seizoen in overeenstemming zijn met de kosten, anders slaat Vitesse een modderfiguur. Het is een fikse klus waar directeur Paul van der Kraan voor staat. Door het slechte slot van de competitie viel de positie op de ranglijst, twaalfde, opnieuw tegen. Dat heeft direct gevolgen voor de televisie-inkomsten. Tot overmaat van ramp speelde Vitesse geen play-offs en kreeg de weggestuurde trainer Aad de Mos een zak geld mee. Vanuit de inkomstenkant is het daarom logisch dat de prijs van seizoenkaarten flink omhoog gaat. Voor huidige seizoenkaarthouders is de prijsstijging voor het grootste deel gecompenseerd door ze een korting te geven. Toch zijn veel supporters kwaad en dreigt de supportersvereniging met acties. Ook logisch, want de sportieve prestaties laten al jaren te wensen over en publiekstrekkers als Theo Janssen en Remco van der Schaaf zijn vertrokken. De kwade achterban van Vitesse heeft recht van spreken. Want alleen door de bijna twintigduizend supporters op de tribune doet geel en zwart nog denken aan een topclub.
Bron: De Gelderlander 10-05-2008
Supporters zijn boos..
Fanclub Vitesse is woedend
Supporters dreigen met acties na verhoging van prijzen seizoenkaarten

Bij supporters van Vitesse is onrust ontstaan over de nieuwe prijzen voor seizoenkaarten. Sommigen zijn door nieuwe regels tientallen euro's duurder uit. Volgens de supportersvereniging ligt er een harde afspraak met de leiding van Vitesse dat de prijzen voor huidige seizoenkaarthouders pas in seizoen 2009- 2010 verhoogd zouden worden. "Normaal is het overleg met Vitesse altijd heel goed. Daarom zijn we verbijsterd over deze gang van zaken", zegt Arie Willemsen, voorzitter van de supportersvereniging. "We gaan dinsdagavond met directeur Paul van der Kraan om de tafel zitten."
Die is zich van geen kwaad bewust. "We hebben afgesproken dat de prijsstijging maximaal 5 euro zou zijn en daar hebben we ons aan gehouden. Als je ons vergelijkt met andere clubs zie je dat we nog steeds vriendelijk geprijsd zijn." Volgens Willemsen klopt de berekening van Van der Kraan niet. " De maximale prijsverhoging van een seizoenkaart is inderdaad 5 euro, maar het lidmaatschap van de Kidsclub is met 15 euro verhoogd en de familiekorting is verdwenen. Als ik naar mijn eigen situatie kijk, zijn we met ons gezin van vier personen straks 82,50 meer kwijt."

"Wij hebben gekeken wat de gemiddelde familiekorting was", repliceert Van der Kraan. "Die lag onder de 25 euro. Daarom krijgt ieder gezin dat recht had op familiekorting een voucher van 25 euro." De nieuwe tarieven zijn onder andere het gevolg van het nieuwe prijsbeleid van Vitesse . De club hanteert nu veertien verschillende seizoenkaarttarieven en verlaagt dat aantal tot maximaal twee tarieven per tribune. Dus gaan fans die bij de middenlijn zitten straks hetzelfde betalen als supporters die dichter bij het doel zitten.

De supportersvereniging zegt veel boze reacties te krijgen en dreigt met acties. Van der Kraan is niet bang voor negatieve gevolgen voor de verkoop van seizoenkaarten. "Er zijn al honderden aanvragen binnen. Ik verwacht zelfs een stijging, want onze ambities liggen hoger dan vorig seizoen."

Bron: De Gelderlander 10-05-2008
Kijk.. die laatste zin belooft veel goeds in Arnhem...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 15, 2008 12:20 pm

Gerucht gaat dat Everse vanavond bekend zal maken dat hij de overstap naar Vitesse maakt.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 20, 2008 11:20 am

Deze speler lijkt me wel wat voor Vitesse... kost nix meer...
'Pauselijke' proefspeler Vitesse krijgt ontslagDoor David Kuipers
Dinsdag, 20 mei 2008, 11:55

Joseph Laumann, De man die stiekem op proef ging bij Vitesse, is op staande voet ontslagen door zijn werkgever Rot Weiss Erfurt.

Om niet ontdekt te worden nam Laumann in Arnhem de schuilnaam Joseph Radzinger aan, de echte naam van paus Benedictus XVI. Ook Rot Weiss Erfurt mocht niks weten van zijn stage bij Vitesse, dus vertelde de 24-jarige aanvaller de Duitse club dat hij ziek was.

Zijn stiekeme avontuur werd toch ontdekt en nu moet Laumann alsnog op zoek naar een andere club. ``Het formele ontslag is nog een kwestie van tijd," zegt RWE-trainer Joseph Beutel tegen Bild. ``Waarschijnlijk zit hij in de Sint Pieter in het Vaticaan en heeft hij geen bereik."

Ook op een afkoopsom hoeft Laumann niet meer te rekenen. ``Wij zullen hem niet meer betalen," aldus Beutel tegen De Gelderlander. ``Dit is heel slecht voor zijn naam in het Duitse voetbal. Alle kranten schrijven er hier over, veelal op ludieke toon. Hij heeft niets gepresteerd bij ons en nu maakt hij zichzelf ook nog eens belachelijk."
voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 21, 2008 7:30 am

Van Hintum wil coach die naar hem luistert
Marc van Hintum, de technisch directeur van Vitesse, heeft op een businessclub avond van NEC laten weten wat voor een trainer hij zoekt, meldt Omroep Gelderland. “Ik wil een trainer die naar mij luistert.”


In Nijmegen haakte de manager ook nog even in op het in de wacht slepen van een UEFA Cup-ticket door NEC. "Ik feliciteer NEC ook van harte met het behaalde succes. Ons enige succes dit jaar was een boekwinst van 27 miljoen euro. Dat doen trouwens niet veel clubs ons na denk ik."
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mei 21, 2008 7:48 am


Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 8:42 pm

joey schreef:
'Reclassering klaar met oud-voetballer Helder'

AMSTERDAM - De voormalige topvoetballer Glenn Helder kan niet meer voor hulp aankloppen bij Reclassering Nederland, meldt De Telegraaf. Dat werd de oud-international donderdag verteld bij de rechtbank in Alkmaar.

Daar stond de voormalig aanvaller, die ook uitkwam voor het Nederlands elftal, terecht omdat hij zijn ex-vriendin had bedreigd en gestalkt. Ook zou Helder (39) de nieuwe vriend van de moeder van zijn kind hebben mishandeld.
De ochtendkrant bracht vrijdag de inhoud van enkele haatdragende sms'jes van de oud-prof naar buiten. 'Ik zal je pijn doen. Dit eindigt in een fucking bloedbad' en 'Ik maak je af.'

Persoonlijkheidsstoornis

Helder zou lijden aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis, maar de reclassering weigert hem nog langer te behandelen omdat hij het verbruid zou hebben bij medewerkers die hem een plaats terug in de maatschappij wilden geven.
nu.nl

Had ik niet achter hem gezocht.

Vond hem bij Vitesse wel een aardige speler.
Glenn Helder weg van de woede

AMSTERDAM - Ooit een ster bij Arsenal, nu voorwaardelijk vrij na zeven maanden gevangenis. Glenn Helder vecht voor zijn zoon Jilani en tegen zijn eigen woede. ,,Ik doe mijn verhaal. Als het misgaat, begrijp je tenminste waaróm het is misgegaan.''

Op de late vrijdagavond, in de auto onderweg naar een feest waar hij als drummer moet spelen, zegt Glenn Helder: ,,Als ik toen had geweten wat ik nu weet, zou ik hem het ziekenhuis in hebben geslagen. Nu moest hij alleen naar een dokter voor zwellingen in zijn gezicht. Althans, dat stond in het rapport van justitie.’’

‘Hij’ is Guido, de nieuwe vriend van zijn (ex-)vrouw, die op zijn werk klappen kreeg van Helder nadat Guido volgens de oud-prof zijn eigen ‘gang’ op Helder had afgestuurd. De botsingen tussen beiden leverden Helder een gevangenisstraf op van zeven maanden. Eigenlijk langer, maar Helder heeft toegestemd om zich in de Alkmaarse kliniek de Waag te laten behandelen. ,,Ik moet mijn woede zien te beteugelen.’’

Hij is daartoe bereid voor zichzelf maar vooral voor zijn zoontje Jilani (6). Het ventje is zijn allergrootste bezit. Dat Helder geen huis meer heeft, geen glanzende bolide uit de 8-serie van BMW zoals in zijn Arsenal-periode en geen stuiver meer bezit, deert hem niet. Dat Helder zoontje Jilani niet meer dagelijks om zich heen heeft, door de komst van een nieuwe man in het leven van zijn vrouw, is voor hem onverteerbaar.

,,Die kleine is mijn alles. Stapelgek ben ik op hem. En hij op mij. Hij is voor Arsenal. Inmiddels weet-ie dat papa daar ook heeft gespeeld. Morgen neem ik hem mee naar een wedstrijdje van de oud-internationals. Ziet hij papa voetballen.’’

Zijn mobieltje trilt. Sms’je van Gerrie Mühren. Of hij Helder de volgende dag moet ophalen. De voetbalwereld heeft de voormalige Spartaan en oud-prof van Vitesse, Arsenal, Benfica en NAC niet laten vallen. Helder is blij nog af en toe tegen een bal te kunnen trappen én muziek te kunnen maken. Hij staart vooruit, zwijgt even en zegt: ,,Als ik voetbal of drum is die woede even weg, snap je? Ik ben op dit moment niet bezig met hoe ik in de toekomst gelukkig kan worden. Ik ben nu alleen bezig te overleven.’’

Toen het arrestatieteam hem de tweede keer wilde meenemen, hadden ze hem niet zomaar te pakken. ,,Ik had op het politiebureau al eens gezegd dat ze mijn nummer konden krijgen. ‘Hier, kun je me bellen. Je hoeft niet in een wagen achter me aan te gaan rijden. Want als ik ruzie krijg met die gozer, en dat krijg ik echt niet zomaar, maar áls ik ga vechten, dan ben ik toch sneller dan iedereen’.

,,Tegen mijn vrouw had ik aanvankelijk gezegd dat ik die gozer, de broer van zangeres Sita, met rust zou laten. Maar er werden zulke smerige spelletjes gespeeld achter mijn rug. Toen dacht ik: jij houdt je niet aan je afspraken, dan ik ook niet meer. Ik zei: ‘rot op, ik krijg hem wel te pakken’. Hij was ondergedoken. Maar ik zei: ‘ik kom je tegen, vriend. Je kunt je verstoppen, maar ik krijg je te pakken’. Dat heette bedreiging.

,,Een heel arrestatieteam ’s morgens om elf uur. Maar ik was snel, hè. In één keer weg, met blote voeten over de trambaan. Heel Amsterdam keek mee, ha,ha. Vier agenten sprintte ik er zo uit. Als ik achterom keek, zag ik ze steeds kleiner worden. Tek-tek-tek-tek, schijnbewegingen, als een komeet ging ik. Alsof ik weer op Highbury liep met een een paar verdedigers achter me aan. Vier man van het eerste arrestatieteam was ik zo kwijt, maar uit de tweede auto kwam een neger. Die bleef maar op mijn hielen zitten. Ik hoorde hem hijgen. ‘Halt, halt, blijf staan, politie’, hoorde ik acher me. Die gozer was net zo fit als ik. Respect. Ik gaf me over en hij heeft me netjes behandeld. ‘Doe even je handen op je rug, Glenn’, zei hij.’’

Hij moet zo optreden. De dj is al bezig. Helder moet na middernacht het feest verder opzwepen met zijn drumsolo’s. Hij drumt zoals hij voetbalde, op gevoel. Snel en ritmisch. De liefhebbers van dance, trance en techno leven zich uit als hij speelt. Hij wrijft over zijn schedel. Het T-shirt van Armani zit strak om zijn gespierde lijf. De buitenkant verraadt niet het verdriet en de woede van binnen.

,,Moet ik mijn haar doen?’’ vraagt hij. ,,Ik scheer elke dag mijn hoofd glad. Glimt het nog? Ik moet douchen, nee, ik zit relaxed. Ik hoef geen modeshow te lopen. Ik zie er toch goed uit, zo? Nou, weet je, ik ga wel douchen. Ik wil wel overal fris verschijnen.’’

Er waren dagen dat op Highbury 36.800 Arsenal-fans een staande ovatie gaven aan Glenn Helder. De voorzet voor de eerste goal van Dennis Bergkamp kwam van Helder. ,,The clock was ticking, schreven de Engelsen. Zoveel dagen en uren zonder doelpunt was hij. Iedereen had het over Dennis, de gewezen ster. Zag je hoe blij het team was toen hij die goal maakte? Dat doelpunt staat op die dvd van Dennis. Ik had natuurlijk geen twijfels over hem. Een grootheid. Hij trainde al geweldig, alleen die eerste goal kwam maar niet. Hij heeft het later een beetje recht gezet, ha,ha.’’

Helder staat op en doet midden in de nacht op een terras aan de Amstel de hele voorzet voor. Stoelen en tafels gaan opzij. ,,Er zit een verhaal achter die goal. Kort daarvoor had je Ajax-Bayern gehad, 5-2. Maakte Finidi George een fenomenale goal met buitenkant rechts. Op Highbury geeft Tony Adams twee minuten voor die goal een pass. Dennis kopt door en ik begin al te sprinten. Ik ga alleen op de keeper af. In plaats van dat ik de keeper omspeel, schiet ik ook met buitenkant voet. Bij Finidi George draaide de bal in de hoek, bij mij was het een inworp voor de tegenstander.

,,Ik was nijdig op mijzelf en dacht: de eerste bal die ik nu krijg, is voor mij. Ik kreeg ’m op mijn borst, speel een man uit, nog eentje en op de dvd zie je me al kijken naar Dennis. Toen de voorzet kwam, maakte hij hem, boem, zo af.

,,Bij Arsenal had ik een grote bek in de kleedkamer, zoals ik die overal had. Maar ik had wel respect voor de ouderen. Tony Adams was de grootste van allemaal. Die kopte aan de ene kant van het veld de bal in bij een corner en als de tegenstander counterde, sprintte hij 90 meter terug om op de achterlijn weer de bal te veroveren. Toen ik dat de eerste keer zag, dacht ik: zo, naar jou luister ik wel. Want jij laat het ook zien met je voeten.

,,Ik had toen alleen het verstand moeten hebben dat ik nu heb. Dan was ik net zo ver gekomen als Robin van Persie en was ik nu klaar geweest. Ik heb vroeg in mijn loopbaan te weinig waarschuwingssignalen gekregen.

,,Bij Vitesse rookte ik mijn eerste sigaret toen ik 25 jaar was. We rookten en dronken. Met Cocu, Latuheru en Jerry Simons gingen we elke maandag naar de Amsterdamse discotheek IT. Op de training speelden we rokers tegen niet-rokers. Het gekke was dat ik gewoon naar een hoger niveau ging. Ik werd dat seizoen derde in de Voetballer-van-het-Jaar-verkiezing. Ik kom ermee weg, dacht ik.’’

Hij heeft stevig gegokt. Daar doet hij niet moeilijk over. ,,Maar niet meer dan tweeënhalf tot drie ton verspeeld in mijn leven. Tussen de acht en negen ton heb ik gewoon weggegeven. Ik vond het te gek: tegen een bal trappen en tonnen opstrijken. Ik verdiende goed geld, terwijl iemand anders met zijn gezin aan de geeuwhonger lag of uit zijn huis gezet werd. Kon ik niet tegen. Als ze dan kwamen, hielp ik. Alleen bleef het niet bij een of twee. Steeds meer klopten er aan. En ik gaf wel. Ik was alleen, had niet veel nodig. Ik had mijn autootje en mijn drumstel, ik vond het goed. Als ik die kleine jongen eerder in mijn leven had gehad, zou ik het anders hebben gedaan.’’

De gevangenis was geen hel voor hemzelf. Wel omdat hij Jilani niet kon zien. ,,Tot acht uur kon ik geen tv kijken. Dan kwamen al die programma’s waar die kleine ook naar keek. Kon ik niet opbrengen, man. Daarbinnen was het verder wel uit te houden. Luister, als je maanden in je auto hebt moeten slapen, is een kamer in de gevangenis een hotel. Het respect van de jongens die er al zaten was groot. Het begon de eerste dag al. ‘Hé Glenn, welkom, hè. Wat doe jij hier, man?’

,,Ik schaamde me voor niemand. Ik heb schijt aan wat anderen inmiddels van me denken. Man, ik heb al zoveel moeten doorstaan. Ik kom van de straat en heb leren overleven. Waarom denk je dat ik de afgelopen jaren dozen heb staan inpakken bij DHL? Waarom denk je dat ik met de leesmap langs de deur heb gelopen? De mensen stonden over mijn schouder heen te kijken of het geen aflevering van Banana Split was. ‘Jij bent toch Glenn Helder, die voetballer van Arsenal? Ja, rot op, en jij zegt dat je de leesmap komt verkopen?’ ’’

,,Iedereen in de gevangenis kende Glenn Helder, de voetballer. Gasten vroegen of ze iets voor me konden betekenen, of ze iemand in elkaar moesten beuken. Twee keer in de week voetbalden we daar. Op het scherp van de snede. Speelden we tegen een vaste groep. Van de 20 keer verloren zij 18 keer. Maar die twee keer dat ze wonnen, moest ik dat vijf weken horen. Brulden ze van de ene naar de andere cel: ‘Hé Glenn, slaap je al? Waarschijnlijk niet, he? Na dat tyfus-pak slaag.’

,,Ik kon het wel hebben. Gilde ik door mijn raampje terug. ‘Ik ben verdomme 39, joh, klootzak. Wat wil je nou? ’ Hoorde ik ze gieren van de lach en beuken op de deur. Mooi man. Het enige nadeel van die gevangenis was, dat ik elke dag mijn hart in mijn keel voelde bonken. Omdat ik elke dag mijn kind miste en die woede voelde. Dat ik dacht, die gast die hier voor gezorgd heeft, die ga ik pakken. Dat is het enige slechte van de gevangenis geweest. Ja, er waren ook gasten die zich ophingen. Maar verder ging het wel.

,,Ik ben geen patser, heb de dingen in mijn leven vóór deze hele affaire niet uit de slechtheid van mijn hart, maar uit de domheid van mijn verstand gedaan. Je ziet toch dat ik geen popiejopie gozer ben.’’

Bij de rechtbank hoorde hij dat hij tekenen van borderline had en een narcist was. ,,Ik moest met een psychologe gaan praten. Die vrouw zat met haar mond vol tanden. Ja, zeg, ik kom niet uit een paasei. Ik kom met uitstekende argumenten terug in een gesprek. Gebaseerd op het leven, op mijn eigen ervaringen. Ik zeg tegen die rechter: ‘Knap hoor, alles gebaseerd op drie uur praten. Ik ben 39 jaar en nu word ik als narcist neergezet’. Woest was ik.

,,Tegen die psychologe zei ik: ‘Douw dat rapport maar in je reet.’ Dat vond ze niet zo prettig.

,,Ik moet blijven knokken. Voor die kleine en voor mijzelf. Maar ook voor anderen. Want als het mis gaat, gaat het niet alleen voor mij mis. Deze zaak is nog niet klaar. Daar ben ik tegen aan het vechten, snap je?’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mei 22, 2008 9:09 pm

Die jongen heeft al jarenlang problemen. Duidelijk een geval van iemand die moeite had met de rijkdom die hem als voetballer ineens ten deel viel. Hij heeft onder meer voor Arsenal en Benfica gespeeld én ook nog eens in China. Maar het geld is allemaal op....
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 22, 2008 9:15 pm

Heeft overigens ook in de jeugd van Ajax gespeeld (en kwam daarvoor en daarna uit voor UVS in Leiden), maar moest aan de kant voor Bryan Roy.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo jun 04, 2008 11:24 pm

Van www.vitesse.org:
Gonzalo kiest voor Vitesse

Met Gonzalo Garcia-Garcia (24) heeft Vitesse zijn eerste belangrijke aankoop voor het nieuwe seizoen binnen. De Arnhemmers kwamen afgelopen maandag tot overeenstemming met SC Heerenveen over de afkoopsom en waren op dat moment ook bijna akkoord met de speler zelf. Sinds de laatste winterstop voetbalde Gonzalo op huurbasis voor Heracles Almelo, waar hij als aanvallende middenvelder veel lof oogstte. Vitesse was niet de enige gegadigde om de creatieve speler over te nemen, maar had via hoofd scouting Ted van Leeuwen een streepje vóór op de concurrentie. Van Leeuwen haalde de in Uruguay geboren Spanjaard eerder naar AGOVV Apeldoorn, waar Gonzalo zijn carrière een nieuwe impuls gaf.
'Het is geen geheim dat we interesse hebben in deze speler, die zeker het afgelopen half jaar veel indruk heeft gemaakt,' zegt technisch directeur Marc van Hintum. 'Ik verwacht dat we met zijn frivoliteit en inzicht aanvallend meer mogelijkheden hebben.' De kans dat ook Rogier Molhoek (26) naar Vitesse komt, lijkt veel kleiner. De dit seizoen door AZ aan NAC Breda verhuurde middenvelder kreeg vorige week te horen dat hij in Alkmaar voorlopig niet in aanmerking komt voor een basisplaats, maar voelt weinig voor een avontuur in Arnhem. Bovendien weet Vitesse nog niet wat hij moet kosten.

Bron: VI nr 23 2008


Vitesse meldt zich voor Graafland

In de zoektocht naar een nieuwe keeper is Vitesse uitgekomen bij Ronald Graafland. De 29-jarige doelman staat nu nog onder contract bij degradant Excelsior. Na het vertrek van de Hongaar Balázs Rabóczki (30), die het niet zag zitten nog langer als tweede keeper te moeten fungeren, is die positie in Arnhem vacant. 'Het klopt dat wij serieuze interesse in Graafland hebben’, beaamt technisch directeur Marc van Hintum.'Maar we zijn zeker niet zover dat het al rond is'
Aangezien Vitesse ook nog altijd rekening houdt met een vertrek van Piet Velthuizen (21), voor wie PSV eerder al zijdelings belangstelling toonde, zou de club naast Graafland nóg een doelman kunnen aantrekken. Van Hintum heeft bovendien de deur naar een langer verblijf van Jasar Takak in Arnhem weer opengezet. Binnenkort staat een gesprek op de agenda, maar Vitesse lijkt de 26-jarige middenvelder weer een nieuw contract te willen aanbieden. Van Hintum: 'Jasar is een bruikbare speler en kan in de toekomst wellicht tóch belangrijk voor Vitesse worden!

Bron: VI nr 23 2008


Vitesse ziet toch rol voor Takak

Vitesse doet een serieuze poging om Jasar Takak bij de club te houden. Afgelopen seizoen werd een eenzijdige optie in zijn contract niet gelicht. De club lijkt bijgedraaid.
Technisch directeur Marc van Hintum is op zoek naar directe versterkingen voor Vitesse. Daarin is ook plaats voor de veelzijdige Takak. Eerder liet Groningen trainer Ron Jans al weten gecharmeerd te zijn van de middenvelder. Ook FC Twente zou in hem een 'type Engelaar' zien.

Nu lijkt Vitesse toch overtuigd van de kwaliteiten van Takak. De partijen zijn al enkele weken in gesprek.

Bron: Omroep Gelderland 04-06-2008


Vitesse wint miljoenenzaak

Vitesse en haar investeerders hebben een rechtszaak met miljoenen euro's als inzet gewonnen van de provincie Gelderland. Dat blijkt uit de officiële uitspraak van het gerechtshof in een zaak die in 2003 door de Arnhemse voetbalclub was aangespannen.De uitspraak is dinsdagavond laat openbaar gemaakt.
Het hof stelt dat de club terecht een huurverlaging voor het seizoen 2001/2002 claimt, op basis van een toezegging van de provincie. Die hield in dat Vitesse 9 ton voor het gebruik van stadion Gelredome zou betalen in plaats van 3,6 miljoen euro. De provincie moet nu 2,7 miljoen aan Vitesse terugbetalen.

De provincie is door het hof wel in het gelijk gesteld in haar standpunt dat er geen verplichting was om de huur langer dan één jaar te verlagen. Vitesse stelde dat wel van een toezegging voor meerdere jaren sprake was.

Het hof verwijt de provincie, door het niet nakomen van toezeggingen, ook nalatigheid richting de stichting Vrienden van Vitesse. Die moest zeker 10 miljoen euro investeren om de club van de ondergang te redden. Over de hoogte van het totale schadebedrag dat de provincie de stichting is verschuldigd, volgt nog een procedure.

Het provinciebestuur en Vitesse kwamen lijnrecht tegenover elkaar te staan toen de provincie in 2001 een toezegging over huurverlaging voor het gebruik van stadion Gelredome weigerde na te komen. De provincie wilde slechts spreken van een 'inspanningsverplichting'.

De rechter gaf het provinciebestuur in 2006 gelijk, maar het hof oordeelt nu anders en beschuldigt de provincie van 'onrechtmatig handelen'.

Bron: De Gelderlander 04-06-2008

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 12, 2008 9:44 am

Westerhof tekent vandaag in Arnhem
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ARNHEM - Hans Westerhof is definitief de nieuwe trainer van Vitesse. De Groninger wordt vandaag gepresenteerd als opvolger van Aad de Mos.

Westerhof was sinds afgelopen vrijdag in gesprek met de Arnhemse club, die graag een ervaren coach voor de groep wil zetten.

De voormalige oefenmeester van FC Groningen, Ajax en PSV was de afgelopen seizoenen werkzaam in Midden-Amerika, waar hij onder meer in Mexico bezig was met het opzetten van trainersopleidingen.

Morgen vertrekt hij naar Costa Rica, vervolgens gaat hij naar Zuid-Afrika en dan moet hij volgens afspraak ook nog naar Australië voordat hij bij Vitesse op het trainingsveld gaat staan.

Westerhof wilde graag weer in de eredivisie aan de slag, mede omdat hij te vaak lang van huis was. De 59-jarige oefenmeester weet dat de financiële mogelijkheden bij Vitesse beperkt zijn na de ingrijpende operatie, die de directie heeft moeten uitvoeren. Westerhof zegt echter toch enthousiast te zijn geraakt door de besprekingen met technisch directeur Marc van Hintum.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 12, 2008 10:07 am

Duikt die brave boer ook weer op. Nooit een hoge pet van opgehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 12, 2008 4:40 pm

Vitesse slaat slag met aantrekken Jenner en Molhoek
12/06/2008 17:20

EXCLUSIEF - Naast het vastleggen van trainer Hans Westerhof heeft Vitesse bij AZ zijn slag geslagen op de transfermarkt: Julian Jenner (foto) en Rogier Molhoek. Ook Alfred Schreuder komt waarschijnlijk naar Arnhem.

Vitesse heeft met zowel Jenner (24) als Molhoek (26) overeenstemming bereikt over een meerjarige verbintenis. De aanvaller en middenvelder komen over van AZ, waar de twee weinig perspectieven meer hadden. Molhoek speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor NAC Breda, terwijl Jenner in Alkmaar bankzitter is geworden.

Naast Jenner en Molhoek is Vitesse nagenoeg rond met de 35-jarige Alfred Schreuder om zijn carrière nog een jaar te verlengen. De ervaren middenvelder was zich bij FC Twente meer gaan richten op zijn loopbaan als trainer.
VI

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 12, 2008 5:46 pm

Goede aankopen
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jun 12, 2008 7:34 pm

Inderdaad erg goede aankopen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie