Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Feyenoord 2007 - 2008

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 7:46 am

Hier alls over Feyenoord...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 10:46 am

Feyenoord ziet in Koller alternatief Koevermans

17/8/2007 8 :57

De gisteren in Nederland gesignaleerde Jan Koller wordt bij Feyenoord als een interessante optie voor de vacantie spitspositie beschouwd.

De ruim twee meter lange Tsjechische spits is een goede bekende van Feyenoord-trainer Bert van Marwijk, die bij zijn vorige club Borussia Dortmund al met Koller heeft gewerkt.

De international wil vertrekken bij zijn huidige club AS Monaco. Ook vanuit Duitsland zou er belangstelling zijn voor de spits. Feyenoord beschouwt Koller als een goed alternatief voor Koevermans, wiens transfer van AZ naar de Rotterdamse club inmiddels van de baan lijkt.

Feyenoord-aanvaller Andwelé Slory heeft na zijn hamstringblessure inmiddels de training weer hervat. Het is twijfelachtig of hij zondag tegen FC Utrecht al inzetbaar is.
vi.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 7:43 am

Feyenoord beleefde een zomer van uitersten. De grafstemming na de dramatische afloop van het vorige seizoen hield lang aan in en om De Kuip. De ommekeer kwam pas, toen Bert van Marwijk de uitdaging aan durfde te gaan bij zijn oud-werkgever en als nieuwe trainer een kettingreactie in gang zette. Inmiddels is het optimisme weer helemaal terug in de Feyenoordgeledingen. Het is lang geleden dat er bij de Stadionclub zo reikhalzend werd uitgekeken naar het begin van een nieuw seizoen. Te midden van alle euforie is het uitgerekend Van Marwijk, de man die de ommekeer inleidde, die al te hoog gespannen verwachtingen probeert te temperen.

SYMBOOL VAN HOOP

Van Marwijk tracht euforie te temperen


ROTTERDAM, zaterdag
Behalve als de trainer die met de UEFA Cup van 2002 de Stadionclub zijn laatste grote trofee bezorgde, staat Bert van Marwijk vanuit zijn vorige periode ook te boek als de Feyenoord-trainer met de meeste competitieduels achter zijn naam. Een status die de komende jaren alleen maar wordt versterkt, om te beginnen morgen bij het eerste competitieduel van dit seizoen tegen FC Utrecht.

„Ik vind het eervol om boven aan zo’n lijstje te staan, maar tegelijkertijd is het ook iets waar ik aan moet wennen en waar ik best moeite mee heb. Als ik aan Feyenoord denk, dan denk ik meteen aan mensen als Moulijn, Van Hanegem, Pieters Graafland, Israël, Happel, Kindvall en Jansen. Ik heb echt niet het gevoel meer voor de club te hebben betekend dan al dit soort mensen.”

Het Feyenoord-legioen kijkt naar Van Marwijk als de trainer, die voor het eerst sinds 1999, de landstitel naar Rotterdam moet brengen. Wat dat betreft, is de omslag deze zomer groot geweest en zijn de verwachtingen hooggespannen. „Dat is niet iets waar ik mee naar bed ga en weer mee opsta. Zo’n ontwikkeling houd je toch niet tegen. In enkele weken is het meest negatieve imago helemaal omgekeerd. Dat was in principe ook ons doel en daarmee zijn we blij. Maar bij al dit tumult van verwachtingspatronen, die van laag naar hoog schieten, zoek ik mijn eigen weg. Ik rust niet tot ik het heb zoals ik het wil hebben. Op het veld, want alleen daarop richt ik me. Nu het seizoen begint, merk je overigens dat er na alle euforie toch wat realistischer naar Feyenoord wordt gekeken. Je wordt niet zomaar kampioen. PSV, Ajax en AZ zijn al jaren goed bezig en je maakt zo’n achterstand niet in één keer goed. Je ziet nu aan de kenners met hun prognoses dat Feyenoord bij de meeste voorspellingen niet bovenaan staat. Ik heb ook gehoord dat Louis van Gaal heeft gezegd dat het voor Feyenoord het lastigst is, omdat we hier een heel nieuw elftal op moeten bouwen. Hij ziet dat gelukkig.”

Hoewel de voorbereiding voorspoedig verliep, vindt Van Marwijk toch niet dat zijn elftal helemaal af is. ,,Ondanks dat we toch al geen brede groep hadden, ben ik onderweg met Romeo Castelen en Royston Drenthe twee spelers kwijtgeraakt met specifieke kwaliteiten. Ik heb de garantie gekregen dat er spelers bijgehaald kunnen worden. Het liefst had ik ze er al bij gehad. Maar we gaan zorgvuldig te werk, omdat we willen voorkomen dat we de verkeerde mensen halen. Aan de zijkanten zitten we nu krap, dus wil ik er een speler voor de linkerflank bij naast een fysiek sterke spits, waarmee je wat kunt forceren, voor als dat nodig is.” Feyenoord probeert voor die rol Jan Koller te strikken. „Groter en sterker heb je ze niet. Hij is 2,02 meter en heeft schoenmaat 52. Ik weet dat Jan graag naar Feyenoord komt, maar verder is het voor ons nog afwachten.”

„Ik ben tevreden over het niveau dat we in de voorbereiding hebben gehaald. De oefenwedstrijden tegen de Europese toptegenstanders zijn we redelijk goed doorgekomen. Nu gaat het erom te verfijnen, zodat we een elftal krijgen dat het van het voetbal moet hebben, maar ook altijd op resultaat kan spelen.”

Feyenoord heeft komend seizoen de beschikking over het superwapen Roy Makaay, een spits die in zijn carrière altijd en overal heeft gescoord. Opvallend genoeg werd Makaay in de oefenduels met Chelsea, FC Porto en Liverpool echter sporadisch in stelling gebracht. „Iedereen heeft het daar ineens over. Maar Roy is degene die zich daarover het minst zorgen maakt. Onze voorbereiding begon met een aantal wedstrijden tegen amateurclubs, waarin de samenwerking tussen Roy en zijn medespelers juist boven verwachting verliep. Dat hij vervolgens tegen Europese topploegen maar één of twee kansen per wedstrijd krijgt, is normaal. Meer kansen krijg je niet tegen dergelijke tegenstanders. Roy zei ook meteen: in de Bundesliga waren er zo veel wedstrijden waarin ik ook maar één kans kreeg.”

De revelatie van de voorbereiding was de jonge Turk Nuri Sahin, die op huurbasis overkwam van Van Marwijks vorige club Borussia Dortmund en een prima indruk maakte. „Sahin is een speler met heel veel kwaliteit. Het zegt genoeg dat hij binnen no time het respect van de hele ploeg heeft gekregen. Zijn medespelers herkennen in hem de pure voetballer. Dit team is een mix van talent en ervaren spelers, die ook nog eens jaren meekunnen. Kevin Hofland en Tim de Cler hebben nog een half voetballeven voor zich, terwijl ook Makaay en Giovanni van Bronckhorst zowel lichamelijk als geestelijk topfit zijn. Ik zie elke dag dat deze ploeg heel aardig kan voetballen. Maar er zijn meer factoren van belang. Krijgen we bijvoorbeeld niet te veel blessures? Want in de breedte zijn we kwetsbaar. En dan moet je afwachten hoe de ploeg er mentaal mee omgaat wanneer we de eerste drie wedstrijden winnen of wanneer het de eerste wedstrijden juist tegenvalt? Die beginfase gaat heel bepalend zijn.”

„Ik bouw graag aan een team en laat me daarbij door niemand beïnvloeden. Maar ik weet inmiddels ook dat dit bij een topclub als Feyenoord altijd samen moet gaan met het behalen van resultaat. En dat is een verrekt moeilijke combinatie, want het kost tijd om een team op een bepaalde manier te laten spelen. Je hebt genoeg trainers die zeggen dat hun elftal vier of vijf systemen kan spelen. Heel knap. Maar eerlijk gezegd denk ik dat die trainers dat wel kunnen, maar de spelers niet. Waar ik aan werk, is een organisatie neerzetten in het veld, waarmee je tegen alle andere organisaties kunt spelen, terwijl je eigen spel grotendeels intact blijft. Dat houvast heeft een ploeg nodig.”

Afgelopen seizoen vestigden de trainers van PSV, Ajax en AZ regelmatig de aandacht op zich met gekibbel over en weer. Waar Feyenoord op het veld momenteel weer een tegenstander is om rekening mee te houden, is Van Marwijk vast van plan zich op dat andere vlak afzijdig te houden. „Ik ben niet iemand die bij zijn komst roept dat hij even de rotzooi op komt ruimen of bij zijn vertrek dat zijn opvolger in een gespreid bedje terechtkomt. Van dat soort uitspraken walg ik. Mijn voorganger Erwin Koeman en ik respecteren elkaar en als we elkaar tegenkomen, drinken we samen een pilsje. Zoals ik ook niet een persconferentie in ga om allerlei dingen te gaan roepen over mijn collega’s. Als we het onderhand interessanter vinden wat er op de persconferenties van de trainers gebeurt dan in de wedstrijden, dan doen we toch iets verkeerd met zijn allen. Ik heb me voorbereid op een voetbalseizoen en niet op cabaret.”
De T.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 8:15 am

Ik denk dat Feyenoord dit jaar als zevende eindigt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 18, 2007 9:15 am

Waar Feyenoord op het veld momenteel weer een tegenstander is om rekening mee te houden, is Van Marwijk vast van plan zich op dat andere vlak afzijdig te houden. „Ik ben niet iemand die bij zijn komst roept dat hij even de rotzooi op komt ruimen of bij zijn vertrek dat zijn opvolger in een gespreid bedje terechtkomt. Van dat soort uitspraken walg ik. Mijn voorganger Erwin Koeman en ik respecteren elkaar en als we elkaar tegenkomen, drinken we samen een pilsje. Zoals ik ook niet een persconferentie in ga om allerlei dingen te gaan roepen over mijn collega’s.
Wie had iets anders verwacht van "Mr. Cliché"?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 11:31 am

Ze halen de play-offs voor de CL en snoepen Ajax in de competitie misschien twee puntjes af.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 18, 2007 11:48 am

Demosthenes schreef:
Waar Feyenoord op het veld momenteel weer een tegenstander is om rekening mee te houden, is Van Marwijk vast van plan zich op dat andere vlak afzijdig te houden. „Ik ben niet iemand die bij zijn komst roept dat hij even de rotzooi op komt ruimen of bij zijn vertrek dat zijn opvolger in een gespreid bedje terechtkomt. Van dat soort uitspraken walg ik. Mijn voorganger Erwin Koeman en ik respecteren elkaar en als we elkaar tegenkomen, drinken we samen een pilsje. Zoals ik ook niet een persconferentie in ga om allerlei dingen te gaan roepen over mijn collega’s.
Wie had iets anders verwacht van "Mr. Cliché"?
Wie had iets anders verwacht van Erwin Koeman? Grijp maar weer naar de drank!

:blush.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 11:15 am

Bertje schreef:
Demosthenes schreef:
Waar Feyenoord op het veld momenteel weer een tegenstander is om rekening mee te houden, is Van Marwijk vast van plan zich op dat andere vlak afzijdig te houden. „Ik ben niet iemand die bij zijn komst roept dat hij even de rotzooi op komt ruimen of bij zijn vertrek dat zijn opvolger in een gespreid bedje terechtkomt. Van dat soort uitspraken walg ik. Mijn voorganger Erwin Koeman en ik respecteren elkaar en als we elkaar tegenkomen, drinken we samen een pilsje. Zoals ik ook niet een persconferentie in ga om allerlei dingen te gaan roepen over mijn collega’s.
Wie had iets anders verwacht van "Mr. Cliché"?
Wie had iets anders verwacht van Erwin Koeman? Grijp maar weer naar de drank!
:blush.gif:
Leg uit!!!!!!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo aug 19, 2007 1:43 pm

En dat had 1-0 moeten zijn voor Utrecht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 1:44 pm

Welnee, dit wordt het jaar van Feyenoord. :hypocrite.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 19, 2007 2:01 pm

Waarom gaan ze in godsnaam in een wedstrijd tegen FC Utrecht ''wie niet springt die is een jood'' zingen? :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 2:04 pm

Dat is de liefde voor de club die in je zit, waar Cheque het laatst over had.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 19, 2007 2:54 pm

de kakkies zitten op rozen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo aug 19, 2007 2:54 pm

Anti-Voetbal!

Ze spelen zwaar op de counter. Bah!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo aug 19, 2007 2:55 pm

Mooie assist van Makaay op Hofs, 0-2

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo aug 19, 2007 2:55 pm

Utrecht combineert er lustig op los, Feyenoord countert.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 3:04 pm

Feyenoord kan niet anders. Met Hofland en Vlaar ver van de eigen 16 af verdedigen is suicide.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 19, 2007 3:18 pm

0-3. Knappe overwinning.

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 19, 2007 3:18 pm

Nihad schreef:Anti-Voetbal!

Ze spelen zwaar op de counter. Bah!
Zou ik ook doen met Makaay voorin en Hofland en Vlaar achterin...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo aug 19, 2007 3:44 pm

Goed, de traditionele goede opening is binnen. Nu is het wachten op de euforie en de instorting die daar na een paar weken op volgt :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 3:59 pm

Arthur schreef:Goed, de traditionele goede opening is binnen. Nu is het wachten op de euforie en de instorting die daar na een paar weken op volgt :ajaxsmiley.gif:
Precies, kan niet missen. En de pers en het legioen trappen er bijna ieder seizoen weer in.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 19, 2007 4:00 pm

Ze hebben nu wel een redelijk stabiel elftal, in tegenstelling tot vele jaren hiervoor. Ik denk dat het belachelijk is te veronderstellen dat ze kampioen worden, maar compleet instorten zie ik ook niet gebeuren
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo aug 19, 2007 4:02 pm

Jöhnk schreef:
Arthur schreef:Goed, de traditionele goede opening is binnen. Nu is het wachten op de euforie en de instorting die daar na een paar weken op volgt :ajaxsmiley.gif:
Precies, kan niet missen. En de pers en het legioen trappen er bijna ieder seizoen weer in.
De Coolsingel krijgt nu al een extra poetsbeurtje :smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 5:14 pm

LucaS schreef:Ze hebben nu wel een redelijk stabiel elftal, in tegenstelling tot vele jaren hiervoor. Ik denk dat het belachelijk is te veronderstellen dat ze kampioen worden, maar compleet instorten zie ik ook niet gebeuren
Zou Ajax zijn eerste wedstrijd uit tegen utrecht met 3-0 winnen, dan zouden velen aan een kampioenschap denken. feyenoord is titelkandidaat, met az en psv. Ajax kan het ook worden als er een paar kanjers bijkomen.

Counteren? Ze willen niets liever in Rotterdam, als het maar punten oplevert. Je denkt toch niet dat er één feyenoorder is (of was) die zorgen maakt over hoe er wordt gevoetbald? De meesten weten niet eens het verschil tussen 4-3-3 en 4-4-3!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 19, 2007 5:21 pm

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:Ze hebben nu wel een redelijk stabiel elftal, in tegenstelling tot vele jaren hiervoor. Ik denk dat het belachelijk is te veronderstellen dat ze kampioen worden, maar compleet instorten zie ik ook niet gebeuren
Zou Ajax zijn eerste wedstrijd uit tegen utrecht met 3-0 winnen, dan zouden velen aan een kampioenschap denken. feyenoord is titelkandidaat, met az en psv. Ajax kan het ook worden als er een paar kanjers bijkomen.
Onzin. De selectie van Ajax is nu al beter dan die van Feyenoord. Maar met twee goede versterkingen moeten wij inderdaad de stap maken naar titelfavoriet. Voor Feyenoord blijft het bij plek vier of zo. Dat ben ik wel met Lucas eens.

Plaats reactie