PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 11, 2008 9:20 am

JOOP HIELE: „FEITEN LIEGEN NIET, JAN REKER WEL”

BERN, woensdag

Wekenlang moest Joop Hiele op zijn lip bijten. Nadat de keeperstrainer van PSV te verstaan werd gegeven dat de nieuwe trainer Huub Stevens geen prijs op hem stelde, kookte hij van woede. „Volgens Jan Reker vond Huub dat onze karakters botsten. Ik heb Huub gebeld en hij wist van niets. De directie had alle recht mijn contract niet te verlengen. Maar een stukje eerlijkheid en respect mag je na negen jaar trouwe dienst toch wel verwachten?” Nu hij naar Feyenoord vertrekt, doet Hiele zijn verhaal. „De feiten liegen niet. Reker doet dat wel.”

Volgens de oud-doelman verdienen de technische/ medische staf en spelersgroep een groot compliment. „Het is duidelijk dat afgelopen seizoen geen prettig en rustig jaar is geweest. Het is een ongelooflijk knappe prestatie dat PSV alsnog kampioen is geworden.”

Dat het een loodzware opgave zou worden om de vierde titel op rij te bemachtigen, voorvoelde Hiele al in augustus. „Ik kreeg de eerste signalen al in Moskou, waar we in de voorbereiding een toernooi speelden. Daarna nam de onrust binnen de organisatie met de week toe. En dat mag de directie in het algemeen en Reker in het bijzonder zich aanrekenen, want het is de taak van een algemeen directeur om zulke zaken te tackelen. Dat heeft hij nagelaten. Sterker nog, hij was vaak de óórzaak van de onrust binnen de club. Zelfs nu steekt hij zijn kop nog in het zand, doet hij alsof er niets gebeurd is. En dat is in mijn ogen ook een vorm van mismanagement.”

Keeper Gomes, meesterscout Piet de Visser en technisch manager Stan Valckx betichtten de algemeen directeur stuk voor stuk van leugens. Het verbaast Hiele niet. „Al kan ik niet oordelen over wat er tegen hen is verteld of wat hij hen heeft beloofd. Ik kan in alle eerlijkheid wel zeggen dat Reker naar mij toe over drie verschillende onderwerpen niet de waarheid heeft verteld of afspraken niet is nagekomen.”

De Rotterdammer heeft een tip. „Als je – zoals Reker zelf zegt – door iedereen verkeerd wordt begrepen, zou het verstandig voor hem zijn een cursus communicatie of steno te gaan volgen. Ik raad iedereen ook aan afspraken met hem zwart-opwit te zetten. Wat afgelopen seizoen is gebeurd, is gewoon heel slecht voor PSV.”

Ondanks de misère van de laatste maanden, kijkt Hiele terug op negen mooie jaren. „Er wordt mij vaak gevraagd wat me het meeste bijstaat, waarna de mensen zelf het antwoord al geven: ’Vast de zeven kampioenschappen.’ Maar die zijn voor mij slechts de krenten in de pap geweest. Het mooiste vind ik de kansen die Harry van Raaij, Frank Arnesen en alle coaches mij hebben geboden om me te kunnen doorontwikkelen.”

Aan Gomes, die aan de basis stond van het vertrek van Hiele, bewaart zijn trainer voornamelijk goede herinneringen. „Hij is een fantastische keeper, die zich de laatste jaren uitstekend heeft doorontwikkeld. PSV heeft veel aan hem te danken, maar hij ook aan PSV. Natuurlijk heeft hij dingen gezegd – ook over mij – die je normaal gesproken niet naar buiten brengt. Zo zou ik dit jaar opeens een andere trainer zijn geweest en hem niet bij PSV willen hebben. We hebben het er samen over gehad en ik heb het aan de hand van notities kunnen weerleggen. Ik hoop voor Gomes en PSV dat er een passende oplossing komt. Zodat beide partijen verder kunnen.”

Zelf maakt Hiele een nieuwe start bij Feyenoord. „Een aantal weken geleden heeft Peter Bosz contact gezocht en hebben we over het opleiden van keepers gesproken. Hij was geïnteresseerd in mijn visie.”

Daarna volgden meerdere gesprekken. „En kreeg ik de vraag of ik de jeugdkeepers bij Feyenoord wilde opleiden. Per 1 juli ga ik leidinggeven aan – en structuur brengen in – de opleiding van doelmannen. Ik heb er zin in.”
De T.

wimpey
Berichten: 51827
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 11, 2008 11:44 am

Er zijn wel véél mensen die die Reker een leugenaar noemen. Liegen al die mensen nou of is dat boerke zélf compleet onbetrouwbaar?! :smallgrin.gif:

Gaat prima bij PSV: kill em from within! Daar is die Reker hard mee bezig, prima dus!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 12, 2008 10:14 am

Natuurlijk is Jan Reker een rare draaier en een lichtgewicht. Maar daarom heeft hij nog niet per definitie ongelijk.

Iets anders:
Zorgen bij PSV om sponsoring Philips

EINDHOVEN - PSV is bezorgd om de financiële relatie met hoofdsponsor Philips. Het elektronicaconcern steekt vanaf dit jaar tot en met 2011 nog ongeveer 22 miljoen euro in de Eindhovense voetbalclub. Concurrent Ajax ontvangt in dezelfde periode vele miljoenen meer van de nieuwe hoofdsponsor Aegon.

De Amsterdammers kunnen de komende 4 jaar een bijdrage van minimaal 41,5 miljoen euro van de verzekeraar tegemoet zien. In de 3 jaar daarna ligt er voor Ajax nog eens minstens 30 miljoen klaar.

Commercieel directeur Marcel van den Bunder van PSV zegt in reactie op vragen van deze krant ‘met gezonde zorg’ te kijken naar het hoofdsponsorschap van Philips. „Natuurlijk houdt PSV altijd de ontwikkelingen in de sponsormarkt in de gaten. Ik bevestig en ontken de genoemde getallen niet, maar zie in dat Ajax een uitstekende deal heeft gesloten. Wel is het verschil naar mijn mening minder groot dan gedacht. Er kunnen bijzondere voorwaarden zijn. Alleen het vergelijken van de bedragen is daarom niet opportuun.”

Eerder liet algemeen directeur Jan Reker van PSV al weten dat de lagere bijdrage van Philips de Eindhovense club structureel op afstand zet. Desondanks slaagde PSV er de afgelopen jaren in om de vermogenspositie flink te versterken.
ED

Tja, hoe moet die club straks heten? De Sony Sportvereniging? De Rabobank Sportvereniging? Met andere woorden, de band met Philips snijden ze niet zomaar door. Dat weet men bij Philips ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 12, 2008 10:35 am

Prima hoor dat Hiele Reker zwaar bekritiseerd en als leugenaar wegzet.
Maar het is dan weer wel onbegrijpelijk want hartstikke krom dat hij de handelwijze van Gomes nagenoeg volledig met de mantel der liefde bedekt.
Terwijl dat notabene degene is die Hiele als een baksteen heeft laten vallen om zijn Braziliaanse keepersvriendje binnen te kunnen loodsen.
Gomes schroomde daarvoor zelfs niet in de media allerlei onwaarheden over Hiele te verkondigen. Dus ook gewoonweg te liegen.
Daar tilt Jopie echter kennelijk een stuk minder zwaar aan. Tikje inconsequent en hypocriet.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 12, 2008 11:15 am

En erg eigenaardig. Uiteindelijk is het namelijk Gomes die per se zijn vriend wilde ipv Hiele, en heeft de directie dat waarschijnlijk alleen maar willen doen om Gomes te vriend te houden
I think I lost my fucking headache

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 12, 2008 11:46 am

LucaS schreef:En erg eigenaardig. Uiteindelijk is het namelijk Gomes die per se zijn vriend wilde ipv Hiele, en heeft de directie dat waarschijnlijk alleen maar willen doen om Gomes te vriend te houden
Inderdaad. Gomes' werkgever heeft er echt alles aan gedaan om hem tegemoet te komen. Zijn salaris 3 tot 4 keer in zeer ruime mate opgehoogd. Toegestemd om zijn keepersvriend binnen te halen.
Alleen dit al had voor Gomes, uit respect voor diezelfde werkgever, voldoende aanleiding moeten zijn kritiek in ieder geval hooguit binnenskamers te spuien.
Maar nee, meneer Gomes deinsde er desondanks niet voor terug om PSV in de media genadeloos te schofferen. Het binnenhalen van zijn vriend duurde hem allemaal te lang (die arme sloeber had kennelijk al een paar maanden geen in- en onderkomen meer, ach gut), Reker moest ophoepelen, op Hiele was plotseling van alles aan te merken, ja zelfs de uiterst integere Sef Vergoossen deugde niet.
Reker is een ongelooflijke flapuit met commando-trekjes. Maar als er in moreel/menselijk opzicht iemand door de mand gevallen is, is het toch echt die schijnbaar zo vriendelijke, gevoelige Gomes.
Maar ja, die komt er bij veel supporters gewoon mee weg omdat hij nu eenmaal heel aardig ballen kan tegenhouden. En daar draait het uiteindelijk toch allemaal om bij die figuren. Als hun club maar wint, daarvoor is alles geoorloofd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 12, 2008 11:51 am

Jim schreef:Prima hoor dat Hiele Reker zwaar bekritiseerd en als leugenaar wegzet.
Maar het is dan weer wel onbegrijpelijk want hartstikke krom dat hij de handelwijze van Gomes nagenoeg volledig met de mantel der liefde bedekt.
Terwijl dat notabene degene is die Hiele als een baksteen heeft laten vallen om zijn Braziliaanse keepersvriendje binnen te kunnen loodsen.
Gomes schroomde daarvoor zelfs niet in de media allerlei onwaarheden over Hiele te verkondigen. Dus ook gewoonweg te liegen.
Daar tilt Jopie echter kennelijk een stuk minder zwaar aan. Tikje inconsequent en hypocriet.
Welke onwaarheden heeft Gomes precies over Hiele gezegd? Als Gomes er eerlijk voor uitkomt dat hij liever die Braziliaan heeft dan Hiele, dan mag dat.

We kunnen in ieder geval stellen dat Hiele niet tot het kamp Gomes behoort. Reden te meer om zijn kritiek op Reker uiterst serieus te nemen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 12, 2008 12:32 pm

Jöhnk schreef: Welke onwaarheden heeft Gomes precies over Hiele gezegd? Als Gomes er eerlijk voor uitkomt dat hij liever die Braziliaan heeft dan Hiele, dan mag dat.
Lezen Jöhnk.
Dit zegt Hiele in het artikel:
Natuurlijk heeft hij dingen gezegd – ook over mij – die je normaal gesproken niet naar buiten brengt. Zo zou ik dit jaar opeens een andere trainer zijn geweest en hem niet bij PSV willen hebben. We hebben het er samen over gehad en ik heb het aan de hand van notities kunnen weerleggen.
Hiele zegt dat hij "aan de hand van notities" de door Gomes over hem verkondigde zaken heeft kunnen weerleggen.
Hiele impliceert dus dat (ook) Gomes gewoon liegt. Hij zegt het alleen niet letterlijk. Dat te doen is bij het toch al aangeschoten wild Reker natuurlijk veel gemakkelijker.
Verder mag Gomes natuurlijk zijn vriend prefereren boven Hiele. Maar speel zoiets dan wel eerlijk. Zeg het (i.i.g. eerst) face to face intern tegen Hiele.
Maar gebruik niet, om je zin door te drukken, de media om allerlei (volgens Hiele te bewijzen) onwaarheden aangaande de kwestie de wereld in te slingeren. Dat is, hoe dan ook, niet fair t.o.v. iemand waarmee je een aantal jaren hebt samengewerkt.
Jöhnk schreef: We kunnen in ieder geval stellen dat Hiele niet tot het kamp Gomes behoort. Reden te meer om zijn kritiek op Reker uiterst serieus te nemen.
Beweer ook helemaal niet dat Reker een geweldige AD is. Integendeel. Er zijn flinke vraagtekens te plaatsen bij zijn geschiktheid voor die job.
Maar ik geloof wel dat hij in de kwestie Lemic/Valckx het gelijk aan zijn zijde heeft. En ik geloof ook dat behalve Valckx ook Gomes een marionet van die Lemic is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 12, 2008 12:44 pm

Ik had dat artikel inderdaad niet gelezen. :blush.gif:

Gomes behoort inderdaad tot het kamp-Lemic. Het is een doorzichtig spelletje.

wimpey
Berichten: 51827
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jun 13, 2008 8:11 am

Waar is Baseman toch om even het e.e.a. recht te zetten en te vertellen hoe de vork wél in de steel zit? En om duidelijk te maken dat PSV uitstekend gerund wordt en een baken van rust is? :smallgrin.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 13, 2008 8:48 am

U riep ?
Ik is hier :bis.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr jun 13, 2008 10:38 am

'Bréchet tekent voor drie jaar bij PSV'
Geschreven op vrijdag, 13 juni om 11:35

De transfer van Jérémie Bréchet richting PSV nadert zijn voltooiing. Het doorgaans goed ingevoerde L’Equipe weet vrijdagochtend te melden dat de 28-jarige linkerflankspeler van FC Sochaux komende maandag al een medische keuring in Eindhoven ondergaat. Voorts zal de transfervrije Fransman een contract voor drie jaar gaan signeren. Bréchet kon bij Sochaux een vernieuwde verbintenis ondertekenen, maar weigerde hierop in te gaan. Ook Nantes, Osasuna en een aantal Duitse clubs aasdes op de handtekening van de oud-speler van onder meer Olympique Lyon, Real Sociedad en Internazionale.

“Hij is een heel interessante speler voor ons”, liet algemeen directeur Reker eerder deze week al een het Eindhovens Dagblad weten. Bréchet geldt als een veelzijdige voetballer die de linkerkant kan bestrijken. Zo is de drievoudig international inzetbaar als centrale verdediger, linksback en heeft hij ook kwaliteiten voor de positie van linkermiddenvelder.
Voetbalzone.nl
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jun 13, 2008 10:42 am

Sinds hij in Frankrijk zit heb ik hem niet gezien, maar die jongen was een hype. Kan er niet al te veel van, imo.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 13, 2008 11:13 am

Bij Lyon presteerde hij uitstekend als linksback, daarbij kan hij op meerdere posities uit de voeten en is hij ervaren. Alleen afwachten hoe fit hij blijft...dat blijkt wel eens een probleem te zijn.

Ik vrees nu dat Lee niet meer komt, dat is wel jammer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 13, 2008 12:04 pm

Dat hij bij Lyon presteerde, zegt me niet zoveel. Meegaan met de flow, heet dat. Ik zag deze speler laatst toevallig op de met zijn club op de Franse TV en was niet bijster onder de indruk.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 13, 2008 12:47 pm

Maargoed het is ondertussen toch wel weer de vierde aankoop ofzo.. hoeveel hebben wij er ook alweer?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jun 13, 2008 12:47 pm

2.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 13, 2008 12:49 pm

Alleen die Argentijn toch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 13, 2008 1:08 pm

Maar maken deze aankopen PSV sterker? Inmiddels zijn ze wel hun beste aanvaller kwijt en Gomes blijft een probleemgeval.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 13, 2008 1:14 pm

Nou die andere aankopen zijn toch sowiezo best aardig dacht ik.. maargoed het rommelt aan alle kanten bij Psv, ze hebben minder geld dan AJAX, ze hebben de beslommeringen van de CL.. dus ik zeg AJAX moet sowiezo gewoon kampioen worden lijkt me.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 13, 2008 1:16 pm

Dat zeggen we elk jaar, maar met onze selectie van dit moment gaat het echt niet lukken. Veel te weinig kwaliteit. PSV kan nu al een vrij degelijk team neerzetten, al zal het in de CL opnieuw geen potten breken, denk ik. Met Lazovic en Koevermans kom je niet ver.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 13, 2008 1:34 pm

brigade zuid schreef:Alleen die Argentijn toch?
En Claasen.

PSV heeft met Manco en Amrabat goede aankopen gedaan. Maza vind ik niets bijzonders en Brechet lijkt me over the hill.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jun 13, 2008 1:34 pm

joey schreef:Dat zeggen we elk jaar, maar met onze selectie van dit moment gaat het echt niet lukken.
Hoezo niet.. de laatste 2 jaar deden we tot op de laatste speeldag mee.. en nu is er ook nog eens aan alle kanten hommeles binnen Psv en AJAX heeft miljoenen te besteden.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr jun 13, 2008 2:03 pm

Spurs gaan bieden op Gomes’Uitgegeven: 13 juni 2008 10:45
Laatst gewijzigd: 13 juni 2008 10:58

AMSTERDAM - Tottenham Hotspur is nog altijd geïnteresseerd in keeper Heurelho Gomes van PSV. De Engelse club van trainer Juando Ramos bereidt volgens de Engelse krant Daily Mirror een bod voor van ruim elf miljoen euro.


Dat Gomes zelf graag weg wil uit Eindhoven is geen nieuws meer. De keeper ligt in de clinch met algemeen directeur Jan Reker en heeft openlijk aangegeven dat hij met hem niet meer wil samenwerken. De keeper staat al langere tijd in de belangstelling van de club waar de Nederlander Martin Jol tot eind oktober 2007 werkzaam was.
The Spurs hebben behoefte aan een nieuwe doelman. Eerder ging een transfer van Carlos Kameni van het Spaanse Espanyol naar Engeland niet door.
Spurs krijgen een leuk elftal zo met Modric, Dos Santos en evt Gomes als aanvulling op de huidige selectie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 13, 2008 2:16 pm

Kan me niet voorstellen dat Dos Santos er veel van kan. Barcelona laat hem niet voor niets gaan.

Plaats reactie