N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 24, 2008 8:25 am

Ja... je verdient het ook echt om naar een club te gaan die geen europees speelt...

De NEC supporters hebben er weer iemand bij om te haten hoor... haha... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mei 26, 2008 2:26 pm

Hehe...maare zou de leegloop begonnen zijn? Ook in Nijmegen is het maar stilletjes...


Derksen: "Excuses aan Mario Been"

maandag 26-05-2008
-

FSV

In zijn column in Vi maakt Johan Derksen een diepe buiging voor NEC trainer Mario Been en zijn spelers. Derksen, hoofdredacteur van VI en NEC-fan voorspelde aan het begin van het seizoen dat NEC onderaan zou eindigen, misschien wel zou degraderen.

De uitkomst is bekend en daarom schrijft Derksen het volgende:




Hoewel ik betwijfel of er objectieve mensen bestaan in de voetballerij, heb ik geen voorkeur voor een van de topclubs. Ajax, Feyenoord en PSV zijn me even lief. Ik ben mijn hele leven al NEC-supporter, maar dat heeft met mijn Nijmeegse roots te maken. Daarom ben ik zo trots als een hond met zeven rood-groen-zwarte-staarten.

Tevens wil ik mijn welgemeende excuses maken aan de spelers en trainer Mario Been. Aan het begin van dit seizoen was ik te gast bij de Ondernemers Sociëteit Regio Nijmegen en daar voorspelde ik een moeilijk seizoen. Het zou een strijd worden om de degradatie te ontlopen. Ik had een half seizoen gelijk, maar de daaropvolgende metamorfose van het elftal was even verrassend als indrukwekkend.

Als voetballer was Been een losbol, als trainer is hij een vakman die zijn professie uiterst serieus neemt. Voormalig technisch directeur Leen Looyen van NEC was docent op de trainerscursus. Op een winderig veld in Schelluinen ontdekte hij de cursist Been als een potentiële toptrainer. NEC legde hem vast en het bleek een schot in de roos. Het siert de club dat zij het contract met de trainer verlengde op een moment dat er nog volop zorgen waren.

Been heeft dat vertrouwen niet beschaamd. Onder zijn leiding begon Jeremain Lens plotseling goed te voetballen, Jonas Olsson en Brett Holman werden aantrekkelijk voor grote clubs, Youssef El-Akchaoui deed zijn oogkleppen af, Patrick Pothuizen leefde op en Jhonny van Beukering was nog nooit zo fit. NEC gaat Europa in, het is een wonder. En Been kan zich opmaken voor een grote club, over enige tijd kan hij Gertjan Verbeek opvolgen bij Feyenoord. De Kuip blijft zijn doel en daar komt hij ooit terecht.

Gevonden op het NECforum en het berichtje komt van Feyenoordnet...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 27, 2008 7:08 am

Nog 1 keer Moooeees... :worshippy.gif:

De top en flop van Muslu
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 12:26


Hoogtepunt: Absoluut het behalen van Europees Voetbal. Voor mij was het moment na de wedstrijd tegen Vitesse, mijn afscheidswedstrijd, ook erg mooi. Als kreeg ik het toen ik de microfoon in mijn handen had, wel erg moeilijk.

Dieptepunt: Het tweede jaar bij het eerste van NEC. Van één op de andere dag was ik mijn basisplaats verloren, daar baalde ik echt van.

Beste Wedstrijd: De wedstrijd thuis dit jaar tegen Vitesse. Van de vier jaren dat ik hier heb gespeeld, zijn wij drie keer hoger dan zij geëindigd. Dan kunnen ze daar wel zeggen dat we het kleinere broertje zijn, maar voor ons zijn zij op dit moment het kleinere zusje.

Slechtste wedstrijd: RKC thuis, waar ik dat foutje maakte, speelde ik niet echt slecht, maar werd ik wel heel vroeg gewisseld. Tegen Sparta thuis dit seizoen maakte ik ook foutje waar een doelpunt uit viel en gelukkig wonnen die wedstrijd toch. Zo’n fout is echt een rotgevoel en ik ben zo blij dat ik daar nu niet meer over na hoef te denken. Toen heeft Pothuizen mij eigenlijk nog gered door twee keer te scoren, ik moet hem daarvoor eigenlijk nog een 'dürümpje' geven. Dit seizoen was De Graafschap uit trouwens ook echt een slechte wedstrijd.

Zwaktste kant: Ik moet mijn linkerbeen nog verbeteren. Fysiek moet ik nog wat sterker worden, meer mee opkomen en daar meer rendement uithalen.

Lastigste tegenstander: Ryan Babel, al had ik hem hier thuis goed in de tang en werd hij uiteindelijk ook gewisseld. Tweebenige spelers zijn ook altijd lastig.

Favoriete medespeler NEC: Edgar Barreto. Wij voelden elkaar heel goed aan en zonder te coachen wist je altijd dat hij er stond. Ik heb nog steeds contact met hem en ga zo nog even naar hem toe. Nee, niet naar Italië, hij is nu in Nederland en komt ook op mijn bruiloft.

Beste Speler NEC: Moeilijke vraag, maar als er een speler is waarvan ik verbaasd over ben dat hij nog geen topclub heeft, is het Peter Wisgerhof. Je ziet hem geen scharen doen of andere trucjes, maar als je hem op een tegenstander zet dan is het klaar. Erg sterk. Ook David Jones en Barreto waren fantastische voetballers, maar ik vind het een heel moeilijke vraag, omdat iedereen zo zijn eigen kwaliteiten heeft.

Gangmakers NEC: Pothuizen, Pothuizen en Pothuizen. Op de terugweg vanuit Breda omhelsde hij mij ook een zei: ''moes, ik ga je missen vieze Turk!'' haha. Ik kijk meer de kat uit de boom, maar geniet wel altijd van die acties. En soms doe ik wel sneaky mee, maar dan moet het slachtoffer niet weten dat ik het ben geweest… Ik ben dan bang dat ze mij gaan terugpakken. Of ze ooit iets bij mij hebben uitgehaald? Ze hebben wel een keer op foto uit een krant gehaald met terroristen er op. Vervolgens hebben ze mijn hoofd, die van Youssef El-Akchaoui, Naïm Aarab, Karim fachtali er op geplakt. Ow ja, en die van Ron de Groot, hij was onze leider, haha!

Geen voetballer dan: Was ik leraar geworden. Ik had al de papieren thuis voor de Open Dag voor de PABO. Ik ben gek op kinderen en vroeger op school zeiden de leraren al dat ik leraar moest worden, waarom weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat ik dan waarschijnlijk gymleraar was geworden. Ik wilde toen ik zeventien was eigenlijk de Politieschool volgen, maar daar was ik nog te jong voor. Daarom heb ik gekozen voor Internationale Groothandel en heb uiteindelijk ook mijn MBO-Diploma behaald.

Na het voetbal: Dat zijn momentopnames. Als het heel goed gaat, dan wil je er mee doorgaan. Als het slecht gaat, zoals voor de winterstop, dan twijfel je of je het wel echt leuk vind. Ik wilde ook nog een trainerscursus volgen, alleen toen ik het programma zag, wist ik dat het mij op dit moment nog te veel tijd gaat kosten. Maar ik heb dus wel de intentie om daar mee te beginnen.

Ooit terug bij NEC: Ik kijk wel hoe het loopt. Misschien willen ze mij straks wel helemaal niet terug, dus dan heb ik helemaal niks meer te kiezen. Maar NEC zit wel echt in mijn hart, dus misschien kom ik ooit wel terug als jeugdtrainer.

Droom: Om ooit voor het nationale elftal van Turkije te spelen, maar in voetbal valt niets te plannen.

Muslu Nalbantoglu gaat het avontuur aan
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 11:29

Muslu Nalbantoglu heeft lang getwijfeld, NEC voelt als zijn tweede thuis en er was alleen een handtekening voor nodig om nog een aantal jaar thuis te blijven. Toch koos hij er voor om uit te vliegen, het avontuur op te zoeken en in te gaan op de aanbieding die de Turkse club Kayserispor hem had gedaan. ''Een geweldige uitdaging, maar ik ga iedereen hier ontzettend missen.''

Op 24 november 1983 werd Muslu Nalbantoglu geboren te Amersfoort. Met zijn ouders en twee broers, Mustafa (27) en Burak (18), groeide hij op in de tweede stad van Provincie Utrecht, wat nog steeds voelt als zijn thuishaven. Daar begon hij met voetballen bij APWC en werd het al snel duidelijk dat hij meer kon met een bal dan zijn leeftijdsgenoten. Na een tijd kwam Ajax kijken en haalde hem naar Amsterdam, waar hij samen speelde met namen als John Heitinga, Boy Waterman, Maarten Stekelenburg, Daniël de Ridder en Wesley Sneijder, één van de beste lichtingen uit die tijd. ''Die jongens zijn allemaal doorgebroken en spelen nu bij grote clubs. Ik ben uiteindelijk op een vervelend moment weggegaan, want ik brak mijn been in november en vijf maanden later hoorde ik dat ik weg mocht. Ik vond dat erg vreemd, want ik stond daar bekend als een talent en ik was er net drieënhalve maand uit geweest door die blessure. Ik moet wel zeggen dat het niet zo goed klikte met de trainer destijds, dus misschien heeft dat ook meegespeeld, maar het zij zo. Ik geloof in het lot en het lot heeft mij hier gebracht. Ik heb zelf ook nooit opgegeven en in NEC heb ik een fantastische club gevonden.''

Debuut

Voordat Muslu bij NEC kwam speelde hij nog even bij Elinkwijk uit Utrecht. Met dat team speelde hij in het seizoen 2001-2002 een wedstrijd tegen de A1 van NEC, waar hij opviel en na een paar testtrainingen onder Wim Teunissen naar Nijmegen werd gehaald. Het ging meteen zo goed, dat hij dat seizoen geen wedstrijd mistte in de A1, waar hij samen speelde met onder andere Alexander Prent en Mark Otten. Op 1 oktober 2004 maakt de Amersfoorter in een thuiswedstrijd tegen RBC Roosendaal zijn debuut in het eerste van NEC. Hij had dat seizoen al een aantal wedstrijden op de bank gezeten, maar mocht nu écht zijn eerste minuten maken en verving Pascal Heije in de 83e minuut. ''Alsof ik een plens heet water over mij heen kreeg'', vertelt hij over zijn debuut. ''Echt geweldig, maar ook spannend. Ik had nog tegen mijn ouders gezegd: ''Blijf maar lekker thuis, want ik val toch niet in.'' Toen ik later belde en vertelde dat ik was ingevallen, baalde mijn ouders natuurlijk goed dat zij er niet bij waren geweest.''

Zijn ouders zijn altijd belangrijk voor hem geweest. Niet alleen waren ze er altijd, ook zorgden ze ervoor dat hij de mogelijkheid kreeg om profvoetballer te worden. Zijn vader reed hem al die jaren naar Ajax toe en kon zijn vader een keer niet, dan stapte zijn moeder in de auto en reed hem naar de hoofdstad. ''Ze hebben altijd voor mij klaargestaan en ik kan mij geen betere ouders voorstellen. Daarom baalden mijn ouders ook zo dat ze er niet bij waren met mijn debuut, maar ze hebben sindsdien bijna geen wedstrijd meer gemist.''


Afbeelding


Rechtsback

Na zijn debuut start de verdediger de volgende wedstrijden tegen Vitesse en FC Twente nog vanaf de bank, maar de wedstrijd daarop, tegen FC Den Bosch, mag hij in de basis beginnen en laat die plek de rest van het seizoen niet meer los. Het seizoen daarop speelt hij minder en raakt zijn basisplaats kwijt na de wedstrijd tegen RKC Waalwijk, waar hij een fout maakte, maar ook al met pijnstillers speelde. Robbie Wielaert verhuisde naar de rechtsbackpositie en Jasar Takak mocht vervolgens in de basis beginnen. Het seizoen daarna herovert hij zijn basisplaats en wordt echt een vaste waarde in het team van Mario Been. De verdediger leert snel bij en wordt steeds beter in de één tegen één duels, maar echt veel mee opkomen doet hij niet. ''Alleen in mijn eerste jaar kwam ik nog wel mee op, maar tegenwoordig met de snelle mannen voor mij, is dat niet meer slim. Op die manier neem ik alleen maar weer tegenstanders mee naar voren en met Lens op die plek, kan hij veel beter gewoon één tegen één blijven. Ik heb zelf door de jaren heen ook wel wat kansen gehad om te scoren en mijn rendement had wat omhoog gekund. Dit jaar heb ik gelukkig eindelijk een doelpunt weten te maken, tegen Heracles thuis, en een beslissende assist op Krisztian Vadocz tegen Vitesse. Ik ben tevreden over mijn ontwikkeling en tegen wie we ook spelen, ik heb altijd het gevoel van 'laat maar komen'.''

De positie van rechtsback heeft hij pas sinds zijn periode bij NEC. Bij Elinkwijk speelde hij nog op de linksbackpositie, maar bij Ajax was hij middenvelder of stond voorin. ''Ik ben zelfs nog een keer topscorer geworden bij de B. Maar uiteindelijk begint iedereen als spits volgens mij. Bij Ajax heb ik op een gegeven moment Johnny Heitinga vervangen als laatste man, omdat hij ziek was, en dat beviel zo goed, dat ik daar een tijd ben blijven staan.'' Eigenlijk speelde hij dus Heitinga uit de basis. ''Haha, nee, dat niet. We zijn uiteindelijk daar als koppeltje gaan spelen en vervolgens verhuisde ik naar de tien-positie.''

Transfer

Vanaf zijn debuut bij NEC was er interesse uit Turkije voor de rechtsback. De meest concrete belangstelling kwam van Rizespor, dit seizoen gedegradeerd uit de Turkse Competitie, die met NEC hadden gebeld met de vraag of ze hem konden overnemen. Deze transfer is uiteindelijk nooit van de grond gekomen, maar het zette hem wel steeds meer aan het denken om toch een keer de stap naar zijn vaderland te maken. ''Ik werd toen ook al een paar keer geselecteerd voor Jong Turkije, dus kreeg steeds meer het gevoel daar ook te willen spelen. Het blijft voelen als mijn vaderland en mijn roots liggen daar, maar ook wil ik gewoon het avontuur opzoeken. Ik kan pas achteraf beoordelen of het de juiste keuze is geweest, maar dan kan ik wel zeggen dat ik het heb geprobeerd en een avontuur ben aangegaan. Toch blijft het een rare situatie voor mij, want Nederland voelt echt als mijn thuis, maar toch word ik hier gezien als een buitenlander. Als ik dan in Turkije ben, is dat gevoel net zo. Ze weten dat ik uit Nederland kom en noemen mij een Duitser. Alle Turken die destijds als gastarbeider deze kant op kwamen, die worden daar als Duitser gezien, omdat wij hier ons brood verdienen.''

Met NEC behaalde Muslu dit jaar Europees voetbal en daardoor geeft de overgang naar Kayserispor op dit moment wel een beetje een dubbel gevoel, ondanks dat hij met die club ook UEFA Cup-voetbal gaat spelen. O ver spijt wil hij het niet hebben. ''Ik heb zeker geen spijtgevoelens. Het enige gevoel wat nu bij mij opkomt, is het gevoel van gemis. Ik had dolgraag met deze jongens in Europa willen spelen en dat kan nu niet, maar daar is spijt een te groot woord voor.''

Kayserispor

Op 9 juni wordt Muslu gepresenteerd bij zijn nieuwe club in Kayseri. Veel weet hij nog niet van de stad en club, alleen dat het rond de 700.000 inwoners heeft, het stadion 32.000 supporters aankan en het een industriestad is, waar ook veel studenten zitten. ''Ik ken wel twee á drie jongens nog van Jong Turkije, maar verder heb ik mij er nog niet heel erg in verdiept. Het schijnt wel een heel mooie stad te zijn, met een gigantische berg aan de rand genaamd Erciyes (3916m, red.) waar je goed kan skiën.''

Een paar jaar geleden had de club ook al interesse, maar nu hij transfervrij is werd het natuurlijk interessanter. ''Ik heb geen idee of ik daar echt als topaankoop wordt gezien, want ze hebben dit jaar nog meer opvallende aankopen gedaan, waaronder Salomon Olembé en Julius Aghahowa van Wigan Athletic. Ik zie mijzelf niet graag als topper, ik vind het al jammer dat ik op 9 juni wordt gepresenteerd voor de media, want daar houd ik helemaal niet van. Die media-aandacht is helemaal niets voor mij, al is het natuurlijk ook wel weer een nieuwe ervaring, maar als het aan mij ligt gebeurt alles gewoon tussen vier muren.''

Zeker van een basisplaats is hij nog niet. ''Ze hebben nog twee andere rechtsbacks, dus dat wordt weer een strijd, maar dat ligt mij wel. Het enige voordeel voor die andere twee is dat ze daar al zitten en ik moet mij nog bewijzen. Maar dat wist ik al voordat ik tekende. Ze beginnen 2 juli met de voorbereiding en ik hoop dan ook al mee te kunnen doen. Ik moet wel nog een huis zien te vinden en hoop nog een minivakantie te kunnen houden.''


Afbeelding


Supporters

NEC heeft nog geprobeerd om het contract te verlengen van de rechtsback, maar waren laat met de onderhandelingen begonnen. ''Men liet weten vertrouwen in mij te hebben, alleen kwam dat een beetje aan de late kant. Ik heb in Amersfoort dit jaar zelfs een huis gekocht en mijn plan was dus ook om in Nederland te blijven. Ik wil NEC dat ook niet verwijten, want we hadden destijds wel andere dingen aan ons hoofd.'' De Amersfoorter doelt op de eerste seizoenshelft, waar de ploeg van Mario Been hun wedstrijden niet wist te winnen en degradatie lonkte. ''Toen was het echt niet leuk om profvoetballer te zijn, dat wil je echt niet weten.'' De reden van de slechte resultaten weet hij wel. ''Het had puur met vertrouwen te maken. We wonnen gewoon geen wedstrijden en dan gaat alles mis. Hier bij NEC werd destijds met graffiti gespoten en kwamen er supporters de kleedkamer in, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten.''

In die periode liep zelfs de auto van Muslu schade op. Ondanks dat hij het gevoel van supporters goed kan begrijpen, vindt hij dat te ver gaan. ''Tot een bepaalde hoogte kan ik begrijpen hoe supporters reageren, maar er moet wel een grens zijn en die moet je niet overschrijden. Niemand mag zich bedreigd voelen. Ik vind het ook niet erg als iemand mij uitscheldt, maar dan moet je mij nog wel recht in mijn ogen kunnen kijken. Het kan ook anders, kijk maar naar de actie met de elf vuilniszakken. Supporters gaven daarmee aan dat ze in slechte tijden wat van zich laten horen, maar ook in goede tijden en dat vind ik echt geweldig. Toen wij in de kleedkamer de elf champagneflessen zagen staan, keken wij elkaar aan en ontstond er echt een kippenvelmomentje.''

''Het enige wat ik jammer vind, is dat toen het slecht ging, niemand een keer op mij is afgestapt en het recht in mijn gezicht heeft gezegd. Dan kan ik reageren en met die supporter praten. Nu lezen we dat soort dingen op bijvoorbeeld jullie site en dan worden we met de grond gelijk gemaakt. En dan denk ik, wie is dat? Zeg het dan gewoon tegen mij, want ik kan mij ook wel achter een nickname verschuilen, maar dat is alleen zwakte. Dan heb liever dat hij of zij op mij afkomt en zegt: ''Moes, ik vind jou echt een slechte voetballer!'' Dan had ik hem uitgenodigd om samen een bak koffie te drinken, er over te praten en heb ik er tenminste een gezicht bij. We hebben het er ook wel eens met de trainer over. Ik ben met Jonas Olsson ook eens gaan praten met supporters na een verloren wedstrijd en dat is vele malen fijner dan het op het internet te lezen. Maar kritiek krijgen is inherent aan voetballer zijn. Al praten mensen soms te makkelijk over profvoetballers. Ik weet dat ik in mijn handen mag knijpen dat ik profvoetballer ben, maar ik heb er sinds mijn vijfde wel keihard voor geknokt, veel voor gelaten en er ontzettend veel uren in gestoken. We krijgen het echt niet cadeau.''

Geloof

Veel negatieve geluiden waren er aan het eind van het seizoen niet meer. NEC draaide als een trein en niemand kon de formatie uit Nijmegen stoppen. ''Het spel wat wij speelden was een lust voor het oog, echt mooi om te zien. Ook op het veld merkte ik dat het lekker liep. Ik lachte steeds en keek af en toe naar de trainer die dan weer terug keek met echt de uitdrukking op het gezicht van 'Jongens, wat is dit?!'''

Bij NEC had iedereen het geloof in eigen kunnen en voor Muslu is het geloof altijd belangrijk geweest. Als Moslim bidt hij vijf keer op een dag en als hij vrij is, bezoekt hij de Moskee. Voordat hij met NEC het veld op gaat bidt hij eerst een paar verzen uit de Koran. ''Het loopt als een rode draad door mijn leven.'' Niet alleen het geloof gaf dit jaar kracht aan de verdediger, maar ook heeft hij nog steeds een CD in de auto zitten die NEC Europees voetbal heeft bezorgd. ''Soms zeggen ze dat bijgeloof een teken van zwakte is, ik weet het niet. Ik heb sinds wij de eerste wedstrijd wonnen de CD niet meer uit de auto gehaald en sindsdien hebben we niet meer verloren.'' Dan moet het wel een NEC-CD zijn geweest. ''Nee, een mengelmoes van alles eigenlijk. Turkse muziek, R&B en zelfs een nummer van Lion King staat er op. Hij zit er nog steeds in.''

Afscheid

Voor Muslu was de wedstrijd tegen Vitesse speciaal, maar toen Europees voetbal was gehaald, kreeg hij het opnieuw moeilijk. ''Op het moment dat we Europees voetbal hadden gehaald, realiseer je het pas echt goed dat je die jongens gaat verlaten. Maar ik had mij geen mooier afscheid kunnen wensen. Ik had echt een brok in mijn keel na de laatste wedstrijd tegen Vitesse en dat je dan in die wedstrijd ook nog de beslissende assist geeft, maakt het helemaal schitterend.''

Een paar keer tijdens het interview komt er iemand langs die, of even een hand op zijn schouder legt, of nog even iets van hem wil en soms is het zelfs een knuffel. ''Dat is moeilijk, want soms beginnen ze echt te huilen en dan heb ik ook moeite om het binnen te houden. Ik ben best een emotionele jongen, al zal ik dat niet snel laten zien.''

In alle drukte is hij afgelopen zaterdag ook nog getrouwd en gaat hij nog op reis naar Mexico. Van zijn nieuwe club heeft hij een horloge gekregen waarop zijn lichaamsfitheid goed in de gaten wordt gehouden, waardoor hij bijna het gevoel krijgt dat hij bij Barcelona is gecontracteerd. Terwijl er een groep Turkse kinderen op hem staat te wachten, neemt hij toch ook nog even de tijd om naar de kleedkamer te lopen om zich daar te laten fotograferen op zijn plekje. Het tekent de persoon Muslu Nalbantoglu.



Afbeelding


Moes, het gaat je goed!


Bedankt namens het ForzaNEC-Team!



Bron: http://www.forzanec.nl/

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 27, 2008 9:04 am

Zijn ouders zijn altijd belangrijk voor hem geweest. Niet alleen waren ze er altijd, ook zorgden ze ervoor dat hij de mogelijkheid kreeg om profvoetballer te worden. Zijn vader reed hem al die jaren naar Ajax toe en kon zijn vader een keer niet, dan stapte zijn moeder in de auto en reed hem naar de hoofdstad. ''Ze hebben altijd voor mij klaargestaan en ik kan mij geen betere ouders voorstellen.
Ooit stonden er interviewtjes met alle jeugdspelers van Muslu's team bij Ajax in de Panorama (?). Mij is altijd bijgebleven dat de vader van Muslu in de tandpastafabriek werkte en dat zijn droom was Muslu ooit in Oranje te zien, 'want hij is tenslotte in Nederland geboren'. Die man kwam heel constructief over en dat zal wel een belangrijke reden zijn dat Muslu zich zo goed redt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mei 30, 2008 8:28 am

Boekhoorn: "In bange dagen zal ik de club nooit laten vallen"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 20:57

Marcel Boekhoorn geeft nooit interviews. Tot vandaag. In het dagblad De Pers heeft Fons de Poel (ook NEC-supporter) een uitgebreid interview waarbij NEC veelvuldig ter sprake komt. De quotes pakken we er even voor je uit.

''Ik sta nog steeds op dezelfde manier in het leven als toen ik nog geen cent had. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik nooit van mijn roots ben afgedwaald. Ik voetbal nog steeds bij Oranje Blauw, mijn voetbalclubje in Nijmegen. En dan zit ik echt wel eens op de reservebank. Mijn voetbalmaatjes zijn nog steeds mijn beste vrienden. Ik heb een skybox bij m’n geliefde NEC en die is elke thuiswedstrijd gevuld met makkers met wie ik ben opgegroeid. De jongens en meisjes uit mijn jeugd, mensen van de grootst mogelijke diversiteit. Daar voel ik mij senang, ik spreek er mijn thuistaal. Trouwens, mijn vader zou het nooit accepteren als ik mij anders zou voordoen.''

''Mijn vader is een wijze, belezen, authentieke man, ongetwijfeld een baken in mijn leven. Al zeventig jaar NEC-supporter; als kind liep ik hand-in-hand met hem naar het stadion. Hij is iemand met wie ik veel, zoniet alles deel. Ook als het om zaken gaat, schakel ik vaak met hem.''

U heeft in het verleden flink in spelers van NEC geïnvesteerd, maar dat was ineens afgelopen.

''NEC zit heel diep bij mij, ik ben al veertig jaar supporter, die club stroomt door mijn aderen. Maar toen het even moeilijker ging met de club, kreeg ik ineens mensen aan de deur, bedreigingen. Ik was amper nog een publieke figuur en ben me rotgeschrokken, voelde me werkelijk bedreigd. Ik heb heel veel geld in die club gestoken, ben nog nooit in de bestuurskamer geweest, heb me nooit met het beleid bemoeid en toch kreeg ik stank voor dank. Onbegrijpelijk!''

Toch kon u er onlangs hossend worden aangetroffen, toen NEC via een miraculeuze wederopstanding ineens Europees voetbal haalde.

''Fantastisch toch. Ik was dolgelukkig. Ook voor Mario Been, de beste trainer die ze in Nijmegen ooit hebben gehad. NEC mag trots zijn op zo’n figuur. Mario die ineens dat team aan het voetballen kreeg, plotseling stond daar een bijna onverslaanbaar elftal. Bij NEC moeten ze die man koesteren. Maar ik blijf op de achtergrond. Ze doen het goed, er is visie, er is talent. Maar in bange dagen zal ik de club nooit laten vallen. Daarvoor is de hartstocht te diep.''



Afbeelding
Foto: Alek Bruessing


Klik hier voor het hele interview


Bron: http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di jun 03, 2008 4:55 pm

Mooi! :cheer.gif:

Peter Wisgerhof verlengt contract tot medio 2012
Uitgegeven op 03 juni 2008 16:53

Vandaag heeft N.E.C. overeenstemming bereikt met aanvoerder Peter Wisgerhof. Zijn contract is opengebroken en verlengd tot 2012.

Afbeelding

Wisgerhof (28) speelt al 8 seizoenen voor N.E.C. en is uitgegroeid tot een boegbeeld, een echte N.E.C.'er. Tot nu toe speelde hij liefst 253 competitieduels en scoorde hij 12 doelpunten.


Afbeelding

Afbeelding
Peter Wisgerhof met de schaal die hij ontving na zijn 250ste duel voor N.E.C.



Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 5:10 pm

Kwam die niet van Vites? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di jun 03, 2008 5:16 pm

Yep...in 2000 kwam-ie vanaf Vitas...longgggggg time ago...sindsdien wil-ie niet meer boven de Waal... :cheer.gif:

Wouter
Berichten: 18806
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di jun 03, 2008 6:07 pm

Verrader... :mad17.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di jun 03, 2008 6:52 pm

Hoezo?? :confused.gif:

Niet geboren en niet getogen... :icon_neutral.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jun 03, 2008 9:34 pm

Die jongen snapt tenmnste hoe voetbal in elkaar zit... bij de mooist club van Gelderland spelen en niet zomaar weggaan voor een paar centen meer... en dat hij bij Vitesse is weggegaan... ja, dat valt hem alleen maar te prijzen... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18806
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di jun 03, 2008 10:33 pm

DJ Superstar was ook niet opgegroeid in Ernhem, maar wees een aanbod van die nep-Limburgers resoluut af... :rules.gif:

De Poolse clubs zullen nu wel hopen dat ze NEC loten trouwens.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jun 04, 2008 5:58 am

Heel europa ligt niet wakker van NEC, wouter... maar da's niets nieuws onder de zon...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jun 05, 2008 6:21 am

Psies, maar NEC gaat Europa iig in... :cheer.gif:

...en nu ook nog internationale uitingen op het tenue...
(en het zou Nijmeguh niet zijn als er niet alweer over genuild zou worden... :smallgrin.gif: )

N.E.C. presenteert uiting Curaçao op shirts
Uitgegeven op 04 juni 2008 12:42

Met veel trots presenteren we bijgaand de uiting op de shirts en trainingskleding van alle teams van N.E.C. (selectie & jeugdopleiding) voor de komende 3 seizoenen.

Dit beeldmerk is ontwikkeld naar aanleiding van het maatschappelijke partnership dat N.E.C. onlangs is aangegaan met de NAVU (Nederlands Antilliaanse VoetbalUnie) en de Fundashon Bon Intenshon.

Afbeelding

Binnen dit partnership zijn 3 kerndoelstellingen geformuleerd: Positieve promotie van het eiland Curaçao, integratie van enkele talentvolle voetballende jongeren in de N.E.C. Voetbalschool en hulp vanuit N.E.C. om de voetbalstructuur op Curaçao verder te ontwikkelen. Vanuit deze doelstellingen is het beeldmerk ontwikkeld.

In het logo staan de 3 silhouetten enerzijds symbool voor de voetballende jeugd op Curaçao en anderzijds voor de integratie van enkelen van hen in de N.E.C. Voetbalschool. De sterren vormen onderdeel van de nationale vlag van Curaçao. De letters waarmee het woord Curaçao geschreven staat in dit logo vertonen sterke gelijkenis met de letters in het logo van de Fundashon Bon Intenshon.



Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jun 05, 2008 8:17 am

"Lasse Schöne in beeld bij NEC"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 07:47 | Laatst bewerkt: Vandaag 07:47 | 6 reacties


Lasse Schöne (22) staat in de belangstelling van NEC, meldt De Telegraaf. De club van trainer Mario Been ziet in de Deense schaduwspits van De Graafschap een potentiële opvolger van Brett Holman. Het contract van de Australiër loopt volgend seizoen af en NEC heeft hem nog niet kunnen verleiden tot het signeren van een nieuwe verbintenis.



Met het oog op de verrassend afgedwongen deelname aan het UEFA Cuptoernooi is er de Nijmegenaren alles aan gelegen om de selectie op peil te houden. De terugkeer van huurling Jeremain Lens naar AZ was wat dat betreft al een fikse tegenvaller.

Schöne, die als zestienjarige door SC Heerenveen werd gecontracteerd maar in Friesland nooit doorbrak, is al twee seizoenen achtereen smaakmaker in Doetinchem


Leonardo
Ook Leonardo zou nog steeds in beeld bij NEC zijn volgens de ochtendkrant. De Braziliaanse aanvaller zou voor 750.000 euro mogen vertrekken bij Ajax.


Bron: De Telegraaf
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di jun 10, 2008 9:43 am

Tis maar stilletjes ook in het Nijmeegse kamp...vooralsnog geen leegloop iig...

Volledige programma voorbereiding
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 23:25

De selectie van trainer Mario Been komt op maandag 23 juni bij elkaar voor een training in het McDOS Goffertstadion. Een dag later vertrekt de ploeg naar de Nederlandse Antillen voor 10-daags trainingskamp waar twee oefenduels worden gespeeld. Daarna heeft de selectie twee weken vrij waarna op zondag 25 juli de eigenlijke voorbereiding op het nieuwe seizoen begint.

Op zaterdag 26 juli staat de traditionele oefenwedstrijd tegen de NEC Amateurs op het programma waarna een reeks van oefenduels volgt, onder anderen tegen Germinal Beerschot Antwerpen, Iraklis Saloniki en Espanyol. Ook zal weer worden deelgenomen aan het Maritiem Toernooi in Den Helder. In het weekend van 30/31 augustus wordt de eerste speelronde in de Eredivisie gespeeld.

Programma voorbereiding seizoen 2008-2009
(onder voorbehoud van wijzigingen)

Maandag 23 juni 1e training (tijd volgt)

Dinsdag 24 juni - vrijdag 4 juli: trainingskamp Bonaire / Aruba

Zaterdag 28 juni Bonairiaanse Selectie - NEC (20:00 uur, lokale tijd)
Woensdag 2 juli Kampioen Aruba - NEC (tijd volgt)

Zaterdag 5 juli t/m zaterdag 19 juli: Vrij

Zondag 20 juli 1e training seizoen 2008-2009 (tijd volgt)
Zaterdag 26 juli NEC Amateurs - NEC (17:00 uur, De Eendracht)
Dinsdag 29 juli Hollandia - NEC (19:30 uur, Hoorn)
Donderdag 31 juli Helders Elftal - NEC (19:30 uur, Maritiem Toernooi Den Helder)
Zaterdag 2 augustus NEC - Sparta (17:30 uur, Maritiem Toernooi Den Helder)
Woensdag 6 augustus Germinal Beerschot - NEC (19:30 uur, Antwerpen)
Zaterdag 9 augustus Overasseltse Boys - NEC (16.00 uur, Overasselt, onder voorbehoud)
Maandag 11 augustus NEC - Iraklis Saloniki (19:00 uur, locatie nog niet bekend)
Zaterdag 16 augustus NSC - NEC (15:00 uur, Nijkerk)
Zondag 17 augustus NEC Open Dag 2008
Dinsdag 19 augustus NEC - RDC Espanyol (20:00 uur, McDOS Goffertstadion)
Woensdag 20 augustus Rhenense selectie - NEC (19:00 uur, Sportpark VVA Achterberg/Rhenen)
Zaterdag 23 augustus Capelle ad IJssel - NEC (14:30 uur, Capelle ad IJssel)

30/31 augustus start competitie Eredivisie



Bron: NEC-Nijmegen.nl
Geknipt en geplakt van: www.forzanec.nl

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jun 11, 2008 5:48 pm

Ben Sahar waarschijnlijk nieuwste aanwinst NEC!
Door: Chiron | Gepubliceerd: Vandaag 15:32 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:48 | 30 reacties


Ben Sahar is mogelijk de nieuwste aanwinst van NEC. De jonge Israëlier zal waarschijnlijk één jaar op huurbasis uitkomen voor de Nijmeegse club. De 18-jarige aanvaller zal worden gehuurd van de Engelse topclub Chelsea.

Chelsea haalde de jongeling al op 15-jarige leeftijd weg uit zijn geboorteland. De Londenaren betaalden toen €450.000 voor de speler die al jaren als het grootste talent uit de inmiddels beruchte Chelsea-academy is. De club van de puissant rijke Roman Abramovitsj koopt door heel Europa de grootste talenten al op jonge leeftijd weg zodat zij later gewoon als jeugdspelers van Chelsea tellen. Van al deze spelers, waar onder andere ook het grote Feyenoord-talent Jeffrey Bruma toebehoort, is Sahar het grootste talent.

Ook op internationaal niveau weet de aanvaller zich al te onderscheiden. Inmiddels heeft hij zelfs al zeven caps voor het Israëlische A-team op zijn naam staan waarin hij twee keer scoorde.

Ben Sahar is erg enthousiast over zijn komst naar Nijmegen. Nadat hij een stuk of zeven wedstrijden van de Nijmegenaren op dvd had gezien was hij om. Het wordt Sahar's derde huurperiode, eerder werd hij verhuurd aan Queens Park Rangers en Sheffield Wednesday.

Alleen de financiële voorwaarden staan zijn tijdelijke transfer nog in de weg. Carlos Aalbers denkt er echter uit te komen met Chelsea en de speler. De zaakwaarnemer van Sahar ziet NEC (na een gesprek met zowel Mario Been als Carlos Aalbers) als een goede stap voor zijn speler om ervaring op te doen.
forzanec
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47318
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jun 11, 2008 6:10 pm

Goede stap van die jongen. Lekker een jaar bij NEC spelen. Verstandige keuze en leuk ook voor NEC
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 11, 2008 7:53 pm

Het grootste talent van Chelsea kan niet aanhaken bij het niveau van het eerste. Er gaat heel wat uitgeleend worden door die club de komende jaren.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 11, 2008 8:37 pm

Zo goed kan die jongen niet zijn. Anders ga je toch niet bij NEC voetballen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jun 12, 2008 7:33 am

Hij schijnt enthousiast te zijn; ongeloofloos, maar jij kent hem dus niet, Bertje?

Ben benieuwd iig...zou een goede zet zijn, zeker als Lens pleitos is...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jun 12, 2008 9:36 am

Neej, want goede voetballers spelen niet voor een club die Uefa cup haalt, toch?? :-)... Kijk naar Ajax :p
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 12, 2008 9:41 am

Nee, alleen van horen zeggen, Ramona. Zou een behoorlijk talent zijn, maar daar heb ik nu dus mijn twijfels bij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jun 12, 2008 10:00 am

Bertje schreef:Nee, alleen van horen zeggen, Ramona. Zou een behoorlijk talent zijn, maar daar heb ik nu dus mijn twijfels bij.
In geval van niet zou hij toch allang gedumpt worden bij Chelsea?
En de clubs waaraan hij verhuurd was klinken ook niet slecht...oki, met uitzondering bij jou wellicht van NEC dus...en ik snap je punt ook wel; alleen denk ik dat spelers zich in Nijmegen kunnen ontwikkelen, daar is de ruimte niet voor bij AJAX, alwaar je gewoon direct moet staan...En Jones deed het ook niet slecht...dus laat maar komme... :hupajax.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 12, 2008 11:07 am

Inderdaad. NEC is een broeikas voor talent en bij Ajax kiezen we alleen maar voor spelers die er meteen staan. :smallgrin.gif:

Plaats reactie