FC Utrecht 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 19, 2007 10:18 am

Ben het totaal niet eens met Baseman. Die actie heb ik eerlijk gezegd nooit gezien. Pikt wel zijn goaltjes mee.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 19, 2007 10:39 am

Beetje een dravertje. Totaal geen blijk van overzicht.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jan 13, 2008 6:50 pm

Nu.nl
UTRECHT - Veldtrainer John van Loen van FC Utrecht barstte zondag na de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen (2-2) bijna uit zijn vel over het gedrag van de vierkoppige arbitrage.

"De scheidsrechters hebben woorden gebruikt die ik thuis niet mag gebruiken. Dan krijg ik straf", aldus Van Loen.

Volgens Van Loen gingen de verbale uitspattingen van scheidsrechter Nijhuis en zijn assistenten richting de Utrechtse spelers. "De jongens waren er ondersteboven van."

Lulhannes

Hoofdcoach Willem van Hanegem werd kort voor tijd uit het veld gestuurd. "Lulhannes had hij gezegd", aldus Van Loen.

"Nou, als de scheidsrechter dat tegen ons had gezegd, was er niets aan de hand geweest. Ik ga niet zeggen wat hij wel heeft geroepen."
Van Hanegem mocht trouwens nog zonder straf het veld oplopen net voor de pingel van Heerenveen. Ik zit de herhaling van die pot maar met een half oog te kijken, maar het lijkt meer dan terecht dat hij uiteindelijk op moest hoepelen. Dus die rooie buikspreekpop kan lullen wat ie wil.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jan 13, 2008 6:57 pm

Nu.nl
Verbeek was mede van slag omdat Van Hanegem zondag pas vlak voor tijd naar de tribunes werd verbannen na aanmerkingen over de leiding.

"In mijn geval was ik al een kwartier weg geweest." Van Loen: "Dat geldt voor mij ook. Maar Willem heeft in de voetbalwereld een aparte positie. Dat is gewoon zo."
Hij heeft helemaal gelijk.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 13, 2008 7:08 pm

Verbeek weigerde de persconferentie te bezoeken. Want "dat was toch normaal hier dat de hoofdtrainer niet de persconferenties deed?" :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 13, 2008 7:28 pm

Haha. Punt voor Verbeek.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 13, 2008 7:38 pm

Onze favorietjes bij Heerenveen combineerden voor de 0-2, Junk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jan 13, 2008 8:49 pm

Thomas schreef:Onze favorietjes bij Heerenveen combineerden voor de 0-2, Junk.
Ze kregen daarbij ook wel erg veel hulp van de achterhoede van Utrecht. Al staan daar toch in potentie Oranjeklanten, aldus sommige 'kenners'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 13, 2008 11:20 pm

BTW, de neef van Steef is weer fit. Was al helemaal vergeten dat hij bij Utrecht zat.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 13, 2008 11:32 pm

Jöhnk schreef:BTW, de neef van Steef is weer fit. Was al helemaal vergeten dat hij bij Utrecht zat.
Wie bedoel je? De keeper Vorm? die aan de vooravond van zijn ernstige blessure tot diep in de nacht in het utrechtse nachtleven van de drankjes aan het genieten was?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 13, 2008 11:33 pm

Alje Schut?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jan 13, 2008 11:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 13, 2008 11:34 pm

Cedric Van der Gun. Ik had eerlijk gezegd ook geen idee dat hij nog actief was als voetballer.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 14, 2008 7:56 pm

Thomas schreef:Onze favorietjes bij Heerenveen combineerden voor de 0-2, Junk.
Ja, ik zag het. Valckx zat op de tribune trouwens.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 8:01 pm

Yup. Op zich lopen er wel wat kandidaatjes rond. Maar het moet haast wel voor Pieters, Dickoh, Zuiverloon of Dingsdag zijn geweest. PSV heeft verdedigers nodig, heeft genoeg aanvallers (vallen Sulejmani, Pranjic en George af), Gomes heeft verlengd (valt Vorm af), Vergoossen ziet een controleur in Bakkal (valt Bradley af) en de Sanmartean-hype is wel voorbij.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jan 15, 2008 7:51 am

Bradley weigert bij te tekenen vooralsnog en schijnbaar heeft PSV interesse in George.

Dickoh, Zuiverloon en Dingsdag zijn niet goed genoeg, over Pieters twijfel ik nog.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 15, 2008 12:21 pm

PSV heeft met Simons en Bakkal al twee controleurs die voorlopig niet vertrekken. Ik denk en hoop niet dat er daar ruimte is voor Bradley. Dan hoop ik eerder dat Ajax voor hem gaat, want met dat aflopende contract in 2009 in het achterhoofd kan hij niet al teveel kosten.

Dingsdag is nog wel aardig omdat hij zowel in de mandekking als in de zone kan spelen, maar het is soms natuurlijk wel een ontzettende lomperik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 15, 2008 1:54 pm

Dingsdag in de mandekking? Puur in de zone is het wel best een goeie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 03, 2008 10:38 pm

Wat vinden jullie eigenlijk van George? Ik vind hem de laatste weken zich aardig ontwikkelen voor een jongen die nog maar net de stap van de amateurs naar profs heeft gemaakt.

Hij maakt steeds meer gebrik van zijn body en snelheid en de voorzetting wordt met de wedstrijd steeds beter. Ben benieuwd waar deze jongen over 1,5 seizoen staat.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo apr 02, 2008 2:14 pm

FC Utrecht overgenomen voor 16 miljoen euro
Uitgegeven: 2 april 2008 15:01
Laatst gewijzigd: 2 april 2008 15:06

UTRECHT - FC Utrecht wordt overgenomen door de Utrechtse ondernemer Frans van Seumeren.


De investeerder verwerft een meerderheidsbelang van 51 procent van de aandelen van FC Utrecht BV. Dat maakte de eredivisieclub woensdag bekend.

Met de overeenkomst is een bedrag van 16 miljoen euro gemoeid. Volgens Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop is hiermee de toekomst van FC Utrecht veiliggesteld, maar blijven de huidige cultuur en identiteit van de club gehandhaafd.
(c) ANP


Bron: www.nu.nl/

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo apr 02, 2008 5:51 pm

Heel opmerkelijk. 16 miljoen euro voor een subtopper met potentie is toch een schijntje? Je moet als club wel erg omhoog zitten als je hiermee akkoord gaat.

Ik had het idee dat de eventuele deal met Phanos veel interessanter was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do apr 03, 2008 12:12 am

Hangt er vanaf hoeveel lijken er in de kast zitten.
Marillion schreef:16 miljoen euro voor een subtopper met potentie is toch een schijntje?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za apr 19, 2008 12:05 pm

Van Hanegem geeft Grandel volgende kans

Willem van Hanegem laat Franck Grandel niet vallen. De Franse doelman van FC Utrecht ging afgelopen weekend tegen De Graafschap opnieuw in de fout, maar desondanks staat hij ook komende wedstrijd tegen FC Groningen weer onder de lat.

Van Hanegem kan geen beroep doen op Gregoor van Dijk en Leroy George, die beide geschorst zijn. Daarnaast staan er vraagtekens achter de namen van Robin Nelisse en Kees van Buuren. Laatstgenoemde is niet helemaal fit; Nelisse viel vandaag uit op de training. Het is niet bekend wat hem mankeert.

Trainer David Nascimento weet niet wat FC Utrecht moet verwachten van FC Groningen. "Dat is moeilijk in te schatten", stelt de assistent op de website van de club. "Er staat niets op het spel voor ze, maar ze moeten wel het ritme behouden. Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen van FC Groningen."

Nascimento kent geen vrees voor de ontmoeting. "Wij gaan uit van onze eigen kracht. Wij weten wat van ons verwacht wordt: we moeten gewoon winnen. We willen de play-offs halen en voor ons publiek de competitie goed afsluiten."
Voetbalzone

Fijn voor Vitesse, nu wint FCU zeker niet.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za apr 19, 2008 12:18 pm

Is zeker een prestigestrijd geworden. Van Hanegem beweert nog steeds dat Grandel een prima keeper is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58867
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 03, 2008 12:07 pm

KNVB waarschuwt De Kromme

Uitgegeven: 2 juni 2008 19:59
Laatst gewijzigd: 2 juni 2008 19:59
ZEIST - De KNVB sluit niet langer uit dat Willem van Hanegem komend seizoen geen licentie krijgt om als hoofdtrainer van FC Utrecht te fungeren. De 'Kromme' heeft nog steeds niet voldaan aan het puntensysteem voor coaches betaald voetbal.


Dat is enkele jaren geleden ingesteld om een “permanente educatie” van de coaches in het Nederlandse profvoetbal te bewerkstelligen.

“Willem heeft tot 1 juli de tijd om zijn licentie veilig te stellen”, liet Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, maandag in Zeist weten. “We hebben hem en FC Utrecht in maart een duidelijk traject voorgehouden, waarin hij op verscheidene fronten de noodzakelijke punten kan behalen, door het geven van clinics bijvoorbeeld. Dat is echter nog steeds niet gebeurd. De tijd begint nu toch wel te dringen en voor de KNVB is 1 juli echt de uiterste datum, ook voor andere personen die het vereiste puntentotaal nog niet hebben gehaald.”

Ultimatum

Jan-Willem van Dop, de voorzitter van FC Utrecht, bevestigde dat de KNVB onlangs een ultimatum aan Van Hanegem heeft gesteld. “We zijn samen met Willem druk bezig met ons huiswerk”, verzekerde Van Dop. “Ik zie het positief in. Willem is nu eenmaal geen lid van de belangenvereniging coaches betaald voetbal. Daardoor is hij ook niet op bijeenkomsten van de CBV. Door het zetten van zijn handtekening op de presentielijst zou hij al punten kunnen verdienen. Voor Willem is het daarom wat moeilijker om zijn vereiste score te halen. Maar het gaat best lukken hoor voor 1 juli.”

Gevoelig

Van Dop: “Bij FC Utrecht vinden wij dat Willem als voetbalanalyticus op televisie en in de krant ook zijn waarde bewijst. Hij legt toch aan voetbalminnend Nederland uit hoe het wel of niet moet en hoe het zit. Dat moet ook punten opleveren, vinden wij. De KNVB is daar wel gevoelig voor, geloof ik.”

Kesler beaamde de woorden van Van Dop. “Maar als Willem te kritisch is op Oranje levert dat niet veel op”, sprak hij met een glimlach.

(c)ANP

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jun 03, 2008 12:19 pm

Pff.. dat geleur met Van Hanegem. Ik vind het maar een slome duikelaar die op TV z'n zakken zit te vullen.

Plaats reactie