Sparta Rotterdam 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 5:01 pm

Daar twijfel ik over. Ik zou het prachtig vinden als Feyenoord niet eens bij de eerste 5 weet te eindigen, hoor.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mar 23, 2008 5:03 pm

Peter schreef:Daar twijfel ik over. Ik zou het prachtig vinden als Feyenoord niet eens bij de eerste 5 weet te eindigen, hoor.
Ik ook. In hun jubileum-jaar niet Europa in, voor de tweede keer op rij. Schítterend.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 5:04 pm

Je zit dan alleen nog wel met die verrekte beker. Daar moet Roda JC een stokje voor steken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mar 23, 2008 5:06 pm

Peter schreef:Je zit dan alleen nog wel met die verrekte beker. Daar moet Roda JC een stokje voor steken.
Fuck, ja dat is waar. Die zie ik ze wel gemakkelijk winnen, in eigen stadion.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo mar 23, 2008 5:08 pm

Net zoals destijds tegen Utrecht bedoel je....? :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 23, 2008 5:15 pm

Peter schreef:Je zit dan alleen nog wel met die verrekte beker. Daar moet Roda JC een stokje voor steken.
precies dat is het jammere dat ze die fucking beker pakken.. dan maakt het ook niet uit dat ze niet bij de eerste 5 eindigen. Roda de beker? nee daar geloof ik niet in, al hoop ik het natuurlijk wel tot op de bodem van mijn hart.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 5:23 pm

Roda wint die beker wel. Dat komt wel goed.

Verder moet Feyenoord natuurlijk gewoon de play-offs halen, want dat zijn makkelijke punten met veel leedvermaak voor Ajax.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 23, 2008 5:26 pm

Fnoord verliest thuis niet al te veel, NAC werd redelijk eenvoudig aan de kant geschoven in de halve finale, een team waar wij toch 2 x van verloren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 5:29 pm

Alleen het idee van een finale zorgt al voor zo veel ontwenningsverschijnselen dat het niet anders kan dan dat ze keihard op hun bek gaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mar 23, 2008 5:33 pm

Die Emnes scoort de laatste wedstrijden echt aan de lopende band.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo mar 23, 2008 5:57 pm

Yep, Emnes begint zijn eigen spel te spelen, krijgt natuurlijk wekelijks steeds meer speelervaring. Leuk om te zien. Ik denk dat hij volgend seizoen pas écht los komt. Niet echt een typische Ajax-spits, meer een scorende balvaste aanvaller met een belangrijke wapen: snelheid. Die jongen is soms letterlijk en figuurlijk niet van de bal af te krijgen. Er zit veel kracht in dat lichaam. Ik kende hem al in de Sparta-jeugd. Zaalman was ook zo'n talent, blijft weliswaar een beetje achter...
AFCA!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 2:45 pm

Zo pak je Feyenoord thuis met 3-2 en zo sta je met 0-2 achter tegen het nietige WillemII. Het worden nog spannende tijden voor Sparta. Ik hoop toch echt dat ze geen nacompetitie hoeven te spelen, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 30, 2008 2:58 pm

Inderdaad. Een van de weinige mooie clubs daar onderin. Hopelijk blijven ze in de Eredivisie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 3:02 pm

2-2 staat het alweer. :neutral.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2008 10:39 pm

Emnes krijgt aanbieding
MIKOS GOUKA ROTTERDAM Sparta heeft Marvin Emnes een aanbieding gedaan om zijn in 2010 aflopende contract open te breken en met twee seizoenen tot 2012 te verlengen. De Kasteelclub hoopt met die zet een reeks Europese topclubs voor te zijn.
De Rotterdammer en zijn zaakwaarnemer Edward Burleson hebben de clubleiding beloofd na het laatste competitieduel in Alkmaar tegen AZ een besluit te nemen.

De 19-jarige Emnes is de afgelopen maanden plotseling geëxplodeerd en weet inmiddels dat enkele zeer gerenommeerde clubs naar zijn diensten hengelen. Technisch directeur Danny Blind bevestigt dat er serieuze interesse in de linkerspits. ,,We hebben verleden week al met Marvin en zijn zaakwaarnemer rond de tafel gezeten,’’ zegt Blind. ,,Wij willen hem niet kwijt. Ik heb ook gelezen welke clubs er afgelopen zondag allemaal scouts naar het Kasteel hadden gestuurd. Voor Sulejmani natuurlijk, maar ook voor Marvin is er interesse.’’

Nu Sparta definitief veilig is wil de club snel duidelijkheid scheppen voor volgend seizoen. De zeven spelers met aflopende contracten - Rose, Polak, Roberts, Wapenaar, Westerveld, Tiendalli en Lindenbergh - horen eerdaags of Sparta verder wil. ,,En geen van die jongens heeft al aangegeven dat er interesse is van andere clubs,’’ weet Blind.

Sparta zal niet met alle spelers verder gaan. Hij wil de ploeg op enkele posities versterken. ,,Er komt wat financiële ruimte omdat er contracten aflopen,’’ zegt hij. ,,We weten waar we ons willen versterken. Ja, we krijgen teveel doelpunten tegen. Maar dat is niet per definitie aan één positie of linie toe te wijzen.’’

In 25 minuten magische minuten speelde Sparta zondag alle ellende van dit seizoen van zich af. Plotseling konden de spelers alle problemen van zich afspelen en Sparta met vier schitterende treffers tegen Heerenveen van zich afspelen.

,,Het was genieten,’’ zegt ook algemeen directeur Peter Bonthuis. De club wil op korte termijn proberen de begroting voor komend seizoen in orde te maken.

,,Donderdag horen wij wat de verbouwing van het hoofdgebouw gaat kosten,’’ zegt Bonthuis. ,,Dan nemen wij een beslissing of we dat gaan uitvoeren. De begroting is nu ongeveer tien miljoen, we verwachten dat we het iets kunnen vergroten. Als we het niet hadden niet gered in de eredivisie? Dan hadden we de helft terug gemoeten.’’

Trainer Foeke Booy gaf na het duel met Heerenveen aan dat de clubleiding nuchter zou analyseren waar het beter moest. De fraaie inhaalrace tegen de Friezen ’zou de club geen zand in de ogen strooien’. Blind is het eens met die woorden van de zijn oefenmeester. ,,We moeten zoals altijd zonder emotie nuchter analyseren. We hopen dat we op korte termijn al enkele spelers kunnen vastleggen,’’ zegt Blind. ,,Daarnaast willen we enkele jonge spelers van wie de contracten medio 2009 aflopen binnenkort langer aan ons proberen te binden.’’
AD

Die speelt niet lang meer bij Sparta, ben ik bang.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 14, 2008 10:54 pm

Europese topclubs? Moet ik toch eens naar Sparta gaan kijken. :wink.gif:

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2008 10:58 pm

Ajax mag hem van mij wel halen, desnoods nog een jaartje verhuren aan Sparta wat de prijs misschien drukt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 14, 2008 10:59 pm

Zo'n indruk vind ik hem nu ook weer niet maken. Nog lang niet toe aan een overstap naar Ajax.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2008 11:00 pm

Lees mijn post is
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2008 9:57 am

Ik zie hem naar Twente of zo gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 15, 2008 10:05 am

Europese top, dat Twente. :666.gif: :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 15, 2008 12:19 pm

Rishi schreef:Lees mijn post is
Ik heb je post gelezen en vind nog steeds dat hij nog lang niet toe is aan een overstap naar Ajax. Wat mij betreft dus onzinnig om te contracteren. We kunnen iedereen die een paar leuke wedstrijden speelt anders wel gaan contracteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 27, 2008 8:43 am

Eis taakstraf tegen Blind


AMSTERDAM - Tegen Danny Blind is een werkstraf van 180 uur geëeist wegens het veroorzaken van een ongeluk. De officier van justitie vorderde ook een rijontzegging van zestien maanden, waarvan tien voorwaardelijk.

Blind was na het ongeval zijn rijbewijs al zes maanden kwijt en kan het nu dus houden. De oud-Ajacied reed op 6 december 2006 in beschonken toestand op een auto die met pech stilstond bij de Amsterdam Arena. De wagen stond met kapotte motor en knipperende alarmlichten op de rechter weghelft. Bij de aanrijding raakte een 48-jarige vrouw gewond; ze moest door de brandweer worden bevrijd.

Ze kampt nog steeds met de gevolgen van een whiplash. Haar tweejarige kleinzoon die achterin zat, bleef ongedeerd. ''Een klein wondertje,'' aldus de rechter. Een blaastest na het ongeval wees uit dat Blind een alcoholpromillage had van 0,65, bijna drie keer zoveel als toegestaan. Ook had hij de snelheidslimiet van vijftig kilometer per uur overschreden: volgens de officier reed Blind tussen de 67 en 92 kilometer per uur. Ze baseerde deze getallen op onderzoek van de politie.

In de strafeis hield de officier rekening met het feit dat Blind eerder met te veel drank op achter het stuur was gaan zitten. Ook was hij al eerder betrapt op te hard rijden. Aan de andere kant liet justitie meewegen dat de verdachte nog steeds contact onderhoudt met de getroffen vrouw. ''Het is te prijzen dat de verdachte zich zo inzet voor het slachtoffer,'' aldus de officier. ''Dat zal helpen bij haar herstel.''

De advocaat van Blind bepleitte vrijspraak. Volgens hem was de auto van de vrouw niet goed zichtbaar in het donker. Ook was de strafpleiter het niet eens met de onderzoeksresultaten. ''Bewijzen dat hij harder reed dan 61 kilometer per uur zijn er niet,'' zei hij. Bovendien zouden de alarmlichten van het voertuig wel erg veel weg hebben van de knipperende verkeerslichten, meende de advocaat. ''Je kon op dit ongeluk wachten. Het is domme pech voor mijn cliënt dat hij op de auto botste. Het had iedereen kunnen overkomen.''

Het slachtoffer was niet in de zaal aanwezig. Wel las de rechter een brief van haar voor die ze speciaal voor de rechtszaak had geschreven. ''De heer Blind is erg betrokken bij het proces van mijn genezing,'' citeerde de rechter haar. ''Er is een goede band tussen ons ontstaan.'' Danny Blind toonde zich zichtbaar geëmotioneerd en greep naar het papieren zakdoekje voor hem. ''Het heeft me geholpen dat ze zich voor mij heeft opengesteld,'' zei hij. ''Het helpt mij de gebeurtenis een plekje te geven. Ik heb mijn lesje geleerd.'' De rechtbank doet op 13 mei uitspraak.


© Het Parool, 26-04-2008, 09:27 uur
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie