Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma feb 20, 2006 7:14 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:Ik wil je wel wat meer uitleg geven. Ten eerste vergeet je een deel te quoten, het deel tussen haakjes; 'als we hem beoordelen op verdedigende kwaliteiten'. Vind jij dat hij doorgaans de pass vanaf de zijlijn er goed uit haalt? Vind jij dat hij een man kan uitschakelen, goed een speler kan schaduwen? Slimigheidjes kent om een tegenstander uit te schakelen als het er echt toe doet? Ik hoor het graag van je, ik heb hem er namelijk nog maar weinig op kunnen betrappen.
Nee, maar dat zijn naar mijn mening juist dingen die te leren zijn. Op het middenveld loopt hij gaten dicht als er ruimte moet komen en trekt hij ze open als je de bal kwijt bent. Juist op het middenveld is hij verdedigend zwak, omdat hij te veel na moet denken over zijn spel. In de verdediging is het vooral een kwestie van scherper worden en wat ervaring erbij krijgen.
MHF schreef:Hij is inderdaad een speler die veel meters maakt, een uitstekende kwaliteit voor een middenvelder om zowel ondersteuning aan de aanval als de vedediging te kunnen bieden. Zoals jij het stelt rent deze jongen blind naar voren. Dat vind ik wel meevallen. Zijn inspeelpass wordt, naarmate zijn vertrouwen toeneemt beter en beter en hij heeft tenminste durf om de combinatie aan te gaan en een actie te maken, te meer daar hij ook de snelheid heeft om iemand te passeren. Bovendien heeft hij regelmatig een aardige voorzet in huis, getuige de doelpunten die volgden na zijn pass. Zeker de laatste twee kwaliteiten mis ik te vaak bij een aantal spelers die hiervoor in het veld staan. Z'n tackle is aardig maar ook op het middenveld bruikbaar. Met de stelling dat hij het spel niet snel genoeg verlegd ben ik het pertinent niet eens. Wel dat hij nog geen tactisch wonder is in z'n looplijnen maar dat openbaart zich wat mij betreft nou juist als hij moet verdedigen. In aanvallende zin zie ik hem steeds vaker de juiste ruimte kiezen.
Zijn inspeelpass is inderdaad goed, ook is hij sterk in de combinatie en heeft hij een mooie voorzet, maar dat zijn naar mijn mening juist geen dingen waar je een middenvelder in een 4-3-3 op moet afrekenen, behalve die inspeelpass. Wat ik bedoel met het spel niet snel genoeg verleggen, is dat hij erg vaak de drukte opzoekt in plaats van meteen de bal door te spelen.
Helemaal eens zullen we het niet worden Bertje maar dat maakt niet uit. Ik geloof dat je wel begrijpt wat ik bedoel en ik help je mee hopen op een ontwikkeling bij Emanuelson a la Reiziger/Bogarde. Dit waren ook geen 'geboren' backs maar zij pakten de kans om zich in het elftal een plek toe te eigenen. Ik hoop dat hij daar trek in heeft (om te spelen als back) want het zal best wat kunnen worden met hem, zeker als er weer 'echte kerels' in het centrum komen te staan.

Vooralsnog zie ik hem, gegeven de omstandigheden en de selectie, op het middenveld spelen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 20, 2006 7:18 pm

MHF schreef:maar dat maakt niet uit.
Gelukkig. :D :xyxthumbs:
Ik geloof dat je wel begrijpt wat ik bedoel en ik help je mee hopen op een ontwikkeling bij Emanuelson a la Reiziger/Bogarde. Dit waren ook geen 'geboren' backs maar zij pakten de kans om zich in het elftal een plek toe te eigenen. Ik hoop dat hij daar trek in heeft (om te spelen als back) want het zal best wat kunnen worden met hem, zeker als er weer 'echte kerels' in het centrum komen te staan.

Vooralsnog zie ik hem, gegeven de omstandigheden en de selectie, op het middenveld spelen.
Aha!

We zaten dus een flink potje langs elkaar heen te brabbelen, want als ik je goed begrijp ben je het wel met me eens dat er meer potentie als back in zit dan als middenvelder, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » ma feb 20, 2006 7:58 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Maar zou jij zonder TD de selectie op zijn kop zetten?! Is een risico hoor, vraag Koeman maar...
Er zat niets anders op. Voor dit seizoen heb ik al aangegeven dat Blind een grote fout maakte door met deze groep door te gaan, maar luisteren ho maar.
Je denkt toch niet serieus dat van Geel groen licht zou geven voor een complete renovatie terwijl ie zelf net zijn bureau had ingericht? Dan had Blind vele miljoenen kunnen spenderen die van Geel nog goed kan gebruiken (of gebruikt) en dat vooral op grond van scoutingsrapporten die van Geel onmogelijk kon vertrouwen. Ik geloof daar niet zo in...

Van Geel is óók met deze selectie aan het seizoen begonnen.
wimpey schreef:Wat mij betreft speelt Ajax volgend seizoen met 3 aanvallers: KJH als aanspeelpunt, Perez als vormgever en Babel of Rosenberg voor de snelheid en diepte in het spel. In het statische 4-3-3 dat men bij Ajax schijnbaar weer voor ogen heeft, mis ik scorend vermogen. Liever wat meer vrijheden voor de spelers voorin...
En wie gaat de voorzetten geven? Op links begrijp ik het nog wel, maar op rechts moet er echt iemand bij om die 9 miljoen te verzilveren. We hebben dat toch niet uitgegeven voor een spits die we vervolgens niet optimaal gaan gebruiken? Toch?!
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 20, 2006 8:58 pm

En wie gaat de voorzetten geven? Op links begrijp ik het nog wel, maar op rechts moet er echt iemand bij om die 9 miljoen te verzilveren. We hebben dat toch niet uitgegeven voor een spits die we vervolgens niet optimaal gaan gebruiken? Toch?!

De vleugelbacks. Ik hoop ook op 3 aanvallers voorin, Huntelaar als aanspeelpunt en de andere 2 met een wat vrijere rol. Net zoals Wimpey dus. Die twee, bijvoorbeeld Perez en Babel, trekken of naar binnen als de back een rush aangaat, of ze gaan de combinatie aan met de back. Emanuelson heeft een hele aardige voorzet, nog eentje voor rechts a la Trabelsi.

Perez - Huntelaar - Babel, met Perez en Babel die veel van kant wisselen zie ik wel zitten. Vind ik ook een 'realistischer' manier van spelen dan eentje met vleugelspelers die aan de zijlijn plakken.



p.s. Rosenberg zou dus ook zo een vrije rol invullen, vind ik :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 20, 2006 8:59 pm

Dan heb je dus al vijf aanvallers. Waar blijft de balans?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 20, 2006 9:00 pm

Wat heeft Babel recentelijk (en in het verleden) laten zien om de geweldige nieuwe vleugelspits van Ajax te worden? :nooo:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 20, 2006 9:07 pm

Dan heb je dus al vijf aanvallers. Waar blijft de balans?

De vleugelbacks zijn gewoon verdedigers die bij balbezit mee op komen. Net zoals Emanuelson dat nu goed doet. Helemaal geen 5 aanvallers dus.



Verder heeft Babel inderdaad niet veel laten zien, maar wel dat ie (veel) potentie heeft. Geef hem een paar wedstrijden de kans in die vrije rol en hij bewijst jou ongelijk, vind ik. :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 20, 2006 9:11 pm

Mr. Ajax schreef:
Dan heb je dus al vijf aanvallers. Waar blijft de balans?

De vleugelbacks zijn gewoon verdedigers die bij balbezit mee op komen. Net zoals Emanuelson dat nu goed doet. Helemaal geen 5 aanvallers.
Maar als zij er staan om de flank te bestrijken kun je dus niet met knijpende backs spelen. Heo wil jij je verdediging dan hebben staan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » ma feb 20, 2006 9:19 pm

Mr. Ajax schreef:De vleugelbacks. Ik hoop ook op 3 aanvallers voorin, Huntelaar als aanspeelpunt en de andere 2 met een wat vrijere rol. Net zoals Wimpey dus. Die twee, bijvoorbeeld Perez en Babel, trekken of naar binnen als de back een rush aangaat, of ze gaan de combinatie aan met de back. Emanuelson heeft een hele aardige voorzet, nog eentje voor rechts a la Trabelsi.
Trechtervoetbal. :nooo:

KJH als aanspeelpunt snap ik, maar hij is vooral afmaker. Laat hem dat dan ook vooral doen en loop hem dus niet voor de voeten met allerlei rare tactische 'vondsten'.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma feb 20, 2006 11:22 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:maar dat maakt niet uit.
Gelukkig. :D :xyxthumbs:
Ik geloof dat je wel begrijpt wat ik bedoel en ik help je mee hopen op een ontwikkeling bij Emanuelson a la Reiziger/Bogarde. Dit waren ook geen 'geboren' backs maar zij pakten de kans om zich in het elftal een plek toe te eigenen. Ik hoop dat hij daar trek in heeft (om te spelen als back) want het zal best wat kunnen worden met hem, zeker als er weer 'echte kerels' in het centrum komen te staan.

Vooralsnog zie ik hem, gegeven de omstandigheden en de selectie, op het middenveld spelen.
Aha!

We zaten dus een flink potje langs elkaar heen te brabbelen, want als ik je goed begrijp ben je het wel met me eens dat er meer potentie als back in zit dan als middenvelder, toch?
Het is een discussieforum dus als iedereen hetzelfde denkt en zegt wordt het hier knap saai. Soms vind ik het al vervelend worden als in topics enkele posters elkaar continu naar de mond lopen te praten zonder toegevoegde waarde, laat staan dat we het allemaal met elkaar eens zijn!

Voor wat betreft je tweede opmerking; ik probeer vooral te kijken naar de samenstelling van de selectie en met welke elf je vervolgens op het veld kan stappen. In dat licht bezien vind ik dat de kwaliteiten van Urby momenteel op het middenveld het beste van pas komen. Zijn gebrekkige verdedigende kwaliteiten worden daar minder aangesproken (tegen de gemiddelde Eredivisie ploeg kan je daar overigens nog vaak mee weg komen als back) terwijl hij wel bepaalde kwaliteiten heeft die nauwelijks aanwezig zijn bij de andere middenvelders. Dat ik eigenlijk nog iets meer van de linkermiddenvelder van Ajax verwacht dan Urby momenteel kan brengen is een tweede.

Met de hoop dat er volgend jaar wel een meer evenwichtige en vooral kwalitatief betere selectie aanwezig is, denk ik dat Urby zich zeker in de toekomst op de linksback positie moet gaan richten. Dat lijkt ook de positie te zijn waar Ajax een toekomst voor hem ziet. Het is mijns inziens dan nog wel van belang of Urby zich voor 100% wil blijven inzetten als back en zich de kneepjes van het vak voor die positie eigen wil maken want hij heeft best nog een hoop te leren. Op een 'Gio' zit ik niet echt te wachten. Echter, ik zie absoluut mogelijkheden en het e.e.a. valt zeker op deze leeftijd nog wel te leren. Als hij dan ook nog Chivu ( ;) )en Stam in het centrum heeft...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 20, 2006 11:46 pm

Emanuelson voldoet als een van de weinigen dit seizoen. Cruijff zei het ook al: die jongen doet het goed als back, waarom zou je hem dan als middenvelder opstellen? De spaarzame keren dat Emanuelson wel als middenvelder speelde, oogde hij nogal chaotisch. Veel gedraaf, slecht positiespel, veel verkeerde keuzes. Nee, gewoon als back opstellen ajb. Dan komen zijn sterke punten het best tot hun recht.

Ik zou het oerstom vinden als Blind vreemde fratsen uit gaat halen om Sarpong maar niet te hoeven opstellen. Oké, misschien kan Sarpong het niveau niet aan. Maar kan Juanfran dat wel? Het blijkt nergens uit.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di feb 21, 2006 12:22 am

Jöhnk schreef:Emanuelson voldoet als een van de weinigen dit seizoen. Cruijff zei het ook al: die jongen doet het goed als back, waarom zou je hem dan als middenvelder opstellen?

Ik zou het daarom oerstom vinden als Blind vreemde fratsen uit gaat halen om Sarpong maar niet te hoeven opstellen. Oké, misschien kan Sarpong het niveau niet aan. Maar kan Juanfran dat wel? Het blijkt nergens uit.
Emanuelson heeft velen, inclusief ondergetekende, in positieve zin verrast dit seizoen. Daarmee heb ik echter niet gezegd dat hij voldoet als back of een goede back is. Hij vormde in veel wedstrijden weliswaar een positieve uitzondering maar deed dat wat mij betreft juist vaak in aanvallende zin. In zekere zin een beetje een Maxwell verhaal dus alhoewel ik Emanuelson nog wel zie uitgroeien tot een bekwame back met verdedigende kwaliteiten terwijl dit bij Maxwell de achilleshiel bleef die zich zeker op CL niveau openbaarde. Dat Cruijff iets in dergelijke richting heeft geroepen zegt mij weinig, ik oordeel liever op basis van argumentatie.

Gegeven de omstandigheden (dankzij blessures, en de verkoop van enkele spelers) vind ik het verder prima te verantwoorden om Emanuelson op het middenveld te posteren. Ik vind het daarnaast juist oerstom dat Blind al met Sarpong is aan komen zetten. Ik heb die jongen op het jeugd wk goede wedstrijden zien spelen en hij kan zeker voetballen maar wat ik van hem in Ajax 1 heb gezien kan mij nog niet erg bekoren. Vooral op fysiek vlak wordt hij nog overduidelijk afgebluft, die jongen zal volledig onder de voet gelopen worden tegen die Italianen.

Overigens, enigszins in herhaling vallend; dat door omstandigheden wat mij betreft Juanfran terugkeerd in het elftal is dus vooral te wijten aan een gebrek aan beter. Wat hij de laatste wedstrijden heeft laten zien was abominabel. Toch zou ik in een CL partij eerder gokken op de ervaring en fysieke gesteldheid van Juanfran die er hopelijk op uit is om zich te revancheren op het Europese platform dan dat we een broekie voor de leeuwen gooien die volledig overlopen zal worden en werkelijk geen enkele inbreng zal hebben.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 12:41 am

wimpey schreef:
Thomas schreef: Of Barcelona.
Barca heeft een defensie om van te janken!! Vergelijk die Oleguer en Puyol eens met Ismael, Lucio, Terry, Carvalho, Cannavaro etc. De backs van Barca zijn ook een drama, met zo'n defensie win je echt de CL niet. Chelsea knikkert ze eruit.
Puyol is normaal gesproken ook gewoon een topverdediger, Wimpey. De rest van de verdediging is middelmaat. Dat roep ik al het hele seizoen.
Met Ronaldinho, Eto'o, Deco, Xavi en Messi in de ploeg wordt je altijd gevaarlijk en heb je een van de aanvallend sterkste ploegen in de wereld.

Lionel
Berichten: 47688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di feb 21, 2006 12:45 am

Tja, maar tegen een machine als Chelsea zul je ook een verdediging moeten hebben. Maar dit vechten we wel uit in de CL-topic :yes:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 12:46 am

joey schreef: Omdat je met Rosenberg-Huntelaar-Rosales in de voorhoede en Perez op 10 kapotgespeeld wordt.
Het middenveld hoeft niet overlopen te worden als je 3-4-3 speelt.

Maarreh, Rosales speelt volgend seizoen niet meer bij Ajax, Joey. Althans dat denk en hoop ik.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » di feb 21, 2006 1:22 am

Sarpong niet in de basis tegen Inter
Maandag 20 februari, door JK, Amsterdam, 11.09u GMT+01.00, ANP

Volgens het ANP zal Sarpong niet bij de basiself horen bij de Champions League wedstrijd tegen Internazionale. Trainer Danny Blind acht de jongeling nog te licht voor het grote werk in de Champions League.

Emanuelson schuift dan een linie naar voren en de Spanjaard Juanfran Garcia komt dan weer op de positie van linksback te spelen. Aanstaande woensdag moet Ajax het in de Amsterdam ArenA opnemen tegen Internazionale.
AjaxShowtime.com


Trabelsi----------Heitinga----------Vermaelen----------Juanfran

-Maduro (vs. Kily)--Lindenbergh (vs. Pizarro)--E'son (vs. Figo)-

Lijkt me wel een goede keuze van Blind, maar is nog steeds te zwak vrees is :nooo: :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 3:52 am

mtrules schreef:
Trabelsi----------Heitinga----------Vermaelen----------Juanfran

-Maduro (vs. Kily)--Lindenbergh (vs. Pizarro)--E'son (vs. Figo)-

Lijkt me wel een goede keuze van Blind, maar is nog steeds te zwak vrees is :nooo: :sad:
Dit klopt niet, Martijn.

Juanfran zal vooral met Figo te maken krijgen en Trabelsi met Kily. Ons driemans-middenveld met Urby, Lindenbergh en Maduro zal het moeilijk genoeg krijgen met Cambiasso en Stankovic.

Blijft over Heitinga vs Adriano, Vermaelen vs Martins en onze 3 aanvallers tegen waarschijnlijk Burdisso-Samuel-Materazzi-Cordoba. Al kan het ook dat Cordoba de linksbackpositie op zich neemt.

T82
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di feb 21, 2006 1:15 pm

Keept Toldo of Julio Cesar? Toldo speelde de laatste westrijd tegen Livorno, maar ik neem aan dat Cesar een wedstrijdje rust kreeg..?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 21, 2006 2:10 pm

Volgens Klaas-Jan is Walter Samuel erg lelijk. :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di feb 21, 2006 2:12 pm

Moet je KJH morgen zien na 90 minuten. :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 21, 2006 2:28 pm

KJH is ook erg lelijk. Zondag zag ik hem op me afkomen, zijn mond hing open, daar schrok ik van. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2006 2:30 pm

En dan zeuren ze dat je in de ArenA te ver van de spelers af zit. :hypocrite:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di feb 21, 2006 3:06 pm

Kennelijk is Joey weer een vakkie naar voren geschoven en zit hij tegenwoordig tussen de rolstoelers?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di feb 21, 2006 3:30 pm

Twijfel Blind: Juanfran wel of niet
21-2-2006 Trainer Danny Blind van Ajax weet nog niet of hij Juanfran woensdagavond een basisplaats geeft tegen Inter Milaan in de Champions League.
De Spanjaard kampt de laatste maand met een vormcrisis. De verdediger verloor mede daardoor zijn plek in het elftal van Blind en hij oogde de laatste weken in Jong Ajax en bij invalbeurten in het eerste ongeinspireerd.
Door de blessure van Zdenek Grygera kan Blind echter bijna niet om Juanfran heen. Mocht de Ajax-coach de Spanjaard opstellen, kan hij Urby Emanuelson naar het middenveld doorschuiven
www.at5.nl

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » di feb 21, 2006 3:36 pm

Toch Sarpong?

Plaats reactie