Willem II 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34393
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Willem II 2007 - 2008

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 7:55 am

Hier alles over Willem II...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 03, 2007 9:11 am

Directeur: "Van Wijk niet ter discussie"
Dennis van Wijk (foto) staat bij Willem II niet onder druk. Dit bevestigde algemeen directeur Frank Molkenboer tegen het ANP. Ook ging hij in op de protestacties van de supporters.

Willem II kent een moeizame seizoensstart en staat na negen speelronden veertiende met slechts zes punten. De directeur geeft ook aan dat een ontslag van de trainer niet aan de orde is. "Daar is absoluut geen sprake van. We hebben een zware competitiestart gehad en zijn zeker vier punten misgelopen."

Supporters van de Tilburgers zijn echter boos en plantten spandoeken in tuinen van bestuursleden, onder andere in die van voorzitter Hans Verbunt. "Het is prima als supporters in het stadion hun onvrede uiten, maar dat ze doelbewust het privé-gebied van bestuurders betreden is op het randje. Daarmee breken ze meer af dan dat ze opbouwen", reageert Molkenboer.

De fans zijn onder meer ontevreden over de verkoop van Anouar Hadouir en Mounir El Hamdaoui. "Maar waar vind je zo snel een Nederlandstalige vervanger die voor Willem II betaalbaar is?"
voetbalprimeur.nl

Die zal binnenkort dus wel ontslagen worden dan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47888
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za nov 03, 2007 9:53 am

Het was ook waardeloos gisteravond, maar WillemII heeft dan ook een rampzalige transferperiode achter de rug. Er moet voldoende cash zijn om al die prut te vervangen voor wat beters zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34393
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za nov 03, 2007 10:48 am

:eusa_naughty.gif:

En Demouge dan? :1evil.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 03, 2007 12:40 pm

Peter schreef:Het was ook waardeloos gisteravond, maar WillemII heeft dan ook een rampzalige transferperiode achter de rug. Er moet voldoende cash zijn om al die prut te vervangen voor wat beters zou ik zeggen.
Willem II heeft toch wel een aantal prima spelers voor de Eredivisie (Kargbo, Boutahar, Bobson, Vermeer, Cristiano). Dit ondanks het feit dat ze de afgelopen jaren stelselmatig leeggeplunderd werden.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za nov 03, 2007 1:31 pm

Ik vind die Vermeer echt een drama als keeper. Ik hoop dat hij nooit zal terugkeren naar Ajax.

Bobson is een typische doodloper.

Er zit bij Willem 2 helemaal niks en ik ze zullen dit jaar wel weer mee gaan doen voor de laatste plaatsen. Ze hebben mazzel dat er nog slechtere ploegen zijn... alhoewel... Verliezen van VVV :excited.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 03, 2007 7:57 pm

Hmm.. Zeiden een aantal mensen dat een aantal jaar terug ook niet over Stekelenburg en dat hij niets zou worden? :hypocrite.gif: Keepers moet je de tijd geven, Vermeer is pas 21/22 dat is hartstikke jong voor een keeper.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 04, 2007 9:02 am

Daniel_vT schreef:Hmm.. Zeiden een aantal mensen dat een aantal jaar terug ook niet over Stekelenburg en dat hij niets zou worden? :hypocrite.gif: Keepers moet je de tijd geven, Vermeer is pas 21/22 dat is hartstikke jong voor een keeper.
Ik vind Vermeer gewoon overduidelijk tekort komen. Hij is klein, onrustig en kan geen leiding geven. Als hij een bal aan de voet heeft is hij misschien wel een eredivisie-waardige voetballer, maar dat wordt niet gevraagd van een keeper. Echt een typisch Ajax-produkt met gebreken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 11:15 am

GangstaRiB schreef:Hij is klein, onrustig en kan geen leiding geven.
Klopt, maar hij is wel fantastisch op de lijn. Ik vind het wat flauw om na deze ene wedstrijd over hem heen te vallen. Tegen Vitesse was ie bijvoorbeeld echt heel goed. En daarvoor heeft hij ook al een aantal keer in VI's elftal van de week gestaan. Juist omdat er nog slechte wedstrijden tussen zitten wordt hij verhuurd en is hij nog geen keeper van Ajax 1.

Ik maak me eigenlijk veel meer zorgen over Poepon. Die speelt alleen maar slechte wedstrijden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 04, 2007 11:41 am

Bovendien heeft Vermeer ook een goede spelhervatting. Hij heeft zeker potentie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 11:51 am

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:Hij is klein, onrustig en kan geen leiding geven.
Klopt, maar hij is wel fantastisch op de lijn. Ik vind het wat flauw om na deze ene wedstrijd over hem heen te vallen. Tegen Vitesse was ie bijvoorbeeld echt heel goed. En daarvoor heeft hij ook al een aantal keer in VI's elftal van de week gestaan. Juist omdat er nog slechte wedstrijden tussen zitten wordt hij verhuurd en is hij nog geen keeper van Ajax 1.

Ik maak me eigenlijk veel meer zorgen over Poepon. Die speelt alleen maar slechte wedstrijden.
Poepon lijkt inderdaad nog steeds niet mee te kunnen op Eredivisie-niveau. Die gaan we niet meet terug zien bij Ajax, neem ik aan.

Wat Vermeer betreft, een keeper met zulke reflexen ga je inderdaad niet zomaar even afschrijven. Want op de lijn vertoont hij af en toe echt Gomes-achtige dingen. Laten we niet vergeten dat de beste jaren van een keeper over het algemeen wat later komen en dat bepaalde dingen zeer afhankelijk zijn van zelfvertrouwen. Die jongen heeft de kracht en durf om ondanks z'n lengte redelijk te heersen in z'n strafschopgebied. Hij maakt alleen nog de verkeerde keuzes of beslist te laat. Bij hoge ballen is het sowieso nog niet alles, maar verzin maar eens twintig keepers in Europa wiens specialiteit het opvangen van hoge ballen is. Al met al blijft Vermeer wat mij betreft nog even onder contract staan, ook al moet je hem ondertussen nog een paar seizoenen verhuren. Hopelijk kan hij dan hetzelfde geduld opbrengen als Ajax voor hem op zal moeten brengen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 04, 2007 5:07 pm

Poepon valt mij idd ook tegen, daar schrik ik toch wel een beetje van. Stond toch een aantal jaar terug te boek als een van de grootste talenten van onze opleiding samen met o.a. Goossens, Anita en Sarpong.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33795
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 05, 2007 10:02 am

Trainer Van Wijk weg bij Willem II

TILBURG - Dennis van Wijk is zondagavond opgestapt als trainer van Willem II. De 44-jarige coach heeft zijn functie neergelegd wegens de tegenvallende prestaties van de Tilburgse eredivisieclub. Volgens een persverklaring van de clubleiding is de breuk in ‘goed overleg’ tot stand gekomen.

Ook Pieter-Jan Wassing, bestuurslid technische zaken, heeft zijn functie neergelegd. Technisch manager Andries Jonker neemt voorlopig de taken van Van Wijk over. Het bestuur van Willem II heeft voor maandagmiddag een persbijeenkomst uitgeschreven. Het is nog niet duidelijk of daarbij meteen de nieuwe hoofdcoach van Willem II wordt gepresenteerd.

Van Wijk is na Henk ten Cate (bij Ajax) en Ronald Koeman (PSV) de derde eredivisietrainer die dit seizoen zijn club verlaat. Willem II staat op de vijftiende plaats, met zes punten uit tien duels.

Van Wijk was aan zijn tweede seizoen bezig in Tilburg. De Amsterdammer verloor vlak voor het seizoen twee belangrijke spelers door late transfers: Anouar Hadouir en Mounir El Hamdaoui. Mede daardoor kon Willem II dit seizoen nog niet imponeren. De Brabantse ploeg verloor vrijdag thuis met 1-2 van hekkensluiter VVV-Venlo. De Tilburgse aanhang eiste daarna het vertrek van trainer Van Wijk. Het bestuur moest door suppoosten in veiligheid worden gebracht tegen oprukkende fans.

Van Wijk wilde vrijdag na de nederlaag tegen VVV-Venlo nog niets weten van een vroegtijdig vertrek. ‘In tegenstelling tot veel voetballers ben ik nog niet financieel onafhankelijk. Ik heb een gezin, ik heb kinderen en wil dus geld verdienen. Voorlopig denk ik niet aan opstappen’, betoogde hij. De trainer constateerde echter ook ‘dat je in voetbal overal rekening mee moet houden’.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 05, 2007 12:10 pm

Vond het mooi wat Derksen hier gisteren over zei. Willem II verkoopt op het laatste moment zijn sterspelers, waarmee je dus de trainer maar ook de supporters gewoon in de stront laat zakken. Nu staat er een slecht team, dat zal moeten knokken tegen degradatie. Fout van de beleidsmakers, niet van de trainers.

Poepon zullen we idd wel nooit meer terug zien bij Ajax, maar dat had ik ook direct al niet verwacht. Is gewoon niet zo'n toptalent. Vermeer zie ik het ook niet in, maar misschien kan hij nog groeien. Als ik mijn geld erop in moet zetten, zeg ik dat hij nooit eerste keeper wordt bij Ajax.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma nov 05, 2007 12:13 pm

Waarom geeft directie dan toch altijd aan dat een trainer niet ter discussie staat??? Alsof een beetje supporter/ publiek daar nog intrapt... verzin eens wat anders man...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma nov 05, 2007 12:20 pm

Van Wijk hoopt gewoon op een aanbieding van PSV :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 05, 2007 1:37 pm

Arwin schreef:Vond het mooi wat Derksen hier gisteren over zei. Willem II verkoopt op het laatste moment zijn sterspelers, waarmee je dus de trainer maar ook de supporters gewoon in de stront laat zakken. Nu staat er een slecht team, dat zal moeten knokken tegen degradatie. Fout van de beleidsmakers, niet van de trainers.
En Derksen gaf ook aan dat de voorzitter hem een paar weken terug nog vertelde dat men ondanks de matige resultaten heel tevreden was over Van Wijk.

Was ook wel mooi dat Van Wijk aangaf dat hij zou blijven zitten bij Willem II, om de simpele reden dat hij het geld nodig heeft. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33795
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 06, 2007 9:12 am

Herstart Willem II
Door LUDO VAN DENDEREN

TILBURG - Willem II ontsloeg zondagavond hoofdtrainer Dennis van Wijk en zag bestuurslid technische zaken Pieter Jan Wassing opstappen.

De Tilburgse club begint opnieuw in een seizoen dat bol staat van de onrust en problemen.

Andries Jonker, assistent én vriend van de zondagavond laat ontslagen Willem II-trainer Dennis van Wijk, zat er aangeslagen bij. Terwijl voorzitter Hans Verbunt gistermiddag summier uitleg gaf over het vertrek van de oefenmeester, staarde zijn voorlopige opvolger glazig de volle perskamer in. ,,Dat mijn vriend en collega is gesneuveld, doet me veel pijn,’’ zou Jonker even later zeggen.

Lang zal hij, als het aan hem ligt, niet de hoofdtrainer blijven. Willem II hoopt snel een nieuwe coach aan te stellen. Dat wordt in elk geval niet de gewilde Erwin Koeman. De sinds mei werkloze Koeman heeft geen interesse in Willem II, zo gaf hij gisteren desgevraagd aan.

Wanneer de nieuwe man is gevonden, stapt Jonker uit de technische staf. Hij wordt per direct technisch directeur en wil die functie niet combineren met het assistentschap. Jonker was al technisch manager, een uitgeklede variant op het technisch directeurschap. Met bestuurslid technische zaken Pieter Jan Wassing hoeft Jonker geen rekening meer te houden, die stapte zondagavond op. Verbunt blijft wel aan, ondanks veel kritiek van de achterban.

Na de nederlaag tegen VVV (2-1) én de opstand van een deel van de aanhang was de positie van Van Wijk onhoudbaar geworden. De reden van zijn ontslag was niet dat enkele spelers én supporters geen vertrouwen meer in zijn werkwijze hadden, maar het uitblijven van punten. ,,Dat heeft ons doen besluiten Van Wijk te ontslaan,’’ zei Verbunt.

Willem II won deze competitie slechts één keer. Maar dat kan niet alleen Van Wijk, die niet op zijn vertrek wil reageren, worden aangerekend. In de zomer werden de steunpilaren Hadouir en El Hamdaoui op het laatste moment aan Roda JC en AZ verkocht. Voor hen kwamen met Douglas en Cristiano mindere spelers terug. Geld voor meer versterkingen was er wel, maar volgens de club ontbrak de tijd om op de laatste dag van de transfermarkt nog in te kopen. Dan maar na de winterstop, was het credo.

Uiteindelijk werd Van Wijk hiervan de dupe. Met iets meer creativiteit in zijn elftal had Willem II waarschijnlijk niet zo laag gestaan. Gelukkig is er in twee jaar wel bijna vijftien miljoen euro aan transfergelden binnengehaald, meldde Verbunt gisteren trots. ,,Daardoor is de club volledig gezond.’’

Opvallend genoeg sprak de voorzitter nauwelijks over het ontslag. Vrijwel zijn gehele betoog besteedde hij aan de financiële situatie én het vertrek van bestuurslid Wassing. ,,Pieter Jan Wassing is kapot gemaakt in de pers,’’ spuwde hij zijn gal. ,,In de tijd dat Willem II aan de grond zat, redde Wassing de club door externe financiers te vinden. Verschrikkelijk dat hij nu op deze manier Willem II moet verlaten.’’

Toen de preses alsnog werd gevraagd naar Van Wijk, draaide hij om de hete brei heen. ,,Natuurlijk had Van Wijk het niet gemakkelijk. Maar het gaat om de punten. Vrijdag na de wedstrijd heb ik tot drie uur ’s nachts met Van Wijk en Jonker gepraat. Toen was wel duidelijk dat we niet met elkaar verder zouden gaan. Na een nachtje slapen is besloten hem te ontslaan. Achteraf is Van Wijk niet de juiste keuze gebleken voor Willem II.’’

Woedend is Verbunt over het gedrag van zo’n 300 supporters, die bij de wedstrijd tegen VVV de hoofdtribune bestormden en speler Frank van de Struijk een klap op het hoofd gaven. ,,Dit is voetbal, géén oorlog,’’ aldus Verbunt. ,,Dit soort toestanden horen niet in de voetballerij thuis en zeker niet bij Willem II.’’

De preses gaat de situatie op zeer korte termijn met verschillende supportersgroepen bespreken.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 9:09 pm

Poepon heeft zowaar z'n eerste doelpunt in het betaalde voetbal gemaakt voor Willem II. :worshippy.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za nov 10, 2007 11:26 pm

Zozo, speelde hij ook goed? Ik vind hem maar vies tegenvallen tot nu toe, stond eerst toch te boek als groot talent. Ik heb altijd het gevoel alsof hij niet echt weet wat hij ermee aan moet en wat hij op het veld doet..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 11:28 pm

Ik heb geen idee hoe hij speelde. Heb alleen de samenvatting gezien. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zoveel geweldig positieve verhalen heb gehoord over Poepon hoor. Ik heb in ieder geval nooit echt de indruk gekregen dat we te maken hadden met een groot talent.

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 11, 2007 1:21 am

Daniel_vT schreef:Poepon valt mij idd ook tegen, daar schrik ik toch wel een beetje van. Stond toch een aantal jaar terug te boek als een van de grootste talenten van onze opleiding samen met o.a. Goossens, Anita en Sarpong.
Volgens mij maakte hij nooit deel uit van die rijtje. Een categorietje daaronder.

Maar toch heb ik juist positieve verhalen over hem gehoord, voordat hij werd verhuurd en ook aan het begin van zijn verhuur periode daar. Hij zou fysiek echt sterk en snel zijn, en als ik het goed heb dat hij ook prima een bal bij zich kan houden met zijn rug naar het doel, heb ik gelezen. Ik heb hem echter al een hele tijd niet zien spelen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo nov 11, 2007 6:21 am

Misschien is het wel een speler die er baat bij heeft in een aanvallend team te spelen met mensen om zich heen. En dat gebeurt nu natuurlijk niet bij Willem 2.

Als hij sterk, snel en balvast is en hij nog kan groeien is het misschien toch niet zo slecht met hem gesteld.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 8:24 am

Wat ik van Poepon zie is dat hij inderdaad snel en sterk is, maar dat is het dan ook. Als je als spits in een compleet seizoen niet eens 1 goal maakt, dan vind ik dat vrij bedroevend. Hij laat bij Willem II absoluut niet zien een hoger niveau aan te kunnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 11:37 am

Vorig seizoen speelde hij er slechts een half seizoen. Niet dat het dan wel goed is, maar nu moeten we wel zo eerlijk zijn door te zeggen dat de andere spitsen van Willem II ook niet scoren en Willem II de minst scorende ploeg van de Eredivisie is. Er zijn maar weinig spelers die op eigen houtje even 20 doelpunten in een seizoen maken, dus wellicht dat Poepon in een beter draaiend team wel mee kan komen in de Eredivisie. Bij Ajax gaan we hem niet terugzien, lijkt mij.

Plaats reactie