FC Utrecht 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 21, 2008 2:24 pm

Willem stapt op na dit seizoen, aldus NOS TT.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 9:35 am

‘Arts moet toch niet terug willen?’

UTRECHT/ZEIST - ‘Het was bij ons bepaald geen vrolijke boel’, zei Willem van Hanegem over de onderlinge samenwerking in de technische staf van FC Utrecht op de vraag of de trainers onderling eigenlijk wel communiceerden.

‘Het waren meestal dezelfde twee mensen die wat te zeggen hadden, van de anderen kwam nooit iets terug.’

De directie van de club legde dat uit als een ‘negatieve houding’, die technisch directeur Piet Buter maandag in de door keeperstrainer Maarten Arts aangespannen arbitragezaak als volgt verduidelijkte: ‘FC Utrecht had in trainer Foeke Booy een controlfreak gehad. Zijn opvolger, Willem van Hanegem, was het type dat iedere trainer zijn eigen verantwoordelijkheid gaf. Dat is uiteindelijk uitgemond in een bijna dodelijke sfeer, waarin geen samenwerking mogelijk was.’

‘Bommenleggers’, noemde Van Hanegem zijn collega’s, die bij een trainingsstage in Engeland weigerden hun eigen koffers te sjouwen. ‘De chemie was verdwenen, het was op’, zei Buter maandagavond. ‘Het werd steeds slechter.’

De nieuwe sterke man van de club, Frans van Seumeren, viel hem bij na een bezoek aan het trainingskamp van de selectie. Hij sprak van een gebrek aan toewijding en inspiratie bij de staf en meende vast te kunnen stellen dat de negatieve houding oversloeg op de ploeg.

Uiteindelijk werd tot ingrijpen besloten, toen Van Hanegem na een slechte wedstrijd dreigde op te stappen. De directie stuurde zijn assistenten Van Loen, Nascimento, Druppers en Arts de laan uit.

Maandag vroeg de keeperstrainer via arbitrage om terug te komen op zijn ontslag en hem met onmiddellijke ingang weer in dienst te nemen. Van Hanegem tegenover voorzitter Franken: ‘Na deze soap zou hij dat toch niet moeten willen? Het is toch triest wat hier allemaal gebeurt.’

Van Hanegem haalde maandag genadeloos uit naar de directie van FC Utrecht en groot-aandeelhouder Frans van Seumeren in het bijzonder. ‘Ik ben als schild gebruikt, meer een Kop van Jut’, schreef hij in zijn column in het AD. ´Ze hebben me laten besmeuren. Nu krijg ik de schuld van alles, maar het was niet mijn besluit om vier leden van de technische staf te ontslaan, maar dat van Frans van Seumeren. Dan moeten ze zich nu niet achter mij verschuilen.’

In de plaatselijke editie van de krant noemt Van Hanegem Van Seumeren, die een groot internationaal bergingsbedrijf opzette, ‘die duikboot’.

Anderen zeggen dat Van Hanegem voortdurend sprak van ‘gezeur en gezanik bij FC Utrecht’. Volgens voorzitter Jan Willem van Dop heeft Van Hanegem tegenover hem verklaard deze woorden niet te hebben gebruikt.

Om die reden heeft de leiding besloten van disciplinaire maatregelen af te zien. ‘Van Hanegem maakt bij ons het seizoen af’, aldus Van Dop, die eerder zei dat Van Hanegem de komende zomer zal stoppen omdat hij dan 65 jaar is.

Keeperstrainer Maarten Arts wil hem daarbij assisteren. De directie van FC Utrecht echter stelt zich op het standpunt dat het schoon schip wil maken en dat er geen weg terug is voor de zogenoemde Bende van Vier.

Met drie van hen heeft de club inmiddels een financiële regeling getroffen. Arts, die al elf jaar in dienst was van FC Utrecht, beweerde zichzelf niet te herkennen in de kritiek van de club.

Hij verweet de club ook dat hij nooit is geïnformeerd over zijn disfunctioneren of zoals zijn advocate Van der Weijden zei: ‘Er is geen dossiervorming en uit de gesprekken die hij heeft gevoerd meent hij dat er nog voldoende grond is voor een vruchtbare samenwerking.’

FC Utrecht spreekt dat tegen. ‘Er is geen enkele reden om Arts uit te sluiten van alles wat er mis is gegaan in de technische staf van FC Utrecht’, aldus mr. Rossmeisl, namens FC Utrecht.

Volgens hem kan Arts zich niet beroepen op het feit dat hij nooit iets van de kritiek heeft vernomen. ‘Hij was er bij toen de directie met de hele technische en medische staf om de tafel heeft gezeten, en hij heeft geen enkel signaal voor verbetering aangegeven’.

Arts stelde zichzelf voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de sportieve ontwikkeling van doelman Michel Vorm, die inmiddels tot de selectie van het Nederlands elftal behoort.

Volgens FC Utrecht slaat dat nergens op. Sterker nog : Arts was volgens Rossmeisl de man die Vorm ooit aftestte bij FC Utrecht en vervolgens naar FC Den Bosch stuurde. En als Arts zo goed was als hij zelf deed voorkomen, waarom waren keepers als Grandel en Terol er dan onder zijn leiding nooit in geslaagd de top te halen?

Van Hanegem hoorde het aan, keek om zich heen en herhaalde dat het een soap was. De arbitragecommissie zal uiterlijk in de eerste week van januari vonnis wijzen.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 23, 2008 9:53 am

Ik word een beetje moe van die man. Eerst z'n hele staf eruit laten gooien, omdat ie zelf niet durfde en nu de club alles heeft gedaan wat meneer wil is het nog niet goed. Laat hem ajb stoppen met trainen. Gelukkig is ie al van de TV af, nu deze ellende nog.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 23, 2008 10:15 am

Als hij stopt, komt hij gewoon vrolijk terug op tv hoor...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 23, 2008 11:49 am

FC Utrecht zet Van Hanegem op straat
Willem van Hanegem is per direct ontslagen bij FC Utrecht. Dat bevestigen bronnen dinsdagmorgen aan VoetbalPrimeur. De club heeft het nieuws nog niet kenbaar gemaakt.

Van Hanegem kondigde afgelopen weekend al aan dat hij na dit seizoen zou vertrekken bij FC Utrecht. Het daaropvolgende openlijke moddergooien tussen de trainer en het bestuur maakte de situatie bij de club onwerkbaar.

De selectie is na de mededeling van het bestuur direct huiswaarts gekeerd. Later meer.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di dec 23, 2008 11:50 am

dinsdag, 23 december 2008
Van Hanegem per direct weg
De samenwerking tussen FC Utrecht en trainer Willem van Hanegem is per direct beëindigd. “Er is geen basis meer voor een voortzetting van onze samenwerking”, aldus voorzitter Jan Willem van Dop.
Van Hanegem had al te kennen gegeven aan het einde van dit seizoen te stoppen als trainer. De toelichting die hij in diverse media gaf op zijn aanstaande vertrek, zijn voor de clubleiding aanleiding om de samenwerking op dit moment al te beëindigen.
fcutrecht.nl

Logisch, wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 23, 2008 11:52 am

Haha geniaal. Eens even denken wie er in kan stappen...Gullit?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 12:52 pm

... als er een schaap over de dam is ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 12:55 pm

Hoe bedoel je, Voets? Dat er meer coaches ontslagen gaan worden, of dat er nog meer mensen bij Utrecht gaan vertrekken?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di dec 23, 2008 12:56 pm

Vuile lafaard is het.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 12:59 pm

Weet ik niet .. maar dat zegt men toch altijd .. Misschien Verbeek .. al denk dat als Feyenoord niet zo in de min stond die er allang uitgeknikkerd zou zijn geweest ..

Afijn, wel leuk trouwens deze is van een dag eerder ..
Van Hanegem en leiding van FC Utrecht sluiten de rijen

22/12/2008 20:24

Trainer Willem van Hanegem heeft met zijn uitleg de onvrede bij de clubleiding van FC Utrecht weggenomen.

Van Hanegem had in het Algemeen Dagblad flinke kritiek geuit op de leiding van FC Utrecht, die de coach na het ontslag van de vier assistenten te weinig zou hebben gesteund. Voorzitter Jan Willem van Dop was op zijn beurt onaangenaam verrast door de 'onacceptabele ' ontboezemingen van Van Hanegem en wilde maandag uitleg van De Kromme.

'Na een gesprek met de trainer waarin hij is geconfronteerd met het bewuste artikel, werd mij duidelijk dat er sprake is van miscommunicatie', zegt Van Dop op de website van FC Utrecht. 'Van Hanegem heeft bij mij aangegeven dat de betreffende uitlatingen volledig uit hun verband zijn gerukt.'

'Als trainer voel ik me voldoende gesteund door de dagelijkse leiding van de club', reageert Van Hanegem. 'Ik had alleen op wat meer persoonlijke steun van grootaandeelhouder Van Seumeren gerekend in de situatie rond het ontslag van de vier assistenten. Een ingrijpend besluit waar ik nog steeds achter sta.'

Van Hanegem had in het Algemeen Dagblad uitgehaald naar de clubleiding en vooral grootaandeelhouder Frans van Seumeren na zijn aankondiging na dit seizoen te vertrekken uit De Galgenwaard. De ruzie heeft zijn afscheid niet versneld. 'Ik wil het seizoen gewoon afmaken en zo succesvol mogelijk', aldus de trainer.
VI.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di dec 23, 2008 1:00 pm

En gisteren wisten ze nog te melden dat alles weer in orde was omdat de uitspraken uit zijn eigen column niet juist zouden zijn. Wat een poppenkast daar zeg.

V.Hanegem is als trainer absoluut niet meer van deze tijd maar de directie die in Utrecht zit is volgens mij geen haar beter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di dec 23, 2008 2:19 pm

Het rommelt wel lekker in Utrecht:
Van Hanegem ontslagen bij FC Utrecht

Willem van Hanegem is per direct weg als trainer van FC Utrecht. "Er is geen basis meer voor een voortzetting van onze samenwerking", aldus voorzitter Jan Willem van Dop. Assistent Ton du Chatinier zal voorlopig de taken van Van Hanegem overnemen.

Het vertrek van 'de Kromme' tekende zich de afgelopen dagen al af nadat de coach zich in de media over een gebrek aan steun van de clubleiding beklaagd had en te kennen had gegeven na afloop van het seizoen zelf te vertrekken.

Zijn toelichting op dat besluit schoot met name grootaandeelhouder Frans van Seumeren in het verkeerde keelgat. In het Algemeen Dagblad noemde Van Hanegem Van Seumeren "een duikboot die geen verstand van voetbal heeft, maar ondertussen heeft hij het wel allemaal voor het zeggen." Volgens Van Dop had Van Hanegem een deel van zijn uitspraken in dat bewuste artikel ontkend.

De verwijdering tussen coach en leiding ontstond na het ontslag van vier van Van Hanegems assistenten in oktober.

Technisch directeur Piet Buter, die vooraf niet gekend was in Van Hanegems ontslag, beraadt zich op zijn positie en heeft zich ziek gemeld. Volgens Buter is het besluit om de coach weg te sturen "overhaast genomen, onnodig en niet in het belang van de club."

Eerder dit seizoen, toen Van Hanegem na het ontslag van zijn assistenten zelf door ziekte enige tijd niet op de bank plaats kon nemen, nam Buter drie duels lang de honneurs als coach waar. Assistent-trainer Du Chatinier is pas twee maanden in Utrecht werkzaam. Hij heeft, in tegenstelling tot Buter, niet de vereiste papieren om het eerste elftal van FC Utrecht te leiden.
NOS

TD Buter is het dus ook niet eens met grootaandeelhouder Frans van Seumeren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di dec 23, 2008 2:29 pm

Ik heb de indruk dat die Van Seumeren er een potje van maakt. Typisch weer zo iemand uit de zakenwereld die denkt dat hij wel even een club naar zijn hand zet. Tja, zo werkt het meestal niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » di dec 23, 2008 2:36 pm

Marillion schreef:Ik heb de indruk dat die Van Seumeren er een potje van maakt. Typisch weer zo iemand uit de zakenwereld die denkt dat hij wel even een club naar zijn hand zet. Tja, zo werkt het meestal niet.
Dat is ook mijn lezing, al denk ik wel dat in dit geval deze beslissing de enige juiste was.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 2:37 pm

Daar lijkt het inderdaad op. Meestal houden die types het niet lang vol bij een club.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di dec 23, 2008 2:42 pm

generaal schreef:
Marillion schreef:Ik heb de indruk dat die Van Seumeren er een potje van maakt. Typisch weer zo iemand uit de zakenwereld die denkt dat hij wel even een club naar zijn hand zet. Tja, zo werkt het meestal niet.
Dat is ook mijn lezing, al denk ik wel dat in dit geval deze beslissing de enige juiste was.
Jawel, maar de manier waarop ze in deze situatie terecht zijn gekomen verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Nu kon hij niet anders meer maar dit is een rechtstreeks gevolg van zijn manier van handelen inzake het ontslag van de technische staf.

Als je de verhalen mag geloven wilde hij eigenlijk maar van één assistent af (Nascimento). Maar toen dat niet snel genoeg ging heeft hij de hele bende er maar uit gewerkt. En daarna gingen ze ook niet goed om met de situatie rondom V.Hanegem.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » di dec 23, 2008 3:03 pm

Ik heb die overdreven adoratie voor van Hanegem nooit zo begrepen. Goede voetballer, matig trainer en in tv programma's gewoon een schandaal. Zich bij het minste geringste aangevallen voelen en verder veel zuchten en steunen en zo nu en dan een bijgoochme oneliner om de lachers op zijn hand te krijgen. Het ligt altijd aan andere is de story of his life

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 23, 2008 3:05 pm

Tjonge wat een portret die Willem, hopelijk komt ie niet weer terug op tv nu..

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » di dec 23, 2008 3:22 pm

Marillion schreef:
generaal schreef:
Marillion schreef:Ik heb de indruk dat die Van Seumeren er een potje van maakt. Typisch weer zo iemand uit de zakenwereld die denkt dat hij wel even een club naar zijn hand zet. Tja, zo werkt het meestal niet.
Dat is ook mijn lezing, al denk ik wel dat in dit geval deze beslissing de enige juiste was.
Jawel, maar de manier waarop ze in deze situatie terecht zijn gekomen verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Nu kon hij niet anders meer maar dit is een rechtstreeks gevolg van zijn manier van handelen inzake het ontslag van de technische staf.

Als je de verhalen mag geloven wilde hij eigenlijk maar van één assistent af (Nascimento). Maar toen dat niet snel genoeg ging heeft hij de hele bende er maar uit gewerkt. En daarna gingen ze ook niet goed om met de situatie rondom V.Hanegem.
Het is wel een lompe boer inderdaad.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di dec 23, 2008 3:22 pm

Van Hanegem is het type trainer wat 20 jaar geleden nog bestond. Inmiddels is hij hopeloos achterhaald.

Meneer doet maar een beetje waar hij zin in heeft, wil de pers niet te woord staan en staat niet open voor enige vorm van modernisering. Allemaal onder het motto "Dat was vroeger toch ook niet zo". Tja, daar kom je misschien nog mee weg als je ergens een 5e klasse elftal gaat trainen. Maar in het betaald voetbal kan dat natuurlijk gewoon niet.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 3:26 pm

brigade zuid schreef:Tjonge wat een portret die Willem, hopelijk komt ie niet weer terug op tv nu..
Naast de snor zal hij wel niet meer gaan zitten, lijkt me.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di dec 23, 2008 3:30 pm

'De Kromme' weg als dief in de nacht
UTRECHT - Willem van Hanegem heeft het trainingscomplex van FC Utrecht verlaten zonder de pers te woord te staan. De ontslagen trainer, die dinsdagochtend aan de kant werd gezet, verliet het complex via een gat in het hek. FC Utrecht verbrak de samenwerking met Van Hanegem per direct naar aanleiding van enkele pittige uitlatingen van de coach in de media.
Telegraaf

Haha, wat een figuur is ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di dec 23, 2008 3:50 pm

InnerHarbour schreef:Ik heb die overdreven adoratie voor van Hanegem nooit zo begrepen. Goede voetballer, matig trainer en in tv programma's gewoon een schandaal. Zich bij het minste geringste aangevallen voelen en verder veel zuchten en steunen en zo nu en dan een bijgoochme oneliner om de lachers op zijn hand te krijgen. Het ligt altijd aan andere is de story of his life
Hier ben ik het wel een beetje mee eens.Alleen denk ik dat spelers zoals van Hanegem geen ander weten/zien hoe het spel gespeeld moet worden.

Alleen ben ik bang dat van Hanegem, net als meer ex-voetballers klakkeloos aannemen dat wat zij zien de spelers van het elftal ook meteen zien.En dan komt het er dus op aan of dat je de kwaliteit bezit om dat over te brengen op je selectie spelers.Dat schaven slijpen proces.Waarvan ik denk dat bij veel spelers heel veel van die aanwijzingen na een of twee wedstrijden weer als sneeuw voor de zon verdwenen is.Ik heb MVB ook al meerdere keren horen zeggen als spelers bij AJAX flink de mist in gaan .. dat doet ie de volgende keer niet meer ( daar heeft ie van geleerd ) vervolgens zie je dezelfde fouten na een paar wedstrijden vrolijk weer de revu passeren ..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 23, 2008 9:47 pm

'De Kromme' ontsnapt door gat in hekDoor Bas Abresch
Dinsdag, 23 december 2008, 17:24

Willem van Hanegem heeft dinsdagmiddag het trainingscomplex van FC Utrecht via een sluiproute verlaten. De 64-jarige trainer werd dinsdagochtend ontslagen en sprak op de trainingsaccommodatie met zijn spelers over zijn vertrek.

De verzamelde pers hoopte op een reactie van 'De Kromme', maar die was zo slim om via een gat in een hek het journaille te omzeilen. Daarna stapte hij vliegensvlug zijn auto in en verdween hij.

Van Hanegem werd aan de kant geschoven vanwege pittige uitlatingen in de media. Hij bekritiseerde onder meer het beleid van de club en geldschieter Frans van Seumeren in een toelichting op het feit dat hij na dit seizoen zou opstappen bij FC Utrecht. Van dat commentaar was de clubleiding niet gediend.

Technisch manager Piet Buter meldde zich dinsdag ziek, iets dat niet los kan worden gezien van het vertrek van Van Hanegem. Ook de spelers zouden het niet eens zijn met het besluit. Aanvoerder Gregoor van Dijk zou overwegen zijn band in te leveren.
voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten