Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 22, 2006 3:48 am

Als die opstelling van Steef een beetje klopt komen de volgende spelers elkaar veelvuldig tegen:

-----------------------Stekelenburg

Trabelsi-------Heitinga--------Vermaelen--------Emanuelson

Kily------------Adriano---------Martins-----------Figo

--------------------Maduro-------Lindenbergh

--------------Cambiasso-----Stankovic

------------------------Sarpong of Boukhari

Rosales---------------------Huntelaar--------------Rosenberg

Burdisso-------Samuel-----------Materazzi--------Cordoba

----------------------------J.Cesar


Waarbij Samuel de nummer '10' opvangt en Materazzi Huntelaar in z'n nek zal zitten, denk ik.


De ergste matchup is toch Adriano-Heitinga. Maar ook Urby-Figo kan uitlopen op een drama als Emanuelson constant uitgaat op avontuur. Ook verwacht ik dat noch Boukhari noch Sarpong een voet aan de grond zal krijgen tegen deze verdediging. Cambiasso en Stankovic zijn te slim en fysiek sterk voor ons middenveld, denk ik.

Trabelsi zou in principe niet teveel moeite hoeven hebben met Kily, die niet meer de oude is. Als Hatem nu maar wel gemotiveerd is. :eusa_pray:

Hopelijk houdt Vermaelen Martins een beetje in toom.

De mogelijkheden liggen denk ik bij Cordoba-Rosenberg. Als Rosenberg scherp blijft en niet opgeeft krijgt hij wel wat ruimte en eventueel kansen. Ook is Burdisso geen echte linksback dus misschien verrast Rosales ons, al verwacht ik dat niet. ;)

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » wo feb 22, 2006 9:11 am

Ik was gisteren nog gematigd positief maar als ik die opstellingen zo tegen elkaar uiteengezet zie zakt de moed weer in mijn schoenen.....

X'C
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 22, 2006 9:58 am

Ik ga bu eerst eens twee getuigen horen, en trek daarna mijn vechtpak aan om de binnenstad onveilig te maken! Gewoon vanmiddag er een feestje van maken, kan het vanavond alleen nog maar meevallen.... ;)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 22, 2006 10:34 am

Mr. Ajax schreef:
De onderwereld, Mr. Ajax

Oh ok, het woord penose ben ik nog nooit tegengekomen :blush:
O nee? Het is anders een jiddisch woord. Het komt van het Hebreeuwse parnasah (broodwinning, levensonderhoud).

Ik begrijp van Cees dat hij zich moed gaat indrinken, opdat hij vanavond Inter voor Ajax aanziet en omgekeerd? :D

Figo tegen Urby... :scared:

[/i]
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 10:44 am

Zoals Thomas al zei: de kans ligt bij Rosenberg. Inter heeft een probleem tussen de rechtercentrale verdediger en de rechtsback. Nou, als iemand die momenten goed inschat is Rosenberg 't wel.

Daarnaast zie ik wel een probleem dat Ajax weinig penetrerende spelers heeft. Je moet tegen Italianen zorgen dat je met twee man op dezelfde bal jaagt in het strafschopgebied. De centrale verdedigers zullen nl. nooit uit hun positie en zone komen en dan dwing je zo'n jongen om te kiezen.

Rosenberg en Huntelaar kunnen en doen dat. Maar wie gaat die ballen inspelen? Van Rosales verwacht ik nl. niks. Trabelsi dan maar.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2006 10:48 am

Steef schreef:Zoals Thomas al zei: de kans ligt bij Rosenberg. Inter heeft een probleem tussen de rechtercentrale verdediger en de rechtsback. Nou, als iemand die momenten goed inschat is Rosenberg 't wel.

Daarnaast zie ik wel een probleem dat Ajax weinig penetrerende spelers heeft. Je moet tegen Italianen zorgen dat je met twee man op dezelfde bal jaagt in het strafschopgebied. De centrale verdedigers zullen nl. nooit uit hun positie en zone komen en dan dwing je zo'n jongen om te kiezen.

Rosenberg en Huntelaar kunnen en doen dat. Maar wie gaat die ballen inspelen? Van Rosales verwacht ik nl. niks. Trabelsi dan maar.
Trabelsi durft dat, Lindenbergh heeft ook wel oog voor die passjes. Urby wellicht?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 10:51 am

Urby kan 't ja. Alleen is z'n handelingssnelheid vaak moeizaam op 't middenveld en z'n actie wat 'lang'. Maar in de rug van Figo ligt natuurlijk wel ruimte, dan kan Rosenberg positie kiezen voor 't doel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 22, 2006 11:10 am

Pfff, jullie zien dus kansen?

Ik denk dat Ajax duelkracht en klasse tekort komt in de duels, en dus de bal zou moeten laten rondgaan om de duels te vermijden. Helaas missen we daar ook de klasse voor.. :sad:

En Heitinga op Adriano... X'C
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2006 11:12 am

Ik heb eigenlijk alleen vertrouwen in Rosenberg, Huntelaar en Urby. Ben benieuwd hoe zij zich houden tegen een tegenstander van dit kaliber.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo feb 22, 2006 11:13 am

Kansen om heel misschien een doelpuntje te scoren ja. Ik zie kansen voor Adriano en Martins om er ongeveer 5 te scoren... Dus vertrouwen heb ik er niet in.
Face your fears and live your dreams, No Fear

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo feb 22, 2006 11:16 am

Thomas schreef:
-----------------------Stekelenburg

Trabelsi-------Heitinga--------Vermaelen--------Emanuelson

Kily------------Adriano---------Martins-----------Figo

--------------------Maduro-------Lindenbergh

--------------Cambiasso-----Stankovic

------------------------Sarpong of Boukhari

Rosales---------------------Huntelaar--------------Rosenberg

Burdisso-------Samuel-----------Materazzi--------Cordoba

----------------------------J.Cesar

Volgens teletekst speelt Inter met de volgende elf:

Cesar, Zanneti, Samuel, Cordoba, Favalli, Figo, Cambiasso, Pizarro, Stankovic, Martins, Adriano.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo feb 22, 2006 11:17 am

Geen Materazzi? Mooi, misschien wordt Huntelaar dan niet de wedstrijd uitgetrapt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 11:18 am

Favalli? Nou, dan zijn er zelfs kansen voor Rosales...

Weinig breedte in het elftal van Inter zo. Pizarro trekt altijd naar binnen en gaat dan Cambiasso en Stankovic voor de voeten lopen.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo feb 22, 2006 11:23 am

Kap nou Steef :D , kansen voor Ajax?
Het wordt gewoon zo’n wedstrijd van snel 1-0 achter en als Ajax net een beetje opleeft , krijgen we het laatste kwartier er nog een om onze oren.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo feb 22, 2006 11:29 am

Als je de statistieken er op na slaat kan die opstelling van teletekst niet kloppen. Pizarro en Stankovic startten dit seizoen slechts twee keer samen in de basis.

21 september tegen Chievo (1-0 winst)
2 oktober tegen Juventus (0-2 verlies)

Steef schreef:Pizarro trekt altijd naar binnen en gaat dan Cambiasso en Stankovic voor de voeten lopen.
Wanneer ze daadwerkelijk allebei starten, speelt Stankovic dan niet op links en Pizarro centraal?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 11:42 am

martijn401 schreef:Kap nou Steef :D , kansen voor Ajax?
.
Ik zie altijd kansen. Anders kan je net zo goed niet op komen dagen.

En Pizarro en Stankovic zullen beiden wel centraal en op links opduiken. Vooral omdat die Chileense Seedorf overal en nergens gaat lopen en Stankovic dan maar het vuile werk gaat opruimen.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 22, 2006 11:48 am

Dat is geen slechte ontwikkeling, als dat betekent dat Stinkovic niet gaat knallen van afstand.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo feb 22, 2006 12:31 pm

Lang verhaal, kort verhaal: kansloos.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 22, 2006 12:45 pm

Speelt Juanfrán of niet?


AMSTERDAM - Veel twijfels over zijn opstelling heeft Ajax-trainer Danny Blind niet. Eentje maar: moet Juanfrán vanavond spelen tegen Internazionale of niet?

Blind suggereerde gisteren dat hij er al uit is. Het lijkt erop dat de ex-Spaanse international mag beginnen aan het duel, waarin hij rechtstreeks te maken krijgt met een oude bekende: de Portugees Luis Figo.

De twee kruisten als international al eens de degens en stonden in een niet zo'n heel grijs verleden ook in de Primera Division tegenover elkaar - Figo (Barcelona, Real Madrid) als rechtsbuiten, Juanfrán (Valencia, Celta de Vigo) als linksback.

Maar dat is niet de voornaamste reden voor Blind om de 29-jarige verdediger te laten opdraven. Die keuze lijkt vooral ingegeven door het feit dat linksback Urby Emanuelson tegen Inter nodig is op het middenveld, waar Wesley Sneijder en Tomás Galásek wegens blessures ontbreken.

De pas zeventienjarige Jeffrey Sarpong wordt nog te licht bevonden voor het grote werk. En Nourdin Boukhari moet al weken genoegen nemen met een plaatsje in de luwte nadat hij tijdens Ajax-NEC (1-1) was weggehoond door zijn eigen publiek.

Belangrijkste vraag is of Juanfrán uit het ogenschijnlijke 'niets' een lastige klus op het hoogste Europese podium kan klaren. Een vraag die Blind niet aan Juanfrán moet stellen - Blind: ''Voetballers zullen altijd zeggen dat ze er klaar voor zijn'' - maar aan zichzelf. ''Ik moet inschatten of hij kan brengen wat het elftal nodig heeft.''

Dat deed Juanfrán al eens eerder dit seizoen, in een periode (kort voor de winterstop) dat de nood hoog was. Op het moment dat het dolende Ajax een overlevingsstrategie voerde (4-4-2) bleek de voormalige kapper een baken van rust. Blind: ''Zijn nuchtere en zakelijke benadering deed ons toen goed.''

Tegen FC Utrecht kwam de kentering. Ajax verloor met 4-1 en aan drie tegendoelpunten had Juanfrán direct of indirect schuld. Na één offday moest hij zijn plaats weer afstaan aan de negentienjarige Emanuelson, die een stormachtige ontwikkeling doormaakt.

Een hard gelag voor de man die zich via Ajax weer in de selectie van het Spaanse nationale team tracht te spelen, ook met het oog op het WK in Duitsland.

Daar komt bij dat zijn toekomst in Amsterdam ongewis is. Ajax huurt de verdediger van Besiktas en moet die club vóór 1 april laten weten of het tot koop wil overgaan.

Juanfrán liet zich ondertussen in het tweede elftal van Ajax niet van zijn beste kant zien. Hij zei al eens eerder dat hij de motivatie mist voor duels in de beloftencompetitie.

Blind kan er (ten dele) begrip voor opbrengen. ''In zuidelijke landen doen spelers van zijn kaliber nooit mee met het tweede team. Maar ook zonder wedstrijdritme kunnen zij zich snel en goed focussen op een prestatie.''

Daarop lijkt Blind nu zijn hoop te hebben gevestigd. Het uitgangspunt van Ajax is om na vanavond niet kansloos te zijn voor het bereiken van de volgende ronde.

Danny Blind: ''Als het een gelijkspel moet worden, dan het liefst een 0-0 resultaat, vanwege de dubbel tellende uitdoelpunten. Inter is de betere ploeg, maar de charme van het knock-outsysteem is dat het niet altijd de beste ploeg is die doorgaat.''
Parool

Daar houden we ons dan maar aan vast. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo feb 22, 2006 1:03 pm

Overigens: afstraffing, ruime cijfers, geen exit Blind. Vandaar dat ik niet gestemd heb.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo feb 22, 2006 1:45 pm

Hebben Adriano en martins nog geen spierscheuring opgelopen toevallig? :eusa_pray: Ow, het sfeerteam pakt groot uit. Die lange banen zijn ook weer over Zuid en Noord gehangen. Aan ons zal het niet liggen vanavond :worshippy:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo feb 22, 2006 2:25 pm

Zeker niet! Heb er ondanks dat ik natuurlijk gewoon denk dat we gaan verliezen best zin in.

Bijna een uitverkocht huis, sfeer, spanning...wel wat anders dan met 25.000 man in een halflege arena naar Ajax - RBC kijken.
En daarbij, iedereen gaat uit van het ergste. Kan het alleen maar meevallen toch? :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 2:27 pm

Thijs schreef: En daarbij, iedereen gaat uit van het ergste. Kan het alleen maar meevallen toch? :yes:
Kloteinstelling.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 2:29 pm

joey schreef:
Mr. Ajax schreef:Ik zat trouwens net even bij de Hilton, zag opeens de hele Inter selectie een plaatsje bij de bar nemen. Hopelijk genieten ze wel van de grote bar in de Hilton en hopelijk voelen ze het morgen nog steeds :yes: :X :hypocrite:
Dat is toch waar de penose vaak rondhangt? :hypocrite:
Over penose gesproken: liep net de advocaat van 'De Neus' ondersteboven. Moet-ie maar recht vooruit kijken als-ie Bulgari komt uitgelopen, die Limbo. :headbang:

Had natuurlijk wel het tel. nr van Daphne Bunskoek moet vragen aan die vent. :frusty:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo feb 22, 2006 2:35 pm

Steef schreef:
Thijs schreef: En daarbij, iedereen gaat uit van het ergste. Kan het alleen maar meevallen toch? :yes:
Kloteinstelling.
Dat klopt, maar bespaart me waarschijnlijk wel een grote teleurstelling als ik een super aanvallend Ajax verwacht te zien die dit Inter wel op zou kunnen rollen.

Plaats reactie