Sparta Rotterdam 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 02, 2007 10:42 am

Maatregelen tegen Schenkel, schorsing Lindenbergh
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 2 december om 10:23

De 7-1 nederlaag tegen FC Utrecht heeft voor de nodige negatieve aandacht rondom Sparta gezorgd. Zo weigerde Danny Schenkel vrijdagavond in te vallen bij de Rotterdamse hekkensluiter van de Eredivisie en zal de KNVB zich buigen over een overtreding van Olaf Lindenbergh.

De club uit Rotterdam-West heeft inmiddels maatregelen genomen tegen Schenkel. “Schenkel heeft zich onprofessioneel opgesteld en daar hebben we onze maatregelen op genomen”, vertelde technisch directeur Danny Blind aan De Telegraaf. “Wat dat precies is geweest, houd ik in het midden.”

Volgens de ochtendkrant zal de KNVB zich buigen over de trap van Lindenbergh aan het adres van Leroy George. Het incident ontging scheidsrechter Ruud Bossen en de kans is groot dat de oud-Ajacied een schikkingsvoorstel krijgt voorgelegd.

www.voetbalzone.nl

Gerechtigheid dacht ik zo!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:23 am

Zeer terecht, maar Lindenbergh wordt sowieso geschorst.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 12:35 am

Danny Blind geeft Schenkel de hoogst mogelijke boete

ROTTERDAM - Danny Blind, technisch directeur van Sparta, heeft verdediger Danny Schenkel de hoogst mogelijke geldboete opgelegd.
De verdediger stond vrijdag in de Galgenwaard op het punt om in te vallen. Omdat de ploeg voor de pauze al met 5-0 achter stond, vroeg de Amsterdammer zich hardop af of invallen nog wel ‘zinvol’ zou zijn. Daarop sommeerde trainer Adri van Tiggelen de voormalige aanvoerder van de Kasteelclub om zijn trainingspak weer aan te trekken.

Technisch directeur Danny Blind riep de centrumverdediger, die na drie weken blessureleed weer op de weg terug was, zaterdag op het matje. ,,Darryl Roberts en Danny Schenkel moesten van trainer Adri van Tiggelen warmlopen bij een 3-0 achterstand. Schenkel moest Dele Adeleye vervangen omdat de trainer wilde voorkomen dat hij door een gele kaart geschorst zou zijn voor het duel met NEC Nijmegen komende zondag. Op het moment dat de wissel zou plaatsvinden plaatste Schenkel een bijzonder onprofessionele opmerking waarop de trainer besloot om alleen Roberts in te brengen. Wat hij exact heeft gezegd? Of het eigenlijk nog zinvol was om in de ploeg te komen.’’

Blind nam de misplaatste opmerking hoog op en gaf Schenkel de hoogst mogelijke geldboete. Bovendien dient de verdediger morgen in de oefenwedstrijd van Jong Sparta tegen zaterdag-hoofdklasser ASWH de gemiste speelminuten in te halen. ,,Het is formeel geen werkweigering, want Schenkel heeft niet letterlijk gezegd dat hij niet in wilde vallen,’’ zegt Blind. ,,Maar hij had zijn mond moeten houden en het veld in moeten gaan.’’

Schenkel viel verleden week tegen FC Twente na de pauze weer in nadat hij eerder drie weken uit de roulatie was met een liesblessure. Maandagavond maakte hij als leider van de defensie zijn rentree in de met 6-3 verloren competitiewedstrijd van Jong Sparta tegen Jong FC Twente. Tegen FC Utrecht begon hij dus wederom op de bank omdat Van Tiggelen de voorkeur gaf aan het duo Dele Adeleye en Nathan Rutjes. ,,Ik heb absoluut niet geweigerd in te vallen,’’ reageert Schenkel op het incident. ,,Ik heb een opmerking gemaakt die ik beter niet had kunnen maken. Wat ik precies heb gezegd, vind ik niet belangrijk meer. Ik heb mijn excuses aangeboden aan de trainer en ik accepteer mijn boete. Ik wil dit snel vergeten omdat NEC zondag een cruciale wedstrijd wordt.’’
ad


:drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 09, 2007 3:10 pm

NEC is ook weer eens een keer beter... :-)
1-0 sparta... uiteraard...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 09, 2007 3:24 pm

Sparta moet wel, want de concurrentie begint ook ineens punten te halen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 09, 2007 3:27 pm

GangstaRiB schreef:Sparta moet wel, want de concurrentie begint ook ineens punten te halen.
Daarom is NEC ook een goede tegenstander... die helpen noodlijdende clubs altijd in het zadel... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 09, 2007 4:28 pm

* Feliciteerd Sparta met de eerste 3 punten! *
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 09, 2007 4:37 pm

banjavi schreef:
GangstaRiB schreef:Sparta moet wel, want de concurrentie begint ook ineens punten te halen.
Daarom is NEC ook een goede tegenstander... die helpen noodlijdende clubs altijd in het zadel... :)
En inderdaad. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 11, 2007 12:19 pm

KNVB schorst Lindenbergh voor drie duels
11/12/2007 11:35

Sparta Rotterdam kan de komende drie eredivisiewedstrijden niet beschikken over Olaf Lindenbergh.

De middenvelder ontving dinsdag van de KNVB een schikkingsvoorstel van vier wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk. Lindenbergh gaat met het voorstel akkoord.

De aanklager betaald voetbal startte een vooronderzoek naar Lindenbergh, nadat hij op 30 november in de met 7-1 verloren uitwedstrijd tegen FC Utrecht een zware overtreding op tegenstander Leroy George had gemaakt. Scheidsrechter Ruud Bossen ontging het voorval, maar televisiecamera's registreerden de overtreding wel.

Lindenbergh mist nu de competitieduels tegen Roda JC, NAC Breda en Feyenoord. Tegen FC Groningen kan hij voor het eerst weer meedoen.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 17, 2007 1:19 pm

Sparta wil Foeke Booy snel presenteren

Sparta hoopt op korte termijn Foeke Booy te kunnen presenteren als nieuwe hoofdtrainer. De 45-jarige Booy, die nog intensief in onderhandeling is met de Saudische club Al-Nassr over de afhandeling van zijn in november verbroken contract, moet voor anderhalf jaar tekenen op het Kasteel.

De voormalige trainer van FC Utrecht zal, als het aan de beleidsbepalers van Sparta ligt, het interim-duo Adri van Tiggelen en Geert Meijer in Rotterdam-West aflossen. Die succesvolle tandem nam op verzoek van technisch directeur Danny Blind de honneurs waar toen Gert Aandewiel na elf wedstrijden de laan werd uitgestuurd.

Van Tiggelen en Meijer, inmiddels al goed voor zeven punten in vier wedstrijden, maken op het Kasteel het kalenderjaar af. Booy zou bij een jawoord vanaf 1 januari de scepter moeten zwaaien over de nummer veertien van de eredivisie.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 18, 2007 4:42 pm

Sparta en Booy definitief met elkaar in zee
Foeke Booy is de nieuwe trainer van Sparta Rotterdam. De voormalig oefenmeester van FC Utrecht tekende dinsdagmiddag een contract bij zijn nieuwe club. Om 17.00 volgt een perspresentatie.

Booy is in Rotterdam de opvolger van Gert Aandewiel, die enkele weken geleden werd ontslagen. Sindsdien had Adri van Tiggelen de leiding over het elftal, dat de afgelopen twee competitieduels tegen Roda JC en NEC wel won.

Zelf was Booy sinds begin juli actief in Saoudi-Arabië. De samenwerking met Al-Nasr verliep echter niet zoals gewenst, waardoor de coach in november weer terugkeerde naar Nederland.

Booy tekende vanmiddag een 'verbintenis die hem tot medio 2009 aan de Kasteelclub bindt.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 08, 2008 8:41 am

RKC wil Van Mosselveld stallen bij Sparta

Sparta Rotterdam test Frank van Mosselveld de komende dagen. De 23-jarige verdediger komt bij RKC Waalwijk mede door blessures te weinig aan spelen toe.

Op de website van RKC verklaart de club dat het vooruitzicht op betere tijden voor Van Mosselveld in Waalwijk evenmin goed is. 'Niet groot', noemt de koploper van de Jupiler League de kans op meer minuten het komende half jaar.

Bij Sparta, dat twee clubs onder zich heeft in de Eredivisie, zou Van Mosselveld meer speeltijd op kunnen doen. 'Daarom is RKC bereid mee te denken wanneer hij kans heeft op meer speelminuten buiten Waalwijk.'

Van Mosselveld begon zijn carrière vierenhalf jaar geleden flitsend. In zijn debuutseizoen was hij direct een vaste waarde bij Willem II. Zijn inbreng slonk echter jaarlijks. Bij RKC kwam hij dit seizoen elf keer in actie, waarvan één keer als basisspeler.
VI

Toch grappig dat je als eerstedivisie club een speler bij een eredivisie club kunt stallen omdat hij dan meer kans op speeltijd heeft. Geeft wel aan wat er nu bij Sparta rondloopt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 09, 2008 2:52 pm

Je zou haast vergeten dat er gevoetbald wordt. Sparta speelt Roda op dit moment weg. Roda komt er totaal niet meer uit.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 09, 2008 2:53 pm

2-0 dus.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 09, 2008 3:39 pm

Schitterende 3-0 zeg... Roda zal dit volgende week wel recht proberen te zetten :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 09, 2008 4:08 pm

Juist tegen grote ploegen willen die subtoppers hun gram halen. Reken maar dat die gasten bloedgemotiveerd aan de aftrap staan tegen PSV. Zal voor Willem 2 niet anders zijn, overgens.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 09, 2008 4:08 pm

Het staat overgens 4-1 voor Sparta.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 09, 2008 4:13 pm

Beloki schreef:Juist tegen grote ploegen willen die subtoppers hun gram halen. Reken maar dat die gasten bloedgemotiveerd aan de aftrap staan tegen PSV. Zal voor Willem 2 niet anders zijn, overgens.
Dat zeg ik toch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 09, 2008 4:31 pm

Beloki schreef:Juist tegen grote ploegen willen die subtoppers hun gram halen. Reken maar dat die gasten bloedgemotiveerd aan de aftrap staan tegen PSV. Zal voor Willem 2 niet anders zijn, overgens.
Sinds wanneer komt Willem II bloedgemotiveerd de Arena in?
Dat heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 5:23 pm

Thijs schreef:Sinds wanneer komt Willem II bloedgemotiveerd de Arena in?
Dat heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt.
Inderdaad. Is altijd slachtvee.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 23, 2008 2:50 pm

Nourdin. :ajaxscarf.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 23, 2008 3:43 pm

Jöhnk schreef:Nourdin. :ajaxscarf.gif:
BIS

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 23, 2008 4:21 pm

Sparta staat voor!! 3-2... kampioenuuu... :)
Emnes geloof ik.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 23, 2008 4:35 pm

Wat is die Westerveld dit seizoen onvoorstelbaar aan het kloten zeg. Die jongen weet situaties echt totaal niet in te schatten en staat ontzettend vaak tekeer. Vreselijk overschatte keeper.

Verder leuk dat Sparta wint. Hopelijk blijven ze er samen met Willem II in. Excelsior moet er natuurlijk uit. Of anders VVV.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 23, 2008 5:00 pm

Leuk? Als Ajax kans had om kampioen te worden wel, maar nu we de titel kunnen vergeten is het van levensbelang dat we in de pleeoffs twee oefenpotjes tegen Feyenoord mogen spelen voor het echte werk tegen Twente of NAC begint.
Thomas schreef:Verder leuk dat Sparta wint.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie