FC Utrecht 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

FC Utrecht 2007 - 2008

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 7:51 am

Hier alles over FC Utrecht...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 19, 2007 8:44 pm

Coach van hanegem wil in een persconferentie niet uitleggen waarom hij voetbalt zoals hij voetbalt en johan derksen gaat daar mee accoord onder het mom van WvH is de enige die dat kan: NEE, de enige waar johan derksen en de andere randdebielen het van accepteren. Stel dat HtC zoiets zou doen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 26, 2007 4:50 pm

Knap resultaat.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 03, 2007 10:02 am

Van Dop moet plaatsmaken bij FC Utrecht
03/09/2007 10:05

FC Utrecht heeft Jan Willem van Dop per direct op non-actief gesteld. De voorzitter/directeur wordt verantwoordelijk gesteld voor een nieuwe financiële problemen.

Aanleiding voor de maatregel is een tekort van 2,5 miljoen euro bij de club die nog de gevolgen ondervindt van een eerdere sanering. Volgens de Raad van Commissarissen heeft Van Dop onvoldoende toezicht heeft gehouden de financiën, waardoor de club opnieuw zo in de min staat.

Van Dop, die sinds najaar van 2005 FC Utrecht leidt, had sowieso een moeizame relatie met de Raad van Commissarissen. De voorzitter c.q. directeur zat niet altijd op één lijn met de toezichthouders.

'Op het moment dat je inteert op je eigen vermogen, kunnen mensen wel eens wat zenuwachtig worden', stelde Van Dop anderhalve week geleden nog in Voetbal International. 'Terwijl ik zoiets heb van: Dat hoeft helemaal niet.. Want je hebt altijd nog de spelersgroep op het veld staan en die vertegenwoordigt een waarde.'

De prestaties binnen de lijnen zorgden voor meer onrust en verdere tweespalt tussen Van Dop en de RvC. Trainer Willem van Hanegem hield enige aankoop Kevin Vandenbergh zondag tegen De Graafschap de hele wedstrijd op de bank.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 05, 2007 12:01 pm

'Sanmartean hoort helemaal niet in de Eredivisie'
04/09/2007 23:30

FC Utrecht deed met Kevin Vandenbergh deze zomer slechts één aankoop. De grootste aanwinst bleek echter al deel uit te maken van de selectie. Na een half jaar vol blessureleed is Lucian Sanmartean in het nieuwe seizoen uitgegroeid tot publiekslieveling.

'Ik ben geen ster, mensen moeten me zien als één van de elf', zegt Sanmartean in de nieuwe Voetbal International. De 27-jarige Roemeen blijkt de bescheidenheid zelve, want door anderen wordt de kleine dribbelaar de hemel in geprezen.

'Een geweldenaar, echt, hij is met niemand vergelijkbaar', zegt Nordin Wooter, die met Sanmartean samenspeelde bij Panathinaikos en FC Utrecht attent maakte op de Roemeen. 'Eigenlijk hoort hij helemaal niet in de Eredivisie', had Alje Schut al snel gezien, 'want ook bij PSV en Ajax zou hij er in mijn ogen bovenuit steken.'

Coach Willem van Hanegem waakt voor euforie, maar steekt tegelijkertijd de loftrompet. 'We moeten niet met z'n allen meteen te lyrisch doen. Maar voetbaltechnisch kan hij met de grote spelers mee en mentaal heeft hij zéker alles om te slagen.'
vi.nl

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo sep 05, 2007 9:13 pm

Ik heb bij Van Hanegem gewoon het idee dat ie Vandenbergh gewoon op de bank laat wegrotten omdat het zijn aankoop niet is.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr sep 07, 2007 4:35 pm

brigade zuid schreef:Ik heb bij Van Hanegem gewoon het idee dat ie Vandenbergh gewoon op de bank laat wegrotten omdat het zijn aankoop niet is.
Wat ik niet snap, want volgens mij is Vandenbergh wel een stukkie beter dan Nelisse.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 07, 2007 9:45 pm

Ja maar van Hanegem is stront eigenwjs.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 24, 2007 10:47 am

John van Loen opgepakt na mishandelen jeugdvoetballer

AMSTERDAM - Assistent-trainer van Fc Utrecht John van Loen is opgepakt vanwege openlijke geweldpleging. Hij mishandelde een 15-jarige jongen op een sportpark in IJsselstein, waar hij keek naar de wedstrijd van zijn zoon.

Tijdens de wedstrijd VVIJ A1, waar de zoon van Van Loen speelt, en Fc Breukelen A1 ontstonden zaterdag opstootjes op de tribune. De wedstrijd werd gestaakt.

De 42-jarige oud-profvoetballer zou de jongen uit Maarssen na de wedstrijd een klap hebben gegeven. Toen in de kantine ook een vechtpartij ontstond, greep de politie in en werd Van Loen gearresteerd.

"In één keer stonden er vier man om me heen. Ik voelde me bedreigd", verklaarde Van Loen voor de camera's van RTL.

Zaterdagavond mocht de trainer weer naar huis, zodat hij gisteren gewoon bij Fc Utrecht op de bank kon plaatsnemen. De officier van justitie beslist vandaag of hij wordt voorgeleid.
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 24, 2007 10:55 am

Arwin schreef:
brigade zuid schreef:Ik heb bij Van Hanegem gewoon het idee dat ie Vandenbergh gewoon op de bank laat wegrotten omdat het zijn aankoop niet is.
Wat ik niet snap, want volgens mij is Vandenbergh wel een stukkie beter dan Nelisse.
Nelisse doet het prima onder Van Hanegem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma sep 24, 2007 12:22 pm

Duke schreef:
Arwin schreef:
brigade zuid schreef:Ik heb bij Van Hanegem gewoon het idee dat ie Vandenbergh gewoon op de bank laat wegrotten omdat het zijn aankoop niet is.
Wat ik niet snap, want volgens mij is Vandenbergh wel een stukkie beter dan Nelisse.
Nelisse doet het prima onder Van Hanegem.
Ik wist dat die opmerking zou komen na de wedstrijd van gisteren. Hij heeft er nu inderdaad vier gescoord, maar dat is nog geen bewijs dat het met Vandenbergh minder zou gaan bij Utrecht. Heerenveen verdedigt momenteel erg slap en Nelisse had er meer dan twee moeten maken als je zijn kansen zag.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo sep 30, 2007 3:29 pm

Ik vraag mij af of Derksen blijft beweren dat tafelgenoot Van Hanegem Utrecht zo knap aan het voetballen heeft gekregen. Vandaag weer in eigen huis fors onderuit tegen Vitesse en staan gewoon in het rechterrijtje.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do okt 11, 2007 8:07 am

Ik vind dat het goed gaat, het is iig weer leuk om naar te kijken en dat is wel eens anders geweest de laatste jaren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 12:45 pm

Het kan verkeren. Ik meen dat velen hier van Hanegem maar een koekenbakker vinden. Vooralsnog presteert hij geweldig met Utrecht, dat zich toch nauwelijks heeft versterkt afgelopen zomer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 6:42 pm

Wat verkeert er dan precies? Ik vind die Kromme nog steeds een koekenbakker hoor. En als het dan geen slechte trainer is blijft het in ieder geval een dramatische analist.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 02, 2007 7:15 pm

Ze staan nu op de 8e positie. Zo heel geweldig is dat nou toch ook weer niet?
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 7:46 pm

2 puntjes achter het hooggeprezen twente

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 7:47 pm

Achtste? Dat is inderdaad niet echt hoog. :smallgrin.gif:

Volgens mij stond Booy doorgaans hoger.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 7:49 pm

Hij stelt z'n ploeg wel goed in op Nelisse overigens. En die George is een leuke speler.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma dec 03, 2007 7:59 am

LucaS schreef:2 puntjes achter het hooggeprezen twente
Hier heb je wel een goed punt !
Over Twente is iedereen positief, maar Utrecht doet het nauwelijks minder. Wat dat betreft is dat toch knap van Van Hanegem, want veel goede spelers heeft Utrecht niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 18, 2007 10:04 pm

FC Utrecht laat zich niet piepelen door George

FC Utrecht wilde graag het contract met Leroy George openbreken en verlengen, maar de club heeft de onderhandelingen stopgezet. 'Zoiets heb ik in veertig jaar nog nooit meegemaakt.'

George maakt dit seizoen een stormachtige ontwikkeling door. De twintigjarige aanvaller is basisspeler en Utrecht was er veel aan gelegen het talent voor de club te behouden. Dat is gelukt, maar niet op de wijze die technisch directeur Piet Buter voor ogen had.

In plaats van een geheel nieuw contract heeft Utrecht de optie in het oude contract gelicht, waardoor George nog tot medio 2009 vastligt. De onderhandelingen verliepen erg merkwaardig, waardoor Utrecht zich van de onderhandelingstafel heeft teruggetrokken.

'Zoiets heb ik in veertig jaar nog nooit meegemaakt', vertelt Buter deze week in Voetbal International. 'Ik heb geen zin me te laten piepelen en heb het dan ook helemaal gehad. We zijn er klaar mee en laten het nu rusten. Misschien wordt later weer een opening gevonden om de onderhandelingen te hervatten.'
VI

Goh, wat zou die George uitgespookt hebben?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 18, 2007 10:13 pm

Geen idee, maar Van Hanegem was er zondag ook al niet over te spreken. Wel een lekker spelertje overigens. Eentje om in de gaten te houden. AZ zal hem wel halen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 18, 2007 10:26 pm

Heb hem een aantal keer zien spelen en vind 't vooralsnog helemaal niks.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo dec 19, 2007 7:36 am

Ik vind hem eigenlijk ook niet zo'n geweldenaar vooralsnog...hij heeft wel eens een leuke actie, maar zijn voorzetten zjin erg matig en zelf scoren doet hij weinig. Hij moet nog veel beter worden wil hij mee kunnen bij PSV of Ajax.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 19, 2007 10:13 am

Ik had het ook niet over het niveau Ajax of PSV hoor. Hij heeft een goede versnelling en een mooie actie. Bij Utrecht is hij ook wel betrokken geweest bij een stuk of acht doelpunten, tot nu toe. Z'n hoge voorzet moet inderdaad stukken beter, zowel met links als met rechts. Ik dacht namelijk dat hij tweebenig is.

Plaats reactie