FC Twente 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

FC Twente 2007 - 2008

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 7:47 am

Hier alles over FC Twente...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do sep 20, 2007 9:47 pm

En Twente verknalt het weer vlak voor tijd, ik kan me niet heugen dat die gasten de laatste jaren ooit wat goeds hebben gedaan voor het Ned. voetbal.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 21, 2007 7:45 am

Moet een Ajacied zeggen :wink.gif:

Twente heeft geen misselijke tegenstander in Getafe natuurlijk !
Maar ik zie zeker nog kansen voor ze, ondanks dat stomme tegendoelpunt vlak voor tijd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 9:13 am

Ajax heeft de afgelopen seizoenen meer punten vergaard dan Psv, voor de landencoefficientie.

Tegenstander doet niet ter zake. Ook tegen FC Talinn verprutst Twente het.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 21, 2007 9:17 am

Tegenstander doet niet ter zake ???
Dus als Twente tegen Real Madrid speelt en verliest, dan is dat schandelijk want slecht voor de punten ? :drecul.gif:

Ik zeg dan ook niet dat Twente het altijd goed heeft gedaan, maar deze keer hebben ze gewoon een sterke tegenstander.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 21, 2007 9:21 am

Het woord schandelijk gebruik ik niet. Feit is wel dat ze het weer verknallen.

En ze hebben de schijn ook wat tegen nadat ze vorig seizoen de bietenbrug opgingen tegen semiprofs uit de SovjetUnie.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 21, 2007 10:27 am

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens, dat was bedroevend toen.
Maar ze kunnen het dit seizoen nog recht zetten, hopen dat het ze lukt...

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 21, 2007 10:41 am

Verwacht ik niet.
Getafe zal vrijwel zeker een keer scoren in Enchede.
En ik geloof niet dat Twente er drie maakt.
Overigens is het voor een club als Twente ook beslist geen schande uitgeschakeld te worden door een team uit de PD. Ajax was vorig seizoen ook tamelijk kansloos tegen Espanyol.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 22, 2007 11:27 am

Jöhnk schreef: Tegenstander doet niet ter zake. Ook tegen FC Talinn verprutst Twente het.
En die keer daarvoor geloof ik tegen Grashoppers, nee sommige subtoppers weten zelden eens punten te pakken voor de coefficient waaronder Twente dus terwijl een club als H'veen door de jaren heen geregeld wat bij elkaar sprokkelt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 01, 2007 8:40 am

Aardig interview:

‘Ik heb mijn hart laten spreken’

HENGELO - PSV klopte tevergeefs bij hem aan, want bij FC Twente is zijn werk nog niet klaar. ‘Ik wilde mijn afspraak niet breken.’

Na een korte denkpauze buigt Fred Rutten zich naar voren, slaat zijn beide handen ineen en zegt dan: ‘We hadden een afspraak. Die verbreek je niet.’ Hij heeft getracht een antwoord te vinden op de vraag waarom hij FC Twente trouw bleef, toen PSV een maand geleden naar zijn hand dong. En die twee samengevouwen handen kunnen geen duidelijker taal spreken.

Hier, in het trainingscentrum nabij het Fanny Blankers Koen Stadion in Hengelo, waar Twente in alle rust de eigen grenzen verlegt, is Rutten gaan zitten om te praten over zijn innige band met de club die hij al op 15-jarige leeftijd in zijn hart sloot.

Het is een club die hij nu, bijna 30 jaar later (woensdag viert Rutten zijn 45ste verjaardag), als hoofdcoach én manager technische zaken wil laten doorgroeien naar een rol van structurele subtopper in Nederland.

Terwijl spelers een voor een het pand verlaten, gaat Rutten op in zijn begeesterde verhaal over Twente. De liefde begon op een jongenskamer in Alverna, ‘een kerkdorpje onder de rook van Nijmegen’, waar de zevende uit een gezin van negen kinderen vroeg in de gaten had dat zijn voetbaltalent hem misschien wel verder kon brengen.

‘NEC wilde me ook hebben, maar dan zou ik weer moeten voetballen tegen mijn oude maatjes van Alverna en dat wilde ik niet’, herinnert Rutten zich. ‘Bovendien keek ik, jong als ik was, naar de selectie van Twente en zag ik dat daar heel veel oudere, gearriveerde spelers in rondliepen. Dus ik dacht: als ik iets wil bereiken, moet ik daarheen.’

Drost, Achterberg, Mühren, Thijssen, Jeuring, Pahlplatz, Van der Vall, Overweg, Van Iersel: uit de losse pols noemt hij de namen uit het elftal dat zo’n indruk op hem maakte. ‘Het is voor mij een film uit een heel ver verleden, maar ik kan de beelden nog moeiteloos oproepen.’ Het was namelijk ook de tijd dat zijn vader overleed aan longkanker.

‘Mijn moeder bleef achter met vijf kinderen die allemaal geen gemakkelijke leeftijd hadden. Later hoor je dan dat ze het er heel moeilijk mee heeft gehad dat ik vertrok. Maar ik kende geen twijfel. Als ik enig kind was geweest, of nog één broertje of zusje had gehad, dan was ik niet gegaan. Maar ik dacht: er zijn er nog vier in huis over. Die kunnen mijn moeder wel ondersteunen.’

Rutten ontwikkelde zich bij Twente al snel als een speler met leiderskwaliteiten. ‘Meneer Rijvers zag een aanvoerder in mij. Maar ik zei: ik weet niet of ik daarvoor wel geschikt ben. Daarop zei hij: jij bent daar geschikt voor, want in de wedstrijd neem jij beslissingen die goed zijn voor het team. Toen ben ik daar eens op gaan letten. Dan merkte ik dat er eigenlijk nooit tegenspraak was als ik wat zei.’

Rutten groeide uit tot boegbeeld, speelde in 13 seizoenen ruim 300 wedstrijden voor Twente, waarna hij op 29-jarige leeftijd werd afgekeurd voor betaald voetbal wegens een chronische heupblessure. De laatste vier maanden werkten de pijnstillers niet meer.

‘Wat mij zo populair maakte bij de supporters? Zij maakten mij nooit het verwijt dat ik er niets aan deed. Als er strijd moest worden geleverd, ging ik voorop. Dat wil men zien in deze streek.’

Maar het Twente van Rutten – en dan hebben we het niet over de ploeg die hij in 2001 bekerwinnaar maakte, voordat hij aan de slag ging als hoofd jeugdopleiding bij PSV – is juist een elftal dat enthousiast maakt vanwege het verzorgde voetbal dat wordt gespeeld.

Dat was ook de beleidsbepalers van PSV niet ontgaan, die in Rutten de opvolger zagen van de plotseling vertrokken Ronald Koeman. ‘Ik was trots dat PSV bij mij kwam, want het betekent een erkenning voor wat wij met Twente aan het doen zijn. Dat ze het destijds niet met mij wilden proberen, toen Hiddink mij naar voren schoof, speelde geen moment in mijn gedachten. Dat houdt vooral anderen bezig.

‘Ik kon het gewoon niet, dat is de realiteit. Ik ben niet iemand die zomaar van de ene naar de andere stoel wipt. Ik wilde de afspraak die ik heb met een paar mensen binnen de club niet breken. Ik heb mijn hart laten spreken.’

Dat bleef niet onopgemerkt. Fans bedankten hem omstandig. Directeur Kesler van de KNVB, ooit zelf bestuurder bij Twente, roemde Rutten in een column nog speciaal om zijn keuze. Er was nu eens een coach die níet wenste te springen op die steeds maar weer gememoreerde rijdende trein die slechts één keer voorbij zou komen.

‘Wat moet ik zeggen? Ik ben hier in de regio wel een gezien persoon. Ik heb hier als speler zelf nog geholpen de opening van Vak P te verzorgen in het oude Diekman Stadion. Dan is het best logisch dat de mensen het op prijs stellen dat je blijft. Die fans kunnen je over een drempeltje duwen. Bovendien straalt deze club ambitie uit. En de snelheid waarmee het gaat, geeft enorm veel vertrouwen.’
Volkskrant
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 30, 2007 3:09 pm

Arnautovic start vandaag in de basis. Die jongen begint dus zo langzamerhand door te breken.

Twente staat overigens alweer met 2-0 voor tegen de Graafschap.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma dec 31, 2007 11:39 am

Zo op het eerste gezicht lijkt die Arnoutovic me wel een potentiele Ajax spits. De komende tijd de ontwikkeling van die jongen maar eens in de gaten houden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 31, 2007 12:09 pm

Opgelet Martin: je mag weer in Nederland scouten!

Daar gaan we dus gewoon weer 10 miljoen voor betalen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jan 04, 2008 5:40 pm

Twente heeft wel oog voor talent en de capaciteiten om ze te halen!

naast Arnautovic en Rendla nu de volgende talentvolle speler richting Enschede...
www.sport1.at schreef:29.12.2007, 11:34 Uhr
Rot-weiß-rote Unterstützung für Arnautovic

U17-Kapitän Michael Schimpelsberger will bei Twente durchstartenWien – Die Niederlande dürften ein gutes Pflaster für österreichische Jung-Kicker sein. Mit Michael Schimpelsberger wechselt bereits die fünfte ÖFB-Nachwuchshoffnung in die holländische Eredivisie.

Der U17-Teamkapitän unterschreibt bei Twente Enschede einen Profivertrag bis 2010. Red Bull, das ein Angebot von Rapid ausgeschlagen hat, erhält eine Ablösesumme von 30.000 Euro.

"Wunsch geht in Erfüllung"

„Mit dem Transfer ins Ausland hat sich mein Wunsch erfüllt,“ erklärt Schimpelsberger im „Kurier“.

Ausschlaggebend für ein Engagement bei Twente waren die starken Leistungen beim U17-Turnier in Polen.

Die österreichische Nationalmannschaft qualifizierte sich mit zwei Siegen (4:2 gegen Norwegen, 1:0 gegen Polen) und einer Niederlage (2:3 gegen Mazedonien) als Gruppenerster für die EM-Quali Elite-Runde, bei der voraussichtlich im März 2008 die EM-Teilnehmer ermittelt werden.

Eindruck bei U17-Turnier

Schimpelsberger hat dabei einen bleibenden Eindruck hinterlassen, denn die Scouts der Holländer notierten sich seinen Namen fett in ihre Notizbücher. Kurze Zeit später erhielt der Oberösterreicher eine Einladung zum Probetraining und seit Freitag ist der Deal perfekt.

"Cheftrainer Fred Rutten hat sich sehr für den Wechsel eingesetzt“, so Berater Alex Sperr. Schimpelsberger wird bei Twente mit der U23 und den Profis trainieren. „In einem Jahr möchte ich fix zum Profikader gehören“, ist das Nachwuchs-Talent zuversichtlich.

Vorbild Arnautovic?

Beim aktuellen Tabellensechsten der holländischen Liga trifft der Mittelfeldspieler auf einen weiteren Österreicher: Marko Arnautovic.

Der Wiener hat den Sprung in den Profikader bereits geschafft. Der 18-Jährige ist zwar noch kein Stammspieler, seine Kurzeinsätze sind aber durchaus von Erfolg geprägt:

Arnautovic wird in der 15. Runde gegen VVV Venlo in der 76. Minute eingewechselt und trifft kurz danach nur die Stange.

Vorlage gegen Ajax

Zwei Spieltage später kann der Ex-Rapidler aber jubeln. Nach seiner Einwechslung in Minute 79 beim Stand von 1:2 gegen Ajax in der Amsterdam-Arena vor 50.532 Zuschauern bereitet er den 2:2 Ausgleich durch Nkufo mit einem herrlichen Lochpass ideal vor.

Und wer weiß, vielleicht sorgen bald zwei Österreicher bei Twente für Furore.

Martin Wechtl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jan 04, 2008 5:42 pm

Arwin schreef:Zo op het eerste gezicht lijkt die Arnoutovic me wel een potentiele Ajax spits. De komende tijd de ontwikkeling van die jongen maar eens in de gaten houden.
Niet nodig, geloof mij maardit wordt een topper! Helaas hebben wij geen mensen die goed kunnen handelen.. Zie Marko aan onze neus voorbij gaan! :(

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jan 11, 2008 9:46 pm

FC Twente: geen geld wel talent
Door EDDY VAN DER LEY

ENSCHEDE - FC Twente staat bij het ingaan van de tweede competitiehelft op de vijfde plaats, boven Heerenveen én AZ. Die clubs hebben geld voor investeringen.

De 17-jarige Andrej Rendla, in duel met Spartaan Nathan Rutjes, is een groot talent bij FC Twente. FOTO PRO SHOTS De ploeg van Fred Rutten niet. Maar de Tukkers hebben wél talent, dat de club blijft dragen.

FC Twente hoopt het aantal ongeslagen wedstrijden vanavond tegen NEC uit te breiden tot elf. De club uit Enschede zint dan ook op een succesrijke tweede competitiehelft, maar verliest de realiteit niet uit het oog. ,,Het is verdomd moeilijk om de concurrentie financieel bij te benen,’’ beseft trainer Fred Rutten.

Rutten hoopt de voorsprong op de grote concurrenten AZ en Heerenveen te kunnen continueren. Maar hij mist dus de financiële middelen om zijn selectie tussentijds te versterken. ,,Als je ziet dat AZ achttien miljoen euro kan vrijmaken voor Alves en Heerenveen tussentijds een Noorse international voor 2,5 miljoen kan contracteren,’’ stelt hij, ,,zie je dat de financiële verschillen in de subtop behoorlijk groot zijn. FC Twente kan zich geen grote uitgaven permitteren. In die zin moeten we flink aanpoten om bij vergelijkbare clubs te kunnen aanhaken.’’

De financiële groeispurt van FC Twente staat pas geprogrammeerd voor de komende jaren, als de uitbreiding van het Arke-stadion is voltooid. Het dwingt de club tot het creatief omgaan met geld én scouting, een proces dat vrij succesvol verloopt.

In de eerste competitiehelft maakten de 17-jarige Slowaak Andrej Rendla en de 18-jarige Oostenrijker Marko Arnautovic hun debuut in de hoofdmacht; jonge, talentvolle aanvallers met ambitie en groeipotentie, gerecruteerd uit Midden-Europa. De laatste versterking is er eentje uit dezelfde categorie en betreft de 16-jarige middenvelder Michael Schimpelsberger, de aanvoerder van het Oostenrijkse nationale elftal onder 17 jaar.

Gevraagd naar de winstpunten uit de eerste competitiehelft, noemt Rutten bewust het debuut van Arnautovic en Rendla. ,,Erg jonge spelers, die nu al op een hoog niveau zitten. Een goed signaal naar onze jeugdopleiding en scouting.’’

Andere punten die hem tot tevredenheid stemmen: ,,Het hoge acceptatieniveau van de spelers onderling en de stabiliteit die we al etaleren. We hebben vijf nieuwe spelers moeten inpassen, zijn aan het stoeien gegaan en over het resultaat ben ik tevreden.’’

Al zijn er altijd dingen voor verbetering vatbaar. Zoals het rendement. In verhouding met het hoge percentage aan balbezit en de daaruit voortvloeiende kansen, scoort FC Twente te weinig. Aanvalsleider Blaise N’Kufo doet zijn werk met dertien doelpunten naar behoren, maar de aanvoer vanaf de vleugels laat te wensen over. Eljero Elia begint op links zijn draai te vinden, maar is nog niet effectief genoeg. Aan de rechterkant kan Romano Denneboom de hoge verwachtingen nog niet waarmaken en heeft zijn stand-in Youssouf Hersi de vertaalslag naar het gewenste niveau gemist. Ook Stein Huysegems, de meest aanvallende middenvelder, moet beter kunnen dan hij tot dusverre laat zien.

Toch is FC Twente, door het bij vlagen superieure spel van de middenvelder Karim El Ahmadi en Orlando Engelaar, in vrijwel alle wedstrijden baas over bal én tegenstander geweest.

Rutten zegt: ,,Er zijn wel wedstrijden waarin het spelbeeld op en neer golfde, maar meestal hadden wij het meeste balbezit. Van de punten die we gepakt hebben, is niets gestolen. Hooguit was de winnende treffer tegen Heerenveen (1-2, red.) wat gelukkig. Vorig seizoen hadden we in de eerste competitiehelft veel meer geluk. Toen heb ik vaak gedacht dat Onze Lieve Heer met ons was.’’

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 15, 2008 5:08 pm

'FC Twente verzekert zich van Inter-belofte'
15/01/2008 16:02

Ibrahim Maaroufi staat voor een hereniging met trainer Fred Rutten. FC Twente zou het al eens zijn met zijn werkgever Internazionale.

Volgens TC Tubantia is FC Twente tot een akkoord gekomen over een tijdelijke overgang tot medio 2008. Daarbij hebben de Tukkers een optie tot koop bedongen. Maaroufi, die bij Inter één wedstrijd in de hoofdmacht speelde, zou woensdag in Enschede een medische keuring ondergaan.

Trainer Rutten kent Maaroufi (18) nog van zijn periode bij PSV. De Belgische jeugdinternational was twee jaar in Eindhoven actief, voor hij in 2006 naar Internazionale vertrok.

Met het aantrekken van Maaroufi wil FC Twente zich al indekken voor het mogelijk afscheid van Karim El Ahmadi en Orlando Engelaar. Beide middenvelders hebben met hun goede spel belangstelling gewekt.
VI.nl

Zo denderend als Generaal het schetste, doet Maaroufi het blijkbaar niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 15, 2008 5:14 pm

En dat terwijl hij nog wel zoveel minuutjes wist mee te pikken. Wellicht dat de komst van Maniche hier iets mee te maken heeft. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Zou wel leuk zijn als we die jongen weer op de Nederlandse velden mogen bewonderen, daar niet van. Veel te vroeg vertrokken, maar wellicht is er nog hoop. Als hij nog iets langer wacht, dan wordt hij de nieuwe Sergio.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 15, 2008 5:23 pm

Die gaat het dus niet redden bij Inter en wordt in de etalage gezet. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jan 15, 2008 5:49 pm

Die Arnautovic zie ik ook wel graag naar Ajax komen, zeker met het nakende vertrek van KJH. Moet Ajax niet te lang wachten...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 15, 2008 6:25 pm

Karim EA geeft in de Sportweek van deze week als reactie op de eigenwijze Martin van Geel nogmaals aan dat hij na dit seizoen naar een club uit de top-4 van Nederland wil.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jan 15, 2008 7:10 pm

Is die 4e Groningen of toch nog AZ? ;)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jan 15, 2008 8:31 pm

Jöhnk schreef:Karim EA geeft in de Sportweek van deze week als reactie op de eigenwijze Martin van Geel nogmaals aan dat hij na dit seizoen naar een club uit de top-4 van Nederland wil.
Volgens mij is Twente na Ajax en PSV de beste club van Nederland.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jan 15, 2008 8:44 pm

Ik schat Heerenveen structureel hoger in dan Twente.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jan 15, 2008 8:49 pm

Ik niet.

Plaats reactie