Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » wo feb 22, 2006 2:39 pm

Steef schreef: Had natuurlijk wel het tel. nr van Daphne Bunskoek moet vragen aan die vent. :frusty:
Ezel!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo feb 22, 2006 2:44 pm

Favalli heeft het lastig tegen een directe tegenstander. Erg vreemd dat ze hem dan ook opstellen, terwijl je weet dat hij dan vaak zelfs 2 tegenstanders heeft (Trabelsi en Rosales). Voor de rest vind ik het wel een logische opstelling van Inter. Het middenveld zal in handen komen van het Cambiasso en Stankovic vrees ik.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo feb 22, 2006 3:54 pm

Nog een half uurtje.. dan ff lekker biertje drinken en op naar het stadion.

ik denk 2-0
waarom..
omdat ik gvd supporter ben !!!!

achteraf ga ik wel weer zeiken over het dramatische spel etc etc
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo feb 22, 2006 4:01 pm

elliquido schreef:Nog een half uurtje.. dan ff lekker biertje drinken en op naar het stadion.

ik denk 2-0
waarom..
omdat ik gvd supporter ben !!!!

achteraf ga ik wel weer zeiken over het dramatische spel etc etc
:worshippy:

Ik denk ook 2-0. Waar het op gebaseerd is weet ik neit maar Ajax is en blijft de beste









:D
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » wo feb 22, 2006 5:13 pm

Jezus jongens, zo schiet het natuurlijk niet op hè?! :D

Paar collega's wensen me net plezier (sta op het punt richting A'dam te vertrekken) en vragen me wat ik denk wat het wordt.

2-0!! :eusa_dance:

Denk je het zelf zeggen ze vervolgens. Nou... nee, maar toch ook wel! :?

Weet dus ook niet waarom, maar gedurende de dag ontwikkel ik een zeer sterk positief gevoel. Ach, we zullen zien. Ga ze straks proberen naar de overwinning toe te schreeuwen!
Op naar de vierde ster!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 22, 2006 6:28 pm

Het begint nu echt te jeuken! :nailbite:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » wo feb 22, 2006 6:53 pm

Op welke zenders wordt het allemaal uitgezonden?

en op internet?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo feb 22, 2006 6:56 pm

Ik ben er vandoor, fijne wedstrijd allemaal en we gaan ze keihard inmaken die pizza's!! :cheer: (Gelul natuurlijk...)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo feb 22, 2006 6:58 pm

Omdat het met deze wedstrijd te maken heeft en het ergens anders niet tot zijn recht kwam:
one dutch player - clarence seedorf - has played BOTH for AJAX and INTERNAZIONALE:

read more about his time at AJAX and INTER...


CLARENCE SEEDORF - THE MOST SUCCESSFUL PLAYER IN EUROPEAN FOOTBALL

Clarence Clyde Seedorf was born on April 1, 1976 in Paramaribo, Suriname. Seedorf is not only one of the most entertaining but also one of the most successful players for European Football.
As other players from the South American country like Ruud Gullit, Edgar Davids, Frank Rijkaard and Patrick Kluivert he has soon settled after entering Europe when joining the youth side of Dutch club Ajax Amsterdam.

AJAX. Seedorf played in his early days in the youth sides of AS 80 and Real Almere. But as mentioned the move to Ajax meant to be decisive for the beginning of one of the most successful carrers of a player at club level in Europe. He joined the first team squad in 1992 when he played 12 games and scored his first goal for the Amsterdam team.
But that should only be the begining of more to come. He was also team member when Ajax won the Dutch Cup in 1993 and the Dutch league in 1994 and 1995. Especially 1995 was without
a doubt a special year for Seedorf and Ajax. Seedorf was represented in 34 league games and scored within there 6 goals during doing his service on the Ajax right wing and were also in the starting line-up when Ajax (1-0 v Milan) won the UEFA Champions League Final 1995 in Vienna. He played 53 minutes on the right wing before he was substituted by Ajax striker Nwankwo Kanu.
In total Seedorf played 64 games and scored 11 goals within his three seasons at Ajax before he left Ajax for Italian club Sampdoria Genova ahead of the 1995-96 season.

INTER. He played 20 games and scored 3 goals within his first season at San Siro to continue a difficult season succesfully. Although Inter failed to win any trophy, as they did on the domestic scene since 1989, Seedorf used to be one of the best Nerazzuri during that time. In total he played 64 games and scored 8 goals before he made a controversial move.


full story, images and his best goal on http://www.thefootballreport.com

THOMAS

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:20 pm

Voetbalfans misdragen zich in vliegtuig

Uitgegeven: 22 februari 2006 14:45

SCHIPHOL - Een groep van ongeveer twintig Italiaanse voetbalsupporters heeft zich woensdag misdragen tijdens een vlucht van Milaan naar Schiphol. De fans van Inter Milaan, die naar Amsterdam kwamen voor de wedstrijd tegen Ajax woensdagavond, gedroegen zich balorig en zondigden zich aan overmatig drankgebruik.

Tijdens de landing op de luchthaven zorgden twee supporters voor een levensgevaarlijke situatie door heen en weer te blijven lopen, aldus een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol.

Zij negeerden bevelen van de gezagvoerder om op hun plaatsen te gaan zitten. De bemanning wist de andere supporters tot rust te manen voor de landing.

De gezagvoerder nam voor de daling contact op met de marechaussee over de recalcitrante voetbalsuppporters. Die nam de hele groep apart bij aankomst op het vliegveld. De twee mannen die het bevel van de gezagvoerder in de wind sloegen, zijn aangehouden.

Na een schikking van 250 euro mochten zij alsnog Nederland in. De anderen zijn streng toegesproken op hun gedrag.
Nu.nl

:nooo:

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:22 pm

elliquido schreef:Nog een half uurtje.. dan ff lekker biertje drinken en op naar het stadion.

ik denk 2-0
waarom..
omdat ik gvd supporter ben !!!!

achteraf ga ik wel weer zeiken over het dramatische spel etc etc
2-0 wordt 't ja...ik voel 't!
Huntelaar scoort al vroeg 1-0 en in het laatste kwartier wordt 't 2-0 (Babel) :eusa_pray: ;) :D

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo feb 22, 2006 7:23 pm

Een 'levensgevaarlijke situatie' door heen en weer te lopen in een vliegtuig. :D

Edit: Juanfran op de bank en Urby als back. Houdt dus verder in dat Boukhari op het middenveld speelt.
Laatst gewijzigd door peter op wo feb 22, 2006 7:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 7:24 pm

Urby en Boukhari spelen.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:25 pm

Juanfrán moet zich bewijzen tegen Figo
Door Dick Sintenie

Woensdag 22 februari 2006 - AMSTERDAM – Veel twijfels over zijn opstelling heeft Ajax-trainer Danny Blind niet. Eentje maar, eigenlijk: moet Juanfrán vanavond spelen tegen Inter Milaan of niet? Het lijkt erop dat de voormalige Spaans international mag beginnen aan het duel, waarin hij rechtstreeks te maken krijgt met een oude bekende: de Portugees Luis Figo.

De twee kruisten als international al eens de degens en stonden in een niet zo heel grijs verleden ook in de Primera Division tegenover elkaar -–Figo (Barcelona, Real Madrid) als rechtsbuiten, Juanfrán (Valencia, Celta de Vigo) als linksback.

Maar dat is niet de voornaamste reden voor Blind om de 29-jarige verdediger te laten opdraven. Die keuze lijkt vooral ingegeven door het feit dat linksback Urby Emanuelson tegen Inter nodig is op het middenveld, waar Wesley Sneijder en Tomás Galásek wegens blessures ontbreken.

De pas 17-jarige Jeffrey Sarpong wordt nog te licht bevonden voor het grote werk. En Nourdin Boukhari moet al weken genoegen nemen met een plaatsje in de luwte nadat hij tijdens Ajax-NEC (1-1) werd weggehoond door zijn eigen publiek.

Belangrijkste vraag is of Juanfrán uit het ogenschijnlijke ‘niets’ een lastige klus op het hoogste Europese podium kan klaren. Een vraag die Blind niet aan Juanfrán moet stellen, maar aan zichzelf. „Ik moet inschatten of hij kan brengen wat het elftal nodig heeft.“ Dat deed Juanfrán al eens eerder dit seizoen, in een periode (kort voor de winterstop) dat de nood hoog was. Op het moment dat het dolende Ajax een overlevingsstrategie voerde (4-4-2) bleek de voormalige kapper een baken van rust. Blind: „Zijn nuchtere en zakelijke benadering deed ons goed.“

Tegen FC Utrecht kwam de kentering. Ajax verloor met 4-1 en aan drie tegendoelpunten had Juanfrán direct of indirect schuld. Na één off-day moest hij zijn plaats weer afstaan aan de 19-jarige Emanuelson, die een stormachtige ontwikkeling doormaakt. Een hard gelag voor de man die zich via Ajax weer in de selectie van het Spaanse nationale team trachtte te spelen, ook met het oog op het WK in Duitsland.

Daar komt bij dat zijn toekomst in Amsterdam ongewis is. Ajax huurt de verdediger van Besiktas en moet die club vóór 1 april laten weten of het tot koop wil overgaan. Juanfrán heeft zich ondertussen in het tweede elftal van Ajax niet van zijn beste kant laten zien. Hij zei al eens eerder dat hij de motivatie mist voor duels in de beloftencompetitie. Blind kan daar (ten dele) begrip voor opbrengen.

„In zuidelijke landen doen spelers van zijn kaliber nooit mee met het tweede team. Maar ook zonder wedstrijdritme kunnen zij zich snel en goed focussen op een prestatie.“ Daarop lijkt Blind nu zijn hoop te hebben gevestigd.

Vermoedelijke opstellingen:

Ajax: Stekelenburg; Trabelsi, Vermaelen, Heitinga en Juanfrán; Maduro, Lindenbergh en Emanuelson; Rosales, Huntelaar en Rosenberg.

Inter: Cesar; J. Zanneti, Samuel, Cordoba en Favalli; Figo, Cambiasso, Stankovic en Kily; Martins en Adriano.
BN/De Stem

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:26 pm

Steef schreef:Urby en Boukhari spelen.
Hoe kom je daarbij?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 7:27 pm

Cheque van Gelder zei dat net.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:30 pm

Steef schreef:Cheque van Gelder zei dat net.
F*ck...da's kut...kwas net tevreden over de opstelling, moet die kut Boukhari er weer in :nooo: X'C

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 7:33 pm

Alles beter dan Grapfan op Figo hoor. Hartstikke logische keuze van Blind.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:34 pm

Steef schreef:Alles beter dan Grapfan op Figo hoor. Hartstikke logische keuze van Blind.
Mee eens, maar Boukhari op '10' is bagger!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 7:35 pm

Weinig andere smaken, he.


(Geheimpje: dit hele Ajax is behoorlijk bagger. :X )

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:37 pm

Steef schreef:Weinig andere smaken, he.
Liever Sarpong...
En dan zeggen degenen die het daar niet mee eens zijn: "Die wordt op gevreten". Dan zeg ik: "Boukhari ook"

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo feb 22, 2006 7:49 pm

Voetbal.nl opstellingen

Ajax:

Steek

Trabelsi
Heitinga
Vermaelen
Urby

Maduro
Lindenbergh
Boukhari

Rosales
KJH
Rosenberg

:nooo:

Inter:

Toldo, J. Zanetti, Córdoba, Samuel, Burdisso, Figo, Cambiasso, Stankovic, César, Cruz, Adriano

Martins niet!!
Laatst gewijzigd door mtrules op wo feb 22, 2006 7:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo feb 22, 2006 7:52 pm

Ajax kan Inter in elk geval op geen beter moment treffen dit seizoen want het elftal kent een zeer matige vorm. De voorhoede draait als een roestige diesel met zand in de motor; Adriano is geen schim van zichzelf en Martins doet maar wat zonder te weten wat precies. Het grote brein van de ploeg, Juan sebastian veron ontbreekt al een tijdje en Claudio Pizarro, zijn vervanger, zit mijlenver verwijderd van zijn fenomenale Udinese-vorm. Zowieso is hij een klasse minder dan de Argentijn.

Inter kán heel mooi en aanvallend voetballen en dan is Ajax na deze wedstrijd simpelweg gezein. Ik denk echter niet dat het zover zal komen, zo gemnotiveerd is men niet, daar heeft men de vorm niet voor en bovendien zal het ook nauwelijks nodig zijn om over 2 ronden door te gaan. Afin, hopelijk kan Ajax verrassen.

Het gevaar van inter zit hem nu vooral in Figo, die het hele seizoen al in goede vorm steekt. Hij speelt met een nagenoeg vrije rol en is de hoofdarchitect van alle aanvallen: aanvoer vanuit het middenveld en vervolgens brengt Figo de 2 spitsen in stelling. Die spitsen hebben de vorm niet maar ze blijven natuurlijk enorm gevaarlijk. Martins is veel sneller dan welke Ajaxspeler ook(maar heel slordig in de afwerking) en beschikt dus over veel dreiging wanneer er veel ruimte ligt, Adriano is éen bonk pure spierkracht en kan goed koppen. Daarnaast neemt hij regelmatig vrij onverwacht het doel onder vuur met van die typische braziliaanse knallen: dat is niet zo gevaarlijk als je een goede keeper hebt en daar maak ik me in jullie geval een beetje zorgen over.
Het middenveld mist met Veron iets extra's. Cambiasso is top, Stankovic ben ik altijd erg gecharmeerd van geweest en heeft veel dynamiek en dreiging(duikt vaak op in het strafschopgebied). Ik had als ik mancini was voor de opstelling van Steef gekozen, Kily is een veel evenwichtiger en stabielere speler dan Pizarro; een goede voetballer, maar wisselvallig en erg uit vorm. En hij heeft inderdaad de neiging te veel met de bal te gaan lopen.

Favalli is de zwakste schakel als hij speelt, maar Cordoba is daarentegen weer een betere centrumverdediger dan Materazzi. Speersnel ook, daarom is hij een van de weinige verdedigers die met veel ruimte kunnen spelen.

Ik denk dat Inter een maatje te groot zal blijken, maar wie weet. Alvast veel succes allemaal :xyxthumbs:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo feb 22, 2006 7:56 pm

Toldo, J. Zanetti, Córdoba, Samuel, Burdisso, Figo, Cambiasso, Stankovic, César, Cruz, Adriano


Superopstelling!

Ajax maakt niks klaar. En niet alleen om Cruz. Cesar is ook lastig te bespelen voor Trabelsi.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo feb 22, 2006 7:58 pm

Daar gaat het laatste beetje hoop. :sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie