Roda JC 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo jan 21, 2009 8:28 pm

Jep.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo jan 21, 2009 8:31 pm

Klopt. Jammer, anders gunde ik het FC Lienden wel. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 21, 2009 8:35 pm

Haha, precies. Hup Roda!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di feb 03, 2009 10:36 am

De Limburger:

AKKOORD OVER FUSIE RODA EN FORTUNA

Roda JC en Fortuna Sittard gaan fuseren. Met ingang van komend seizoen gaan beide verenigingen op in een nieuwe op te richten fusieclub.
De stuurgroep die de mogelijkheden en onmogelijkheden van het samengaan van Roda JC en Fortuna Sittard heeft onderzocht heeft positief geadviseerd over de fusie. De besturen van beide Zuid-Limburgse clubs hebben zich achter het advies geschaard.

Later vandaag komt de stuurgroep met een verklaring naar buiten. Het personeel van Fortuna is om 10.00 uur door directeur Hans Erkens van de club geinformeerd. Volgens bronnen rond beide clubs heeft een groep ondernemers zich bereid verklaard de fusieclub financieel te steunen. Hoeveel geld beschikbaar komt is nog niet bekend. Eerder werd gezegd dat een fusieclub met een begroting van minimaal twintig miljoen euro per jaar moet werken.

De Stichting Roda JC, tot voor kort verklaard tegenstander van een fusie, is volgens ingewijden gisteravond akkoord gegaan met het voorstel.
Zal lekker onrustig zijn in Limboland de komende dagen/weken/maanden...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di feb 03, 2009 12:57 pm

Ongelooflijk!
Heb nog niemand kunnen vinden die het gelooft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 03, 2009 1:32 pm

Goh, dat had ik niet verwacht. In ieder geval niet op zo'n korte termijn. Het zal wel zo zijn dat Fortuna weinig keuze had gezien hun financiële positie.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di feb 03, 2009 1:56 pm

Zul je zien dat Roda degradeert, zit je dan met je mooie nieuwe fusieclub in de Jupiler League.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di feb 03, 2009 2:28 pm

Hubert Vankan: nog geen akkoord voor fusie
dinsdag, 03 februari 2009 09:35

Fusie nog niet rond?



Hubert Vankan, voorzitter van de Stichting Roda JC ontkent de verhalen zoals vanmorgen gepubliceerd op de website van het Limburgs Propagandablad. De Stichting van Roda JC heeft gisteravond een bijeenkomst gehad met Jos Haverkort, Huub Narinx, 2 leden van de RvC en het Stichtingsbestuur. In een presentatie die in een uurtje in elkaar gedraaid leek werd de Roda JC Stand Alone-variant en de fusie-variant toegelicht. Zoals iedereen kon verwachten kwam Haverkort tot de conclusie dat er alleen voor de laatste een draagvlak is. Het Stichtingsbestuur was echter van mening dat de presentatie van Haverkort in het geheel niet onderbouwd was en men dus geen oordeel kon vellen, hetgeen ook niet gebeurd is. Frank van den Wall Bake heeft enkele gesprekken gehad met was sponsoren en 'had hier een goed gevoel bij'. Toezeggingen zijn er niet. Onze bronnen melden dat de provincie Limburg simpelweg garant is gaan staan voor de miljoenen, Servé Kuijer een topfunctie bij de KNVB is beloofd en er binnen afzienbare tijd niet meer in Kerkrade wordt gespeeld. Wordt zo spoedig mogelijk vervolgd..
van een roda forum.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do feb 05, 2009 4:50 pm

Zover ik het hier hoor zijn er 2 in de stichting op dit moment tegen een fusie en 4 voor.
Het kan zo maar 3 tegen 3 worden, en dan zal de voorzitter moeten beslissen en die schijnt tegen te zijn.

Het plan van de fusie schijnt helemaal geen grondslag te hebben.
Er is een powerpoint presentatie gegeven waar menigeen bij een normaal bedrijf voor ontslagen zou zijn!

Een aantal sponsors zal meteen stoppen, die hebben een Roda danwel Fortuna hart.
DSM schijnt in te willen stappen, maar voor slechts 2 miljoen. Komt er een miljoen van de gemeente bij, heb je nog een situatie die niet gezond is.

Al met al lijkt het een fusie met alleen verliezers tot nu toe.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di feb 17, 2009 9:10 am

Faillissement dreigt voor Roda JC

Amsterdam - Roda JC is in acute financiële problemen verzeild geraakt. Zelfs een faillissement dreigt. Roda, zestiende in de eredivisie, hoopt dat de gemeente Kerkrade tijdens de raadsvergadering van woensdag bereid is een meerderheidsbelang in het stadion te nemen, opdat de club kan beschikken over een broodnodig bedrag van drie miljoen euro. Directeur Huub Narinx van Roda JC bevestigde de sores maandag in het tv-programma Voetbal International.

Externe financiers die Roda normaliter helpen, zijn niet bereid bij te springen. De gemeente is al mede-eigenaar van het stadion, maar zou het belang moeten vergroten. In Limburg is momenteel sprake van een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard, dat in de eerste divisie speelt en eveneens in financiële problemen verkeert.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 17, 2009 12:20 pm

De stand in de eredivisie wordt opeens een stuk ongunstiger voor ons als de uitslagen van roda worden geschrapt. alleen daarom moet de club worden gered! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo feb 18, 2009 10:54 pm

Gemeente Kerkrade redt Roda JC van ondergangDoor Bas Abresch
Woensdag, 18 februari 2009, 22:23

De gemeente Kerkrade heeft Roda JC woensdagavond onder protest van de ondergang gered. De gemeente injecteerde drie miljoen euro extra in de club, die grote financiële problemen heeft.

Kerkrade vergroot haar belang in het Parkstad Limburg Stadion per direct met 1 miljoen euro en later mogelijk met nog eens 2 miljoen. Daardoor is Roda JC voorlopig gered van een faillisement.

De gemeenteraad deed de toezeggingen onder zwaar protest. De diverse politieke partijen hadden volgens De Limburger felle kritiek op het bestuur van Roda JC en vroegen zich af hoe de club in deze slechte financiële positie terecht kon komen.
Hoezo Recessie... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 18, 2009 10:55 pm

LucaS schreef:De stand in de eredivisie wordt opeens een stuk ongunstiger voor ons als de uitslagen van roda worden geschrapt. alleen daarom moet de club worden gered! :hypocrite.gif:
Nee, juist gunstiger. Dan lopen we in op AZ, zag ik op AS. Het verschil is dan nog 'maar' negen punten.

Maar dat gaat gelukkig niet gebeuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13795
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo feb 18, 2009 11:03 pm

Huh, dat is dan omdat AZ al twee keer tegen Roda JC heeft gespeeld en wij pas een keer. Of wordt er al vanuit gegaan dat we binnenkort in Kerkrade verliezen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 06, 2009 1:49 pm

Van Geel: Onmogelijk beleid te maken Van onze Telesportredactie

Martin van Geel heeft liever vandaag dan morgen duidelijkheid over het al dan niet doorgaan van de fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC. ,,Op dit moment is het onmogelijk om beleid te maken”, zei de technisch directeur van de eredivisionist vlak voor de 3-2 bekernederlaag tegen FC Volendam. ,,Binnen twee weken weten we gelukkig meer. Er moeten allerlei beslissingen over contracten worden genomen: van spelers, maar ook van sponsors enzovoorts.”

Niet alleen de onzekerheid over ‘FC Limburg’ speelt de oud-TD van Ajax echter parten. ,,Ook de financiële situatie speelt een rol. Er is geen budget. En – daar kunnen we helaas niet omheen – we weten niet in welke divisie we volgend seizoen spelen”, verduidelijkt hij dat Roda JC ondanks de zege op De Graafschap nog steeds in acuut degradatiegevaar verkeert.

Of Van Geel ook ‘ja’ tegen Roda JC had gezegd als hij wist wat er allemaal op hem af zou komen, houdt hij voor zichzelf. ,,Maar spijt heb ik niet. Ik heb de beslissing weloverwogen genomen.”
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 2:04 pm

Die Oper mag dus weg bij Roda, maar hij zorgt er de laatste tijd wel voor dat Roda niet gaat degraderen. Nu weer maakt hij de 1-0 tegen ADO.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 2:07 pm

2-0 Cissé. Open goal nadat Oper de bal op de paal speelde.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mar 23, 2009 9:40 am

Oper is 1 van de weinige goede spelers, maar zal teveel verdienen...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 24, 2009 9:32 am

Hebben we hier eigenlijk Roda-supporters, of Limburgers die de regionale pers goed volgen?

Ben benieuwd hoe het ervoor staat met de fusieplannen. Als ik het goed begrepen heb, zijn de clubs min of meer akkoord, maar kan de Stichting Roda (of zoiets) zijn veto nog uitspreken.

En heeft er in de Limburgse pers iets gestaan over het niveau waarop het nieuwe 'FC Mijnstreek' zou moeten instappen? Wat gebeurt er als Roda JC erin blijft? Begint de nieuwe club dan in de Eredivisie? Ik vind de besluitvorming en regelgeving op dit vlak altijd erg schimmig. Het zou voor de KNVB heel eenvoudig moeten zijn om even aan te geven hoe en wat. Maar het blijft allemaal erg vaag.

Zulke dingen...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 24, 2009 3:12 pm

Ik woon er en volg het een beetje. Ken wel een aantal 'die hards' van Roda en die zijn van mening dat de fusieclub er nu wel gaat komen. Er is een stichting die het tegen kan houden, maar ook daar lijkt het erop dat de meerderheid voor is.

Eredivisie is het instapniveau, mits Roda nu niet degradeert.

Het leek er een tijdje op dat spelers niet echt meer hun best deden. De meesten hebben een vrije transfer bij degradatie.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di mar 24, 2009 3:43 pm

"Sporting Limburg", moet het gaan heten. Ik denk ook wel dat het erdoor gaat komen. Maar er blijft inderdaad veel onduidelijk, zo is er sprake van dat de schuldenlast van Fortuna nog steeds afbetaald dient te worden door de nieuwe fusieclub.

Lijkt me niet zo handig voor sponsoren om erin te stappen, om direct al miljoenen in een bodemloze put te storten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mar 24, 2009 4:01 pm

Als die fusieclub er komt dan kun je als Roda supporters toch gewoon net doen alsof het nog steeds Roda is. Ze spelen zowiezo in het huidige Roda stadion. Gewoon verstand op 0 zetten en net doen alsof er niks veranderd is. Ik meen dat bij bijv. Germinal Beerschot ook hoofdzakelijk oud Beerschot fans zitten en ik dacht dat die de club ook gewoon nog aanmoedigen met 'Beerschot'.
Laatst zag ik wat van die supporters van Roda in 1 of ander tv programma en die wisten te melden dat als die fusieclub door zou gaan dat ze dan naar Mvv zouden gaan.. kijk daar snap ik nou niks van.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 24, 2009 5:11 pm

En het shirt zou geel-blauw worden??
Schuldenlast Fortuna blijft inderdaad staan. 2,3 miljoen op de gemeente las ik.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 25, 2009 6:53 pm

Roda-directeur blokkeert fusie

KERKRADE - De positie van algemeen directeur Huub Narinx van Roda JC lijkt onhoudbaar geworden, omdat hij weigert in te stemmen met een fusie tussen zijn club en Fortuna Sittard. De Raad van Commissarissen beraadt zich nu over de positie van de directeur.

Op uitdrukkelijk verzoek van de Raad van Commissarissen van de Limburgse club diende Narinx een formeel besluit te moeten ondertekenen, waarmee hij als statutair directeur instemt met de fusie van Roda JC en Fortuna Sittard. Dat weigerde Narinx tot driemaal toe, omdat hij denkt dat een fusieclub op dit moment geen meerwaarde heeft.

Indien de directeur niet instemt met de fusie, kunnen ook andere geledingen binnen de club niet officieel ja of nee zeggen. Dat zou kunnen betekenen dat de hele fusie, waarover voor 1 april een besluit moet vallen, vanwege tijdsdruk van de baan is.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 26, 2009 11:34 am

Wat is de rol van Martin van Geel in het geheel?
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten