Sparta 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 3:49 pm

Sparta wordt moe ...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 01, 2009 3:51 pm

Dat wordt een half uur billeknijpen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 01, 2009 3:54 pm

Nee hoor ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 01, 2009 3:54 pm

1-0 Dembele, AZ kampioen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo feb 01, 2009 3:54 pm

Tyfus

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 3:54 pm

0-1 Dembele..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 3:58 pm

Bijna iedereen ging er ook wel vanuit dat AZ hier ging winnen. Jammer, maar helaas. Kijkende naar de 11 van AZ vraag ik me af hoe je er kampioen mee kan worden, maar goed.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo feb 01, 2009 3:59 pm

Peter schreef: Kijkende naar de 11 van AZ vraag ik me af hoe je er kampioen mee kan worden, maar goed.
Omdat de anderen nog slechter zijn :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 4:00 pm

Door gebrek aan concurrentie, Peter. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo feb 01, 2009 4:00 pm

Omdat ze er daar wel in zijn geslaagd om er een echt team van te maken. Ze zijn niet afhankelijk van de grillen van één of twee talenten. En ze geven haast geen tegendoelpunten meer weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 4:02 pm

Ze geven haast geen tegendoelpunten weg, maar qua namen is het allemaal maar zo/zo. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat wij met al onze poet, jeugd en fundament hier niet tegen op zijn gewassen. Dat geeft echt zwaar te denken, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 4:04 pm

AZ speelt in de tweede helft redelijk en laat iets zien dat op positiespel lijkt. De eerste helft was erg slecht.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 4:05 pm

AZ in de CL en Pisvee zie ik nog wel tweede worden zeker als ze over 2 weken thuis van AZ winnen

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 01, 2009 4:06 pm

Peter schreef:Ze geven haast geen tegendoelpunten weg, maar qua namen is het allemaal maar zo/zo. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat wij met al onze poet, jeugd en fundament hier niet tegen op zijn gewassen. Dat geeft echt zwaar te denken, hoor.
Volgens mij hebben ze daar in Alkmaar heel goed in de keuken van Eindhoven gekeken.... en wij? wij houden gewoon een plaat voor onze kop. wij trekken liever een blik geld open....

Is het attractief? kan maar meestal niet.
Gewenst? zeer ja.... Maar he druist in tegen het Ajax principe van de laatste jaren.... Een titel vergeven in December of een maand eerder/later.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 01, 2009 4:11 pm

Thijs schreef:Tyfus
tik fout zeker?

Ajax verdient het zeker niet dus... Wees eerlijk met minder materiaal, maar met een veel beter team, is gewoon terecht.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo feb 01, 2009 4:15 pm

0-2

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 4:16 pm

El Hamdaoui. Degelijke overwinning dus weer. Nee, die gaan dit niet meer weggeven, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 4:17 pm

Zuur voor Sparta. :aai.gif:

En voor ons. :1evil.gif:

AZ zit in een zetel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 4:20 pm

Toppie schreef:
MVH schreef:
Toppie schreef:Die Poepon moet veel meer uit z'n akties halen GVD lijkt Suarez wel van gisteren.
Kijk je de wedstrijd? Hoe speelt AZ?
Maar ze hebben de zelfde speelstijl als Pisvee als de laatste jaren met de zelfde uit tenues alleen staat er DSB op dus ik hoop op een wonder maar ja waarschijnlijk 0-1 of 0-2


Voorspellen is ook kunst :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 01, 2009 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo feb 01, 2009 4:20 pm

joey schreef:Zuur voor Sparta. :aai.gif:

Hadden niks te verliezen.. dus waarom zuur? deze nederlagen zijn ingecalculeerd.

En voor ons. :1evil.gif:

EIGEN SCHULD DIKKE BULT

AZ zit in een zetel.
Zeker als je weet dat je nu Roda en Willem II thuis krijgt.

Zeker als je weet dat Ajax zondag naar Vitesse moet.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 01, 2009 6:05 pm

Peter schreef:Ze geven haast geen tegendoelpunten weg, maar qua namen is het allemaal maar zo/zo. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat wij met al onze poet, jeugd en fundament hier niet tegen op zijn gewassen. Dat geeft echt zwaar te denken, hoor.
11 Tegendoelpunten in 20 wedstrijden. Slechts 2 keer verloren en 2 keer gelijkgespeeld. AZ heeft gewoon een prima ploeg met een prima trainer. Dat staat los van de prestaties van Ajax. Je ziet ook dat het team ook in defensief opzicht verder is, want ook zonder de twee beste centrale verdedigers houdt men al drie wedstrijden op rij de nul.

Kijkend naar de selectie zal ik hetzelfde zeggen als wat ik maanden geleden al zei: jongens als Romero, Moreno, Schaars, De Zeeuw, Mendes, Dembélé en El Hamdaoui zouden niet misstaan bij Ajax. Sommigen zouden zelfs onbetwist basisspeler zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 6:17 pm

Maanden geleden had jij ook een lijstje opgesteld waar je AZ als numero 5 zag, maar nu ze bovenaan staan is het opeens een wereldploeg geworden. AZ heeft hele aardige spelers, maar die verheerlijking gaat me wat ver, hoor. Zelfs de B-garnituur houdt eenvoudig de nul inderdaad, maar ik vind het wel schandalig dat wij op een dergelijk team 9 punten achter staan. Ik schat ons vele malen hoger in, zeker gezien de middelen die we in dit elftal hebben gepompt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 01, 2009 6:30 pm

Peter schreef:Maanden geleden had jij ook een lijstje opgesteld waar je AZ als numero 5 zag, maar nu ze bovenaan staan is het opeens een wereldploeg geworden. AZ heeft hele aardige spelers, maar die verheerlijking gaat me wat ver, hoor. Zelfs de B-garnituur houdt eenvoudig de nul inderdaad, maar ik vind het wel schandalig dat wij op een dergelijk team 9 punten achter staan. Ik schat ons vele malen hoger in, zeker gezien de middelen die we in dit elftal hebben gepompt.
Wonderploeg? Ik vind het zo ontzettend vervelend wanneer mensen woorden in je mond gaan leggen. Ik heb AZ onderschat. El Hamdaoui en Ari speelden vorig seizoen niets klaar, het was nog maar de vraag of Schaars fit zou zijn, er was afgelopen zomer op het eerste oog niets bijzonders bij gekomen en de sfeer was vorig seizoen compleet verrot. Dat ik ze dan alsnog op de vijfde plek heb geplaatst zegt dan misschien nog wel iets. Inmiddels presteren El Hamdaoui en Ari, is Schaars fit en heeft AZ de rotte appels uit de selectie verwijderd. Dan blijft dus over wat ik al eerder zei. Een echte ploeg bij balbezit en balverlies dankzij een prima trainer en met een stuk of zeven spelers die absoluut niet zouden misstaan bij Ajax.

En op basis waarvan schat je Ajax dan vele malen hoger in? Op basis van het dit seizoen uitgegeven geld? Dat is natuurlijk geen maatstaf, want AZ kan nog altijd een betere selectie hebben. Je moet naar de kwaliteit kijken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 01, 2009 6:48 pm

Volgens MvB was de selectie kampioenwaardig, maar dat is dus niet waar. Ajax werd vorig jaar 2e en heeft er vervolgens veel geld ingepompt. Mag je dan een stijgende lijn verwachten? Sulejmani werd binnengehaald als groots talent. Een jongen waar je dus ook wat van mag verwachten, want AZ kocht voor hetzelfde bedrag Ari, Dembele en El Hamdaoui samen inderdaad. Als je de topics naleest dan was iedereen er van overtuigd dat Ajax kampioen ging worden. Het kon niet misgaan, zeker niet met al dat geld wat er in zat. Jonge spelers als Vertonghen en Urby maakten sprongen vooruit, maar nu het gat onoverbrugbaar lijkt te zijn komt het er dus op neer dat we AZ hebben onderschat? Zij hebben namelijk toch meer kwaliteit, al lachten we ze vierkant uit toen ze met 3-0 op de kloten kregen tegen ADO.

Nee, Ajax heeft meer kwaliteit en had wellicht nog meer kwaliteit kunnen binnenhalen als er slim was ingekocht. Ik vind dan ook dat er gewoon gefaald is als we geen kampioen worden, ongeacht of we een provincieclub als AZ nou onderschatten of niet. Van de huidige verdediging van AZ wil ik geen enkele speler bij Ajax zien bijvoorbeeld. Normaliter hebben ze daar Moreno (Ajax had toch moeite met verdedigers zoeken?) en Moisander (Ja, die kennen we nog). Schaars is een goeie inderdaad en mag gelijk naar Ajax komen. Mendes is afgetest door Ajax een paar jaar terug. De spitsen zijn goed, maar Cvita, Suarez, Urby en Sulejmani zijn beter (en stukken duurder). Ons middenveld? Enoh werd hoog van opgegeven, Vertonghen is een topper in spé en Wiel, Vermaelen en Wielaert zijn omschreven als goed en vooral Vermaelen ging met sprongen vooruit. Maar nee, nu we achterstaan is het opeens AZ wat onderschat is. Misschien is het juist zo dat we met zijn allen Ajax en Marco van Basten wat overschat hebben, want ik roep al maanden dat het voetballend gewoon ruk is. Puur resultaatsvoetbal zonder progressie en lijn. MvB heeft mogen investeren en de selectie is naar zijn hand gezet, maar hij wordt er geen kampioen mee. Dat we nog meedoen in Europa is leuk meegenomen en dat we de beker niet winnen is niet zo heel belangrijk. Maar onder aan de streep zijn we er allemaal ingestonken, al 5 jaar lang trouwens.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo feb 01, 2009 6:56 pm

Vriend van me, Ajacied en Spartapiet (twee seizoenskaarten tot voor kort) belde me om te vertellen dat hij geen moment het idee had dat Sparta iets kon uitrichten, dat AZ bewust (???) in een lage versnelling speelde. Hij roemde het elftal, hij schrok van de kracht van dit AZ. Speelde AZ dan zo goed? Hij weet het niet, hij ziet AZ dit seizoen voor het eerst een hele wedstrijd, maar vreest dat AZ alle gemakkeljke wedstrijden gemakkelijk wint.

Geen idee waar het eindigt, maar na twee wedstrijden nul punten, dan mag nu negen punten voorsprong toch een wonder heten. Acht blessures bij AZ? Dan heeft Ajax een kans (na het wegvallen van psv) Hoe is het mogelijk dat modale spelers als Swerts en Moisander bij AZ zo sterk spelen (blessure even niet meegerekend)? Ik kan maar één reden bedenken: de organisatie is goed, iedereen weet wat hij moet doen; dat lijkt mij het grote verschil met Ajax.

Gesloten