Inter-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Inter Ajax

[Voetske] Inter wint in een voorspelbare wedstrijd, Ajax maakt geen schijn van kans [/Voetske]
13
21%
[RGB] Inter wint nipt door een goal in de slotfase, net als Ajax denkt dat er iets te halen valt [RGB]
17
28%
[Rishi (stoned)] Een miraculeus gelijkspel waardoor de klap van de uitschakeling niet al te hard aankomt [/Rishi (stoned)]
5
8%
[Neefkens] We maken lasagna van die spaghettivreters. Laat maar komen dat Barcelona in de kwartfinale! [/Neefkens]
26
43%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo mar 15, 2006 2:02 pm

Die hands van Materazzi was helemaal niks. Absoluut geen strafschop. Die van Lindenbergh wel.

De scheidsrechter heeft het gewoon goed gezien.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 2:04 pm

Precies. Materazzi blokt de bal met een tackle waarop de bal even omhoog schiet tegen z'n arm aan. Lindenbergh smasht de bal over de achterlijn en hoopt nu op een volleybalcontract in Italie.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo mar 15, 2006 2:18 pm

Steef schreef:Precies. Materazzi blokt de bal met een tackle waarop de bal even omhoog schiet tegen z'n arm aan. Lindenbergh smasht de bal over de achterlijn en hoopt nu op een volleybalcontract in Italie.
Maakt toch niet uit? Materzazzi haalde er voordeel uit. Anders was de bal over z'n lichaam gestuiterd en had Rosenberg alleen kunnen doorlopen. Nu hield hij em toch ff mooi tegen.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo mar 15, 2006 2:35 pm

Net terug van Milaan. Vond Ajax aanvallend machteloos tegen Inter, dus kon (hoe zuur ook) wel leven met de nederlaag.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 2:48 pm

Steef schreef:Precies. Materazzi blokt de bal met een tackle waarop de bal even omhoog schiet tegen z'n arm aan. Lindenbergh smasht de bal over de achterlijn en hoopt nu op een volleybalcontract in Italie.
Lindenbergh smasht? Vond ik niet hoor. Zat geen opzet bij in mijn ogen.

De hand van Lindenbergh ging wel naar de bal, dus penalty. In het geval van Materazzi ging de bal naar de hand, dus geen penalty. Zo heb ik de spelregels tenminste begrepen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 15, 2006 2:52 pm

Nee, natuurlijk niet. Maar het zag er zo heerlijk lullig uit. Begreep toch al niet wat-ie daar deed. Positioneel rugdekking geven zodat de Inter-speler niet er langs kan met bal en al, ok. Maar synchroon-sliden met de back gaat me net wat te ver.

Oerdomme actie.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo mar 15, 2006 6:23 pm

joey schreef:
Zoals Steef opmerkt, Ajax had achterin vijf spelers nodig om twee aanvallers van Inter onschadelijk te maken. Dan kun je nooit een meerderheid scheppen elders op het veld.
Hier ben ik het niet mee eens. Sterker nog, Maduro en Vermaelen stonden vaak 1 tegen 1 tegen Adriano en Martins.
Ook opbouwend zag het er beter uit als 3 weken geleden. Vermaelen en Maduro weken in balbezit vaak uit naar de buitenkant zodat Trabelsi en JuanFran door konden schuiven naar het middenveld. Alleen was Juanfran verschrikkelijk slecht.

Voor het overige vind ik de meeste van jullie wel ontzettend pessimistisch. Ik zie genoeg positieve punten. Vermaelen heeft bijvoorbeeld bewezen verdedigend zijn mannetje te staan. Gezien zijn jonge leeftijd en de komst van Stam volgend jaar, kan hij alleen maar sterker worden.

En met: Stekelenburg, Stam, Vermaelen, Emanuelson, Maduro, Sneijder, Perez, Huntelaar staat er al een sterk geraamte. Nog een paar goede aankopen + Heitinga, Mitea, Rosenberg achter de hand maak ik me geen zorgen over volgend jaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 6:44 pm

Steef schreef:Niet bij de 3x achter elkaar landskampioen...
PSV wordt dit seizoen voor de tweede keer achter elkaar kampioen. In 2004 werd Ajax nog kampioen. Grappig dat niemand anders hier dat opviel. Ja ja, twee seizoenen geleden werd Ajax nog kampioen.
Steef schreef:Ajax was zo kansloos dat Mancini z'n beste speler op de bank kan laten en hyperprutser Recoba nog in kon zetten.
Cruz de beste speler van Inter noemen is ietwat overdreven, Steef. Hij presteert over het algemeen goed. Maar in potentie lopen er betere spelers rond.
joey schreef:Zulke wedstrijden zijn wél heel geschikt om te zien wie wel en wie niet het niveau halen. De helft van de selectie moet worden afgevoerd.
En dat gaat ook gebeuren, Joey. Waar ik me meer zorgen over maak is wat er voor in de plaats komt.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo mar 15, 2006 9:07 pm

joey schreef:Zulke wedstrijden zijn wél heel geschikt om te zien wie wel en wie niet het niveau halen. De helft van de selectie moet worden afgevoerd.
Overdreven. Boukhari, Rosales en Juanfran komen tekort. Dat werd gisteren nogmaals bevestigd. Die mogen wat mij betreft allemaal vertekken. Met de rest is niks mee. Ajax komt volgend jaar gewoon ijzersterk terug. Ben ik van overtuigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 9:12 pm

Trab schreef:
joey schreef:Zulke wedstrijden zijn wél heel geschikt om te zien wie wel en wie niet het niveau halen. De helft van de selectie moet worden afgevoerd.
Overdreven. Boukhari, Rosales en Juanfran komen tekort. Dat werd gisteren nogmaals bevestigd. Die mogen wat mij betreft allemaal vertekken. Met de rest is niks mee. Ajax komt volgend jaar gewoon ijzersterk terug. Ben ik van overtuigd.
Met nog maar de helft van de selectie van waarmee we het seizoen begonnen, Trab. Dat is geen toeval.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo mar 15, 2006 9:13 pm

Je zult zien dat er een paar twijfelgevallen in onze selectie zitten die zich gaan optrekken aan de versterkingen volgend jaar. Wat dat betreft is het overdreven om nu maar gelijk te zeggen dat de halve selectie eruit moet.
Het is een illusie om te denken dat Ajax een selectie vol met spelers kan hebben die allemaal de kar kunnen trekken.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 15, 2006 9:20 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:Overdrijven is ook een vak :sad:

AJAX heeft een smalle selectie die door de blessures van 5 basisspelers nog smaller is geworden en de automatismen ontbreken daardoor. Binnen die mogelijkheden is er voldoende gepresteerd. Niet goed, maar ook niet slecht.
Nee, conform de verwachting. Maar daarom mag nog wel gezegd worden dat Ajax volstrekt kansloos was.

Inter heeft véél betere spelers.

Zoals Steef opmerkt, Ajax had achterin vijf spelers nodig om twee aanvallers van Inter onschadelijk te maken. Dan kun je nooit een meerderheid scheppen elders op het veld. Voeg daar nog aan toe dat je alleen iets aan Roos 1 en Roos 2 hebt als die een zee aan ruimte krijgen, en de onmacht van Ajax is verklaard. KJH vond ik niet eens zo slecht, hij moest het constant opnemen tegen twee man en niet de minsten.
Daarom had ik ook zo graag gewild dat Ajax Samaras had gekocht ;)
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 9:25 pm

Arthur schreef:Je zult zien dat er een paar twijfelgevallen in onze selectie zitten die zich gaan optrekken aan de versterkingen volgend jaar. Wat dat betreft is het overdreven om nu maar gelijk te zeggen dat de halve selectie eruit moet.Het is een illusie om te denken dat Ajax een selectie vol met spelers kan hebben die allemaal de kar kunnen trekken.
Dat is niet overdreven. Eerder een feit, Arthur. De Jong, SQD, Lobont en Maxwell zijn al weg. Trabelsi, Boukhari, Pienaar, Vonk, Galasek en Anastasiou gaan weg. Juanfran mag ook niet blijven, neem ik aan. Middelmatige jeugdspelers als Martina en Timisela zitten er volgend seizoen ook niet bij, terwijl Blind Boakye ook niet al te veel speeltijd gunt.
Verder zal Charisteas verkocht worden en met hem misschien wel Babel, Grygera en Rosales.

Dat zijn in totaal 18 spelers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 9:29 pm

Rishi schreef:Daarom had ik ook zo graag gewild dat Ajax Samaras had gekocht ;)
Ik neem aan dat dat knipoogje betekent dat je een geintje maakt want je denkt toch niet serieus dat Samaras wel iets had kunnen beginnen tegen Materazzi en Samuel? (Zeker weer knetterstoned :X )

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 15, 2006 9:38 pm

Ik geef Samaras meer kans om iets te doen tegen zulke verdedigers zonder hulp dan KJH. Algemeen bekend
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo mar 15, 2006 9:53 pm

Thomas schreef:
Dat is niet overdreven. Eerder een feit, Arthur. De Jong, SQD, Lobont en Maxwell zijn al weg. Trabelsi, Boukhari, Pienaar, Vonk, Galasek en Anastasiou gaan weg. Juanfran mag ook niet blijven, neem ik aan. Middelmatige jeugdspelers als Martina en Timisela zitten er volgend seizoen ook niet bij, terwijl Blind Boakye ook niet al te veel speeltijd gunt.
Verder zal Charisteas verkocht worden en met hem misschien wel Babel, Grygera en Rosales.

Dat zijn in totaal 18 spelers.
Het gaat er niet om wie er weggaan, het gaat erom wat er overblijft. Trabelsi is een forse aderlating en een goede Pienaar ook. Al had hij zijn tekortkomingen. Maar de rest...
Vermaelen is verdedigend 3 klassen beter dan Escude. En hij is pas 20. Stam is ook beter als Grygera. Het centrale duo Vermaelen-Stam staat als een huis volgend jaar. Urby is een fantastische linksback. Er is niemand die nog rept over Maxwell, terwijl dat toch de voetballer van het jaar was 2 jaar geleden.
Maduro is ook een fantastische speler als hij centraal op het middenveld speelt. Heb je in aanvallend opzicht meer aan dan aan Galasek. Sneijder is fantastisch met zijn 2 benigheid, zijn scorend vermogen en zijn steekpasses.
Over Huntelaar en Perez hoeven we het niet te hebben. Allebei rasvoetballers. Alleen op rechts hebben we een hoop vacactures. Een rechtsback, een rechtshalf en een rechtsbuiten. Dan zijn we wat mij betreft klaar.
Met Heitinga, Mitea, Rosenberg, Babel, Sarpong, Lindenbergh, Manucharian heb je dan nog genoeg achter de hand. Ik heb er alle vertrouwen in.

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » wo mar 15, 2006 9:54 pm

Geef Rishi helemaal gelijk, Al heeft Samaras misschien niet het schot dat KJH heeft, hij heeft wel veel meer technieck dan klaas-jan en kan goed doorbreken.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 15, 2006 9:56 pm

Het is echt niet zo dat ik blij ben dat ik mijn gelijk haal hoor. Maar het is maar net wat je gisteren had verwacht. Van de 2 spitsen had ik verwacht dat Rosenberg de betere zou zijn puur omdat hij beweeglijker is dan KJH. Moeilijker te verdedigen. Alleen het probleem is dat Urby geen back speelde maar Juanfran. Rosenberg moest wel meer op links spelen dan gebruikelijk
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo mar 15, 2006 9:58 pm

Real Ajax schreef:Ach, ik heb slechter gezien van Ajax, veel slechter. Alleen kreeg ik het gevoel dat Inter altijd alles onder controle heeft gehouden, zelfs als ze een blunder hadden begaan en Ajax gescoord had dan was het nog wel "goed" gekomen (en anders heb je nog altijd een thuisfluiter achter de hand. :pukey: )

KJH zat gewoon aan de ketting bij een eerste klas sloper (Samuel) en een veredelde kinderlokker die naam voetballer verder niet waard is. Maar daar leert ie van verzucht je dan met een positieve noot.

Mooie goal ook, net als je hem niet verwacht, vul de rest van de cliche's over "die Italianen" maar in.

(ben trouwens halverwege maar weer op de Belg gaan kijken, mijn hemel je wordt bijkans een depressie ingepraat door die NOS verslaggevers. :dissapprove: )

Ik wil me graag volledig aansluiten bij bovenstaand commentaar. Precies zoals ik de wedstrijd heb beleefd. Verder moeten we er niet al te lang bij stil blijven staan. Het was nou niet bepaald genieten en het CL podium was duidelijk nog een stapje te hoog gegrepen. Anderzijds kun je ook overdrijven, een aantal mensen begint nu op werkelijk alle slakken zout te strooien alsof men er een genoegen in schept om zich volledig onder te dompelen in negativisme. Mijns inziens is een aantal spelers zich de laatste weken aan het herpakken en de komst van KJH heeft het team duidelijk goed gedaan. Hopelijk zijn we net op tijd weer volledig bij de les en op oorlogsterkte om tijdens de play-offs alsnog die voorronde CL uit het vuur te slepen voor volgend seizoen.

Grappig, zelfs de laatste opmerking kan ik volledig onderschrijven. Die Arno Vermeulen heeft mijns inziens niet helemaal begrepen wat objectiviteit inhoudt, dat is me nu al een aantal keer bij hem opgevallen bij wedstrijden van Ajax. Hij lijkt zich iets te nadrukkelijk te willen ontdoen van een 'Studio neus stempel'. Waarschijnlijk heeft hij een nogal brede Feijenoord buurman? ;) Consequent alle fouten en missers aan Ajax-kant benadrukken en z'n mond houden als iemand een goede actie of ingreep heeft om vervolgens precies het tegenovergestelde te doen bij de tegenstander. Je zou zweren dat hij wordt ingefluisterd door .... Dit geschreven hebbende zou ik mij bijna als een calimero gaan voelen, ware het niet dat mijn ADO buurman (!) waarmee ik regelmatig CL kijk, dezelfde mening is toegedaan.... :blush: ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo mar 15, 2006 10:00 pm

RosenbergSpits schreef:Geef Rishi helemaal gelijk, Al heeft Samaras misschien niet het schot dat KJH heeft, hij heeft wel veel meer technieck dan klaas-jan en kan goed doorbreken.
Flauwe kul. Zeker de wedstrijd in Amsterdam vergeten? Tuurlijk is Samaras ook een kanjer, maar Huntelaar past beter bij Ajax. Ajax speelt 9 van de 10 keer op de helft van de tegenstander in een kleine ruimte, dan heb je meer aan Huntelaar dan aan Samaras. Hebben we na 20 jaar eindelijk weer een echte Ajax spits, krijg je dit geneuzel weer.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo mar 15, 2006 10:11 pm

Ik ben blij dat we Huntelaar ipv Samaras hebben en ik denk dat Huntelaar een grote gaat worden, maar met de opmerking van Rishi is m.i. niet zoveel mis.
Ik geef Samaras meer kans om iets te doen tegen zulke verdedigers zonder hulp dan KJH.
Dat is volgens mij een juiste constatering. Huntelaar is toch meer een teamspeler en een afmaker. Als je dan geen hulp krijgt is het vrij lastig voor zo iemand. Net zoals gister.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » wo mar 15, 2006 10:13 pm

MHF schreef:Ik wil me graag volledig aansluiten bij bovenstaand commentaar. Precies zoals ik de wedstrijd heb beleefd.
Altijd fijn. :alc: Maar inderdaad, we hadden toch al niks in de CL te zoeken, dus dan zoek ik het toch liever in de "ze zijn een ervaring rijker" hoek. Niet alleen voor KJH en bijv. Vermaelen maar ook Blind waar we het voorlopig mee moeten doen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo mar 15, 2006 10:18 pm

Jesse schreef:
Dat is volgens mij een juiste constatering. Huntelaar is toch meer een teamspeler en een afmaker. Als je dan geen hulp krijgt is het vrij lastig voor zo iemand. Net zoals gister.
Dus moet je de bagger die er om hem heen voetbalt (Boukhari, Rosales, Juanfran) vervangen door betere spelers. Rosenberg en Huntelaar zijn slimme spelers die vaak op de juiste plek staan. Ook gisteren stonden ze een paar keer vrij. Zeker Rosenberg. Alleen worden ze over het hoofd gezien. Puur een kwestie van kwaliteit.
Maar ik vind niet dat je om deze reden Samaras moet wensen ipv Huntelaar. Ajax heeft het altijd moeten hebben van teamspel. Niet om individualisten in de spits. We zijn geen PSV.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo mar 15, 2006 10:20 pm

Ik ben een enorme fan van Huntelaar, Trab. Had je dit niet gelezen?
Ik ben blij dat we Huntelaar ipv Samaras hebben en ik denk dat Huntelaar een grote gaat worden
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mar 15, 2006 10:31 pm

Trab schreef:
Jesse schreef:
Dat is volgens mij een juiste constatering. Huntelaar is toch meer een teamspeler en een afmaker. Als je dan geen hulp krijgt is het vrij lastig voor zo iemand. Net zoals gister.
Dus moet je de bagger die er om hem heen voetbalt (Boukhari, Rosales, Juanfran) vervangen door betere spelers. Rosenberg en Huntelaar zijn slimme spelers die vaak op de juiste plek staan. Ook gisteren stonden ze een paar keer vrij. Zeker Rosenberg. Alleen worden ze over het hoofd gezien. Puur een kwestie van kwaliteit.
Maar ik vind niet dat je om deze reden Samaras moet wensen ipv Huntelaar. Ajax heeft het altijd moeten hebben van teamspel. Niet om individualisten in de spits. We zijn geen PSV.
Laat het nou bijna onmogelijk zijn om als Nederlandse club je elftal een jaar lang ongewijzigd te houden. Tijden veranderen Trab, soms moet je als club dat ook doen
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie