De eredivisie, vorig seizoen en dit seizoen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

De eredivisie, vorig seizoen en dit seizoen

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 1:00 pm

In de VI van deze week worden de prestaties van clubs in dit seizoen en in het vorige met elkaar vergeleken. Trek zelf je conclusies:

Roda +7
Groningen +6
Utrecht +6
Vitesse +5
NAC +3
Heerenveen +1
Feyenoord 0
Excelsior -1
Heracles -1
Twente -2
Willem ll -3
Ajax -4
Sparta -4
NEC -9
PSV -10
AZ -12

Het zal voor Ajax lastig worden om evenveel punten te halen als vorig seizoen, want vorig seizoen draaide onze ploeg een uitstekende tweede seizoenshelft. Maar door het falen van PSV hebben we een veel kleinere achterstand. Opvallend, toch?
Ook opvallend: Twente heeft minder punten dan vorig seizoen op hetzelfde moment.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 23, 2008 1:08 pm

Vooral een knappe prestatie van Heerenveen, vind ik. Die schopten het vorig jaar tot de eerste vijf en lopen nu gewoon wéér op schema.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59012
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 23, 2008 1:10 pm

Als we echt vorig seizoen een goede 2e seizoens helft hadden gedraaid waren we met 2 vingers in ons neus kampioen geworden, en hadden we het niet steeds laten afweten op het moment dat onze concurrent het ook liet afweten ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 23, 2008 1:22 pm

Weet ik niet, hoor. Enig puntverlies lijd je altijd. Natuurlijk is het vervelend dat dat bij RKC uit gebeurt, maar daar staat tegenover dat Ajax won bij PSV, wat zelden voorkomt.
Doe mij maar net zo'n tweede seizoenshelft als vorig seizoen. Dan worden we simpel kampioen.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 23, 2008 2:42 pm

NEC doet het helemaal zo slecht nog niet... ze houden PSV en AZ onder zich... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo jan 23, 2008 2:49 pm

Wat mij opvalt is dat Feyenoord, met al zijn versterkingen en nieuwe trainer geen punt meer heeft gehaald dan vorig jaar.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 2:52 pm

Feyenoord had vorig seizoen dan ook vooral een bizar slechte tweede seizoenshelft, dacht ik.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 23, 2008 3:12 pm

Ja, dat was inderdaad genieten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jan 23, 2008 3:28 pm

In tegenstelling tot wat hier wel eens wordt beweerd, doet Van Hanegem het gewoon prima met Utrecht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jan 23, 2008 3:48 pm

Van Hanegem doet het inderaad prima met Utrecht.

LucaS
Berichten: 53584
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 23, 2008 6:01 pm

Hoezo, dat was toch algemeen bekend?

Ajax met een groot deel van het seizoen eerste divisie trainer Koster en zonder defensie is ook niet veel slechter dan vorig jaar

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jan 23, 2008 7:42 pm

Nou kijken of de tweede seizoenshelft geëvenaard kan worden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 23, 2008 10:09 pm

FC Groningen presteert uitstekend zonder Suarez evenals SC Heerenveen zonder (vaak) Alves.
Ajax!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jan 24, 2008 8:10 am

joey schreef:Doe mij maar net zo'n tweede seizoenshelft als vorig seizoen. Dan worden we simpel kampioen.
En als PSV de 2e seizoenshelft net zo speelt als de 1e seizoenshelft van vorig jaar worden zij simpel kampioen...oftewel, er valt niets over te zeggen aangezien dit een ander seizoen is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 6:32 pm

LucaS schreef:Hoezo, dat was toch algemeen bekend?
Ehh, nee hoor.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » za feb 23, 2008 6:42 pm

Geef mij maar een nieuwe tussenstand!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 23, 2008 6:42 pm

Ik zou de statistieken van Utrecht inmiddels wel willen zien. Maar goed, Van Hanegem zal er binnenkort wel mee stoppen omdat de hele wereld tegen hem is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 6:46 pm

Van Hanegem was een prachtige speler en is een echte liefhebber, maar hij weigert pertinent om over het spelletje na te denken. Z'n opstelling gisteren met de olietankers Nelisse en Rossini in de spits klopte bijvoorbeeld van geen kant.

En dan heb ik het nog niet eens over z'n laatste column waarin hij beweert dat het scouten van spelers maar onzin is.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 23, 2008 8:46 pm

Hahaha, is die ergens te lezen, Jöhnk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 23, 2008 8:48 pm

Ajax, pak die hand van Cruijff, hij lost alle problemen op

Het is toch wel heel erg gek dat de mensen die Ajax eens nader bekeken hebben niet bij Leo Beenhakker zijn langs geweest.
Die man is daar technisch directeur geweest!

Leo kan af en toe een beetje zeuren, maar hij heeft een grote staat van dienst en weet waarover hij praat. Hij had die mensen wijzer kunnen maken over de problemen bij Ajax. Leo heeft er middenin gestaan en hij heeft nog behoorlijk geboerd waar het spelers betreft. Echt een misser dat ze hem voorbij zijn gelopen.

Ik hoorde dat Leo vrij aardig de vinger op de zere plek wist te leggen in een uitzending van Studio Voetbal.

Hij durfde ook het probleem rond Johan Cruijff te benoemen. Ik neem ten minste aan dat hij Cruijff bedoelde met de man die vanaf zijn berg allerlei dingen over Ajax roept, waardoor op de kantoren van Ajax iedereen meteen in de stress schiet. Leuk gezegd van Leo en knap dat hij dat durft.

Dat rapport heb ik nog niet helemaal kunnen lezen omdat ik het bij FC Utrecht al druk genoeg heb. Al denk ik er wel eens over te stoppen bij FC Utrecht als ik vermoed dat er in het nadeel van ons gefloten wordt vanwege mijn persoon.

De typische voetbalpassages in het Ajax-rapport heb ik overigens wel gelezen. Zo las ik dat er spelers vaak niet gescout zijn voor ze naar Ajax kwamen. Misschien neem ik het woord ‘scouten’ te letterlijk, maar sinds wanneer moet je een Ajax-waardige speler nog scouten? Ik laat de jeugd hier even buiten beschouwing. Maar als een speler meteen het eerste van Ajax moet versterken, dan is hij al gearriveerd en behoor je hem te kennen. Dan hoef je niet met een bus scouts af te reizen. Je doet er beter aan je van afstand te verdiepen in zo’n jongen.

Stel, je wilt Luque, die ken je van Real Mallorca en Deportivo la Coruna en ook van Newcastle United. Van hem hoef je alleen maar te weten waarom hij niet slaagde in Engeland en dan neem je hem over of niet. We moeten het functioneren bij een voetbalclub vooral niet te ingewikkeld voorstellen.

De rol van Cruijff vind ik momenteel ook weer een interessante. Hij heeft eerst geweigerd Ajax van advies te dienen, maar gisteren zei hij dat hij de boel bij Ajax had willen oplossen als ze het hem gevraagd hadden.

Ik zou zeggen tegen Ajax: Grijp deze kans. Johan is een echte Ajacied, een liefhebber, de beste speler die de club ooit heeft voortgebracht en er zal waarschijnlijk nooit een betere komen ook.

Hij heeft na zijn afscheid als trainer bij Ajax altijd aan de zijkant staan roepen. Mij stak dat altijd een beetje.

Ik bedoel: ik roep ook vaak wat, maar ik trek ook mijn voetbalschoenen en mijn trainingspak aan als men dat wil. Ik had nooit het idee dat Cruijff verantwoordelijkheid wilde dragen. Nu blijkt dat hij dat toch wel had gewild. Nou dan ga je als bestuur toch bij hem langs.

Dit is de zo gewenste algemeen directeur, het boegbeeld, de man die Ajax uitdraagt, de grootste speler uit de geschiedenis van de club. En hij zegt dat hij voor alle problemen bij Ajax een oplossing heeft. Dan ben je toch gek als je aan zo’n aanbod voorbij gaat. Hij stak zijn hand uit, dat was de mensen van Ajax ontgaan, maar nu staat hij weer te zwaaien.

Pakken die hand, binnenhalen die Johan. Tenzij hij uiteindelijk dan tóch weer niet blijkt te willen. Dan heeft dat ook weer een voordeel, want dan houdt hij boven op zijn berg voor altijd zijn mond, lijkt mij.
AD.nl

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr mei 09, 2008 11:07 am

Ik weet niet waar te plaatsen, dit leek me de beste topic.

61000 bezoekers van vi.nl hebben hun eredivisie-elftal 2007/2008 samengesteld. Dit is hem geworden:

Gomes
Silva-Heitinga-Braafheid-De Cler
Afellay-Lindgren-El Ahmadi-Pranjic
Huntelaar-Sulejmani

Ajax hofleverancier dus.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 09, 2008 11:32 am

Niet serieus te nemen... staat geen NEC er in...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr mei 09, 2008 11:34 am

banjavi schreef:Niet serieus te nemen... staat geen NEC er in...
Welke NEC-er zou jij erin willen hebben dan?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 09, 2008 11:44 am

Ik denk dat het gekscherend bedoeld is. Kan me niet voorstellen dat banjavi ook maar iemand zou kunnen nomineren.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr mei 09, 2008 11:58 am

Dat denk ik ook, alhoewel ze de laatste tijd als team erg goed spelen.

Gisteren tegen Groningen zag het er ook weer erg goed uit!

Plaats reactie