Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di feb 21, 2006 3:39 pm

Ik weet niet of dit al gemeld was, maar ik lees zelf net dat het op Nederland 1 uitgezonden wordt ivm de Olympische Spelen op Nederland 2. De voorbeschouwing begint hierdoor pas om 20:30.

Bron: ANN.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di feb 21, 2006 3:41 pm

rush2112 schreef:Toch Sarpong?
Nee. De keuze gaat tussen Juanfran en Boukhari........ :X

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di feb 21, 2006 3:42 pm

:scared:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2006 3:42 pm

Ik zou het zo doen:

Stekelenburg;
Boakye, Heitinga, Vermaelen;
Trabelsi, Maduro, Lindenbergh, Emanuelson, Boukhari;
Huntelaar, Rosenberg.

Boakye en Vermaelen pakken de spitsen op, met Heitinga voor de rugdekking. Trabelsi en Emanuelson schermen de flanken af en verzorgen de voorzetten, Maduro en Lindenbergh beschermen de verdediging en moeten de opbouw verzorgen. Boukhari mag het achter de spitsen proberen. Het is te hopen dat we ze ver van het doel kunnen houden en Huntelaar en Rosenberg een paar kansen krijgen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 3:46 pm

Ik ben zelfs bang dat Blind Huntelaar weer naar het middenveld haalt. X'C

Dan krijg je:

Stekel
Trabelsi Heitinga Vermaelen Urby

Maduro Lindenbergh

Huntelaar

Rosales Charisteas Rosenberg


Doe mij trouwens toch maar gewoon Juanfran op linksback. Gewoon omdat ik niks anders weet. Ik wil geen Boukhari!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di feb 21, 2006 3:51 pm

Jesse schreef:Ik ben zelfs bang dat Blind Huntelaar weer naar het middenveld haalt. X'C

Dan krijg je:

Stekel
Trabelsi Heitinga Vermaelen Urby

Maduro Lindenbergh

Huntelaar

Rosales Charisteas Rosenberg


Doe mij trouwens toch maar gewoon Juanfran op linksback. Gewoon omdat ik niks anders weet. Ik wil geen Boukhari!

Bij deze optie heb ik nog niet eens stil gestaan, Jesse, waarschijnlijk omdat ik Huntelaar gewoon totaal niet vind functioneren op die positie. Blind vindt het echter wel te pruimen, zo weten we van eerdere wedstrijden. Goh, heeft Blind toch nog een verrassingselement! :X :sad:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 21, 2006 3:54 pm

Jesse schreef:Ik ben zelfs bang dat Blind Huntelaar weer naar het middenveld haalt. X'C
Dat worden we geslacht. Ik zie het ook niet gebeuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 21, 2006 3:55 pm

Doe Boukhari dan maar op 10. Wie weet verrast hij.

Alles beter dan Juanfran. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 3:57 pm

Waarom niet? Toen Sneijder eerder geblesseerd was had Blind er ook geen moeite mee. Toen had hij een nieuw experiment: Sarpong. Nu blijkt dat die te licht is en Blind dat ook heeft toegegeven moet er iets nieuws komen. Boukhari durft Blind niet meer op te stellen. Straks keert het publiek zich nog tegen hem?! Nee, dat wil Blind niet. Wat is dan de oplossing? Juanfran op linksback of Huntelaar naar het middenveld, denk ik.

Doe dan maar Juanfran. :eusa_pray:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di feb 21, 2006 3:58 pm

Jim schreef: Voor de goede orde, Grygera ook. Je weet wel, die verdediger waarvan jij het zo klote vindt dat hij morgen niet kan spelen tegen Inter.
Hoera, Jim heeft een goede Koeman-aankoop weten te vinden!! Chapeau!!
Koeman loopt 1 op 10 v.w.b. goede aankopen, ge-wel-dig!! Een waarlijk bovenmenselijke prestatie. Ook bij Vitas en Benfica liet en laat Koeman zien dat hij dit facet van het vak werkelijk tot in de vingertoppen beheerst!!

Hét pronkstuk, voor slechts een slordige 12 miljoen euro bij elkaar gezameld: Sik - Son - Soe. Dat Koeman n.b. zélf dit trio geweldige aankopen afdankte, gaat er bij mij nog steeds niet in!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 21, 2006 4:12 pm

Wat heeft Koeman met de wedstrijd van morgen te maken? :eusa_doh:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di feb 21, 2006 4:16 pm

joey schreef:Wat heeft Koeman met de wedstrijd van morgen te maken? :eusa_doh:
Weet je dat dan niet Joey, alles op het bordje van Koeman, snap dat nu.Mocht Blind volgend seizoen er geen ruk van bakken dan op het bordje van Koeman.

Flikker die Blind toch eindelijk is van de bank af :X

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di feb 21, 2006 4:40 pm

joey schreef:Wat heeft Koeman met de wedstrijd van morgen te maken? :eusa_doh:
Nix. Maar de mensen die Koeman ophemelen, zijn ook de mensen die Blind keer op keer kielhalen. Je zou bijna de indruk krijgen dat alles dat onder Blind verkeerd gaat onder Koeman van een leien dakkie ging. Ik heb de indruk dat Koeman hier door een enkeling een heel klein beetje overschat wordt. ;) Dat mag ik aan de hand van een praktijkvoorbeeldje toch wel aantonen?!

Kijk, bij Blind worden alleen de fouten onder de loep genomen en bij Koeman wordt enkel het positieve benadrukt. Dat vind ik vreemd... Ik kan ook wel als een volleerd spin doctor beweren dat Blind geen fouten maakt en heeft gemaakt, maar wat schiet ik daar mee op?!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 4:44 pm

Ja, dat is best begrijpelijk. Maar waarom moet dat in elke topic worden herhaald? Het begint net zo oud, afgezaagd en irritant als de Lucas vs. joey discussies over Co Adriaanse te worden. Als je er zo nodig over wilt discussiëren, richt er dan een eigen topic voor op, dan kunnen we het hier weer over de slachtpartij van morgen gaan hebben.

Juanfran linksback, Huntelaar op "10" of Boukhari in de basis?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2006 4:45 pm

Boukhari. Als ik de berichten mag geloven gooit Juan er met de pet naat, Huntelaar scoort net lekker en Boukhari mag wel weer eens een goede pot spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di feb 21, 2006 5:22 pm

Ik begrijp dat Huntelaar 'op 10' in ieder geval niet wordt overwogen maar dat het tussen Boukhari (op linkshalf) en Juanfran gaat. Boukhari, totaal uitgekotst door het publiek (al zou het zogenaamd niet 'alleen' om hem gaan) en derhalve behoorlijk beschadigd, dat moet nog meespelen in het hoofd van Nourdin. Een ieder die aanwezig was zal het zich herinneren, het ging bij mij door merg en been. Ik weet niet of je daar nou mee aan moet komen tijdens deze thuiswedstrijd. Bovenal was ook hij nou niet bepaald op dreef de laatste periode en is zijn handelingssnelheid in de Eredivisie vaak al beneden peil, laat staan in de CL. Maar goed, het is een optie, we zullen toch nog even moeten wachten op de definitieve opstelling waarmee Blind komt aanzetten.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2006 5:24 pm

Misschien kunnen we met Inter afspreken dat we tien tegen tien spelen. Dat scheelt Blind een hoop denkwerk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di feb 21, 2006 5:27 pm

Bertje schreef:Misschien kunnen we met Inter afspreken dat we tien tegen tien spelen. Dat scheelt Blind een hoop denkwerk.
:D En aangezien we thuis spelen mogen wij kiezen wie er bij Inter niet mag spelen. Ik dacht aan Adriano maar wellicht is het handiger als ze gewoon zonder keeper spelen, dan kunnen we ons open huis compenseren...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » di feb 21, 2006 6:34 pm

Boukhari is eerder al eens gewogen en te licht bevonden. Franny speelt als een wijf. Misschien is Sarpong idd te licht voor dit niveau, maar om nou te zeggen dat de alternatieven zoveel zwaarder zijn...

Ik snap dat gedoe met die '10' sowieso niet. Rosales moet wel naar binnen, want Trab stoomt op. Rosenberg gaat naar binnen omdat dat genetisch bepaald is. Waarom moet daar dan nog een 10 tussen lopen?
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 21, 2006 7:51 pm

Toch vind ik het wel goed dat Sarpong morgen niet mee doet. Eigenlijk vind ik het zelfs één van de weinige verstandige beslissingen van dit seizoen.

Die jongen heeft absoluut talent maar hij is nog niet ver genoeg. Als je dan in een goed team speelt wat in balans is dan kun je best meevoetballen maar dat is nu niet het geval. Ajax moet hem nu niet geforceerd willen brengen want straks is die jongen verprutst voordat we het in de gaten hebben. Geef Sarpong maar even de tijd, dit potje kunnen we ook zonder hem wel verliezen.... :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 8:03 pm

Sarpong is nog erg licht maar ik denk dat je er met Boukhari en Juanfran in je ploeg niet veel beter op wordt.

Met Juanfran op linksback moet je overigens ook Emanuelson op het middenveld zetten, waar hij de tactisch en verdedigend sterke Cambiasso tegen kan komen. Of anders Stankovic die tactisch ook sterk is en Urby waarschijnlijk fysiek de baas zal zijn. Ik zie het dus niet zo zitten om nu met Emanuelson te gaan schuiven.

Met Boukhari op '10' loop je het risico dat je de hele wedstrijd met een man minder speelt. 1 Uit de 5 wedstrijden leuk spelen, weten jullie nog. ;)
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di feb 21, 2006 8:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2006 8:04 pm

Zet Boukhari maar neer. Je kunt hem er altijd weer uithalen. Als je voor Boukhari kiest blijft de rest van de opstelling gewoon min of meer ongewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di feb 21, 2006 8:14 pm

Thomas schreef:Sarpong is nog erg licht maar ik denk dat je er met Boukhari en Juanfran in je ploeg niet veel beter op wordt.

Met Juanfran op linksback moet je overigens ook Emanuelson op het middenveld zetten, waar hij de tactisch en verdedigend sterke Cambiasso tegen kan komen. Of anders Stankovic die tactisch ook sterk is en Urby waarschijnlijk fysiek de baas zal zijn. Ik zie het dus niet zo zitten om nu met Emanuelson te gaan schuiven.

Met Boukhari op '10' loop je het risico dat je de hele wedstrijd met een man minder speelt. 1 Uit de 5 wedstrijden leuk spelen, weten jullie nog. ;)
We hebben al jaren geen echte linksback (Maxwell verdedigde ook niet sterk), maar met Juanfran en Emanuelson ervoor wordt de linkerkant er niet sterker op. Met Boukhari op 10 speel je iets aanvallender, dan maar 4-4-2 zal Blind misschien denken. Maduro, Lindenbergh, Emanuelson en Boukahri op het middenveld? Vreemd, Ajax kan geen volwaardig middenveld opstellen :nooo: :nooo: :nooo:

Tactisch gezien zal helaas iedere Italiaan sterker zijn dan Emanuelson en laten we hopen dat het voor Boukhari de vijfde wedstrijd is (de laatste vier keer heeft hij zeker gefaald)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 21, 2006 8:32 pm

Maak je over Boukhari maar geen zorgen. Ons fantastische publiek haalt hem wel uit de wedstrijd. :nooo:

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » di feb 21, 2006 8:48 pm

Ook al is het bekend...
Blind twijfelt alleen over nog over Juanfran

21/2/2006 17:34

Danny Blind heeft zijn basiselftal voor de Champions League-ontmoeting met Internazionale zo goed als rond. Alleen de linksback moet de Ajax-coach nog benoemen.

Juanfran is een belangrijke kandidaat voor een basisplaats links achterin. Maar de Spanjaard heeft zich de laatste weken niet van zijn beste kant laten zien. De ervaren back, die zijn basisplaats verloor na zijn slechte optreden tegen FC Utrecht, kampt bovendien met rugklachten.

Toch heeft Juanfran ook een meerwaarde. 'Als een van de weinigen is Juan een gelouterde speler. Dat gegeven moet ik afwegen tegen een aantal andere dingen, zoals hoe we de laatste weken hebben gespeeld', aldus Blind.

Mocht Juanfran woensdag tegen Internazionale aan de aftrap komen, dan start Urby Emanuelson waarschijnlijk op het middenveld. In de ogen van Blind geldt Nourdin Boukhari als een andere optie. 'Naast Maduro en Lindenbergh hebben we een middenvelder nodig die offensief denkt', geeft de Ajax-coach zijn overwegingen prijs.

Mede vanwege de personele zorgen heeft Blind een bescheiden doel voor ogen. 'Het liefst wil je voor eigen publiek al een beslissing forceren, maar dat lijkt me zeker niet reëel. We moeten er ieder geval voor zorgen dat het over drie weken nog ergens om gaat. Wij missen meer spelers dan zij en zij hebben meer kwaliteit en meer ervaring dan wij. Eigenlijk moeten zij een slechte dag hebben en wij een goede en dat misschien wel twee keer. Die mogelijkheid is er, dat is de charme van het knock-outsysteem.'
VI.nl

Liever niet Boukhari en Urby liever wel op het middenveld. Er moet dus een verdediger bij...Juanfran dus helaas! Of Lindenbergh centraal-achterin en Vermaelen op links, maar dan mis je op het middenveld weer een man. Toch maar Sarpong dan?

Plaats reactie