Willem II 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo nov 14, 2007 9:06 am

'In Tilburg voeren egoïsme en overleven boventoon'
13/11/2007 11:00

Hij werd anderhalf jaar geleden gepresenteerd als de best gescoute trainer ooit. Toen in België de prestaties van SV Roeselaere opvielen, bezocht een delegatie van Willem II wedstrijden en trainingen van de club. De conclusie was éénduidig: Dennis van Wijk is de geknipte trainer voor Willem II.

Die intensieve selectieprocedure was wel even nodig, omdat de Tilburgers niet bepaald een gelukkige hand hadden met het aantrekken van trainers. Zowel Mark Wotte als Robert Maaskant werd voortijdig aan de kant geschoven wegens tegenvallende prestaties en de club wilde niet opnieuw in de fout gaan. Willem II was gewend geraakt aan verzorgd voetbal op subtopniveau, maar gleed langzaam maar zeker af richting de gevarenzone.

Het is een voorgeschiedenis die vrijdagavond 2 november uiteindelijk niet meer telde. Na de thuisnederlaag tegen VVV-Venlo (1-2) sneuvelde ook Van Wijk. In officiële persverklaring stond vermeld dat de trainer na goed overleg zelf zijn functie had neergelegd, maar voorzitter Hans Verbunt ontkrachtte dat een dag later.

'Ik heb het zelf gedaan. Er was sprake van een onhoudbare situatie', zei Verbunt. 'Van Wijk heeft al zijn energie en zijn enthousiasme in de club gestopt. Maar de resultaten vielen tegen. Je zag hem daaronder lijden. Wij dachten indertijd dat we met Van Wijk een geweldige trainer in huis haalden. Maar je weet het pas zeker in de praktijk. Zo'n man moet ook bij de club passen. Dat is niet zo gelukkig uitgepakt.'

Na drie ontslagen trainers op rij is het de vraag of de werkomstandigheden eigenlijk wel deugen in Tilburg. Misschien is de afwikkeling rond het vertrek van Van Wijk wel tekenend voor het niveau waarop hij heeft moeten werken. Zaterdagmiddag 15.00 uur kreeg de trainer/coach telefonisch te horen dat hij was ontslagen.

Op zondagmiddag volgde de financiële afwikkeling en moest Van Wijk akkoord gaan met een persverklaring waarin hijzelf verklaarde 'in goed overleg' zijn ontslag te hebben genomen. Van Wijk moest zich eveneens houden aan een embargo dat gold tot half twaalf 's avonds.

Voorzitter Verbunt wilde het nieuws exclusief schenken aan het lokale Brabants Dagblad, waarmee Van Wijk op voet van oorlog leefde. Het was dan ook uiterst wrang voor Van Wijk dat diezelfde Verbunt vervolgens in dat medium stoer verklaarde dat hij degene was die de trainer eruit had gegooid.

Het maakt eens te meer duidelijk dat Dennis van Wijk bezig was aan een kansloze missie. Bij het sluiten van de transfertermijn werden de belangrijke aanvallers Mounir El Hamdaoui en Anouar Hadouir verkocht, waardoor hij resultaten moest halen met de blessuregevoelige spitsen Cristiano en Frank Demouge terwijl de enige andere aanvaller Rydell Poepon zijn tweede competitietreffer nog moet maken in het betaalde voetbal.

De technisch manager die dat allemaal toestond, neemt deze week tijdelijk de portefeuille over van Van Wijk. Andries Jonker was assistent van Van Wijk en zegt zich niet te hebben bemoeid met het ontslag van de hoofdtrainer.

Intussen toont hij zich als assistent en jeugdvriend ook niet solidair met de man die hem persoonlijk heeft binnengehaald. Het is nu wachten op het moment dat Jonker aankondigt welke dingen hij allemaal gaat veranderen om resultaten te halen.

Zo is Willem II van een nette club van standing en beleid veranderd in een bedrijf waar egoïsme en overleven de boventoon voeren. De Tilburgers hopen zo snel mogelijk een nieuwe trainer te presenteren. Dat wordt dan de zesde in vijf jaar. Een goede afkoopsom in het contract is geen overbodige luxe.

Taco van den Velde
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 9:10 pm

Poepon heeft de openingstreffer gemaakt tegen Excelsior. Tussenstand 5-0.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za dec 01, 2007 9:13 pm

En Demouge ook weer 2... :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za dec 01, 2007 9:15 pm

Schokeffect!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 9:22 pm

Poepon met z'n tweede van de avond: 6-0. Leuk voor die jongen. En voor het goede doel van de Eredivisie. Tot nu toe wordt er lustig op los gescoord. En dan moeten de aanval en verdediging van Ajax er nog aan te pas komen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za dec 22, 2007 7:54 am

Willem II diep in de zorgen
Uitgegeven: 21 december 2007 22:32
Laatst gewijzigd: 21 december 2007 23:20

TILBURG Willem II heeft zichzelf geen dienst bewezen door de thuiswedstrijd tegen De Graafschap te verliezen, 1-2.
ANP


De Tilburgse ploeg bleef daardoor op schamele negen punten uit zestien duels staan op de laatste plaats.

De Graafschap kwam op 22 en liet de degradatiezone ver achter zich. Willem II speelde een uur met tien man door een rode kaart voor spits Frank Demouge.

Domme overtreding

De spits wist niet hoe snel hij met gebogen hoofd het berijpte veld moest verlaten nadat scheidsrechter Björn Kuipers hem de rode kaart had voorgehouden.

Het was dan ook een domme overtreding van hem tegen Arnar Vidarsson. In de middencirkel schopte hij de IJslander van achteren onderuit.

Strafschop

Wat de spits van Willem II bezielde, begreep niemand. De scheidsrechter had hem nog wel gematst in de 19e minuut met een strafschop nadat hij zwaar neerging na een licht tikje van Cerezo Fung a Wing.

Frank van der Struijk schoot de penalty onberispelijk binnen. Willem II had daarmee de begeerde vroege voorsprong die meer aavallende ruimte zou creëren tegen de gegroepeerd spelende Superboeren.

Een mooie aanzet tot eventuele winst die de nummer 17 van de eredivisie zeer goed kon gebruiken.

De Graafschap

Toen het openingsdoelpunt viel was De Graafschap nog niet gevaarlijk geweest. De ploeg opereerde hoofdzakelijk op eigen helft. Maar het zou spoedig veranderen.

Bij de eerste tegenstoot was het gelijk door een blunder van de Tilburgse doelman Maikel Aerts. Hij liet Berry Powel voor hem springen naar een voorzet van Donny de Groot, 1-1 in de 25e minuut.

De Groot

Nadat Demouge in de fout ging en zijn ploeg met een man minder opzadelde, was heel Willem II de kluts kwijt.

De Graafschap profiteerde onmiddellijk, 1-2 door De Groot die de mooie aanval opzette en afrondde op aangeven van Resit Schuurman.

Jonker

Interim-coach Andries Jonker liet Willem II na de rust op de aanval spelen. De Graafschap kroop weer in de counterstelling en ving de thuisclub vrij gemakkelijk op zonder zelf energiek op de beslissing te jagen.

Van Fessem

Willem II kon met een man minder doelman Jimmy van Fessem alleen van grote afstand bedreigen De doelman stopte een ziedend schot van Van der Struijk.

Tien minuten voor tijd onthield scheidsrechter Kuipers De Graafschap een strafschop toen Vidarsson werd neergehaald.
(c) ANP



Bron: http://www.nu.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za dec 22, 2007 8:01 am

Pfff...die Demouge...

Afbeelding

Demouge kreeg kleedkamerverbod na rode kaart

Willem II-aanvaller Frank Demouge was vrijdagavond niet welkom in de kleedkamer van de Tilburgers. De speler kreeg in het duel met De Graafschap (1-2 nederlaag) een rode kaart.


Demouge probeerde uit zichtbare frustratie eerst Stephan Keller neer te halen. Vervolgens kreeg ook Arnar Vidarsson een extreme overtreding van de voormalig speler van NEC te verwerken. Daarop kreeg de spits een terechte rode kaart.

"De rode kaart was het breekpunt. Frank staat bekend om zijn emotie, werklust en power. Hij speelt en scoort weer, dus ik zie weinig aanleiding voor hem om dit te doen. Ik ben boos om die kaart ja, maar ik wil eerst het verhaal van hem horen, voordat ik kan besluiten om bijvoorbeeld nog een sanctie op te leggen", zo vindt trainer Andries Jonker.

De coach van de Tilburger besloot zijn pupil vervolgens te weren uit de kleedkamer. "Ik vond het niet zinvol om hem in de rust of kort na de wedstrijd aan te schieten. Anders zouden spelers of ik hem verwijten kunnen maken en dat wil ik niet. Daarom mocht hij ook niet in de kleedkamer komen."


Bron: http://www.voetbalprimeur.nl/

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » za dec 22, 2007 11:44 am

Weer een blunder van Aerts? Je zou toch zeggen dat Vermeer dan wel weer eens tussen de palen mag beginnen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 03, 2008 1:14 pm

Jonker kiest voor Jonker
Door LUDO VAN DENDEREN

TILBURG - Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het officieel: Andries Jonker is ook na de winterstop trainer van Willem II.

De 45-jarige technisch directeur van de Tilburgers is de opvolger van de ontslagen Dennis van Wijk. Sinds diens gedwongen vertrek nam Jonker al de honneurs als hoofdtrainer waar.

Afgelopen zondag liet Jonker nog weten het allerliefst een nieuwe trainer voor Willem II aan te trekken. Maar helemaal uitsluiten dat hij zelf aan het roer bleef, deed hij toen al niet meer.

,,Ten eerste kwamen we om uiteenlopende redenen niet tot overeenstemming met een andere coach,’’ zegt Jonker daar nu over. Foeke Booy koos na zijn terugkeer uit de woestijn voor Sparta en Arno Pijpers wilde bondscoach van Kazachstan blijven.

,,Dat had niets te maken dat die trainers niet bij Willem II wilden werken, maar telkens waren er andere factoren die hun komst onmogelijk maakten. Naar verloop van tijd, toen we door ons lijstje kandidaten heen raakten, kwam er vanuit de club steeds vaker de roep dat ik het moest doen. Uiteindelijk is het de beste oplossing voor dit moment,’’ aldus Jonker.

Voorzitter Hans Verbunt is het daarmee eens: ,,Om maar iemand te nemen uit het tweede trainersgarnituur zagen we niet zitten. Bovendien wilden de spelers graag dat Andries aanbleef. Onder hem is het spel aanzienlijk verbeterd en hij heeft een grote hand gehad in de spelers die we hebben gehaald. De combinatie van functies is niet uniek in de voetballerij. Als trainer en als technisch directeur zal Jonker direct verantwoording afleggen aan het bestuur. Om zijn functioneren goed te kunnen beoordelen, hebben we in het bestuur genoeg professionals in huis.’’

Willem II wil op korte termijn een nieuw hoofd scouting benoemen en een nieuwe assistent-trainer aanstellen. Voor Jonker was dat een eis om verder te gaan in zijn dubbelfunctie.

,,Sinds het vertrek van Dennis van Wijk, hoofdscout Kees Zwamborn en bestuurslid technische zaken Pieter Jan Wassing deed ik het werk dat normaliter vier mensen deden. Dat is even vol te houden, maar niet te lang. Dan gaat de kwaliteit van wat ik doe er onder lijden. Door twee mensen erbij te nemen, kan ik zaken weer beter spreiden. Ik verwacht de nieuwe assistent-trainer na ons trainingskamp in Portugal binnen te hebben.’’

Nu Willem II een hoofdtrainer heeft, richt de club zich snel op het binnenhalen van de nodige versterkingen. Op het trainingskamp in Portugal worden in elk geval twee nieuwe gezichten begroet.

Allereerst is daar de Hongaarse middenvelder Arpad Majoros, afkomstig van het in de hoogste divisie uitkomende Zalaegerszegi TE. Hij trainde afgelopen week al twee keer mee in Tilburg.

De kans dat proefspeler George Mourad van het Zweedse IFK Göteborg wordt aangetrokken is redelijk groot. Willem II heeft de eenmalig Zweeds international (25) al enige tijd op het oog, terwijl Mourad inmiddels heeft laten weten graag naar Tilburg te komen.

,,De interesse is vrij serieus,’’ zegt Willem II-voorzitter Verbunt. ,,We hebben over een contract gepraat, maar willen hem eerst nog eens aan het werk zien.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 06, 2008 8:52 pm

Ergeren jullie je ook vaak aan die Jonker? De manier van praten van dat pedante mannetje alleen al. Brrr.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 06, 2008 8:53 pm

Amsterdammer, zo te horen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 06, 2008 8:55 pm

Klopt, maar ik vind plat Amsterdams dan ook vreselijk klinken. En dat toontje van die vent maakt het er niet beter op. Een ontzettende Van Gaal-adept ook, volgens mij. Ik keek laatst een stukje van de persconferentie na AZ-Willem II en je zag Jonker helemaal smelten na een compliment van Louis.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 06, 2008 9:01 pm

Hij heeft heel wat aan Van Gaal te danken. Is assistent van hem geweest in Barcelona.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jan 06, 2008 9:01 pm

Toch heerlijk al die Amsterdammers?

Die Atteveld is er ook zo'n eentje. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 06, 2008 9:02 pm

Die klinkt verder vrij normaal. Atteveld vind ik niet plat of zo.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jan 10, 2008 12:55 pm

Voetbalzone.nl
George Mourad zal donderdagmiddag worden gepresenteerd als de nieuwste aanwinst van Willem II. De Zweed heeft tijdens zijn stageperiode een dermate goede indruk achtergelaten, dat de technische leiding van de Tilburgers heeft besloten de 25-jarige aanvaller definitief vast te leggen, zo meldt Sportweek.

Coach Andries Jonker liet eerder tegen De Pers al doorschemeren dat er een contract in het verschiet zou liggen voor de tweevoudig A-international van Zweden. “Hij is fysiek sterk, aanspeelbaar en heeft oog voor zijn medespelers,” zei de oefenmeester enkele dagen terug.

Mourad, die 27 maal doel wist te treffen in 126 duels in de Zweedse Allsvenskan, komt over van IFK Göteborg. Daarvoor kwam hij uit voor Västra Frölunda en werd hij enkele seizoenen terug nog even uitgeleend aan het Italiaanse Brescia. Voor die club scoorde hij twee maal in zes optredens.
Stond een paar seizoenen geleden nog in de belangstelling van Ajax, maar wij kozen voor Rosenberg toen volgens mij. Of was het nog een half jaar daarvoor en werd het Harry? Nu bij bij Willem II belandt lijkt het er niet dat we iets gemist hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jan 10, 2008 6:10 pm

Een paar seizoenen geleden haalde we ook jongens als Sonck en Sikora, was zeker onder Koeman dat we die jongen wilde? Zegt genoeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 11, 2008 8:20 pm

Willem II heeft Gregoire gekocht van AA Gent. Een middenvelder (Belgisch international) met een prima linkerbeen. Hij was op de bank geraakt vanwege de doorbraak van revelatie Ruiz.

Goede aankoop wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 11, 2008 8:28 pm

Leuke informatie en leuk dat hij nu in de eredivisie te bewonderen valt dan. WillemII mag wel weer wat extra elan krijgen van mij.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jan 11, 2008 8:30 pm

Vind ik ook, Willem II hoort in de Eredivisie.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jan 12, 2008 8:16 pm

Poepon is op dreef... heeft er weer een inliggen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 12, 2008 8:19 pm

Goed nieuws voor Van Geel. Als Huntelaar vertrekt hoeft hij niet in actie te komen. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 9:33 pm

Poepon blijft verbazen:


74' Willem II Tilburg [2 - 0] Vitesse Arnhem

59' [1 - 0] A. Swinkels

60' [2 - 0] R. Poepon


Copyright © 1998-2008 LiveScore.com

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jan 22, 2008 9:34 pm

Precies. Hij scoort de laatste tijd wel erg vaak. Afgelopen weekend scoorde hij even niet, vanwege een schorsing.

Martin ruikt de opvolger van Huntelaar al.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 22, 2008 9:59 pm

Niet te geloven... die Arnhemmers doen er ook alles aan om de Nijmegenaren te laten degraderen he... :)...

Maarja... ook zo'n hechte ploeg als Vitesse kan natuurlijk een misstapje maken... (grrr... )
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie