De Champions League Loting

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 25, 2005 12:24 pm

Yups, in de zin van beiden ja.

En kansloos? Boeiend. Je hebt gisteren maar weer eens gezien dat Ajax niet meer dan een Europese middenmoter is. Waarom denkt iedereen dat Ajax zomaar even van een FC Thun of FC Petrzalka zal gaan winnen? Er zit naar mijn idee geen een makkelijke ploeg voor Ajax in. Uit sportief oogpunt mogen we nog blij zijn dat we geen Porto of Juventus kunnen loten.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 12:27 pm

goodfella schreef:Yups, in de zin van beiden ja.

En kansloos? Boeiend. Je hebt gisteren maar weer eens gezien dat Ajax niet meer dan een Europese middenmoter is. Waarom denkt iedereen dat Ajax zomaar even van een FC Thun of FC Petrzalka zal gaan winnen? Er zit naar mijn idee geen een makkelijke ploeg voor Ajax in. Uit sportief oogpunt mogen we nog blij zijn dat we geen Porto of Juventus kunnen loten.
Omdat we godverredomme AJAX zijn
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 25, 2005 12:34 pm

goodfella schreef:Yups, in de zin van beiden ja.

En kansloos? Boeiend. Je hebt gisteren maar weer eens gezien dat Ajax niet meer dan een Europese middenmoter is. Waarom denkt iedereen dat Ajax zomaar even van een FC Thun of FC Petrzalka zal gaan winnen? Er zit naar mijn idee geen een makkelijke ploeg voor Ajax in. Uit sportief oogpunt mogen we nog blij zijn dat we geen Porto of Juventus kunnen loten.
Dus dan ga je er van uit dat Ajax per definitie de poule niet doorkomt. Ik denk dat Ajax veel mazzel heeft dat ze in groep 2 zitten en met nog meer mazzel rolt er een mooi poultje uit. En met mooi bedoel ik ook dat ze wel de poule door moeten kunnen komen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 25, 2005 12:36 pm

Waarom denkt iedereen dat Ajax zomaar even van een FC Thun of FC Petrzalka zal gaan winnen?
Omdat we een begroting hebben het tienvoudige van dat soort clubs ofzo....?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Champions League Loting

Bericht door Kowalczyk » do aug 25, 2005 12:49 pm

joey schreef:FC Thun speciaal omdat ik Ko een uitstapje naar een hem (ongetwijfeld) onbekend oord gun.
Wat ben je toch een goed mens... :worshippy:

Even mijn two cents...

Van de tegenstanders uit pot 1 sla ik Liverpool duidelijk het minst hoog aan. Nooit van onder de indruk geweest en het is me nog altijd een raadsel waarom AC Milan zich zó de kaas van het brood liet snaaien door die gasten.

Máárrrr... eigenlijk is pot 1 niet het belangrijkst. Wil Ajax kans maken om door te gaan, dan zal het er vooral van afhangen of we een beetje een gunstige ploeg uit de potten 3 en 4 loten. Daarbij is het het overwegen waard dat je in elk geval zeker weet dat je uit pot 4 niet Betis Sevilla loot, als je een Spaanse club uit pot 1 krijgt. En met een Italiaanse gigant, krijg je in elk geval niet Udinese. Udinese is verreweg mijn minst gewenste tegenstander uit pot 4. Dat zou tamelijk rampzalig zijn.

Ik hóóp op Liverpool, Anderlecht en Benfica (Koeman!).

Maar Real Madrid of Barcelona is ook leuk. Liever geen Italië. En uit pot 4 zou ik FC Thun ook heel goed kunnen pruimen. Dan proosten we in Thun met zijn allen op Joey.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 12:52 pm

Het beste voor Ajax is om Bayern te loten. Dan heb je geen Schalke of Werder uit pot 3. De rest zal me een zorg zijn, al zijn Betis en Udi ook geen flexxe clubs
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Champions League Loting

Bericht door Maxwell » do aug 25, 2005 12:55 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:FC Thun speciaal omdat ik Ko een uitstapje naar een hem (ongetwijfeld) onbekend oord gun.
Wat ben je toch een goed mens... :worshippy:

(...)

Maar Real Madrid of Barcelona is ook leuk. Liever geen Italië. En uit pot 4 zou ik FC Thun ook heel goed kunnen pruimen. Dan proosten we in Thun met zijn allen op Joey.

K.
Sorry dat ik je moet teleurstellen... Thun is inderdaad een alleraardigst stadje, helaas is het eigen stadion volstrekt ongeschikt voor CL voetbal vanwege het feit dat ze niet veel meer dan 1500 zitplaatsen hebben. Thun speelt dus in het spiksplinternieuwe Wankdorf stadium in Bern. In het oude Wankdorf werd ooit de legendarische WK finale Duitsland-Hongarije gespeeld (1954).

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do aug 25, 2005 12:57 pm

Rishi schreef:
goodfella schreef:Yups, in de zin van beiden ja.

En kansloos? Boeiend. Je hebt gisteren maar weer eens gezien dat Ajax niet meer dan een Europese middenmoter is. Waarom denkt iedereen dat Ajax zomaar even van een FC Thun of FC Petrzalka zal gaan winnen? Er zit naar mijn idee geen een makkelijke ploeg voor Ajax in. Uit sportief oogpunt mogen we nog blij zijn dat we geen Porto of Juventus kunnen loten.
Omdat we godverredomme AJAX zijn
Jij hebt de afgelopen jaren weinig Europese wedstrijden van Ajax gezien merk ik wel. We leven verdomme niet meer in het jaar 1995.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 25, 2005 12:59 pm

Jammer geen Juve X'C

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 12:59 pm

Vertel, wat is er allemaal gebeurd de afgelopen jaren? We zitten pot 2! Schitterend toch!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do aug 25, 2005 1:05 pm

Ik denk dat dit het ergste is wat we kunnen treffen:

1.AC Milan
2.Ajax
3.Werder Bremen
4.Betis Sevilla

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 25, 2005 1:09 pm

Zo ongeveer wel ja.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 1:09 pm

Pienaar10 schreef:Jammer geen Juve X'C
Dat vind ik juist zo fijn. Een verschrikkelijke ploeg. Ik verlies tien keer liever van Barcelona. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 25, 2005 1:10 pm

joey schreef:
Pienaar10 schreef:Jammer geen Juve X'C
Dat vind ik juist zo fijn. Een verschrikkelijke ploeg. Ik verlies tien keer liever van Barcelona. :yes:
Zie graag Zlatan in de ArenA spelen. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 25, 2005 1:11 pm

Het gaat denk ik meer over Pienaar10 zijn extreme obsessie voor Zlatan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 1:18 pm

Mij gaat het om Ajax hoor. Als Zlatan in de Arena speelt hoop ik dat hij geen knikker raakt. Net als de vorige keer. (Go, Zdenek, go! :headbang: )

De kans bestaat dat we Shevchenko, Adriano, Ronaldinho of Raul Gonzalez Blanco (de voetballende ;) ) op bezoek krijgen. Is ook de moeite van een stadionbezoek waar, Pienaar. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 1:18 pm

En terecht. De obsessie van Pienaar10
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 25, 2005 1:22 pm

Het blijft wel een man. :D Maar idd beter dan voor Kluivert. ;)

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 1:23 pm

:rocketwhore:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Champions League Loting

Bericht door LouisXIV & co » do aug 25, 2005 1:29 pm

joey schreef:Zeg het maar.

POT 1
1 Liverpool
2 Real Madrid
3 AC Milan
4 FC Barcelona
5 Manchester United
6 Internazionale
7 Bayern München
8 Arsenal
Ajax Netwerk
Doe mij Ajax Netwerk maar uit Pot 1. Die kunnen we wel hebben. ;)

Verder hoop ik op Rangers uit Pot 3 en FC Toen of Przwalskipaard uit Pot 4. Uiteraard moet je die niet onderschatten, maar het lijken mij wel de minst goede ploegen. Vooral omdat ik nog nooit van ze had gehoord :D
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do aug 25, 2005 1:36 pm

Rishi schreef:Vertel, wat is er allemaal gebeurd de afgelopen jaren? We zitten pot 2! Schitterend toch!
Heeft er vooral mee te maken dat een aantal clubs met een hoge coefficiënt de laatste jaren rap zijn afgegleden en niet eens meer meedoen: Valencia, Deportivo La Coruña en Bayer Leverkusen, bijvoorbeeld. In plaats daarvan doen Betis Sevilla en Werder Bremen mee; en die staan qua coefficiënt onder Ajax.

Als er dan óók nog een aantal hoger geplaatste clubs uitgeschakeld worden door 'kleinere' clubs (Sporting Lissabon, AS Monaco), tja, dan kun je als Ajax zijnde ineens een heel stuk omhoog vallen, terwijl je geen ene moer gepresteerd hebt de afgelopen jaren - en voor hetzelfde geld in pot 4 had kunnen zitten.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 1:42 pm

Tja, toch zitten we in pot2. Denk niet dat ik blij ben hoor met de resultaten van de afgelopen jaren. Ik weet ook wel dat er flink wat clubs niet meedoen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do aug 25, 2005 2:05 pm

Snap ik.

Ajax heeft zwáár onder de maat gepresteerd, de afgelopen zes jaar. Ik wil niet beweren dat Ajax om de paar jaar een Europacup moet winnen, of elk jaar minimaal de kwartfinale moet halen. Dat is niet reëel. Wat me wél gestoord heeft de afgelopen jaren, is het feit dat Ajax altijd een heel vergoeilijkend toontje aanslaat als we verliezen van Milan of Juventus. Zo van: ach ja, dat zijn nu eenmaal grote clubs, met een begroting die vier keer zo groot is als die van Ajax, etcetera.

Prima, die redenering, maar dan moet je hem ook om durven draaien en op dezelfde manier absoluut de harde eis stellen dat Ajax te allen tijde van een clubje als Lausanne Sports, FC Kopenhagen, Maccabi Tel Aviv of Brøndby wint. Want vergeleken bij die clubs zijn wíj namelijk een G-14 lid dat bulkt van de poen en een begroting van astronomische orde heeft.

Als het 'begrijpelijk' is dat Ajax van Milan verliest, dan is het des te ónbegrijpelijker (en ronduit onacceptabel) dat Ajax van Maccabi Tel Aviv verliest. Dan moet je dus niet aankomen met geleuter dat er 'geen zwakke ploegen meer bestaan' en dat Ajax 'zo jong en onervaren is'. Als je je topclub voelt en enig zelfrespect hebt, moet je na zo'n resultaat onomwonden zeggen dat het een schande is en dat je je hier bijzonder diep voor moet schamen.

Dat ontbrak er vorig jaar nog wel eens aan. Koppen op Ajax.nl van het type 'Ajax kwalificeert zich voor de UEFA Cup!' (na een moeizame 2-2 tegen een al geplaatst Bayern dat er met twee vingers in de neus twee goaltjes inschopte in de ArenA)... Dat is pas écht beneden de stand van Ajax.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 25, 2005 2:12 pm

Ik begrijp zeker wat je bedoelt, ben het er ook helemaal mee eens :xyxthumbs:

Feit is wel dat Ajax moeilijk aan een team kan bouwen, zeker met een beleid van de afgelopen jaren
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 25, 2005 2:13 pm

Mee eens, Ko. Daarom heb ik vooraf ook gesteld dat er geen excuses bestonden: Ajax moest Bröndby uitschakelen.

Ik vind dat we dit jaar maar eens een paar punten moeten halen. Om duistere redenen zitten we in pot 2, laten we zorgen dat we daarin blijven. Bij slechte resultaten zouden we teruggeworpen kunnen worden naar pot 3 of zelfs 4- en kom daar eens uit.

Dat gezeur over 'deze jonge ploeg' komt me de strot uit trouwens. Trabelsi, Escudé, Grygera, Vonk, Rosales, Pienaar, Boukhari, en zelfs De Jong en Sneijder zijn allemaal internationals en lopen al jaren mee. Dan komt daar ook Juanfran nog bij. Vliegt Ajax snel uit de CL, dan komt dat niet door leeftijd maar door gebrek aan kwaliteit. En misschien door gebrek aan leiderschap, maar hoe oud was Chivu helemaal?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie