NAC Breda 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mar 28, 2008 12:33 pm

Dus niks staat een transfer naar Valencia meer in de weg?
Duke schreef:
Voetbal - Victor Sikora speelt komend seizoen niet meer voor NAC Breda. Het contract van de 29-jarige aanvaller loopt af en de club heeft besloten Sikora geen nieuwe aanbieding te doen.
www.nos.nl
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 28, 2008 12:59 pm

Ik denk dat MvG zijn schaduwlijstje er ook even bijgepakt heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 28, 2008 2:13 pm

Welk schaduwlijstje? :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 28, 2008 2:55 pm

Het schaduwlijstje met goedkope en haalbare spelers, voor als het met de echte aankopen niet wil lukken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1769
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo mar 30, 2008 2:34 pm

Hoeladans schreef:Ik denk dat Feyenoord,Heerenveen en Twente/Groningen er nog wel overheen gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 30, 2008 3:08 pm

Barca, Barca, Breda komt eraan! :hupajax.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 30, 2008 3:10 pm

Mwa, voor zover ik weet heeft Maaskant alleen nog maar degradatievoetbal gespeeld.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mar 30, 2008 3:10 pm

NAC verrast me ook, ik had na de 2-3 tegen Ajax wel verwacht dat ze zouden gaan zakken op de ranglijst maar ze verbazen me positief.

Vond het vanmiddag ook een hele geschikte wedstrijd. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo apr 06, 2008 2:15 pm

Nac op 0-2 tegen Groningen. Die gaan gewoon bij de eerste 5 eindigen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo apr 06, 2008 2:56 pm

LucaS schreef:Mwa, voor zover ik weet heeft Maaskant alleen nog maar degradatievoetbal gespeeld.
Volgend seizoen speelt NAC heel bourgondisch tegen degradatie. Maaskant is echt geen geweldige trainer (en een naar mannetje, ik ken hem). Vriendje van the creep, say no more. Een vette bek, weinig manieren en weinig kwaliteiten.

T82
Berichten: 1769
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma apr 14, 2008 12:17 pm

Teveel mensen denken dat dit slechts het werk is van Brandts. Ik ben van mening dat de oerdegelijke selectie en juist Karelse en Vlemmings voor het grootste gedeelte verantwoordelijk zijn voor de 3e plek van NAC.
NAC op eigen kracht richting 'Europa'

ALMELO - Breda was al zwanger van ‘Europees’ verlangen, maar na de 1-0-overwinning op Heracles Almelo mag de stad nu écht gaan dromen van de Champions League. NAC verzekerde zich gistermiddag namelijk van de o zo begeerde positie in de top vijf, die recht geeft op de lucratiefste play-offs. „Een klassering die we helemaal op eigen kracht hebben afgedwongen", glunderde coach Ernie Brandts.

Nee, iets tastbaars levert het zoveelste clubrecord (nog) niet op. Misschien dat het ‘feestje’ op het veld daarom slechts een ingetogen karakter had. Toch liet Brandts over zijn vreugde geen misverstand bestaan. „We wilden de top vijf zelf afdwingen. Met goed voetbal is ons dat gelukt. NAC was de verdiende winnaar.”

Om zeker te zijn van lijfsbehoud dacht Heracles tenminste nog een puntje nodig te hebben. Temeer omdat de Tukkers volgende week op visite moeten bij kampioenskandidaat Ajax. Die gedachte werd nog eens gesterkt toen bleek dat degradatieconcurrent Willem II al vroeg een ruime voorsprong had genomen tegen Feyenoord.

Maar om nu te zeggen dat Heracles ambitieus startte in het eigen voetbaltempeltje: nee. Namens NAC kreeg Joonas Kolkka in een tijdsbestek van zeven minuten twee gigakansen op 0-1. Oog in oog met keeper Martin Pieckenhagen bleek hij echter verstoken van de koelbloedigheid die van een Fin mag worden verlangd.

Brandts: „Joonas had het ons al snel een stuk makkelijk kunnen en móeten maken.”

De NAC-coach had zaterdag zelfs een Bredase spion naar de laatste training van Heracles gestuurd. Een niet nader benoemde ‘007’ moest onderzoeken wie de vervangers zouden worden van de geschorste Ouedraogo en Quansah. En hoe de ploeg nou precies zou spelen. Met de punt naar voren, zo bleek. En daarom was niet Csaba Fehér de vervanger van de geblesseerde Ronnie Stam, maar Tim Gilissen. De oud-Heraclied diende Gonzalo Garcia-Garcia te schaduwen. Maar omdat het Uruguayaanse raspaard zich na een half uur vergaloppeerde op het Almelose nepgras, kwam pinchhitter Everton al snel binnen de lijnen.

Het spelbeeld veranderde er nauwelijks door. NAC speelde voor de winst, Heracles hoopte op dat ene, nog ontbrekende puntje.

Een kwartier na rust kregen de Bredanaars loon naar werken, toen captain Edwin de Graaf voor de openingstreffer zorgde. „Ik wist niet hoe hoog ik moest springen, zo blij was ik”, bekende Brandts.

Dat de coach nadien niet meer op mocht veren, had NAC aan zijn eigen onzorgvuldigheid te danken. Voorin ontbrak het steeds aan het laatste zetje. Het was daarom opvallend dat subersub Fouad Idabdelhay negentig minuten op de bank moest blijven zitten.

De enige uitgespeelde mogelijkheid kwam nu op naam van Ahmed Ammi. De zwak begonnen ‘Pendolhino’ slaagde er in twee pogingen niet in om Pieckenhagen te passeren. Zo bleef het 0-1.

Genoeg om zondag tegen NEC vrijuit te kunnen voetballen. Dan ontbreekt wel Rob Penders. Bij een spaarzame aanval van Heracles trok de kwieke routinier aan de noodrem. Uit de daarop volgende vrije trap ontstond weliswaar enig gevaar, maar Ten Rouwelaar hield zijn kooi voor de zestiende keer dit seizoen schoon. Eveneens een record voor NAC, de landskampioen op vreemd terrein. En ook dat is, inderdaad, een unicum.

BN/DeStem

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do apr 17, 2008 4:16 pm

NAC Breda Vitesse 1-2

vitesse - nac 3-3

stel dat psv zondag verliest; dan heeft nac het kampioenschap verspeelt tegen vitesse. (bruggetje....)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 9:03 pm

Bizar dat Brands wegmoet, terwijl zijn club op drie punten van de kampioen eindigt. Heeft ie al een nieuwe club?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47899
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr apr 18, 2008 9:04 pm

Nee was zelfs nog nergens op een oriënterend gesprekje geweest. Ik ben reuzebenieuwd waar die man terecht komt. Wellicht zometeen bij Volendam?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 18, 2008 9:04 pm

Niet dat ik weet. Terug naar Volendam wellicht?

Edit: troppo tardi.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47899
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr apr 18, 2008 9:13 pm

Derksen zegt dat 'ie naar RKC gaat, hoor ik nu.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr apr 18, 2008 9:13 pm

Volgens Derksen gaat Ernie naar RKC

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47899
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr apr 18, 2008 9:14 pm

Ik ben wel de snelste vandaag. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr apr 18, 2008 9:14 pm

Tjah, ik heb duidelijk mijn dag niet

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 9:19 pm

Ik heb uit betrouwbare bron dat ie wellicht naar RKC gaat
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 18, 2008 10:01 pm

Jouw broer weet ook allus

:smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 18, 2008 10:03 pm

Hoeladans schreef:Volgens Derksen gaat Ernie naar RKC
Eerste divisie? Wat een domper! :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 18, 2008 10:06 pm

Ey, er komt nog nacompetitie he! Makkie voor RKC!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

T82
Berichten: 1769
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo apr 23, 2008 12:49 pm

Bij Feyenoord lezen ze Ajaxtalk ook...
Teveel mensen denken dat dit slechts het werk is van Brandts. Ik ben van mening dat de oerdegelijke selectie en juist Karelse en Vlemmings voor het grootste gedeelte verantwoordelijk zijn voor de 3e plek van NAC.
Vlemmings in de belangstelling van feyenoord

Na fc pluskut een aantal maanden geleden, tonen nu ook de nerds belangstelling voor assistant-trainer Leon Vlemmings.

Zij zien Vlemmings, die binnen NAC wordt beschouwd als dé man achter de successen van afgelopen seizoen, als de ideale man achter hun nieuwe coach gertjan verbeek. Vlemmings bevestigde de interesse gistermiddag: “Het klopt dat Feyenoord zich heeft gemeld. Verder onthoud ik me van elk commentaar. "

Ook Earnest Stewart bevestigt de interesse voor Vlemmings vanuit dôdt-nôd, maar zegt dat een vertrek wat NAC betreft niet aan de orde is: “Wij willen Leon absoluut niet kwijt. Hij is een zeer belangrijke pion in de toekomstplannen van NAC. Wat Feyenoord met die informatie doet, weet ik niet. Op dit moment is de kous voor ons daarom af. Al weet je in de voetballerij natuurlijk nooit wat er gaat gebeuren.“

Vlemmings tekende onlangs een contract tot 2013 bij NAC, dat de intentie had om hem op niet al te lange termijn eventueel door te schuiven als hoofdcoach. Een voor NAC-begrippen overigens heel bijzonder contract, als we Stewart mogen geloven: “Leon heeft geen clausule in zijn verbintenis staan.”. NAC kan dus -tot op zekere hoogte- vragen wat het wil.

Daadkracht nu! Vasthouden of penning zestien voor die nerds!


Bron : De Rat, bn/destem

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 04, 2008 11:33 am

Brandts: 'Dit valt niet goed te praten'Door Bas Abresch
Zaterdag, 03 mei 2008, 22:27

NAC-trainer Ernie Brandts was niet blij met het tijdelijk staken van de play-off wedstrijd tussen NAC en FC Twente. Een deel van de Bredase supporters richtte kwetsende spreekkoren tot scheidsrechter Roelof Luinge, nadat hij Victor Sikora een rode kaart had gegeven.

"Je weet hoe supporters zijn", reageerde Brandts na afloop. "Als er in hun ogen een foute beslissing tegen hun club wordt genomen, kunnen ze zo reageren. Maar dit valt niet goed te praten."

Aanvoerder Edwin de Graaf kon zich ook wel iets voorstellen bij de reactie van de supporters. "We hebben een goed seizoen gehad en nu is er teleurstelling bij de fans. Ik ga ons eigen publiek niet afvallen. Normaal steunen ze ons altijd."
Zo... da's de eerste droom die uit de wereld is geholpen. Geen voorronde CL... nu nog uitgeschakeld worden door de winnaar van de nummers 6 tot en met 9... en ja mag het met maaskant proberen volgend jaar...

COME ONNN NEC!!! :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie