KNVB: 'Dick Jol tartte fatsoensnorm met bedreigingen'

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

KNVB: 'Dick Jol tartte fatsoensnorm met bedreigingen'

Bericht door InnerHarbour » vr aug 01, 2008 1:28 pm

01/08/2008 13:58

Dick Jol heeft zijn scheidsrechtersloopbaan moeten beëindigen omdat hij een medewerker van de KNVB had bedreigd. Dat meldt de voetbalbond in een persbericht.

Jol en de KNVB ontbonden in goed overleg het contract van de arbiter en beloofden elkaar verder geen mededelingen te doen. Jol heeft die afspraak echter gebroken door zijn voormalige werkgever neer te zetten als een onfatsoenlijke organisatie. Nu hangt ook de KNVB de vuile was buiten.

'Jol kwam op 27 mei jongstleden naar Zeist om te praten over het komende seizoen', verhaalt coördinator scheidsrechterszaken Stephan Oost in het persbericht. 'Dergelijke gesprekken worden met meerdere scheidsrechters voorafgaand aan het seizoen gevoerd. Bij het gesprek was ook een vertegenwoordiger van de technische staf aanwezig.'

'Tijdens de bijeenkomst heeft Jol deze collega meerdere malen bedreigd. Deze bedreigingen heeft hij later op de dag nog telefonisch herhaald. Dat tart wat de KNVB betreft alle fatsoensnormen. Daar is geen excuus voor. Geen enkele werkgever accepteert bedreigingen aan het adres van het eigen personeel. De KNVB ook niet.'

De voetbalbond vindt dat het ontbinden van het contract de enige oplossing was. 'De KNVB betwijfelt of Dick Jol ook zonder enige aanvullende voorwaarde afstand had gedaan van zijn contract als hij niet zelf ook zou vinden dat hij ernstig over de schreef is gegaan', schrijft de bond in het persbericht
Zal zijn grote vriend Uilenberg wel zijn geweest, mag die hypocriete griezel nog blij zijn dat het bij bedreigingen is gebleven en dat hij niet gelijk een paar kletsen van Jol heeft gekregen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 01, 2008 1:31 pm

Graag de volgende keer even de bron erbij. VI neem ik aan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 01, 2008 1:32 pm

Vaag allemaal...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 01, 2008 1:46 pm

heel vaag, wat heeft Jol dan zoals voor bedreigingen geuit. Zoiets van, potverdorie ik wil eredivisie fluiten, Uil, niet de jupiter l. en anders stop ik er mee ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr aug 01, 2008 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 01, 2008 1:56 pm

Het zal wel, Jol krijgt al jaren nauwelijks grote wedstrijden, terwijl hij er met kop en schouders bovenuit steekt. Die Uilenberg is een eng mannetje, dat vermoedde ik al, maar na zijn poging om de finale van de play-off ten gunste van zijn favo clubje te beïnvloeden en het gezeik rondom Jol, weet ik het zeker.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » vr aug 01, 2008 2:01 pm

Ja sorry is de VI.

Jol is een jongen van de kust, een van de gestampte pot die we nog regelmatig bij Svv Scheveningen zien, die praat wat anders. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41018
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr aug 01, 2008 2:09 pm

Het komt altijd erg professioneel over wanneer dit soort zaken in de publiciteit worden uitgevochten.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie