De Graafschap 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

De Graafschap 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:43 am

Hier alles over De Graafschap.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 26, 2008 9:56 am

Henk van Stee nieuwe trainer De Graafschap

(Novum) - Henk van Stee is de nieuwe trainer van De Graafschap. De 46-jarige oefenmeester werd donderdag op de Vijverberg gepresenteerd en tekent een contract voor een seizoen met de optie op een tweede jaar. Van Stee, oud-speler van de Doetinchemse club, is de opvolger van Jan de Jonge, die besloot op te stappen nadat bleek dat de ploeg komend seizoen in de Eredivisie kan blijven spelen.

Van Stee was sinds 2006 technisch directeur van de Oekraïense topclub Shakhtar Donetsk, maar keert nu weer terug naar de Eredivisie. In Nederland was Van Stee trainer van Sparta, VVV, Excelsior, AZ en Feyenoord. Ook was hij hoofd jeugdopleidingen bij Feyenoord.

De Graafschap hoopt zich ook te versterken met Jason Oost. De 25-jarige aanvaller degradeerde afgelopen seizoen met VVV-Venlo uit de Eredivisie. Eerder versterkte De Graafschap zich met Oussama Aissaidi (FC Omniworld), Erik Heijblok (Ajax) en Abdelhali Chaiat (FC Volendam).
www.trouw.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 08, 2008 12:19 pm

Broertje Siem de Jong debuteert in Eredivisie
Luuk de Jong heeft vrijdagavond in het verloren competitieduel met NAC Breda (0-2) zijn debuut gemaakt in de Eredivisie. Het broertje van Ajax-middenvelder Siem de Jong verving in de 78ste minuut Peter Jungschläger.


De Jong wordt binnen De Graafschap gezien als een groot talent voor de toekomst. De achttienjarige centrumspits traint al geruime tijd mee met de eerste selectie, maar moest tot gisteravond wachten op zijn debuut in de hoofdmacht.

Een overwinning leverde het inbrengen van De Jong niet op. Met twee doelpunten zorgde Matthew Amoah ervoor dat NAC de drie punten meenam naar Breda.
voetbalprimeur

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 08, 2008 2:46 pm

Een groter talent dan zijn broer?
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za nov 08, 2008 3:53 pm

Een groot talent in ieder geval.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za nov 08, 2008 4:03 pm

joey schreef:Een groter talent dan zijn broer?
Andere positie. Heeft zeker internationale potentie.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34407
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di nov 11, 2008 7:56 am

Looyen nu officieel TD van De Graafschap
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:33 | Laatst bewerkt: Gisteren 21:33

Leen Looyen tekent per 1 januari een contract voor 3,5 jaar bij De Graafschap. Hij volgt Han Berger op als technisch directeur.

De Graafschap is de derde Geldere eredivisieclub waar Looyen voor gaat werken. ''Van NEC naar De Graafschap is geen probleem. Dat was het destijds van NEC naar Vitesse ook niet. Doe ik dat nu, steken ze mijn huis in brand.''

Looyen zegt niet bij NEC te vertrekken omdat hij niet meer goed ligt bij NEC. ''Ik kan niet werken op het tweede of derde plan, heb ik gemerkt. Ik ben een baasje en wilde nog één grote klus doen. Dat is dus De Graafschap.''


Veen: Looyen past precies in profiel

De Graafschap sprak de laatste maanden met diverse mensen die in het profiel van de nieuwe technisch directeur zouden passen. ''Looyen stak er echt bovenuit'', aldus Sietze Veen.

''We zochten een technisch directeur met veel ervaring, die ook trainer is geweest en die een enorm netwerk heeft'', verklaart de voorzitter van De Graafschap de keuze voor Leen Looyen.

Looyen zal de situatie die hij aantreft in Doetinchem herkennen van zijn tijd bij NEC. ''Wij hebben een kleine begroting, zullen vooral spelers aantrekken die transfervrij zijn'', weet voorzitter Sietze Veen.



Bron: Omroep Gelderland
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Looyen trekt weer aan de touwtjes
din. 11 november 2008

Vandaag in de Gelderlander.

Looyen trekt weer aan de touwtjes
Opvolger Han Berger verwacht een zware klus bij De Graafschap.

Leen Looyen werd gistermiddag gepresenteerd als nieuwe directeur voetbalzaken bij De Graafschap. De 61- jarige Looyen zegt niet te vluchten bij zijn huidige club NEC, waar hij hoofd scout is. „Ik lees overal dat ik problemen heb bij NEC. Maar dat is niet waar. De waarheid is dat ik een baasje ben en dat ik het moeilijk vind om op het tweede plan te wer­ken.” Looyen: „Ik ben heel lang tech­nisch directeur geweest bij NEC en nu was ik hoofd scouting. Ik moest me steeds vaker dwingen me niet overal mee te bemoeien. Dat is de hoodreden dat ik stop in Nijmegen en naar De Graafschap ga. Problemen heb je overal, maar ik heb juist nog een boel geld voor de club verdiend door ze in de zo­mer aan een nieuwe hoofdspon­sor te helpen.”

In Doetinchem, waar hij op 1 ja­nuari als opvolger van Han Berger begint, heeft Looyen een contract tot medio 2012 getekend. „Ik ben ouder geworden, maar nog wel heel scherp. Ik heb een heel jonge vrouw en die houdt me ook scherp.” Die scherpte zal de oud-trainer van onder meer NEC, Vitesse, NAC, FC Groningen en recent de Nederlandse Antillen ook wel no­dig hebben. „Dit is een geweldig zware klus. We zullen er alles aan moeten doen om De Graafschap in de eredivisie te houden. Maar ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Ik ben nog nooit gedegra­deerd.” „We zullen heel creatief moeten zijn”, aldus Looyen die de finan­ciële situatie in Doetinchem intus­sen kent. „Toen ik bij NEC tech­nisch directeur was, hebben we spelers gehaald als Bart Latuheru, Danny Hesp en Dennis de Nooijer via het investeeerdersfonds. Die jongens hadden nog een enorme meerwaarde en hebben NEC naar een hoger plan getild. Bij De Graaf­schap verwacht ik dat de investeer­ders ook liever naar een wedstrijd tegen Ajax dan tegen TOP Oss ko­men kijken. Zij moeten ons hel­pen en ik hoop hun vertrouwen te winnen.”

Na Vitesse en NEC gaat Looyen binnenkort bij de derde Gelderse club aan de slag. „Nu heb ik ze alle­maal gehad, want AGOVV tel ik niet mee. Ik vind De Graafschap een geweldige club met veel tradi­tie. Het is ook de club van Guus Hiddink en Bennie Jolink. En ze hebben een Engels aandoend sta­dion, al spelen ze op dit moment geen Engels voetbal. Ik zal bij De Graafschap de komende jaren de cultuur gaan bewaken. Dat is be­langrijk. Het zijn Superboeren en dat moet zo blijven. Ik ben zelf ook een beetje een boer, kom uit Zetten.”

De Graafschap-voorzitter Sietze Veen stelde blij te zijn met de komst van Looyen. „Leen heeft een enorm netwerk en is door de wol geverfd. Ja, hij is een baasje maar die hebben we hier ook no­dig. We hebben daarnaast bewust gekozen voor een trainer die niet op de stoel van de trainer ( Henk van Stee, red.) gaat zitten. Dat ge­beurde bij Willem II en RBC wel met Andries Jonker en Rob Mep­pelink. Op die toestanden zitten wij hier niet te wachten.” De huidige trainer Henk van Stee is geen onbekende voor Looyen. „Henk en ik hebben samen in het bestuur van de CBV (Coaches Be­taald Voetbal) gezeten. We ken­nen elkaar goed”, aldus Looyen.



Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 02, 2009 9:14 pm

De Graafschap verrast met komst Sahar
Bron: www.voetbalprimeur.nl

Ben Sahar speelt de tweede seizoenshelft voor De Graafschap. De Israëliër wordt door de nummer zeventien van de Eredivisie voor een half jaar gehuurd van Chelsea, dat hem de eerste seizoenshelft al uitleende aan Portsmouth.

De 19-jarige Sahar staat onder contract bij Chelsea, maar de ploeg uit Londen verhuurde hem achtereenvolgens aan Queens Park Rangers, Sheffield Wednesday en Portsmouth. Bij Portsmouth speelde de spits in 2008 geen geen enkel competitieduel, waarna de jongeling terugkeerde naar Chelsea.

Eerder leek FC Utrecht met Sahar in zee te gaan, maar de club uit de Domstad kon de komst van de international niet financieren. De Graafschap heeft wél de financiële middelen om Sahar een half jaar onderdak te bieden.

Sahar zal zich zo spoedig bij de selectie voegen, en ook met de ploeg uit Doetinchem meegaan op trainingskamp naar Turkije.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr jan 02, 2009 9:16 pm

Opmerkelijk.

Sahar werd toch altijd gezien als een groot talent. Ben benieuwd wat hij laat zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 02, 2009 9:17 pm

Sanderink zal wel bijspringen.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr jan 02, 2009 9:25 pm

Peter schreef:Sanderink zal wel bijspringen.
Ik hoop het niet. Hij is mn baas :)

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 02, 2009 11:26 pm

NEC wilde hem ook hebben geloof ik... zij konden hem ook niet betlen

Tsja... Leen Looyen weet dus wel wie en wat hij is/ kan/ kost...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » zo jan 18, 2009 1:39 pm

Lekker debuut van Sahar! Heerlijke goal en een paar leuke acties, goede versterking voor De Graafschap.

Ik heb niet heel de wedstrijd goed gevolgd, maar vond Luuk de Jong positief opvallen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jan 21, 2009 11:05 am

In de ban van Ben Sahar
Door MARCEL VAN DER KRAAN

DOETINCHEM - De fans van De Graafschap zijn een paar dagen na het debuut van de Israëlische international Ben Sahar de verwondering nog niet te boven.

Als de wonderschone treffer van de Chelsea-huurling tegen Willem II een voorbode is van meer vuurwerk op de Vijverberg, hebben de Superboeren een goudvink in huis.

Hoe kan een kleine club als De Graafschap vissen in de vijver van Roman Abramovich en waarom hebben FC Utrecht, NEC en andere eredivisieclubs Sahar niet kunnen halen? Ruim voordat De Graafschaps nieuwe technisch directeur Leen Looyen en trainer Henk van Stee om de tafel konden gaan met Sahar, was de speler al in beeld bij Looyens oude club NEC én bij FC Utrecht.

Mario Been had vorig jaar al drie gesprekken met de Israëlische aanvaller, die bij Chelsea na een stormachtig begin werd verhuurd aan een serie eerste divisieclubs in Engeland. Financieel kwam Sahar er met zijn zaakwaarnemer en Chelsea niet uit. De verhuizing naar Nederland was van de baan.

Dit seizoen waren de strenge voorwaarden van een verhuurperiode door Chelsea ook het struikelblok voor FC Utrecht. Voorzitter JanWillem van Dop onthulde deze week dat Chelsea had geëist dat Sahar altijd wordt opgesteld. ,,Als we hem niet zouden opstellen, moesten we een boete betalen,’’ aldus Van Dop. Die boete zou 15.000 euro per niet gespeelde wedstrijd bedragen.

Bovendien zat het de leiding van FC Utrecht dwars dat er geen optie tot koop kon worden afgedwongen als Sahar een succesvolle periode onder Van Hanegem tegemoet zou gaan. ,,Alles bij elkaar zou Sahar vier ton kosten voor een half jaar. We willen best investeren in een speler die een meerwaarde heeft voor de toekomst. Maar niet als hij nooit van ons kan worden.’’

Toen Leen Looyen hoorde dat er een streep werd gehaald door het avontuur met FC Utrecht, sprong hij meteen op de trein. De Graafschap- coach Henk van Stee erkent dat Frank Arnesen namens Chelsea aanvankelijk niet zo enthousiast was. ,,De Graafschap was te laag geklasseerd,’’ zegt Van Stee. ,,Maar wij boden hem wel de kans om in de eredivisie uit te komen, we eisten geen optie tot koop en de kans dat hij elke week zou spelen was heel groot.’’

Daarop besloot Arnesen Ben Sahar voor een kennismakingsbezoek naar de Achterhoek te sturen. De speler kwam er tot verrassing van de clubleiding binnen met zijn moeder, Batya Sahar. Hij is waarschijnlijk de enige topvoetballer in Europa die zich door zijn moeder laat begeleiden.

Sahar werd bij Chelsea binnengehaald door Pini Zahavi, die bekend staat als de grootste voetbalmakelaar ter wereld. Maar ruim een jaar geleden hadden de speler en zijn moeder Batya genoeg van het contract met hun landgenoot. Ze braken abrupt alle banden, lieten zich adviseren door een kleiner Engels kantoor en moeder Batya ging vanaf dat moment zelf de boer op met haar zoon.

,,Pini is een geweldige makelaar, maar tot onze spijt is het een one-man-show. Er zijn fouten gemaakt in de begeleiding van mijn zoon, omdat hij zich niet bekommerde om de dagelijkse zaken.’’

Pini Zahavi had er zijn eigen kijk op. ,,Ik wil best de agent van Ben Sahar zijn, maar niet van zijn moeder. Hij kan best een topper worden, maar niet met zo’n moeder,’’ zei hij vorig jaar in de Jewish Chronicle.

Frank Arnesen denkt nog steeds dat Sahar een Europese ster kan worden. ,,Hij maakte drie jaar geleden al indruk bij de A-jeugd van Chelsea, stootte door naar het tweede elftal en het eerste team. Hij moet nu vooral spelen op het hoogste niveau. Ik heb zijn eerste goal voor De Graafschap gezien. Die was fantastisch. Dát is Ben Sahar,’’ laat het hoofd jeugdscouting van Chelsea vanuit Londen weten.

De vingers van Henk van Stee jeuken, zeker na zondag. ,,Nederland is bij uitstek een ontwikkelingsland voor jonge spelers. Toen ik Sahar bij dat eerste bezoek vertelde dat ik ook Kalou en Van Persie heb getraind, zocht hij meteen contact met Salomon in Londen. Hij voelt zich helemaal op z’n gemak hier en hij is een warm mens. We boffen bij De Graafschap dat we hem hebben.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jan 24, 2009 1:23 am

http://www.degraafschap.nl/nieuws/1255/ ... smith.html Het is wat met die gasten zeg; toch knap.

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 24, 2009 11:52 pm

Ik hoop echt dat Sahar laat zien wat hij waard is! :hupajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34407
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jan 29, 2009 10:52 am

'Nimweegse Knuffelturk' ...Succes! :biggthumpup.gif:

Muslu anderhalf jaar naar De Graafschap

woensdag 28 januari 2009 | 17:51

Afbeelding
Muslu Nalbantoglu in actie voor NEC tegen Feyenoord. ANP Photo

DOETINCHEM - Muslu Nalbantoglu speelt de komende anderhalf jaar voor De Graafschap. De voormalige rechtsback van NEC trainde al drie weken mee bij de Doetinchemse club, nadat hij zijn contract bij het Turkse Kayserispor had laten ontbinden.


Muslu moet nog wel worden vrijgegeven door de Turkse voetbalbond. De Graafschap verwacht dat dit donderdag gebeurt.



Bron: http://www.gelderlander.nl/

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 29, 2009 11:13 am

Dat is die jongen uit Amersfoort toch, die bij Ajax in de jeugd heeft gespeeld? :666.gif: :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34407
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jan 29, 2009 11:33 am

Dusmus? :confused.gif: :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 01, 2009 4:46 pm

Ik zag net dat 1 van de grensrechters werd aangevallen door een supporter van de Graafschap na een afgekeurd doelpunt.. je kan daar ook zo het veld op.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 01, 2009 5:50 pm

Was ook wel wel weer kut voor ze hoor, twee of drie keer achter mekaar nu dat een doelpunt van Sahar onterecht wordt afgekeurd..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 5:54 pm

Daniel_vT schreef:Was ook wel wel weer kut voor ze hoor, twee of drie keer achter mekaar nu dat een doelpunt van Sahar onterecht wordt afgekeurd..
Dit keer was het gewoon buitenspel.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 01, 2009 7:05 pm

Oh, de VI noemde het onterecht.

EDIT: Oh, nu is het wel terecht. Heb ik het verkeerd gelezen denk ik..

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma feb 02, 2009 4:40 am

brigade zuid schreef:Ik zag net dat 1 van de grensrechters werd aangevallen door een supporter van de Graafschap na een afgekeurd doelpunt.. je kan daar ook zo het veld op.
Dat zag ik net ook op tv. Eerste keer dat ik hier een flits uit het NL voetbal langs zie komen. Supporter die de grensrechter aanvalt en tegen het gras mikt. Wat voor straf staat daar op tegenwordig?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 02, 2009 7:19 am

Een stadionverbod van een jaar en 1000 euro boete.

Peanuts dus.

Gesloten