FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Daniel » di jun 02, 2009 2:49 pm

Dat klopt, maar dat is nu toch niet anders? Als Twente uitgeschakeld zou worden in voorronde CL zou volgens Hoeladans Twente al direct verzekerd zijn van de groepsfase Europa League.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door gaizka » di jun 02, 2009 6:38 pm

Ok, ik volg je weer. Ze starten dan inderdaad gewoon in de 1e ronde (net als Ajax), dit is echter niet de voorronde zoals jij het noemde.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Hoeladans » di jun 02, 2009 6:59 pm

Je hebt gelijk Daniel. Ik dacht even dat de ronde waarin Twente moest beginnen play-off heette, maar Twente begint in de 3e kwalificatieronde.

Van Uefa.com:
Of note

The losing team from each of the UEFA Champions League third qualifying round ties will go into the UEFA Europa League play-offs
The losing team from each of the UEFA Champions League play-off ties will go into the UEFA Europa League group stage.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 09, 2009 4:06 pm

Klacht Pro Agent tegen FC Twente

DEN HAAG - De overkoepelende organisatie van spelersmakelaars, Pro Agent, heeft bij de voetbalbond KNVB een klacht ingediend tegen FC Twente.

Volgens Pro Agent heeft de club uit Enschede onrechtmatig gehandeld bij de onderhandelingen met Sekou Cissé van Roda JC.

FC Twente passeerde hierbij de officiële spelersmakelaar van Cissé. De formatie tekende een voorcontract met de speler, maar daarop ontbreekt de handtekening van zijn makelaar Adama Fofana.

,,Dit contract is dus niet geldig,’’ aldus Roberto Branco Martins namens Pro Agent. ,,FC Twente heeft gehandeld tegen de regels van de wereldbond FIFA. We hebben daarom de KNVB ingeschakeld. We doen juist ons best om de situatie transparant te krijgen. Bovendien had Twente ook Roda JC erbij moeten betrekken omdat Cissé daar een doorlopend contract heeft.’’

Branco Martins benadrukt dat Pro Agent niet uit is op een slepende zaak. ,,We willen Twente hierbij adviseren om contact op te nemen met de mensen die hem begeleiden en op een nette manier te handelen. Cissé heeft wel aangeven dat hij de tijd nodig heeft om over zijn toekomst na te denken.’’

FC Twente zegt in een reactie dat het de situatie afwacht. ,,We hebben in ieder geval een handtekening van de speler,’’ aldus de woordvoerder.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Justin » di jun 09, 2009 7:25 pm

'Als ik het één speler gun dan is het Edson wel'
09/06/2009 18:59

FC Twente heeft op de eigen website bevestigd met Bayern München overeenstemming te hebben bereikt over de transfer van Edson Braafheid. De 26-jarige linksback wordt donderdag medisch gekeurd door de Duitse club en zal daarna een vierjarig contract ondertekenen.

'Het is bijzonder dat een speler van FC Twente een transfer maakt naar zo'n grote buitenlandse club', reageert Joop Munsterman, voorzitter van de Tukkers, op de website van zijn club. 'Als ik het één speler gun dan is het Edson wel.'

Braafheid speelde tweeënhalf seizoen voor FC Twente, dat hem tijdens het seizoen 2006/07 overnam van FC Utrecht. 'Hij heeft zich altijd heel positief opgesteld binnen de club en heeft zich ontwikkeld tot international. Het was vanaf het begin duidelijk dat hij zou kiezen voor FC Twente óf voor een buitenlandse topclub. Het is nu Bayern geworden. We wensen hem veel succes.'

Voor Braafheid, die zich met het Nederlands elftal voorbereidt op het WK-kwalificatieduel met Noorwegen van woensdag, was ook belangstelling van onder meer Ajax en PSV. De linksback zegde die beide clubs eerder af.


Tuurlijk, Munsterman. :aai.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Daniel » di jun 09, 2009 7:33 pm

Ja vast. Wat een kerel toch die Munsterman, leid echt aan een zielige vorm van grootheidswaanzin. Als Bayern er niet was geweest had meneer Braafheid (want die kant ging het toch echt eerst op hoor) gewoon voor Ajax of PSV gekozen hoor. Die man is bijna nog beter in propageren dan Goebbels en de Tukkerse fans slikken het allemaal als zoete koek. Petje af hoor, meneer Munsterman.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Aristides » wo jun 10, 2009 9:11 am

'Als ik het één speler gun dan is het Edson wel.'
Zal hij ook wel gezegd hebben bij de transfer van Engelaar, El Ahmani enz. Niet serieus nemen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door LucaS » wo jun 10, 2009 1:50 pm

Doktoren oneens over Arnautovic
Uitgegeven: 10 juni 2009 11:16
Laatst gewijzigd: 10 juni 2009 13:48

AMSTERDAM - Chelsea is hoogstwaarschijnlijk geen kandidaat meer om Marko Arnautovic vast te leggen. "Zij doen voorlopig niks", zei Robert Groener, zaakwaarnemer van de FC Twente-aanvaller, woensdag.

Internazionale is wel in gesprek met Twente, maar ook die club zit in zijn maag met de voetblessure van Arnautovic.

Chelsea liet de Oostenrijker al medisch keuren en tijdens die keuring kwam een ernstige voetblessure aan het licht. "Het gaat wel om een breuk, dat kan best vier tot zes maanden duren", aldus Groener.

"Maar de doktoren zijn het niet met elkaar eens. Dit staat een overgang momenteel in de weg. Er zijn natuurlijk heel veel constructies mogelijk, maar dan moeten de clubs er wel uitkomen. Overigens is de voorkeur van de speler altijd uitgegaan naar Inter."

© Infostrada Sports
www.nu.nl
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door joey » wo jun 10, 2009 2:07 pm

Een voetblessure die vier tot zes maanden nodig heeft om te genezen??? :confused.gif:

Is er niet meer aan de hand?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 2:40 pm

Als het ongunstig gebroken is, zou kunnen toch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door joey » wo jun 10, 2009 2:50 pm

Lijkt me erg lang.

En dan nog, een voetblessure is doorgaans niet zo ingewikkeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 2:53 pm

Moreno was er ook een tijdje uit met een voetblessure.

Maar misschien is er meer aan de hand, ik sluit het niet uit.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Daily Blind » wo jun 10, 2009 3:10 pm

Wat ik weet heeft hij een gecompliceerde fractuur. Ik hoop echt dat die jongen zo snel mogelijk weer fit is zodat hij kan schitteren en het liefst op de Nederlandse velden.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door generaal » wo jun 10, 2009 3:17 pm

FC Twente is weer eens in opspraak geraakt. Dit keer omtrent Nicky Kuipers; gewiekste vent, die Munsterman..

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13795
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jinne » wo jun 10, 2009 4:10 pm

Wat is er dan gebeurd?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Daily Blind » wo jun 10, 2009 4:51 pm

Jinne schreef:Wat is er dan gebeurd?
Hij heeft een speler benaderd die benaderd mag worden. Niks mis mee!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door jabu » wo jun 10, 2009 5:06 pm

Dat is nog maar de vraag:
AZ en Vitesse snappen weinig van Twente en Kuiper

AZ sloot enkele weken geleden een mondelinge overeenkomst met Nicky Kuiper. De twintigjarige back van Vitesse zou nog een jaar rijpen in Arnhem en dan naar AZ komen. Inmiddels heeft de speler een contract getekend bij FC Twente.

'Dat is in ieder geval wat Joop Munsterman (voorzitter FC Twente, red.) mij vertelde', zegt Marcel Brands, directeur voetbalzaken bij AZ in de nieuwe Voetbal International. 'Kuiper zegt dat hij dat niet heeft gedaan. Dus iemand liegt.' De landskampioen heeft begrepen dat de Tukkers het zelfs op een arbitragezaak willen laten aankomen, maar daar voelt AZ na de slechte ervaring met Afonso Alves weinig voor.

'Die jongen moet alleen naar AZ komen als hij dat zelf wil. Ik heb nu geen idee waar hij en zijn makelaars mee bezig zijn', aldus Brands. 'Graag of niet. Wij waren al rond met Vitesse, die jongen zou daar nog een seizoen spelen. Zelf wilde hij dat ook graag zo. Ik heb alle mails liggen, alleen de medische keuring moest nog even verricht worden.'

Bij Vitesse is ook met verbazing gereageerd op het bericht dat Kuiper bij FC Twente een contract heeft getekend. 'Wij begrijpen er ook niets van', reageert technisch directeur Marc van Hintum. 'Vitesse en AZ hebben een overeenkomst over de transfer. Dat klopt. AZ dacht met Kuiper rond te zijn, mondeling met getuigen erbij naar ik begreep. Maar blijkbaar is FC Twente daar nog ergens doorheen komen fietsen.'
VI

De transfer van Cissé naar Enschede verloopt ook al niet vlekkeloos:
FC Twente mist handtekening

KERKRADE - In de transfersoap rond Roda JC-aanvaller Sekou Cissé is de KNVB ingeschakeld om naar de rechtsgeldigheid van een door FC Twente met de speler afgesloten voorcontract te kijken. De voetbalbond bevestigt de inmenging, maar wenst verder niet inhoudelijk op de zaak in te gaan.

Onder het voorcontract van Sekou Cissé bij FC Twente blijkt de handtekening van zijn officiële zaakwaarnemer, FIFA-makelaar Adama Fofana, te ontbreken. Daarmee lijkt FC Twente-preses Joop Munsterman geen rechtsgeldig akkoord in handen te hebben. In een vergelijkbare situatie greep AZ ondanks een akkoord alsnog naast Afonso Alves.

Munsterman maakt zich echter geen zorgen. "Uiteindelijk bepaalt de speler zelf waar hij heen gaat", aldus de FC Twente-voorzitter. De onderhandelingen tussen de clubs verlopen inmiddels stroef. Zowel Feyenoord als FC Twente heeft een bod van naar verluidt twee miljoen euro gedaan, maar Roda JC heeft beide biedingen als onvoldoende terzijde geschoven.
Telesport

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » do jun 11, 2009 8:04 am

generaal schreef:FC Twente is weer eens in opspraak geraakt. Dit keer omtrent Nicky Kuipers; gewiekste vent, die Munsterman..
Een soort 2e Scheringa, maarja misschien moet je wel een ratje zijn.. je kan toch moeilijk zeggen dat ze het slecht doen. Overigens vind ik die Munsterman best een sympathieke kerel hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door joey » do jun 11, 2009 11:55 am

Maar janken als een andere club wat doet...

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... PSV__.html

Ach gut... :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » do jun 11, 2009 11:58 am

De transfer van Elia wordt ook een soap.

FC Twente heeft het imago van gemoedelijke provincieclub, maar voor hoelang nog?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door joey » do jun 11, 2009 12:02 pm

Elia is denk ik heel naïef geweest. Munsterman gaat dit keihard uitspelen.

Wat vinden jullie van Munsterman? Ik vind hem eng.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » do jun 11, 2009 12:02 pm

Niet lang.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Rooie » do jun 11, 2009 12:25 pm

Hij is inderdaad eng (al moet je dat als voorzitter misschien ook wel zijn, hoe enger wij hem vinden, hoe beter hij het waarschijnlijk doet), uiteindelijk zullen deze praktijken ook tegen hem gaan werken.

wimpey
Berichten: 51954
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » do jun 11, 2009 4:32 pm

joey schreef: Wat vinden jullie van Munsterman? Ik vind hem eng.
Ik vind 'm boerenslim en niet naief.

Ajax wacht rustig totdat Braafheid z'n handtekening zet onder een Ajax-contract. En dan komt ineens Bayern om de hoek...

Die Munsterman gaat als een olifant door de porceleinkast, maar bereikt wél steeds z'n doel. Kuiper en Cissé spelen komend seizoen voor Twente.

Twente verkoopt voor veel geld en haalt voor veel minder spelers terug. Ze leiden goed op, het stadion barst alweer uit z'n voegen, ze presteren en spelen het beste voetbal dat ik het voorbije seizoen in de HCE zag. Dus die Munsterman heeft z'n zaken goed voor elkaar.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Daily Blind » do jun 11, 2009 5:17 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Wat vinden jullie van Munsterman? Ik vind hem eng.
Ik vind 'm boerenslim en niet naief.

Ajax wacht rustig totdat Braafheid z'n handtekening zet onder een Ajax-contract. En dan komt ineens Bayern om de hoek...

Die Munsterman gaat als een olifant door de porceleinkast, maar bereikt wél steeds z'n doel. Kuiper en Cissé spelen komend seizoen voor Twente.

Twente verkoopt voor veel geld en haalt voor veel minder spelers terug. Ze leiden goed op, het stadion barst alweer uit z'n voegen, ze presteren en spelen het beste voetbal dat ik het voorbije seizoen in de HCE zag. Dus die Munsterman heeft z'n zaken goed voor elkaar.
Amen.

Gesloten