Willem II 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Willem II 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:48 am

Hier alles over Willem II.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma sep 15, 2008 12:32 pm

Demouge op 3 doelpunten en aan dus erg aan de basis van de 6 punten tot zover.

Maar waar is de aanklager van de KNVB gebleven, want meneer Demouge had gewoon 4 á 5 wedstrijden op de tribune moeten zitten naar zijn smerige elleboogstoot in de wedstrijd tegen Ajax.

Vind het vreemd dat hier niks is mee gebeurd. De aanklager volgt blijkbaar alleen de samenvattingen van de wedstrijden.

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di sep 16, 2008 12:06 pm

Zlatan Son of God schreef:Demouge op 3 doelpunten en aan dus erg aan de basis van de 6 punten tot zover.

Maar waar is de aanklager van de KNVB gebleven, want meneer Demouge had gewoon 4 á 5 wedstrijden op de tribune moeten zitten naar zijn smerige elleboogstoot in de wedstrijd tegen Ajax.

Vind het vreemd dat hier niks is mee gebeurd. De aanklager volgt blijkbaar alleen de samenvattingen van de wedstrijden.
Inderdaad! :hupajax.gif:

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 1:06 pm

Een voormalige scout van Ajax dus :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 28, 2008 10:46 am

Wat was Aerts gisteren weer slecht! :faga1.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 29, 2008 7:27 am

Humor dat ik niets over Aerts las na de wedstrijd tegen Ajax, maar dat zal wel toeval zijn :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 29, 2008 7:43 am

Als je Willem 2 zaterdag zo ziet schutteren dan krab ik me echt nog wel eens keer achter de oren hoor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 29, 2008 9:59 am

Baseman schreef:Humor dat ik niets over Aerts las na de wedstrijd tegen Ajax, maar dat zal wel toeval zijn :hypocrite.gif:
Die wedstrijd heb ik niet gezien, dus dan kan ik er ook niets over zeggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo nov 23, 2008 2:54 pm

Weet iemand hoe het met de spelregels zit?

Zou Van Sichem de wedstrijd moeten staken, omdat hij de lijnen door de sneeuw niet meer kan zien, zoals de verslaggever van EredivisieLive tot vervelends toe opmerkt? Ik kan me er iets bij voorstellen, maar wat de regels nu daadwerkelijk zeggen. geen idee
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 3:08 pm

3 - 0 W2

Als ie staakt moet het overgespeeld worden ..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo nov 23, 2008 4:48 pm

Frank Demouge... :headbang.gif:


Hij zal wel een beetje gniffelen...WII boven zijn geliefde NEC...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di dec 09, 2008 8:08 am

Demouge langer bij Willem II
Uitgegeven: 8 december 2008 21:15
Laatst gewijzigd: 8 december 2008 21:17

TILBURG - Frank Demouge gaat zijn contract bij Willem II verlengen. De 26-jarige spits zet binnenkort zijn handtekening onder een verbeterde verbintenis die hem tot de zomer van 2012 aan de club uit Tilburg bindt.

De huidige verbintenis van de aanvaller loopt tot en met het einde van huidige seizoen.

Demouge maakte dit seizoen al twaalf competitietreffers. Hij speelde eerder voor NEC, Eindhoven en FC Den Bosch. De spits is bezig aan zijn tweede seizoen in Tilburg. Demouge is tevreden over de nieuwe overeenkomst.

Waarde

"Want ik heb het enorm naar mijn zin bij Willem II. Ik hoop dat ik de komende jaren ook mijn waarde kan tonen", aldus de nummer twee van de topschutterslijst van de eredivisie in een door de club verstrekt persbericht.

Trainer en technisch directeur Andries Jonker van Willem II: "Frank is momenteel een van de belangrijkste spelers van de eredivisie. Het is fantastisch dat we hem langer aan de club kunnen binden."
(c) ANP


Bron: www.nu.nl


Alleen zaterdag ff dimmen, Frank! :neutral.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di feb 17, 2009 6:24 pm

Jonker weg als trainer bij Willem II
Uitgegeven: 17 februari 2009 17:22
Laatst gewijzigd: 17 februari 2009 17:49

AMSTERDAM - Andries Jonker is opgestapt als trainer van Willem II. Dat heeft de club dinsdag bekendgemaakt.

Jonker blijft wel aan als technisch directeur van de Tilburgse club. Volgens Willem II heeft Jonker in het belang van de club besloten om een stap terug te doen.

Na een goede start is Willem II de laatste weken ver teruggezakt in de eredivisie. Willem II is na de winterstop de slechtst presterende ploeg uit de eredivisie met slechts een punt uit zes wedstrijden. Zaterdag verloor de ploeg in eigen huis met 0-2 van FC Utrecht. De Tilburgers staan nu op de elfde plaats van de ranglijst.





Combinatie

Jonker combineerde sinds november 2007, na het ontslag van trainer Dennis van Wijk, de functie van technisch directeur met die van trainer/coach. De combinatiefunctie voldoet niet meer, vindt de club.

Jonkers assistent Alfons Groenendijk krijgt bij Willem II een contract tot het einde van het seizoen als hoofdtrainer.


Trainingscomplex

Met Groenendijk, die in 2007 zijn diploma coach betaald voetbal behaalde, heeft Willem II een trainer aangesteld die zich alleen met de selectie hoeft bezig te houden. Jonker concentreert zich volledig op zijn baan als technisch directeur. Hij gaat zich onder meer bezighouden met de begroting voor volgend jaar en de totstandkoming van een nieuw trainingscomplex.


Ajax

De 44-jarige Groenendijk kwam dit seizoen over van Ajax, waar hij ook assistent-trainer was. Met de komst van Marco van Basten werd zijn contract niet meer verlengd. De geboren Leidenaar begon als hoofdtrainer van zaterdaghoofdklasser Katwijk en was ook assistent-trainer bij Sparta.

Als speler was Groenendijk onder meer actief voor FC Den Haag, Ajax, Sparta en FC Utrecht.
Nu.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 02, 2009 9:04 am

Debuterende coach waant zich nu al drenkeling
Van onze verslaggever Robèrt Misset

TILBURG - Stoere kerels zijn de spelers van Willem II alleen nog volgens het roemruchte clublied, want ook met Alfons Groenendijk als trainer vervolgen de `Tricolores’ zaterdagavond hun lijdensweg. De ontluisterende 3-0 nederlaag in Tilburg tegen Heracles is alweer de zesde op rij. Met een schamel punt uit acht duels lijkt de vrije val van Willem II na de winterstop te eindigen in de nacompetitie.

Na de eerste overwinning in een uitwedstrijd sinds een jaar zullen de spelers van Heracles blijven zingen in de bus tot ze in Almelo zijn, belooft spits Everton. Met twee treffers na rust binnen twee minuten heeft de Braziliaan het dolende Willem II geknakt. De 0-2 van Everton met de buitenkant van de rechtervoet is wonderschoon. Maar wie zo slap verdedigt, roept het onheil over zich af, foetert Niels Vorthoren.

Dekkingsfouten
'We maken simpele dekkingsfouten die genadeloos worden afgestraft’, zegt de 20-jarige middenvelder van Willem II. 'Het is zuur dat we de wedstrijd in twee minuten uit handen geven. Zo komen we nooit uit het dal.'

De opgekropte frustraties bij de club in nood weerspiegelen zich vlak voor rust in de schandalige overtreding van Vorthoren op Heracles-middenvelder Fledderus, die door arbiter Bossen met een rode kaart had moeten worden bestraft. `Ik was blij dat ik er met een gele kaart vanaf kwam’, aldus Vorthoren. `Het was een onbesuisde actie die voortkwam uit frustratie, omdat het bij ons totaal niet loopt.’

Willem II had de speler Groenendijk tegen Heracles goed kunnen gebruiken. De in 2001 gestopte middenvelder met de verfijnde traptechniek schrikt van de onkunde bij zijn spelers. Groenendijk: `Met Marcel Valk zit nog iemand naast me in de dugout die over een aardige techniek beschikte. We zitten ons soms op te vreten.

Messcherp
'We missen teveel kwaliteit en zijn daardoor ook niet in staat om messcherp te verdedigen. Toen we de eerste wedstrijd wonnen van Ajax stonden er zeven andere spelers in het veld. We hebben geen automatismen, de ploeg hangt nu als los zand aan elkaar.’

Twee weken geleden maakte Andries Jonker als hoofdtrainer van Willem II plaats voor zijn assistent Groenendijk. `Het was duidelijk dat de druk op Jonker toenam’, zegt middenvelder Vorthoren. `Toch was ik verrast dat hij een stap terug deed.

'Fons is een goede trainer, maar het is voor hem een sprong in het diepe. Hij komt voor een slecht draaiende ploeg te staan. We zoeken wanhopig naar de vorm van voor de winterstop. We krijgen tegenslag op tegenslag. Dan kan de trainer ons oppeppen, maar tegen zulke fouten valt niet te coachen.’

Drenkeling
De debuterende coach moet zich al na twee optredens een drenkeling wanen bij een ploeg in verval. `Jonker had al eerder een signaal gegeven’, aldus Groenendijk. `We zitten in een moeilijke fase en ik ben geen wonderdokter die het tij even laat keren. Het is eenvoudiger wanneer je zoals Vitesse versterkingen kunt halen.

'Maar bij ons haken spelers juist af, waardoor het steeds lastiger wordt. Nu gaven Demouge en Boutahar aan dat ze vanwege blessures niet verder konden. We misten al vijf middenvelders en twee verdedigers. Ik wil me niet achter blessureleed verschuilen. Maar de anderen kunnen de ploeg niet dragen.’

Achterin de perszaal luistert Andries Jonker naar de analyse van zijn opvolger. Het was een slimme zet van de technisch directeur, die zichzelf in 2007 tot trainer benoemde na het ontslag voor Dennis van Wijk, om bij Willem II alleen nog achter zijn bureau te zitten.

Zo voorkwam Jonker volgens zijn criticasters niet alleen zijn ontslag als trainer, maar tevens een gedwongen vertrek als technisch directeur. Jonker ziet het uiteraard anders. `Het was niet zo dat de chemie tussen mij en de spelersgroep ontbrak.

Rollen
'Maar Willem II heeft zowel een trainer als een technisch directeur nodig die zijn volledige aandacht aan de club kan geven. Onder de huidige omstandigheden waren die functies voor mij niet langer te combineren. Het is nu te belangrijk om een van beide rollen niet goed te vervullen.

'Ik heb die afweging al in november gemaakt. Ik heb de transferperiode afgewacht en ik dacht dat ik met zes punten meer uit de problemen zou zijn. Die punten kwamen maar niet. Het leek me voor Fons het juiste moment om het over te nemen.’

Jonker laat een loodzware erfenis na. `Niet zo gek als je met 21 punten uit 12 duels begint en er een serie van 4 uit 13 op laat volgen. Het krediet dat we voor de winterstop hebben opgebouwd is als sneeuw voor de zon verdwenen. Noodgedwongen moeten we nu terugvallen op spelers van 20, 21 jaar. We moeten hopen dat de routiniers snel fit raken.’

Jonker is nu formeel de baas van de trainer die tot twee weken geleden zijn rechterhand was. `Als technisch directeur moet ik Groenendijk nu beoordelen én steunen. Maar we werken bij Willem volgens de richtlijnen van de trainer. Ik heb Fons niet gevraagd om mijn ideeën uit te voeren. Hij moet zijn eigen keuzes maken.’

Goedkoper
Groenendijk maakt voorlopig het seizoen af. `Het is voor iedereen vervelend dat het zo heeft moeten lopen. Ik heb er bewust voor gekozen om Jonker tot het einde van het seizoen te vervangen. Het zou goedkoop zijn geweest om nu meteen een meerjarig contract te tekenen. Ik weet hoe de voetbalwereld werkt. Als het niet goed afloopt, er is er ook voor mij geen draagvlak bij deze club.’

De 44-jarige Groenenijk achtte de tijd rijp om op eigen benen te staan. Roda JC informeerde al bij hem na het ontslag voor coach Atteveld, Groenendijk flirtte zelf even met FC Den Bosch. `Ik heb een goed contact met Martin van Geel. Maar ik heb met hem nooit gesproken over een contract bij Roda.’

Ajax heeft hem gevormd als speler én trainer, zegt Groenendijk, die in de Arena assistent was van Henk ten Cate en interim-coach Koster. Groenendijk: `Ik was teleurgesteld dat ik na de komst van Marco van Basten moest vertrekken. Ik heb er enkele dingen over gezegd. Maar daar ben ik allang overheen.’

Afbreukrisico
Dreigt bij Willem II een trainerscarrière in de knop te worden gebroken? Groenendijk: `De realiteit is dat we nu naar beneden moeten kijken. Een assistent wordt meestal onder moeilijke omstandigheden naar voren geschoven. Dat brengt een afbreukrisico met zich mee. Ik wil me als hoofdtrainer ontwikkelen. Die tijd krijg ik niet bij Willem II. Toch ben niet bang dat ik nu word beschadigd. Ook een trainer moet leren overleven.’
www.volkskrant.nl

Handige jongen die Jonker: zo kan hij Groenendijk nog offeren als dat nodig mocht zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 02, 2009 9:10 am

Het begint bij Willem II een vergelijkbaar verhaal te worden als bij Sparta het geval was enkele jaren geleden. Van stabiele middenmoter afglijden naar staartclubje dat elk jaar tegen degradatie moet vechten. Op gegeven moment gaat dat een keer mis.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door Duke » do mei 14, 2009 7:57 am

Jonker mee naar München

ALKMAAR - Louis van Gaal neemt Andries Jonker mee als assistent naar München. Dat zorgde voor teleurgestelde reacties bij de staf van AZ en in het bijzonder Shota Arveladze. Maar Van Gaal lost met de zet een oude belofte in: Andries Jonker stond namelijk pas een halfjaar onder contract bij Barcelona, toen de Nederlandse hoofdcoach op 28 januari 2003 vertrok. Jonker had in Nederland alle schepen achter zich verbrand, zijn vrouw had ontslag genomen. Op dat moment beloofde Van Gaal hem, dat hij hem weer als assistent zou meenemen als hij ooit weer bij een topclub aan de slag ging. Daarom moet Willem II nu op zoek naar een nieuwe technisch directeur.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door jabu » do mei 14, 2009 8:24 am

Van technisch directeur naar assistent-trainer...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door Kowalczyk » do mei 14, 2009 3:43 pm

Hé, dat keffertje mag weer met Louis mee...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door Ramona » do mei 14, 2009 3:47 pm

Wat ik heb gelezen komt Van Gaal z'n afspraak na, uit de tijd van Barca...netjes dus!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door peter » do mei 14, 2009 3:50 pm

Voorzitter Hans Verbunt noemt de aanstelling van Andries Jonker een logisch besluit. ‘Andries vervult in de praktijk de functie van technisch manager al sinds december 2006 en doet dat naar tevredenheid van alle betrokken partijen. Door die situatie nu te formaliseren, kiest Willem II voor kwaliteit, stabiliteit en continuïteit op één van de belangrijkste functies binnen de club.’
Maar nu is hij weg dus. Daahaag met je continuiteit.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door Daily Blind » do mei 14, 2009 4:20 pm

Jabu schreef:Van technisch directeur naar assistent-trainer...
van WII naar B. Munchen

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 5:09 pm

Van 3 ton naar 1 miljoen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door 999 » do mei 14, 2009 6:40 pm

Verassend toch ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » do mei 14, 2009 6:58 pm

Verassend is wat overdreven, maar ik vind het ook geen verstandige keus van Louis.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Willem II 2008 - 2009

Bericht door peter » do mei 14, 2009 7:00 pm

VerRassend is het niet inderdaad. Ben wel reuzebenieuwd hoe Louis gaat spelen daar, maar daar hebben we een ander topic voor.

Gesloten