N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 17, 2008 7:37 pm

Van die ene fles? :withstupid.gif:

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za mei 17, 2008 9:26 pm

Je gaat me niet vertellen dat ze in Nijmegen veel champagne gewend zijn! :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 18, 2008 9:30 am

Wouter schreef:Je gaat me niet vertellen dat ze in Nijmegen veel champagne gewend zijn! :smallgrin.gif:
Zijn we een beetje jaloers, Wouter?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mei 18, 2008 6:02 pm

Gefelies NEC...klasse... :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif: ik laat alleen de feestvreugde ff aan mij voorbij gaan! :rules.gif:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo mei 18, 2008 7:40 pm

Ramona schreef:Gefelies NEC...klasse... :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif: ik laat alleen de feestvreugde ff aan mij voorbij gaan! :rules.gif:
Geniet ervan Moonie, pracht prestatie van NEC ... :biggthumpup.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mei 18, 2008 7:56 pm

Fenerbahce schreef:
Ramona schreef:Gefelies NEC...klasse... :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif: ik laat alleen de feestvreugde ff aan mij voorbij gaan! :rules.gif:
Geniet ervan Moonie, pracht prestatie van NEC ... :biggthumpup.gif:
Klopt...egwel...buig diep...en morgen geniet ik...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mei 19, 2008 7:29 am

Van Eijden zal niet in spoor Coronel treden

door Danny van den Broek. zaterdag 17 mei 2008 | 03:39 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 17 mei 2008 | 10:44


Afbeelding
Arie van Eijden. foto Cris Toala Olivares


Terwijl NEC een ongelooflijke reeks bekroonde door met een 6-0 zege op NAC het UEFA Cup-ticket in de zak te steken, werkte Arie van Eijden aan zijn rapport over de club. Het is bijna af. Er staan nog enkele gesprekken gepland.


Maar in zijn hoofd is het rapport over NEC klaar. "Eind deze maand ga ik eerst een weekje op vakantie", zegt Arie van Eijden (62). "Daarna laat ik alles uittikken door een - mij vertrouwd - persoon en dan wordt het 1 juli gepresenteerd."

En voor die tijd ligt de inhoud niet op straat, zoals bij het rapport van Uri Coronel over de organisatiestructuur bij Ajax dit jaar wel gebeurde. "Maar dat rapport hebben ze gewoon naar een drukker gebracht", twijfelt Van Eijden of dat wel verstandig is geweest. Ook elke andere vergelijking met de Amsterdamse rapportage, waarna enkele kopstukken door het Salomonsoordeel van Coronel het veld moesten ruimen, gaat mank. "Je zult bij mij geen enkele naam teruglezen," bezweert de Amsterdammer.

In januari van dit jaar kreeg hij een telefoontje van Hans van Delft. Of Van Eijden de organisatie van NEC eens wilde doorlichten. De club had net het sportieve dieptepunt bereikt met de bekeruitschakeling door FC Zwolle en ging al enkele weken zonder voorzitter door het leven. "Geef me een paar maanden, heb ik gezegd. Want ik wilde veel mensen spreken."

De term old-boys-network valt. Beiden delen een verleden. Van Eijden als algemeen directeur van Ajax, Van Delft als voorzitter van NEC. Nu ze 'afgezwaaid' zijn, treffen ze elkaar nog regelmatig als commissarissen bij de vergaderingen van de Eredivisie CV. "Het hele leven bestaat uit netwerken", doceert Van Eijden. "Eind 2005 stopte ik bij Ajax. Hoe vaak ik daarna niet benaderd ben. 'Arie zou je hier eens naar willen kijken. Arie zou jij dit eens voor ons willen doen.' Dat is logisch. Ik ken jou. Jij kent mij. Zo gaat dat toch?"

Hij kent NEC als een volksclub. "Daar is het allemaal ontstaan. Bij het volk. Ergens in 1900. Een clubje mensen. De een werd secretaris, de ander penningmeester, de derde maakten ze voorzitter. Daarmee was het bestuur rond en kon er gevoetbald worden. Maar zo'n organisatie bouwt uit. Alles wordt gecompliceerder. Het is niet meer die club van vroeger. Je krijgt te maken met arbeidsrecht. Mededinging. Er komen mensen op de payroll. Het wordt een bedrijf. En een bedrijf moet je runnen."

En dat kan het beste, vindt Van Eijden, met een algemeen directeur als boegbeeld en een voorzitter op de achtergrond. "Zoals we het in mijn laatste periode bij Ajax deden. Als algemeen directeur was ik het gezicht van het uitvoerende deel bij Ajax. Ik kende de club van de rechter tot de linker broekzak. Van mijn tenen tot mijn kruin. En als voorzitter was Michael van Praag het sociale gezicht van de club. Dat heeft tot mijn laatste dag uitstekend gewerkt. Krijg je te veel kapiteins op een schip, gaat het onherroepelijk fout", verwijst hij naar de periode waarin de algemeen directeur, de technisch directeur, de financieel directeur en soms ook nog eens de voorzitter van Ajax verantwoordelijkheid droegen.

Hij weet dat sommigen hem de afgelopen maanden zagen als 'die man uit het westen die in Nijmegen wel even kwam vertellen hoe ze een club moeten runnen'. Merkte dat hij bij zijn eerste bezoeken aan De Goffert met argusogen bekeken werd. ,,Dan waren mensen op hun hoede. Bij een van mijn eerste gesprekken zei de man aan de andere kant van de tafel dat hij niet van plan was om het achterste van zijn tong te laten zien."

Van Eijden liet zich er niet door afschrikken. Reed ontelbare keren naar Nijmegen. Bezocht de thuiswedstrijden van NEC, was op supportersavonden, kwam bij ledenvergaderingen van de amateur-tak, interviewde NEC'ers uit alle geledingen van de organisatie, sprak met Paul Depla, de wethouder van sportzaken en was ook bij Vincent Paes, de voorzitter die in december moest vertrekken.

"Wat mij opviel: iedereen had een positieve houding tegenover de club. Chapeau hoe de gemeente met NEC omgaat. Zo van: wij zijn supporter van elkaar. Dat heb ik nog niet veel meegemaakt."

Van Eijden zat ook om tafel met investeerders van de club, leden van de OSRN (Ondernemers Sociëteit Regio Nijmegen) en met supportersgroeperingen. "Ze vinden allemaal dat NEC van hen is. Dan is het de kunst om ze met elkaar in contact te brengen. Informeren. Communiceren. En uiteindelijk moet de conclusie dan zijn dat NEC van ons allemaal is."

Hij reageert quasi geschrokken. "Zeg ik nou ons?"

Brede lach. We zitten in een hotel onder de rook van de Amsterdam Arena. Dat blijft zijn stadion. Ajax voor altijd zijn club. "Ik ben in 2005 gestopt. Had ik lang van tevoren aangekondigd. In 2006 werd ik zestig. Dan was het mooi geweest. Ik kom nog veel bij Ajax, hoor. Ook zaterdags op De Toekomst. Maar in de bestuurskamer zien ze me daar niet. 'Kom toch binnen Arie', roepen ze dan. Hoef ik niet. Ik voel me er zo lekker bij. 'Arie je bent zo wel ver weg', zeggen ze. 'Als je me nodig hebt, moet je me bellen', antwoord ik dan."

Zoals Hans van Delft vier maanden geleden deed. "Ik vind het een leuke klus", zegt Arie van Eijden.



Bron: http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mei 19, 2008 7:35 am

N.E.C. in UEFA Cup!
Uitgegeven op 18 mei 2008 16:20

Door het winnen van de Play-offs speelt N.E.C. volgend seizoen in de UEFA Cup en speelt het voor de derde keer in de 108-jarige clubhistorie Europees voetbal! Dat hoogtepunt wordt op dit moment groots gevierd op de Goffertweide nabij het McDOS Goffertstadion, waar de wedstrijd ook live op groot scherm werd uitgezonden. De huldiging van de spelers zal omstreeks 18:30 uur plaatsvinden.


Afbeelding


De laatste keer dat de ploeg dit deed was in 2003 toen Jarda Simr N.E.C. in de laatste minuut van de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk naar de vijfde plaats en UEFA Cup voetbal schoot. N.E.C. werd in de eerste ronde uitgeschakeld door de Poolse kampioen Wisla Krakow (twee keer 2-1 verlies).

Ook in 1983 speelde N.E.C. Europees voetbal. In de Europacup II, het toernooi voor bekerwinnaars, schakelde N.E.C. eerst de Noorse club Brann Bergen uit waarna in de tweede ronde de legendarische wedstrijden tegen FC Barcelona volgden. Thuis verloor N.E.C. 2-3 na 2-0 voorgestaan te hebben, in Barcelona won de Spaanse grootmacht met 2-0. N.E.C. plaatste zich overigens voor het Europacup II toernooi doordat Ajax de beker won ten koste van N.E.C. en ook landskampioen werd.

Loting
Wie N.E.C. in 2008 in de eerste ronde van het toernooi treft, wordt duidelijk bij de loting op 29 augustus in Monaco. De speeldata zijn al wel bekend: de eerste ronde wordt gespeeld op 18 september en 2 oktober.


Afbeelding
Foto: Broer van den Boom

Europese resultaten N.E.C:
14-09-1983 EC2 1e ronde N.E.C. - Brann Bergen 1 - 1
28-09-1983 EC2 1e ronde return Brann Bergen - N.E.C. 0- 1
19-10-1983 EC2 2e ronde N.E.C. - FC Barcelona 2 - 3
02-11-1983 EC2 2e ronde return FC Barcelona - N.E.C. 2 - 0

25-09-2003 UEFA 1e ronde Wisla Krakow - N.E.C. 2 - 1
15-10-2003 UEFA 1e ronde return N.E.C. Wisla Krakow 1 - 2



Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mei 19, 2008 7:48 am

En de huldiging...

Goffert puilt uit op feest NEC
maandag 19 mei 2008 | 03:39 | Laatst bijgewerkt op: maandag 19 mei 2008 | 08:22

Afbeelding
Als een volleerd televisiedominee spreekt Mario Been de achtduizend bezoekers toe die zondagavond naar het Goffertpark waren gekomen om NEC te huldigen.

Afbeelding
Foto: Broer van den Boom
Mario Been heeft op het podium een symbolisch UEFA Cup-ticket in ontvangst genomen en gaat op de schouders. foto Broer van den Boom




NIJMEGEN - Drie uur nadat via een 1-0 zege op NAC het UEFA Cup-ticket definitief was veiliggesteld, arriveerde gisteravond een gehavende NEC-selectie bij het eigen Goffertstadion.


Gehavend, want geen speler die nog een compleet clubkostuum droeg. Als uitgelaten schooljongens waren ze elkaar in de bus te lijf gegaan.

Eerst omkleden, had een geschrokken clubleiding besloten. Zo mocht niemand naar de Goffertwei waar radio en televisieploegen en naar schatting achtduizend supporters zich voor het feestpodium hadden verzameld om de ploeg van Mario Been te huldigen.

Een orkaan van geluid waaide over De Goffert toen de selectie tegen half acht eindelijk het podium besteeg. Gevolgd door een oorverdovend fluitconcert, omdat directeur Jacco Swart Nijmeegs burgemeester Thom de Graaf als eerste spreker aankondigde.

Wie anders dan Mario Been kreeg de meute stil: "Lieve mensen", begon de NEC-trainer. "Toon respect en laat de burgemeester spreken. Misschien heeft hij wel iets moois te vertellen."

Dat klopte. Nadat De Graaf de ploeg én de supporters geprezen had omdat ze zich dit seizoen van hun beste kant hadden laten zien, stal hij de harten van alle NECfans. "Dit is een schitterend feest. Als jullie zorgen dat het zo blijft, zal er komend seizoen - behalve bij de risicowedstrijden - weer bier gedronken mogen worden op de tribunes in het Goffertstadion."

Een enorm gejuich werd zijn deel. En daarna werd het niet meer stil op de Goffertwei.

Vooral Mario Been ontpopte zich tot een ware spreekstalmeester. Met het gemak alsof hij op een verjaardag een mop zat te vertellen, bespeelde hij de fans. "De eerste helft van het seizoen was niet goed. Sommige van jullie wilden de sjaals die je nu allemaal omhoog houdt, niet eens om de nek hebben. Ik las toen alles. Mario was een slechte trainer. Mario kon niet wisselen. Mario was een lul. Maar Mario zei al die tijd één ding. 'Alles komt...'"

'GOED', klonk het uit achtduizend kelen. "Alles komt goed", zong de trainer weer. 'Olé, olé' viel het enorme koor in. "Hoor toch eens. Jullie lijken de Beatles wel." En daar draaide hij het hele repertoire af. 'Wij gaan Europa in' en natuurlijk 'We zijn de nummer 1 van Gelderland', waarna 'de wei' onmiddellijk van de gelegenheid gebruik maakte om een paar leuzen over Vitesse de wereld in te slingeren.

Bij de trap naar het podium werd ondertussen druk gezwaaid. Niemand mocht meer naar boven. Het werd te vol. En er werd gesprongen, gehost en gezongen door de NEC-spelers die niet meer te houden waren. Trainingsboeken, schoenen, shirts. Bijna alles ging richting de uitgelaten fans.

Een klein uur na hun opkomst vertrokken de NEC'ers weer naar het stadion. Daar was een etentje gepland. En konden ze zich omkleden. Voor de tweede keer.



Bron: http://www.gelderlander.nl/

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mei 19, 2008 10:32 am

Achterlijk iets die play-offs, maar anyway, gefeliciteerd nog! :koe.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 10:40 am

Ik vind het schitterend!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 10:41 am

Prima systeem. Twente is dit seizoen duidelijk beter dan Ajax dus die ploeg diende ook VCL te spelen. De ranglijst over 34 wedstrijden vertekende blijkbaar nogal.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mei 19, 2008 7:33 pm

Je kunt over 34 wedstrijden een veel beter beeld schetsen van een ploeg dan over 4 wedstrijden, blijkbaar heeft Twente dus ook fouten gemaakt en heeft Ajax het beter gedaan want die stonden hoger. Wat voor zin heeft die competitie dan nog? Kun je beter alleen play-offs spelen, want de rest van het seizoen maakt toch geen bal uit. Het maakt niet uit of je nou 5e of 2e wordt of 10e of 6e.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma mei 19, 2008 8:24 pm

Is het ook in dit geval niet maar net hoe je naar de situatie kijkt?

Reken maar dat als Ajax volgend seizoen onverhoopt 3e mocht worden dat er dan ineens weer een hoop supporters zouden willen dat de play-offs niet afgeschaft waren, terwijl er nu een hoop diezelfde play-offs vervloeken....

Voordat de opmerking gemaakt wordt: natuurlijk geld dat ook voor PSV en de PSV supporters
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 19, 2008 10:49 pm

Eigenlijk moet Twente volgend jaar 2e worden en AZ 4e. Als die alkmaarse kaaskoppen de pleeoffs dan winnen staat iedereen weer quitte.

Maar er komen volgend jaar geen CL pleeoffs, dus uiteindelijk waren die pleeoffs per saldo gewoon een Twentse jodenstreek ten koste van AZ en (bek on topik) een NEKschot voor NAC.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 10:56 pm

Frank schreef:Reken maar dat als Ajax volgend seizoen onverhoopt 3e mocht worden dat er dan ineens weer een hoop supporters zouden willen dat de play-offs niet afgeschaft waren, terwijl er nu een hoop diezelfde play-offs vervloeken....
Het gaat hier toch om onze mening en niet om de mening van 'een hoop supporters'? Sowieso een beetje een vaag begrip.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 2:34 am

Frank schreef:Is het ook in dit geval niet maar net hoe je naar de situatie kijkt?

Reken maar dat als Ajax volgend seizoen onverhoopt 3e mocht worden dat er dan ineens weer een hoop supporters zouden willen dat de play-offs niet afgeschaft waren, terwijl er nu een hoop diezelfde play-offs vervloeken....

Voordat de opmerking gemaakt wordt: natuurlijk geld dat ook voor PSV en de PSV supporters
Toen Ajax vierde werd en de play-offs won vond ik het een oneerlijk systeem, toen Ajax tweede werd en de play-offs won vond ik het een oneerlijk systeem en toen Ajax tweede werd en de play-offs verloor vond ik het een oneerlijk systeem. Na 34 wedstrijden sta je daar waar je hoort. Die zijn veel representatiever dan die twee wedstrijdjes onderling in de play-offs.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 20, 2008 7:30 am

Been kijkt bij NEC alweer vooruit
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 13:00

Mario Been, uitgelaten was hij niet, wel intens tevreden en gelukkig. De succestrainer van NEC keek zondag, nadat hij zijn ploeg ten koste van NAC Breda (1-0) definitief het toernooi om de UEFA Cup had binnengeloodst, al snel weer vooruit.

Maar eerst waren er opbeurende woorden voor collega-trainer Ernie Brandts. ''Die heeft dit seizoen met NAC een wereldprestatie geleverd. Heel sneu dat er maar zo weinig supporters bij zijn laatste wedstrijd waren. Een dergelijk afscheid heeft hij niet verdiend. Maar ja, dat was na de eerdere 6-0 in Nijmegen wel te verwachten. Dit duel had net zo goed schriftelijk kunnen worden afgedaan.''

Waarna Been de blik op de nabije toekomst richtte. Een nog al onzeker vooruitzicht, want nu valt nog met geen mogelijkheid te voorspellen of het succes van NEC volgend seizoen een vervolg krijgt. Het is niet denkbeeldig dat zijn talentvolle selectie van de zomer wordt leeggeplukt. Been: ''Een club als NEC moet altijd rekening houden met zo’n scenario. Het risico zit er in dat we helemaal opnieuw moeten beginnen. Als er een club langs komt die een paar miljoen over heeft voor, om maar een speler te noemen, Brett Holman, dan zijn we hem kwijt. Zo simpel is dat. Afgelopen weken hebben we intern met veel spelers gesprekken gevoerd over de toekomst. Als club hebben we bij diverse spelers, Olsson, Wisgerhof en El-Akchaoui, en zo zijn er nog een paar, aangegeven, dat we als club graag hun volgend seizoen aflopende contract tussentijds willen openbreken en verbeteren. We doen er alles aan de groep in tact te houden. Lukt dat niet dan reken ik op de investeerders die ons al zo vaak financieel hebben geholpen.''

Bij de Nijmeegse clubleiding heeft nog niemand zich officieel gemeld om een speler weg te kapen. Been: ''Alleen de situaties van de huurlingen Lens en Bobson zijn onduidelijk. Bobson hebben we een aanbieding gedaan. Bij Lens zijn we afhankelijk van AZ. Zelf heb ik geen contact gehad met Louis van Gaal of Marcel Brands, maar Lens heeft wel met die twee gesproken. Hij twijfelt erg. Bij ons is hij verzekerd van speelminuten, in Alkmaar niet. Voor zijn eigen ontwikkeling is het beter als hij nog een jaartje in Nijmegen blijft. Hier mag hij fouten maken, soms iets te weinig oog hebben voor het ploegbelang. Dat accepteren wij, AZ niet. Maar ik erken dat ik een beetje in mijn eigen straatje praat. Ik zou hem er erg graag bij willen houden.''

Als NEC er in slaagt de huidige groep bij elkaar te houden voorspelt Been nog mooie Nijmeegse tijden. ''De rek is nog lang niet uit deze jonge selectie. Als ploeg kunnen we nog genoeg groeien. Daarom is het zo mooi dat we straks Europees spelen. Op dat podium kunnen jeugdige spelers alleen maar beter worden. Met deze groep kunnen we volgend seizoen opnieuw meedoen om een prijs. Waarbij ik wel hoop dat we niet, net als afgelopen maanden, uit een diep dal moeten komen. Ik zal in elk geval de KNVB verzoeken ons niet weer, zoals in afgelopen twee seizoenen, de competitie te laten beginnen tegen alle clubs uit de top vijf. Dat scheelt veel stress.''


Bron: AD Sportwereld
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 20, 2008 7:40 am

Afbeelding

Lens woensdag om tafel met NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 11:50

Jeremain Lens werd tijdens de huldiging op de Goffertweide hartstochtelijk toegezongen.


Afbeelding

'Jeremain mot blieve', zongen ruim 8000 aanhangers. En 'Lens gaat Europa in'. Een paar tellen later vertelt de NEC-aanvaller monter dat dat best eens zou kunnen. ''Misschien wel. Ik heb het hartstikke naar mijn zin. Ik beslis deze week'', is zijn tekst op het podium.

Een half uurtje later: Ik ga woensdag om tafel met NEC. En vrijdag... Dan ga ik... Dan is er al meer duidelijk, misschien niet 100%, wel meer''. De aanvaller is duidelijk moe.



Bron: http://www.forzanec.nl/

:hupajax.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 20, 2008 10:07 am

Bobson verkiest buitenlands avontuur
Door: harold | Gepubliceerd: Vandaag 10:41 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:41 | 2 reacties


Kevin Bobsontekent definitief geen nieuw contract bij NEC. De linksbuiten kon het met de Nijmegenaren niet eens worden over de financiële voorwaarden. Daarop werd maandag besloten de onderhandelingen af te breken.

Bobson kwam in de winterstop over van Willem II en wil nu zijn transfervrije status verzilveren. 'Hij wil zijn vleugels uitslaan en heeft de ambitie om nog een keer in het buitenland te spelen, we gaan nu de mogelijkheden bekijken', zegt zijn zaakwaarnemer Louis Laros deze week in Voetbal International.

Bobson speelde eerder ook voor Ajax, NAC Breda en Espanyol. De aanvaller kwam voor NEC veertien keer in actie en was zodoende nauw betrokken bij de indrukwekkende opmars van de club, die uiteindelijk een ticket voor het UEFA Cup-toernooi veroverde.
forzanec.nl
NEC gaat bijzonder partnership aan [update]
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 09:58 | Laatst bewerkt: Gisteren 21:16 | 23 reacties


NEC gaat de komende drie seizoenen samenwerken met de Antiliaanse zakenman Gregory Elias. Het gaat dus niet om de eerder per abuis genoemde Van den Tweel. Elias staat te boek als 'de rijkste man van de Antillen'. Hij is betrokken bij vele (kinder)projecten en steekt veel geld in liefdadigheid.

Elias maakt ook het, met bondscoach Leen Looyen, ingezette WK-kwalificatietraject van de Antillen financieel mogelijk. NEC geeft dinsdag inzicht in dit 'partnership'. Elias steekt in drie jaar 1,5 miljoen euro in de Nijmeegse club.

Het betreft hier geen hoofdsponsorschap zoals we tot nu toe kennen in Nederland. Echter, NEC gaat een maatschappelijk partnership aan. Naast het commerciële aspect maakt een uniek sociaal maatschappelijk concept namelijk onderdeel uit van het partnership.


Bron: Omroep Gelderland
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 20, 2008 11:54 am

Van den Boogaart blijft
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 12:36 | Laatst bewerkt: Vandaag 12:29


Na afloop van de met 4-1 gewonnen wedstrijd van Jong NEC tegen Jong ADO Den Haag, heeft middenvelder Joey Brock gisteravond zijn handtekening gezet onder een contract wat hem voor de komende 2 seizoenen aan NEC bindt. In deze overeenkomst is ook een optie van nog 1 jaar opgenomen. Ook middenvelder Dominique Scholten (20) verlengt zijn verblijf in Nijmegen met 1 jaar. Ook in zijn overeenkomst is een optie voor nog een extra jaar opgenomen.

NEC heeft ook de éénjarige optie in het contract van Mark van den Boogaart (22) gelicht.

Last but not least heeft NEC het contract met Bastiaan Weiser verlengd tot medio 2010. Net als bij Joey Brock en Dominique Scholten is in de overeenkomst een optie voor nog één jaar opgenomen.

Met de Belgische verdediger Naïm Aarab (20) is NEC niet tot een nieuwe overeenkomst gekomen. Hij gaat NEC verlaten.


Bron: NEC-Nijmegen.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 20, 2008 9:09 pm

Curaçao volgend seizoen op shirt NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 21:26 | Laatst bewerkt: Vandaag 21:50 | 4 reacties


NEC heeft vanavond, bij monde van Algemeen Directeur Jacco Swart, een driejarig maatschappelijk partnership gepresenteerd tussen N.E.C., de Fundashon Bon Intenshon en de Nederlands Antilliaanse Voetbal Unie (NAVU).

NEC heeft vanavond, bij monde van Algemeen Directeur Jacco Swart, een driejarig maatschappelijk partnership gepresenteerd tussen NEC, de Fundashon Bon Intenshon en de Nederlands Antilliaanse Voetbal Unie (NAVU). Met dit partnership krijgen jaarlijks 3 tot 5 voetbaltalenten uit Curaçao in de leeftijd van 14 tot 20 jaar de kans om zich op de NEC Voetbalschool verder te ontwikkelen met als ultiem doel om profspeler te kunnen worden, valt te lezen op NEC-Nijmegen.nl. NEC zal hierbij de jeugdspelers onderbrengen in gastgezinnen, zorgen voor een passende schoolopleiding en ook voor verdere sociale begeleiding.

Het tweede onderdeel van de samenwerking heeft als doel om vanuit NEC mee te helpen de (jeugd)voetbalstructuur op Curaçao te verbeteren. Dit zal onder meer gebeuren doordat jaarlijks een NEC trainer een aantal weken naar Curaçao zal reizen om daar ter plekke een bijdrage aan het Antilliaanse voetbal te leveren.

Het hoofdsponsorschap en shirtsponsoring van de voorzijde van het NEC shirt van alle teams van NEC, maakt ook deel uit van de overeenkomst. Deze shirtsponsoring heeft tot doel om enerzijds mensen uit Curaçao die wonen in Nederland, een gevoel van trots over Curaçao te geven en anderzijds om Nederlanders een positief beeld over dit eiland te geven.

Vanuit de Nederlandse regering is direct veel belangstelling getoond voor deze unieke samenwerking. Minister President Jan Peter Balkenende feliciteert in een brief aan NEC de 3 partners in dit project. Hij schrijft onder meer:

''Tijdens mijn bezoeken aan Curaçao heb ik zelf kunnen zien hoeveel jong voetbaltalent er op het eiland aanwezig is. Het is essentieel dat jongeren die ergens in uitblinken ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Excelleren gaat niet zonder investeren. NEC gaat er samen met zijn partners voor zorgen dat jong talent uit Curaçao betere mogelijkheden krijgt. U bewijst hoeveel positieve kracht er in voetbal schuilt. U bewijst dat voetbal mensen met elkaar kan verbinden. En u bewijst dat we samen verder komen als we elkaar respecteren en een steun in de rug geven.''

Ook de burgemeester van Nijmegen, Mr. Th.C. de Graaf heeft NEC per brief zijn felicitaties over gebracht: ''De club en zijn partners gaat jonge talenten helpen om zich maximaal te ontwikkelen. Een prachtig initiatief dat de bijzondere band binnen ons koninkrijk alleen maar kan versterken. NEC laat hiermee zien dat de club zich maatschappelijk verantwoordelijk voelt, zelfs als er oceanen moeten worden overbrugd! Ik ben er trots op dat Nijmegen zo’n fantastische voetbalclub binnen de stadsgrenzen heeft.''

Ook de drie partners zijn erg enthousiast over de samenwerking en de vele kansen die dat biedt. Voorzitter van de NAVU de heer Jean Francisca zegt:
''Dit project biedt uitstekende mogelijkheden om op de Nederlandse Antillen structureel te kunnen werken aan het verhogen van onze kwaliteit van het voetbal. Jaarlijks zullen 3 à 5 spelers de kans krijgen om het bij de NEC organisatie uit te proberen. Daarnaast wordt de mogelijkheid geschapen om ook de kennis van onze trainers te vergroten. Jaarlijks zal namelijk ook een trainer van NEC naar de Antillen reizen om hier ter plekke een bijdrage te leveren aan het Antilliaanse voetbal.''

Fundashon Bon Intenshon (Stichting Goede Bedoeling) is de stichting van Gregory Elias. De stichting voorzag de afgelopen jaren scholen van computers, vangt HIV-geïnfecteerde wezen op en ondersteunt een aantal jongeren dat in Nederland en de Verenigde Staten studeert. In 2003 voerde de stichting een campagne om Antilliaanse jongeren op een positieve manier onder de aandacht te brengen en ze een hart onder de riem te steken. Hiervoor ontving Elias de zilveren pluim 2003.

Over de samenwerking met NEC en NAVU zegt Gregory Elias:
''Ik voel me altijd betrokken bij kinderen en jongeren: zij hebben de toekomst. Via deze samenwerking hoop ik steun te krijgen voor de Antilliaanse kinderen en hoop ik aan te kunnen geven zij met gelijke kansen ook goed kunnen presteren. Het partnership is tot stand gekomen op initiatief van Leen Looyen en mijzelf. Dat ik sport, en voetbal in het bijzonder, een warm hart toedraag is duidelijk. Met sport creëren we begrip voor elkaar, broederschap en saamhorigheid. Het kan enorm gaan bijdragen aan datgene waar ik voor sta, jongeren kansen bieden en Curaçao op een juiste manier op de kaart zetten.''

NEC is er trots op dat dit partnership wordt gesloten voor de komende 3 seizoenen. Algemeen Directeur Jacco Swart zegt:
''Wij zijn in contact gekomen met Gregory Elias via onze hoofd scouting en voormalig technisch directeur Leen Looyen. Daarnaast is Leen ook bondscoach van de Nederlandse Antillen. Het is fantastisch voor NEC dat Leen dit contact gelegd heeft en toont nog eens aan dat hij een echte NEC-er is. Het partnership is uniek in Nederland en misschien ook wel daarbuiten. Het past precies bij NEC omdat wij ook een erg maatschappelijk betrokken club zijn. Binnen NEC is al een speciaal projectteam geformeerd om het project te gaan begeleiden en om ervoor te zorgen dat we alles in één keer goed doen. We zijn er enorm trots op dat Minister President Balkenende en Burgemeester De Graaf van Nijmegen beide persoonlijk een brief hebben gestuurd waarin zij Fundashon Bon Intenshon, NAVU en NEC feliciteren met deze overeenkomst. Er is veel werk te doen, maar dit wordt een succes!.''

Het partnership tussen NEC, Fundashon Bon Intenshon en NAVU wordt in eerste instantie aangegaan voor een periode van 3 seizoenen, ingaande 1 juli 2008. Over de bedragen die gemoeid zijn met de shirtsponsoring worden in overleg tussen partijen geen uitspraken gedaan.

Volledige brief (PDF) Balkenende, De Graaf en Francisca



En dat voor 1.5 miljoen in 3 jaar??? Zijn ze er toch mooi op achteruit gegaan... doen ze goed...

En of je nou op jeugdspelers uit Curacao zit te wachten... kweet niet.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 22, 2008 9:44 am

Gemeente: NEC moet twee miljoen sparen
Door: ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 08:59 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:59 | 8 reacties


Clubliefde mag niet blind maken. Met dit motto heeft een meerderheid van de Nijmeegse gemeenteraad vrijwel unaniem uitgesproken dat NEC op korte termijn alsnog een financiële buffer moet vormen waarmee de huurbetalingen voor stadion De Goffert aan de gemeente voor een langere termijn worden gegarandeerd. Uiteindelijk moet er 2 miljoen euro in deze spaarpot komen.

De politiek houdt daarmee vast aan een oude afspraak, gemaakt in 2003. Destijds redde de gemeente NEC uit financiële problemen door het stadion aan te kopen. NEC huurt de Goffert sindsdien terug voor 70.000 euro per maand. NEC betaalt trouw. Maar er is nooit een begin gemaakt met de vorming van het afgesproken garantievermogen. De raad wil dat de de voetbalclub hier alsnog mee begint. Alleen het CDA was tegen.

Volgens de meerderheid van de raad kende NEC in 2003 de voorwaarden voor de aankoop van het stadion heel goed. ''Willens en wetens heeft de voetbalclub de overeenkomst met de gemeente destijds ondertekend'', aldus raadslid Wouter van Eck (GroenLinks), initiatiefnemer van de motie die NEC dwingt alsnog te starten met de vorming van een buffer voor huurbetalingen.

Volgens Van Eck kan de club nu niet meer geld uitgeven, bijvoorbeeld aan spelers, zonder eerst een begin te maken met het overboeken van geld naar het bufferfonds. Binnen enkele jaren moet dat fonds op peil zijn.

Hij wees erop dat het in 2002 met NEC vreselijk is misgegaan. Eind december 2007 stond de club er plots weer zo slecht voor dat Nijmegen zelfs voor een lening voor een nieuwe grasmat over de brug moest komen.

Het college van B en W hield de afgelopen jaren niet strak de hand aan de bufferafspraken. Volgens wethouder Depla zou de club in problemen zijn gekomen als de gemeente zonder meer had vast gehouden aan een garantievermogen van twee miljoen euro. Dan hadden de sportieve prestaties eronder geleden. Volgens Depla gaat het er vooral om dat de steun aan NEC de belastingbetaler in Nijmegen geen geld kost. ''En dat is tot nu toe gelukt.''

Hij benadrukte dat met een directe overboeking van twee miljoen euro niemand is gediend. ''Met zo maar snijden in de begroting zet je de exploitatie onder druk. Dan ontstaan er juist risico's voor de afgesproken huurbetaling.'' Toch gaat ook Depla de voetbalclub wijzen op de gemaakte afspraken.




Bron: De Gelderlander
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 24, 2008 7:27 am

Kennismaking met Joey Brock
Uitgegeven op 23 mei 2008 11:57

Het zal aan niemand voorbij zijn gegaan dat seizoen 2007-2008 voor N.E.C. twee gezichten kende. Na een dramatische eerste seizoenshelft was daar een weergaloze reeks van overwinningen die leidde tot niets minder dan een UEFA Cup ticket. Het seizoensverloop van de 19-jarige Joey Brock, die afgelopen maandag zijn eerste profcontract ondertekende, is te vergelijken met bovengenoemde opmars. Tijd voor een eerste kennismaking met het talent.


Afbeelding


Joey Brock is zowel op het middenveld als in de verdediging inzetbaar en kende door een knieblessure een zware eerste seizoenshelft. Na ruim vier maanden in het krachthonk slaagde de begaafde linkspoot er in zich terug te knokken en een contract af te dwingen. In zijn geval meteen een ticket naar de hoofdmacht van Mario Been.

Het was een bewogen seizoen voor je, hoe heb jij dit zelf ervaren?
Mijn blessure was natuurlijk een ongelofelijke tegenvaller in het begin van het seizoen. Het is erg moeilijk om bijna alleen maar bezig te zijn met revalideren en niet het veld op te mogen. Bovendien was ik net terug bij N.E.C. na een aantal jaren weggeweest te zijn en ik wilde graag laten zien wat ik kon. Wel is het zo dat je mede door de tijd in het krachthonk een stuk sterker wordt. Uiteindelijk leer je van zo’n periode en kom je meer gefocust en beter terug. Dat zie je ook bij Mark Otten, hij is zo gefocust bezig en nu ongelofelijk sterk. Ook in de tweede helft van het seizoen merkte ik dat ik profijt had van mijn blessure. Het maakte me extra gemotiveerd om hard te trainen. Als het dan goed gaat en ik nog eens beloond word met een contract en de overgang naar het eerste is dat fantastisch.

Wat zijn jouw gedachten over het komende seizoen bij de eerste selectie?
Allereerst ben ik vooral erg blij met de kans die ik heb gekregen en met het vertrouwen dat hieruit spreekt. Afgelopen seizoen werkte ik naast het voetballen ook nog in de horeca wat erg zwaar kan zijn. Nu kan ik me helemaal op het voetbal richten dus dat is erg positief. Verder ga ik gewoon zo hard mogelijk trainen en hoop ik dat ik zoveel mogelijk minuten mag spelen. In ieder geval zal ik veel kunnen leren van een hoger niveau en de oudere spelers. Met de verdere toekomst ben ik nu niet echt bezig. Ik ben er erg op gefocust dat ik het goed doe met N.E.C. Het is wel een droom voor me om ooit in Spanje te voetballen, maar dat is nog heel ver weg.

Je bent in de D-jeugd bij N.E.C. in de jeugdopleiding begonnen, vervolgens heb je een aantal jaren aan de andere kant van de Waal gevoetbald om alsnog terug te keren naar N.E.C. Hoe kijk je daar tegenaan?
Mijn periode bij Vitesse is voor mij een boek dat ik gesloten heb, daar wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk over kwijt. Ik wilde gewoon graag terug naar N.E.C., omdat ik hier erg goede herinneringen had. Uit mijn eerste periode hier wist ik hoe het was bij N.E.C. en daar wilde ik graag naar terug. Nu richt ik me dan ook volledig op deze club en kijk ik nogmaals niet meer terug naar Vitesse.

Wat kunnen de supporters van jou verwachten op voetbalgebied?
Als type voetballer zou ik mezelf omschrijven als een vechter, wanneer het er op aan komt ga ik er vol voor. Verder ben ik technisch redelijk sterk, mijn trap met links vind ik een kwaliteit en ook met mijn rechterbeen kan ik een fatsoenlijke pass geven. Als verbeterpunt zou ik graag meer rust in mijn spel hebben, ik probeer altijd alles op een hoog tempo uit te voeren waardoor het nog wel eens onrustig wordt. Ik zou dus graag iets zakelijker willen spelen.


Afbeelding
Technisch directeur Carlos Aalbers, Joey Brock en trainer Mario Been


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mei 24, 2008 7:47 am

Lens vindt terugkeer naar AZ verdiend
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 02:58

Jeremain Lens keerde vrijdag na ruim een jaar weer terug bij Jong Oranje, maar het grootste nieuws voor de 20-jarige aanvaller kwam uit Alkmaar. Na een seizoen NEC keert hij komend jaar weer terug bij AZ. Lens was al langer van een terugkeer op de hoogte, maar besloot het nieuws pas na de play-offs bekend te maken. ''Op basis van de tweede seizoenshelft is mijn terugkeer zeker verdiend te noemen.''

Lens speelde de tweede helft mee in het met 1-0 verloren EK-kwalificatieduel tegen Zwitserland. De aanvaller was deze week bij de selectie gehaald voor de zieke Ismail Aissati. Ook tijdens de oefentrip naar Zweden van het olympisch team neemt Lens de plaats van de PSV'er in. ''Ik wil laten zien dat ik erbij hoor. Als ik de Spelen niet haal, is het jammer. Maar voordeel is wel dat ik dan de voorbereiding bij AZ kan meemaken.'' Lens kwam tijdens de rust in het veld voor Nordin Amrabat, die op een eiland stond en nauwelijks ballen kreeg.


Bron: De Pers
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Geschijnheil dus steeds... :1evil.gif:

Dat-ie z'n mondje toe moet houden snap ik, maar schep dan ook geen verwachtingen...bah!!! :kots:

Plaats reactie