De eredivisie, vorig seizoen en dit seizoen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mei 09, 2008 12:02 pm

Die Holman speelde wel goed. Had een hele mooie dubbele 1-2 met een andere aanvaller. Maar voor een nominering in het team van het jaar...nou nee
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za jun 28, 2008 2:02 pm

Concept programma van dit seizon...

http://images.blog.nl/Concept_programma ... 270608.pdf
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jun 30, 2008 9:29 pm

Ze kunnen weer opnieuw beginnen:
Conceptprogramma KNVB kan de prullenbak in

30/06/2008 21:45

EXCLUSIEF - De KNVB heeft een streep gezet door het conceptprogramma voor het seizoen 2008/09 van de Eredivisie en de Jupiler League.

De bond is vanwege een even spectaculaire als plotselinge stijging van het aantal knelpunten in het competitieschema genoodzaakt een compleet nieuw programma samen te stellen.

De KNVB heeft de afgelopen maanden volgens afspraak bij alle betrokken partijen de belemmeringen voor het seizoen 2008/09 geïnventariseerd. De uitkomst daarvan leverde de bond twee bruikbare conceptprogramma's op die in de voorbije weken zijn besproken in de Commissie Competitie en Openbare orde (CC&CO).

Uit die besprekingen bleek dat er mogelijk een belemmering zou liggen op het midweeks spelen van AZ-Feyenoord. Het tweede conceptprogramma was voor de Nederlandse Spoorwegen sowieso niet aanvaardbaar.

'De afgelopen dagen is er overleg geweest met vertegenwoordigers uit Alkmaar', laat KNVB-woordvoerder Frank Huizinga desgevraagd weten. 'De gesprekken leken vruchtbaar te verlopen, maar na het rondzenden van het competitieprogramma heeft de gemeente alsnog formeel bezwaar aangetekend.'

Ook spoedoverleg op maandagochtend tussen de voorzitter van de CC&CO en de burgemeester van Alkmaar bracht geen oplossing. Huizinga: 'Het blijkt gewoon niet mogelijk de wedstrijd AZ-Feyenoord te verplaatsen zonder dat dit ingrijpende gevolgen heeft voor de rest van het competitieschema. Zeer teleurstellend allemaal.'

De KNVB wacht nu de zware taak in korte tijd een nieuw Eredivisieprogramma te bouwen. Pas daarna zal het programma van de Jupiler League gemaakt worden. Reglementair moeten de nieuwe competitieschema's op 1 augustus 2008 gereed zijn.
VI.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 30, 2008 9:38 pm

Gelukkig maar. Hopelijk beginnen we met een thuiswedstrijd. Dan kan ik misschien nog naar een wedstrijd met m'n broertje.

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 30, 2008 10:33 pm

Ik zou ze dat ff mailen! :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 20, 2008 2:44 pm

Voetbalkaart moeilijk te verkrijgen

Konden supporters de afgelopen jaren op vertoon van hun clubkaart terecht bij alle twaalfhonderd verkooppunten van de Staatsloterij, komend seizoen lukt dat alleen nog bij vierhonderd Primera-winkels.

Wel wordt kaartjes bestellen via het internet eenvoudiger. Via de pagina Ticketbox.nl zijn vanaf deze maand kaarten voor alle wedstrijden te reserveren.
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 20, 2008 2:49 pm

Hoe werkt dat dan?Kan ik deze maand al kaartjes kopen voor laten we zeggen Ajax-PSV van november?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 20, 2008 2:53 pm

Kzou zeggen kijk op Ticketbox.nl

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jul 20, 2008 3:51 pm

joey schreef:Hoe werkt dat dan?Kan ik deze maand al kaartjes kopen voor laten we zeggen Ajax-PSV van november?
Ik neem dat de internetverkoop gelijk loopt met de verkoop bij de sigarenboeren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo jul 20, 2008 4:10 pm

Gelukkig heb ik komend seizoen (eindelijk) een seizoenskaart.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 29, 2008 7:34 am

Hier dan maar.
Voetbalbond schittert door afwezigheid bij afscheidsduel Dick Jol

ZWOLLE - "Geen handdruk, geen bloemetje. Er was niemand van de KNVB. Ik heb zelfs geen belletje, mailtje of brief ontvangen. En dat vind ik respectloos." Dat zijn afscheid in de schaduw zou staan van het feest dat Jaap Stam in Zwolle ten deel viel, wist scheidsrechter Dick Jol (52) van tevoren. Maar dat zijn werkgever, de voetbalbond, in het Oosterenk-stadion zou schitteren door afwezigheid, deed pijn. "Eigenlijk ben ik niet eens verbaasd. Dat was ik nooit. Ik wist dat er in Zeist werkelijk alles kon gebeuren. Maar teleurgesteld ben ik wel, ja."

"In 1990 ben ik op de C-lijst terechtgekomen. Ik heb op het WK voor militairen gefloten, leidde de finale van het WK voor clubteams in Brazilië, was drie duels actief op EURO 2000 inclusief de kwartfinale, kreeg als kroon op mijn werk de Champions Leaguefinale in 2001 en floot achttien duels in de Japanse J-league. Altijd - meer dan 500 wedstrijden in het betaalde voetbal - heb ik de bond met verve vertegenwoordigd. Maar tot dusver heb ik niks vernomen uit Zeist. Het is jammer dat ze op deze manier met hun mensen omgaan."

De Hagenaar haalde zijn voldoening uit het respect dat de vele - door Stam uitgenodigde - internationale sterren voor hem toonden. "Team Jaap Stam-Ajax was voor mij natuurlijk een prachtig afscheidsduel. En als jongens als Clarence Seedorf en andere oud-internationals zeggen dat ze het onbegrijpelijk vinden dat ik stop, doet dat me wel wat. Carlo Ancelotti zei in zijn beste Engels: 'Doodzonde, weer een topscheidsrechter weg'. Prachtig toch?"

Ook de clubs lieten zich niet onbetuigd. "Uit Amsterdam kreeg ik een schaal met daarin 'Klasse, karakter en kunde. Respectvol adieu van AFC Ajax'. Sparta gaf eveneens een schaal en Kortrijk - net als Jaap Stam - een schitterend shirt. Daarnaast ontving ik stapels brieven en mails en boden diverse trainers uit het betaalde voetbal aan eens een dagje mee te lopen. Ik ben sinds kort immers coach van Blauw-Zwart in Wassenaar."

Daarnaast zal Jol zijn wedstrijdjes blijven fluiten. "Op amateurniveau. Ik meld me aan bij het district West II." Het liefst was hij op het hoogste platform actief gebleven, maar een verschil van inzicht met de KNVB vervroegde zijn afscheid. "Het vooruitzicht was dat ik het merendeel van de wedstrijden in de eerste divisie zou fluiten en daar paste ik voor. Wat me het meest stoorde, was dat in Zeist de vrijheid van meningsuiting in gevaar kwam. En ik denk niet, dat dit kan in Nederland."

Jol: "De bond zegt openheid en transparantie na te streven. Maar daar is geen enkele sprake van. Zo werd ons door de beleidsbepalers 'geadviseerd' om niet mee te werken aan tv-programma's, die volgens hen geen toegevoegde waarde hadden. Ik ben juist van mening dat de tv-kijkers juist zo veel mogelijk moeten zien dat er een méns achter een scheidsrechter zit. Als we tegen de zin van Zeist toch te gast waren in die uitzendingen of een kritisch interview gaven, dan merkten we dat gelijk in onze aanstellingen. Ik heb een mening, verkondig die en beschadig daar niemand mee." De toparbiter kijkt vol spanning uit naar 1 september als hij tijdens het Voetballer van het Jaar gala in Studio 21 in Hilversum als beste scheidsrechter de Gouden Kaart ontvangt. "Ik ben écht benieuwd wie daar van de KNVB zal komen."

"Het verbaast de KNVB dat Dick Jol ontstemd lijkt te zijn over de gang van zaken van afgelopen weekend. Jol heeft ons expliciet verzocht geen aandacht aan zijn afscheid te besteden en daaraan heeft de KNVB gehoor gegeven", laat een woordvoerder van de voetbalbond in een reactie weten.
DeT.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 30, 2008 7:28 am

KNVB: Afwijking in vereiste maten door ophogen grond

Goals te klein na opknappen veld

AMSTERDAM, woensdag

Voetbalclubs kunnen deze vakantieperiode een controleur van de KNVB over de vloer verwachten die nameet of de goals nog wel aan de vereiste maten voldoen.

Veel beheerders van sportvelden gebruiken de zomerstop om de grasmat een grondige opknapbeurt te geven. Daarbij komt het regelmatig voor dat extra grond wordt aangebracht, waardoor het doel ineens niet meer voldoet aan de officiële afmetingen van wereldvoetbalbond FIFA.

Tijdens de jaarlijkse inspecties komen regelmatig afwijkingen aan het licht.

Maatvoering

,,Wat je vaak ziet is dat extra grond wordt opgebracht, waarna nieuw gras wordt ingezaaid. Daardoor komt de grasmat ietsje hoger te liggen. Wanneer het doel daar niet op wordt afgestemd, ontstaan dus verschillen ten opzichte van de officiële maatvoering”, legt KNVB-woordvoerder Rob de Leede uit.

Vandaar dat de KNVB iedere zomer districtsinspecteurs op pad stuurt. Die controleren niet alleen de accommodatie, maar kijken ook nadrukkelijk naar de goals.

Onder meer bij Sport Kweekt Vriendschap Winterswijk (SKVW) werden afwijkende maten ontdekt. „Het gaat om drie tot vier centimeter en bij het andere doel nog minder”, zo bevestigt bestuurslid Jan Droppers.

Volgens collega-bestuurslid Jan Schreurs zijn de mensen van de Hacrom, de sociale werkplaats die het terreinonderhoud voor z’n rekening neemt, er vooralsnog niet in geslaagd om de palen op de juiste hoogte te krijgen. ,,Als je de doelpalen eruit haalt, moet je ze vanwege de ophoging van het veld weer exact op de goede hoogte terugplaatsen. Dat schijnt een lastig karwei te zijn. Intussen is voor een dezer weken een herinspectie door de KNVB-controleur aangekondigd. Er valt dus nog wat werk te verzetten.”

Er staat overigens geen straf op foute goals. „Wanneer zo’n afwijking wordt aangetroffen wordt de beheerder van het terrein – meestal zijn dat de gemeenten – hierover geïnformeerd zodat de fout kan worden hersteld”, aldus KNVBwoordvoerder De Leede.

Met name op de hoofdvelden is het van belang dat de goals aan de officiële afmetingen voldoen. De Leede: „Wanneer gedurende een tijdsbestek van meerdere jaren de mat diverse keren onder handen wordt genomen, bestaat het risico dat de afwijking oploopt naar 10 tot 12 centimeter. En dat is te veel.”
De T.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo jul 30, 2008 8:10 am

Dit artikel heeft betrekking tot het amateurvoetbal.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 23, 2008 3:13 pm

Dames en heren van AT, verlicht mijn kennis (want ik weet het niet en heb geen tijd/zin te googelen): zijn er dit jaar wel of geen play-offs CL en Uefacuptickets te spelen na afloop van de competitie?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di dec 23, 2008 3:15 pm

Uit mijn hoofd speelt de nr 2 direct voorronde CL, de nummer 3 en 4 gewoon UEFA-cup en is er een play-off om de UEFAcuptickets tussen de nummer 5/tm8.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 23, 2008 4:34 pm

Dank, Thijssie! :neutral.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 4:41 pm

Klik

Luie Cees .. :aai.gif:


Edit by Johnk: link even ingekort.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 23, 2008 5:10 pm

:icon_redface.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 29, 2008 2:38 pm

Eredivisieranglijst over 2008


Club Duels Punten V-T
Ajax 34 74 89-37
NAC Breda 34 67 52-40
PSV 34 66 56-27
FC Twente 33 64 57-34
NEC 33 62 59-37
SC Heerenveen 33 59 82-60
AZ 35 59 56-46
FC Groningen 33 44 61-50
Willem II 33 43 46-48
FC Utrecht 33 43 43-45
Feyenoord 34 43 60-54
Sparta Rotterdam 34 40 60-75
Heracles Almelo 33 39 38-49
Vitesse 33 33 38-61
Roda JC 33 29 41-62
De Graafschap 34 21 24-72
ADO Den Haag* 17 15 19-26
Excelsior** 16 15 12-27
VVV-Venlo** 16 12 21-38
FC Volendam* 17 12 19-45

Vooral opvallend hoe slecht Feyenoord en Groningen het doen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47925
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 3:12 pm

Groningen wordt sowieso zwaar omhoog geschreven. Presteren al een hele tijd gewoon ruk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma dec 29, 2008 3:20 pm

Was Ajax over 2007 ook niet de beste? Triest dat we dan nog geen kampioen werden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47925
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 07, 2009 8:57 pm

Ik zie opeens deze 'verkiezing':

http://www.vi.nl/web/show/id=545136/langid=43

Heeft iemand de keuzes gezien? Waar slaat die lijst op? Coach: Verbeek Heerenveen/Feyenoord? Coach van het jaar 2008???

Ik zie namen die echt prut waren in 2008. OK, het is maar een lijstje van VI, maar dit is echt lachwekkend. Zeker geselecteerd door Johan zelf.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo jan 07, 2009 9:18 pm

Jammer dat we ook niet de TD van het jaar kunnen kiezen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47925
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 07, 2009 9:28 pm

Jinne schreef:Jammer dat we ook niet de TD van het jaar kunnen kiezen.
Het rijtje had er dan zo uitgezien:

Peter Bosz. Wist zich spectaculair te versterken met El Ahmadi en Tomasson en dat in moeilijke tijden.
Martin van Geel. In de winterstop de sterkhouders van Groningen weg te sluizen naar Ajax. Verder verantwoordelijk voor het aantrekken van oud-bondscoach Marco van Basten.
Van Hintum. Veel aankopen en wist af te rekenen met de gekke Aad de Mos.

Of iets dergelijks.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 07, 2009 10:11 pm

Of dan Ron Jans. Die haalt over 2008 amper een puntje meer dan Willem II. Maar Jans heeft een goede PR en Jonker een slechte. Daarom is Jans een toptrainer in de dop en Jonker een uberprutser.

En wie is in godsnaam Edwin Linssen? Nog nooit van gehoord.

Plaats reactie