N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 15, 2008 10:06 pm

Dat verklaart niet waarom het enige wat-ie uitkraamt 'ik weet niet waarom ik weg moet' is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do mei 15, 2008 10:08 pm

Zovaak vind ik hem dat niet zeggen. Hij zegt zelfs regelmatig het besluit te accepteren. Verder is de reden voor zijn wegsturen natuurlijk ook absurd. Zeker als je je ziet wie ze dan als opvolger binnenhalen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mei 15, 2008 10:11 pm

UEFA Cup dichtbij na monsterzege op NAC: 6 - 0
Uitgegeven op 15 mei 2008 21:52


Afbeelding


N.E.C. boekte donderdagavond in een kolkend McDOS Goffertstadion een glansrijke 6-0 overwinning op NAC Breda in de finale van de Play-offs. Daardoor is de return van aanstaande zondag een formaliteit geworden. Bij rust was de stand 2-0 door goals van Jonas Olsson. In de tweede helft zorgden Holman, Lens (2x) en Youssef El-Akchaoui (penalty) voor de 6-0 eindstand.


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 15, 2008 10:12 pm

Natuurlijk accepteert-ie het. Hij moet wel. Verder heeft zijn opvolger er ook weinig mee te maken, want of het nou terecht is of niet, hij moet er gewoon niet zo nadrukkelijk de aandacht op vestigen. Zelfde als met Blind toen hij ontslagen werd. Ook al zo'n circus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 15, 2008 10:18 pm

Bertje schreef:Dat verklaart niet waarom het enige wat-ie uitkraamt 'ik weet niet waarom ik weg moet' is.
Ligt eraan hoe vaak het hem wordt gevraagd. Ik heb hem in ieder geval nog nooit spontaan horen zeggen dat hij het zo raar vindt dat hij weg moet. Die man is in deze hele kwestie abnormaal fatsoenlijk gebleven.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mei 15, 2008 10:36 pm

Mosterd na...lees 't nu pas...maar respect... :worshippy.gif:



Skelterende NAC-Fans aangekomen in Nijmegen
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 16:34

NAC Fansite: www.derat.nl

Gisteren om 23.55 zijn ze in een lichte miezerregen vertrokken vanaf het Rat Verleghstadion. Don Leon, WW, Dozer en Joeri zijn de onbetwiste skelterhelden van Breda! Van de rit naar nimwegen wordt een videoverslag bijgehouden, maar tot die tijd willen we jullie natuurlijk niet de hoogte- en dieptepunten onthouden van deze helse tocht. Daarom hieronder het minute-to-minute liververslag:

Al om 0.05 wordt het doorzettingsvermogen voor de eerste keer op de proef gesteld. Op dat tijdstip rijdt men door de Vismarktstraat, waar de verleiding natuurlijk groot is om de bolide in de parkeerstand te zetten en een pilsje te vatten in het gezelligste centrum van Nederland.

De heren geven echter allerminst toe áán hun dorst, want zij liggen op koers náár Dorst. Daar begeven de blaasjes het om 0.30, en wordt de eerste pisstop ingelast.

Na uitgedruppeld te zijn is het volgende herkenningspunt het altijd sfeervolle Molenschot, waar het viertal om 0.50 doorheen dendert.

Tijdens het rijen door Rijen slaat om 1.06 het noodweer toe. Donder, bliksem, regen, hagel, windstoten… Een lachertje in de ogen van onze onverwoestbare trappers. 10 minuten later rijden ze alweer vrolijk door Hulten.

Vlak voorbij Hulten worden de heren om 2.00 overvallen door een serene rust. Niets dan stilte heeft bezit genomen van hun omgeving. Allerminst verrassend: ze rijden stilburg binnen via reeshof. Ter hoogte van café “het dorstig hert” wordt de welbekende slappe lul-sticker weer van stal gehaald, om vanaf dat moment dienst te doen als decoratie op de deur van Don Leon’s voormalige werkgever. Astemblieft!

De heren vervolgen hun tocht via de stilburgse wijk heuvel om 2.40 door het stiltecentrum, om 20 minuten later eindelijk die doffe ellende achter zich te laten en Berkel-Enschot te bereiken, met een lang stuk onafgebroken skelteren voor de boeg.

Het volgende bericht bereikt ons om 4.10, als er een tussenstop wordt gemaakt bij de BP langs de N65 ter hoogte van Haaren.

Om 5.00 al wordt er even gezwaaid naar de vrienden en bekenden in de EBI in Vught, om vervolgens even voorspoedig Den Bosch als volgende checkpoint te kunnen wegstrepen om 5.45.

De A2 brug richting Rosmalen wordt om 6.15 bereikt, om vervolgens daadwerkelijk Rosmalen te bereiken om 6.30.

Om 7.00 passeert de praalwagen het dorp Kruisstraat, gevolgd door Nuland om 7.30. Op dat tijdstip vindt tevens het eerste telefooncontact met de ratdaxie plaats. Don Leon geeft aan dat de mannen er zelf er nog lang niet doorheen zitten (“alleen wat lichte pijntjes”). Het stalen ros begint echter wel wat kuren te vertonen. Gepiep en gekraak langs alle kanten, en achter begint er van alles aan te lopen.

NOAD is echter het enige wat er speelt in de hoofden van de heren, de reis wordt gewoon doorgezet, richting Geffen en Oss.

Om 8.05 klinkt de strijdkreet dan eindelijk: “MOLUUHH!!!”. Met nog 7 kilometer naar Oss wordt bij Effen de eerste molen gesignaleerd.

Om 8.36 vindt vooralsnog het hoogtepunt van de reis plaats: Oss wordt bereikt, en bij het eerste het beste pompstation maken de heren een stop om in groepsverband proletarisch te gaan zitten schijten. Oud Hollandsch Pomp Poepen heet dat in de volksmond.

Om 9.40 wordt Berghem bereikt. De heren beluiten een tandje bij te zetten om als de sodemieter richting Ravenstein te karren zo'n 9 kilometer verderop. De opvallende verschijning van vier lilluke mannen op een skelter trekt veel bekijks, en er wordt regelmatig getoeterd. Of zou dat laatste wellicht te maken hebben met de stuurkunsten van het viertal..?

Tandje bij: geen goed idee. Om 9.57 beginnen de eerste lichamelijke gevolgen van de tocht zich te openbaren, en smeken de ledematen om genade. Dozer: Ik voel mijn hartslag in mijn knieën. Don Leon: Ik voel mijn knieën in mijn hartslag...

Zoals de passage hierboven al deed vermoeden, konden de eerste waanbeelden als gevolg van uitputting en gisttekort niet uitblijven. WW is om 10.35 de gele ballon voorop de skelter te lijf gegaan omdat het ding volgens hem al enige uren provocerend gedrag jegens hem vertoonde. De ballon is onder de enorme geweldsexplosie bezweken. Er wordt besloten bij de eerstvolgende kroeg nabij Herpen wat energie te verzamelen (lees: bier te drinken) om verdere escalaties van dien aard te voorkomen.

De reis is inmiddels voortgezet, en de heren hebben zojuist een buitengewoon puike prestatie geleverd. Zij wisten over enkele honderden meters op wonderbaarlijke wijze een fietser bij te houden. Dit bleek echter van korte duur, want toen de schone dame in strakke spijkerbroek om 11.36 het viertal lilluke mannen achter zich ontwaarde zette zij verschrikt de versnelling in en verdween zij binnen luttele seconden uit het zicht. Terug dus naar de orde van de dag; richting de brug over de Maas bij Ravenstein.

Het nieuws over de skelterende bikkelaars heeft inmiddels ook de aanhang van nec bereikt, zo ontdekte de heren zojuist. In Niftrik werden ze om 12.30 onderschept door een nec-fan, die ze meenam om ze te trakteren op koffie en broodjes. Gelderse gastvrijheid ten top!, aldus Don Leon. Na de versnaperingen zal de weg zich vervolgen richting wijchen.

Om 13.15 bereiken de ijzervreters Wijchen. Met de eindbestemming duidelijk in zicht, stijgt de moraal met de minuut. Wederom trekken de lilluke mannen de aandacht van menig toeterend automobilist. En wederom trekt menig schone dame de aandacht van de lilluke mannen.

FINISH!

Om 14.00 zijn onze helden aangekomen bij het bordje Nijmegen! De pliesie had vooraf al aangegeven dat dat het eindstation moest zijn, dus de finish is ruim binnen de tijd behaald! De zwoegers zijn opgevangen door de eerder genoemde nec-fan, die een eigen bedrijf heeft waar de heren zich kunnen opfrissen en een hapje kunnen eten, alvorens zij een terras opzoeken in afwachting van de belangrijke wedstrijd die komen gaat.


Bron: http://www.forzanec.nl/

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 15, 2008 10:45 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Als Brandts zich niet hoeft te profileren, waarom duikt hij dan in programma's als VI op?
Moet Van Basten zich profileren als hij in zo'n programma opduikt? Mensen worden uitgenodigd en stemmen voor zo'n groot programma dan al snel toe. Zelden zo'n bescheiden trainer gezien als Brandts.
Idd en hij voelt zich nergens te groot voor, assistent of eerste divisie het zal hem niks uitmaken.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mei 16, 2008 7:22 am

NEC na 6-0 zege op roze wolk Europa in

door Harry Arts. donderdag 15 mei 2008 | 21:57 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 mei 2008 | 08:03


Afbeelding
NEC mag komend seizoen vrijwel zeker deelnemen aan het toernooi om de UEFA Cup. De ploeg van trainer Mario Been (archieffoto, mei 2008) won in de afsluitende play-offs om Europees voetbal de eerste wedstrijd donderdagavond tegen NAC Breda met uitbundige cijfers: 6-0. ANP Photo


NIJMEGEN - Nijmegen maakt zich op voor een waar volksfeest. Het Goffertpark zal zondagavond volstromen om de voetballers van NEC een onvergetelijk eerbetoon te bezorgen. Hoewel de ploeg van Mario Been zich formeel pas komend weekeinde kan kwalificeren voor de UEFA Cup, kan het na de 6-0 in de eerste ontmoeting tegen NAC onmogelijk meer misgaan.


De Nijmeegse club maakte donderdagavond al duidelijk dat er maar één club is die aanspraak kan maken op het vierde UEFA Cup-ticket. NEC verkeert al maanden in blakende vorm. De laatste nederlaag, thuis tegen Excelsior, dateert van half februari. Sindsdien heeft de ploeg van Mario Been alleen aan de latere kampioen PSV nog een puntendeling moeten toestaan. De overige vijftien duels leverden stuk voor stuk zeges op.

Ook NAC moest er gisteravond aan geloven. De nummer drie van de reguliere competitie begon lang niet slecht, maar werd desondanks finaal weggeblazen door de ontketende thuisclub. De beweeglijkheid en het loopvermogen die NEC aan de dag legde, kon de ploeg van Ernie Brandts alleen ten koste van hoekschoppen en vrije trappen afremmen.

En juist daar ging het mis voor NAC. Bij een vrije trap van Youssef El-Akchaoui, in de veertiende minuut, liep Jonas Olsson slim weg bij verdediger Rob Penders. De Zweed trapte de bal keurig met de wreef in de dak van het doel: 1-0.

Nog voor er een half uur gespeeld was, kon NEC de marge verdubbelen, ditmaal na een hoekschop. De hoofdrolspelers waren dezelfde; El-Akchaoui zag zijn corner in eerste instantie afgeweerd, maar kreeg onmiddellijk een nieuwe kans. Ditmaal stond Olsson moederziel alleen in het Bredase doelgebied: 2-0.

Na de hervatting walste NEC de murw gebeukte tegenstander volledig plat. De trage NAC-defensie werd keer op keer met razendsnelle counters opengereten. Brett Holman en Jeremain Lens (tweemaal) toonden geen greintje medelijden. Genade toonde ook scheidsrechter Wegereef niet toen Tyrone Loran aan de noodrem ging hangen bij de andermaal ontsnapte Lens: rood en een penalty. Een klusje voor El-Akchaoui die het halve dozijn onberispelijk vol maakte: 6-0.



Bron: http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mei 16, 2008 7:49 am

Ik zag het gister op teletekst, maar wat een uitslag! Dat NAC had nooit aan de playoffs mee moeten doen, want ze krijgen overal op hun kloten, maar dit? Knap hoor!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mei 16, 2008 8:00 am

Het was een compleet gekkenhuis...o n g e l o o f l i j k... die vlag die de lange zijnde bedekt, bleef maar omhoog gaan...gaaf mee te maken, meestal zit ik niet bij de middenlijn...

Geloof niet zoiets ooit nog mee te maken in de Goffert...pfffffff...man, man, man... :withstupid.gif:


Werd er ook nog omgeroepen dat er giga noodweer opkomst was en de Goffert open bleef; de lucht kleurde ook donkerpaars...maar het ging net aan Nijmegen voorbij, aangezien het bij wat hoosbuien bleef...


Goed...zondag een gekkenhuis in de ArenA graag... :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mei 16, 2008 8:34 am

Toch nog ff wat verder nagenieten... :blush.gif:

Nijmegen 'nuilt' even niet meer

vrijdag 16 mei 2008 | 03:13 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 mei 2008 | 08:30


Afbeelding
De supporters van NEC stonden gisteravond in vuur en vlam tijdens de droomwedstrijd tegen NAC. foto Theo van Zwam


NIJMEGEN - Geen kritischer aanhang dan de achterban van NEC. Nuilen is hun tweede natuur. Maar nu even niet. De Waalstad staat in vuur en vlam voor de beste ploeg die ooit in het rood-groen-zwart speelde.


De extase zal komende zondag tot een climax komen als spelers en staf in het Goffertpark worden gehuldigd voor het bereiken van de UEFA Cup. Hoewel de ploeg van Mario Been zich formeel pas zondagmiddag in Breda kwalificeert, kan het na de 6-0 in de eerste ontmoeting tegen NAC onmogelijk meer misgaan.

De Nijmeegse club maakte gisteravond al duidelijk dat er maar één club is die aanspraak kan maken op het vierde UEFA Cup-ticket. NEC verkeert al maanden in blakende vorm. De laatste nederlaag, thuis tegen Excelsior, dateert van half februari. Sindsdien heeft de ploeg van Mario Been alleen aan de latere kampioen PSV nog een puntendeling moeten toestaan. De overige vijftien duels leverden stuk voor stuk zeges op.

Ook NAC moest er gisteravond aan geloven in het bijna uitverkochte Gofferstadion. Het werd een vreselijke afstraffing. De nummer drie van de reguliere competitie begon niet eens zo slecht, maar werd desondanks finaal weggeblazen door de ontketende thuisclub. De beweeglijkheid, het loopvermogen en de tomeloze energie die het onvoorstelbaar fitte NEC aan de dag legde, konden de bezoekers alleen ten koste van hoekschoppen en vrije trappen afremmen.

En juist daar ging het gisteravond mis voor NAC. Bij een vrije trap van Youssef El-Akchaoui, in de veertiende minuut, liep Jonas Olsson slim weg bij verdediger Rob Penders. De Zweed trapte de bal keurig met de wreef in het dak van het doel: 1-0.

Nog voor er een half uur gespeeld was, kon NEC de marge verdubbelen, ditmaal na een hoekschop. De hoofdrolspelers waren dezelfde; El-Akchaoui zag zijn corner in eerste instantie afgeweerd, maar kreeg onmiddellijk een nieuwe kans. Ditmaal stond Olsson moederziel alleen in het Bredase doelgebied: 2-0.

Na de hervatting walste NEC de murw gebeukte tegenstander volledig plat. De trage NAC-defensie werd keer op keer met razendsnelle counters opengereten. Het werd een bloedbad, maar wel een massacre dat de 11.000 toeschouwers deed likkebaarden. Brett Holman opende het slachtfeest, hij bekroonde een lange rush met een boterzacht stiftballetje.

Daarna vond Jeremain Lens het tijd op de schijnwerpers op zich te richten. Eerst ontsnapte hij na goed storend werk van invaller Tim Janssen, vervolgens ontsnapte hij na een passje van Holman, waarbij hij zijn bewaker Tyrone Loran vreselijk voor schut zette.

Toen de verdediger even later nog een keer door Lens gedold werd, vond hij het welletje. Hij trok aan de noodrem en kon gaan douchen. El-Akchaoui maakte het dozijn onberispelijk vol: 6-0.

Holman zal dit nooit meer vergeten

door Danny van den Broek. vrijdag 16 mei 2008 | 03:14 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 mei 2008 | 08:31


Afbeelding
Brett Holman (links) viert zijn doelpunt met spits Jhon van Beukering. De Australiër genoot gisteravond van de enorme sfeer in het Goffertstadion. foto Broer van den Boom


NIJMEGEN - Wat bleef hangen na een historische voetbalavond? Niet die waanzinnige uitslag. Niet die zes doelpunten. Het was de sfeer in het met 11.000 uitzinnige supporters gevulde Goffertstadion, die Brett Holman zijn hele leven niet meer zou vergeten.


"Ik ben nu acht jaar profvoetballer", rekende de Australiër snel voor. "Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Je kunt medespelers in het veld nog zo proberen op te peppen. Maar dit slaat alles. Dit is anders. Dit is geweldig. Een vol stadion dat twee keer drie kwartier aan het zingen is. Juicht. Achter je staat. Dat geeft je zo'n enorme oppepper. Dan blijf je gaan. Zolang speel ik nog niet bij NEC. Maar vanavond stonden we met elf man op het veld. En zat die twaalfde man op de tribune. Dat gevoel. Ik kan het gewoon niet beschrijven."

Als het al een wedstrijd was, had Holman die in de vijftigste minuut vakkundig om zeep geholpen. Na een combinatie met Bas Sibum stifte de man met de longen van een paard, de bal wonderschoon over Jelle ten Rouwelaar heen.

"Tegen Groningen kreeg ik een zelfde kans. Mislukte de stift omdat ik die keeper had moeten passeren. Nu kwam Ten Rouwelaar een beetje weifelend uit. Ik had geen tijd om na te denken. Moest snel beslissen." En dan met een vette grijns: " Ik geloof dat'ie er wel aardig in zat."

Daarna, wist Holman, was de wedstrijd voorbij. "Helemaal toen Loran de rode kaart kreeg, wij die penalty. Toen hebben we NAC echt kapot gespeeld."

Voor het begin van de wedstrijd in de kleedkamer hadden ze het nog tegen elkaar gezegd. Dit NAC zat in dezelfde situatie als Roda JC dat ze in de eerste ronde van de play-offs hadden uitgeschakeld.

"Roda had net de bekerfinale verloren toen wij ze troffen. Die hadden toch een tikkie gehad. Voor NAC gold hetzelfde. Uitgeschakeld voor de voorronde van de Champions League. Die zaten ook in een dip."

En daarom wisten ze allemaal wat er moest gebeuren. "Gaan. Vanaf het begin,", zei Holman. "Vroeg scoren. Dan weet je dat je iets losmaakt. In de ploeg. Op de tribune. Alles klopte. Die twee doelpunten van Jonas voor rust. Die derde goal van mij. Ook daardoor werd het een avond om nooit meer te vergeten."

Zo goed als deze ploeg voetbalt. Je zou een kleedkamer verwachten waarin de spelers na de 6-0 tegen elkaar zeiden: we blijven bij elkaar. We gaan samen Europa in. Holman glimlacht. Dat is iets voor een jongensboek. Niets voor een profvoetballer.

"In het begin van dit seizoen ben ik er drie maanden uit geweest met een blessure. Ik heb getwijfeld of het ooit nog goed zou komen. Dan weet je: voetbal gaat zo snel. Je moet je kansen pakken als ze daar zijn. Daarom: als ik een stapje hoger kan. Als er een buitenlandse club komt. Dan zal ik er serieus naar kijken. Maar voorlopig is er nog niets, hoor. Ik heb mijn zaakwaarnemer nog gebeld. Er had zich nog geen club gemeld."

En, weet Holman, aan het eind van het volgend seizoen is hij ook nog eens transfervrij. Met die status in het achterhoofd zal NEC zeker pogingen gaan ondernemen om het contract van de Australiër open te breken en te verlengen.

"Als ze me willen houden, zal NEC met een mooie verbeterde aanbieding moeten komen. En de club zal moeten laten zien dat er ook volgend seizoen een goed elftal staat." En verder kijkt hij wel wat de toekomst brengt. Maar deze avond. Die zat in zijn geheugen gegrift. "Dit zal ik nooit meer vergeten", zei Holman.
Been: '6-0. Wie had dat kunnen dromen'

door Danny van den Broek. vrijdag 16 mei 2008 | 03:17 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 mei 2008 | 08:31


Afbeelding
NEC-trainer Mario Been gaat op de schouders bij onder meer Peter Wisgerhof (links) en Jhon van Beukering (rechts) na afloop van de sensationele 6-0 overwinning op NAC. foto Theo van Zwam

NIJMEGEN - Zo ziet afdruipen er dus uit. Holle ogen in een hoofd dat zwaar naar beneden hangt. Niks zeggen en zo snel mogelijk de kleedkamer in. Op die manier zochten de spelers van NAC gisteravond na de 6-0 afstraffing tegen NEC de douches op.

In de gang naar de tv-ruimte liep hun trainer Ernie Brandts zijn collega van NEC, Mario Been, tegen het lijf. Een welgemeende glimlach en dan die uitgestoken hand. "Hé Mario, proficiat ouwe pik", sprak Brandts en sloeg even de arm om de schouders van de Rotterdammer.

Bij de persconferentie moest de Achterhoeker even slikken voordat hij als trainer van de gasten het praatje voor de verzamelde journalisten mocht openen. "Waar zal ik beginnen", zei de coach, die dit seizoen genomineerd is voor de Rinus Michels Award. "De eerste twintig minuten begonnen we ontzettend slap. Hoe wij die twee goals weggeven. Echt ongelooflijk." De Achterhoeker keek even de persruimte in. Er viel een korte stilte. Daarna wendde hij zich tot zijn buurman ter rechter zijde.

"Wat kan ik verder zeggen", sprak hij tot Mario Been. "6-0. Natuurlijk hebben we zondag nog een thuiswedstrijd. Maar ik denk niet dat ik iets verkeerds zeg als ik NEC nu al feliciteer met het bereiken van Europees voetbal."

Even leek het of de NEC-trainer zich een beetje geneerde voor de situatie. "Wat zal ik vertellen over deze wedstrijd. Dit was een fantastische avond. En dat terwijl we eigenlijk een slordige tweede helft speelden. Alleen maakten we op de juiste momenten onze goals. Ik kan er lang over praten. Doe ik liever niet. Uit respect voor NAC en hun trainer. Ernie Brandts heeft een schitterend seizoen achter de rug. Na 34 wedstrijden als derde eindigen in de eredivisie. Ik zeg eerlijk: dan kun je wat. Om dan aan de finish van de play-offs als prijs een ticket voor de Intertoto in handen gedrukt te krijgen. Dat verdient Brandts niet. En de ploeg ook niet."

Op bijna verontschuldigende toon zei Been daarna dat zijn ploeg enorm gretig de wedstrijd was ingegaan. "We wilden zó graag. Mijn ploeg heeft na de winterstop een enorme inspanning geleverd. We stonden zeventiende. Handhaving werd ons doel. En toen gloorde er vanavond Europees voetbal. Die beloning. Die wilde niemand van ons laten glippen. Maar dat het dan 6-0 wordt. 6-0! Daarvan had niemand bij ons vooraf durven dromen."

Een buitenlandse journalist vraagt of die in het Engels wat vragen mag stellen. "Tuurlijk", zegt Been. "Ik heb net Engels drop op. Dat moet lukken."

Of hij bang is dat Brett Holman in de zomer verkocht wordt. Been: "Het verschil met september is groot. Brett is nu fit. En dan is hij heel goed. Ik hoop dat hij blijft. Maar vergis je niet. Hij is ook heel duur, hoor."

Aan de bar treurt de trainer nog even dat zijn ploeg er niet twee meer gemaakt heeft. "Hadden we zondag toch met een kleiner busje kunnen afreizen."
Huldiging NEC op Goffertwei

donderdag 15 mei 2008 | 03:34 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 mei 2008 | 08:35

NIJMEGEN - Indien NEC zich kwalificeert voor het UEFA Cup-toernooi, dan wordt de ploeg van coach Mario Been zondag gehuldigd op de Goffertweide, vlak bij het stadion.

De Nijmeegse club speelt die middag in Breda de beslissende wedstrijd tegen NAC. Bij een gunstig resultaat krijgen trainer en spelers na terugkeer in Nijmegen een eerbetoon.

Vijf jaar geleden, toen NEC eveneens Europees voetbal haalde, werd het feest op het Kelfkensbos in het stadscentrum gehouden. Gemeente en clubleiding voelen niets voor een herhaling. De festiviteiten liepen toen nogal uit de hand. Bovendien vindt daar zondag de jaarlijkse dag van het levenslied plaats. "Maar de voornaamste overweging is dat het feest moet worden gehouden op de plaats waar de Nijmeegse sport thuishoort, en dat is het Goffertpark", aldus wethouder Paul Depla.
Gelul, meneer Depla...het hoort in het Centrum thuis!
Enniewee...


Oh...en alles is geknipt en geplakt van: http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 8:37 am

Op P2 is nog wel een plaatsje over!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mei 16, 2008 8:39 am

Is dat 't Centrum? :pulp.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 16, 2008 8:45 am

Dus die Holman wil gewoon weg...
Nou, dan ga je toch lekker... verkopen die handel en er nu nog geld voor beuren. Voor het te laat is (winterstop of iets dergelijks)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr mei 16, 2008 8:56 am

Ramona schreef: Gelul, meneer Depla...het hoort in het Centrum thuis!
Er schijnt vlakbij het stadhuis nog wel een fietsenstalling te zijn waar ook nog wel plek is. Je moet alle opties openhouden natuurlijk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mei 16, 2008 9:33 am

Beloki schreef:
Ramona schreef: Gelul, meneer Depla...het hoort in het Centrum thuis!
Er schijnt vlakbij het stadhuis nog wel een fietsenstalling te zijn waar ook nog wel plek is. Je moet alle opties openhouden natuurlijk.
Camera's hangen daar al, da's een voordeel idd... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 17, 2008 8:20 am

Programma-informatie Huldiging N.E.C.
Uitgegeven op 16 mei 2008 13:27

Zondagmiddag zal de selectie & staf van N.E.C., na terugkomst uit Breda, gehuldigd worden op de Goffertweide na het (bijna) behaalde UEFA Cup Ticket en als afsluiting van een knotsgek seizoen.


Afbeelding

Vanaf 14:00 uur start het programma op de Goffertweide. Hier zal de wedstrijd NAC Breda - N.E.C. op een groot scherm van 27 m2 worden uitgezonden. Uiteraard bestaat tijdens de wedstrijd ook de mogelijkheid om een hapje en een drankje te nuttigen.
Na afloop van de uitzending van de wedstrijd, de interviews en de persconferentie in Breda, start het entertainmentprogramma op het podium. Hierbij wordt onder andere een live optreden gegeven door De Sjonnies.

Zodra de N.E.C. Selectie in Nijmegen is, zullen zij op het podium verschijnen en uitgebreid geïnterviewd, toegezongen, toegesproken en gefeliciteerd worden! Naar verwachting start dit gedeelte rond de klok van 18:30 uur.

De Goffertweide is voor iedereen vrij toegankelijk. In verband met het programma zullen de wegen rond de Goffertweide deels zijn afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. De omleidingsroutes zullen ter plekke worden aangegeven.

Eventuele aanpassingen in het programma of andere actuele informatie is te volgen via deze site.


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php


Maar Nijmegen zou Nijmeguh niet zijn als er niet genuild zou worden...Na de huldiging willen de bosjesmannen het bos verlaten, om massaal richting stad te lopen, alwaar de huldiging behoort te zijn...met Waag op de achtergrond, om daar verder te feesten... :666.gif:


Koel voor El Ak btw dat hij na een goed gepresteerd seizoen als voetballer en mens, opgenomen is in de selectie van Marokko...meeeer dan verdiend! :worshippy.gif: :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 17, 2008 3:26 pm

Vuilniszakken worden champagneflessen
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 10:02 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:02 | 11 reacties


In januari bevond NEC zich onderaan op de ranglijst van de Eredivisie. Verontruste supporters haalde toen 's nachts in de Goffert een actie uit. Er werden elf vuilniszakken op het veld gegooid en spandoeken neergehangen met de tekst ''Met 11 vuilniszakken zonder mentaliteit is degradatie een formaliteit.'' Anno mei staat NEC er heel anders voor!

Afbeelding

Dezelfde supporters hebben nu een nieuwe actie uitgehaald. In plaats van elf vuilniszakken werden er nu elf champagneflessen in de Goffert geplaatst. Alle elf voorzien met de tekst ''Met 11 kanjers met mentaliteit is spelen van Uefa Cup een formaliteit!''

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 17, 2008 3:56 pm

Klasse actie! :worshippy.gif: :applaus.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mei 17, 2008 4:03 pm

Veld ziet er ook een stuk beter uit, heeft het daar ook niet mee te maken?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mei 17, 2008 4:06 pm

Maar een prima prestatie van NEC. In Januari nog 18 nu het seizoen eindigen als nummer 7!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 17, 2008 4:07 pm

Zlatan Son of God schreef:Veld ziet er ook een stuk beter uit, heeft het daar ook niet mee te maken?
Wellicht als winst enkel de thuiswedstrijden zou betreffen...


Zlatan Son of God schreef:Maar een prima prestatie van NEC. In Januari nog 18 nu het seizoen eindigen als nummer 7!
Ongelooflijk, geen Nimwegenaar die daarvan had durven dromen...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 17, 2008 4:52 pm

Jij toch wel.. .Ramoon? ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 17, 2008 7:04 pm

banjavi schreef:Jij toch wel.. .Ramoon? ;)
Ik heb altijd vertrouwen gehouden in het team, dat klopt; ik zag dat er meer in zat...en dat kwam er na fris bloed en het praatje op de hei ook uut...een knokkend team...nu volhouden...

Na de ongetwijfeld komende leegloop ziet het er weer heel anders uit...naja...nu is nu...dan is Otten weer terug...ach...komt goe... :alc.gif:

Wouter
Berichten: 18774
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za mei 17, 2008 7:31 pm

Mijn voorspelling: de spelers worden vanavond allemaal dronken van de champagne en verliezen morgen met 7-0...

Plaats reactie