Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr apr 21, 2006 12:01 am

Thomvak425 schreef:
Steef schreef:Maandag kan je 'm kopen Thom.
Bij Ajax geven ze niet een dvd uit na een overwinning op Feijenoord. Da's ondanks dit seizoen niet zo heel speciaal. Ik wou alleen de wedstrijd opnemen op mijn dvdrecorder, hoef alleen de goals nog eens te zien. Vandaar: izijn ze ergens online?
goals komen daags na de wedstrijd altijd online op ultrasuid.com
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 12:10 am

Thomas schreef:Een heel volwassen reactie, Steef. Dat siert je dan wel weer. :xyxthumbs: Ik snap dat dit heel frustrerend voor je is.
Welnee. Ajax naar de CL, dat is goed voor de portemonnee van Steef. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:13 am

Ach, daar heb ik niet eens aan gedacht.

Het enige dat ik al snel dacht tijdens de wedstrijd was: "Waar kijken we nu eigenlijk naar? Ik zie precies waarom deze ploegen geen kampioen zijn geworden. Stuur ze lekker op vakantie en hoop dat ze volgend jaar met meer kwaliteit terugkomen."

En Ajax zit ook nog (lang) niet in de CL. Zelfs nog niet in de finale van de play-offs. Feyenoord kan zondag gelukkig niet op twee gedachten hinken. Er is maar 1 remedie. Naar voren en scoren, scoren, scoren. Met 1-0 had je weer trainerstaal gehad over gedoseerd aanvallen. Nu is de opdracht heel simpel. Erop en 90 minuten onder vuur nemen.

Kijken hoe Ajax zich daar tegen wapent.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 12:20 am

Zker interessant. Zouden ze met Pi-air beginnen?

Ajax moet scoren, dan is het over en uit.

Vandaag vond ik Feyenoord mentaal zwak. Toen het stadion olé riep bij elk balcontact van een Ajacied, lieten de Feyenoorders dat gelaten over zich heen komen. Feyenoord heeft mijns inziens vooral van zichzelf verloren. Het défaitisme kreeg de overhand.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » vr apr 21, 2006 12:20 am

Steef schreef:Kijken hoe Ajax zich daar tegen wapent.
Scoren op de counter!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:23 am

joey schreef:Zker interessant. Zouden ze met Pi-air beginnen?

Ajax moet scoren, dan is het over en uit.

Vandaag vond ik Feyenoord mentaal zwak. Toen het stadion olé riep bij elk balcontact van een Ajacied, lieten de Feyenoorders dat gelaten over zich heen komen. Feyenoord heeft mijns inziens vooral van zichzelf verloren. Het défaitisme kreeg de overhand.
Tuurlijk heeft Feyenoord van zichzelf verloren. Ze geven de goals zo weg op het moment dat ze beter dan Ajax in de wedstrijd zitten. Ja, dat komt nogal hard aan.

En Pi-Air zal zeker starten. Reken maar van yes.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr apr 21, 2006 12:29 am

Steef schreef:Feyenoord kan zondag gelukkig niet op twee gedachten hinken. Er is maar 1 remedie. Naar voren en scoren, scoren, scoren. Met 1-0 had je weer trainerstaal gehad over gedoseerd aanvallen. Nu is de opdracht heel simpel. Erop en 90 minuten onder vuur nemen.
Ha ha, elk nadeel heeft z'n voordeel?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 12:30 am

Ja, maar die fouten horen erbij, als je zo blundert als Feyenoord kun je niet winnen. Waarom was Castelen de laatste man bij die counter? Dat moet toch niet kunnen?


Vond Urby verdedigend zwak en Boakye haalde vreemde toeren uit. Ik hield mijn hart vast. Hopelijk is Trabelsi er zondag weer bij. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:33 am

Dubbel schreef:
Steef schreef:Feyenoord kan zondag gelukkig niet op twee gedachten hinken. Er is maar 1 remedie. Naar voren en scoren, scoren, scoren. Met 1-0 had je weer trainerstaal gehad over gedoseerd aanvallen. Nu is de opdracht heel simpel. Erop en 90 minuten onder vuur nemen.
Ha ha, elk nadeel heeft z'n voordeel?
Juist. 3x scoren kan Feyenoord echt wel. Of ze 't achterin dicht kunnen houden is een ander verhaal. Maar ze hoeven iig. niet met het koppie te spelen. Remmen los en kijken waar het schip strandt (in de R'damse haven. Ja, haha, smartasses.).

Van Feyenoord wordt niks meer verwacht. Maar als die 1-0 zou binnenvallen in de eerste helft en De Kuip gaat erachterstaan, dan....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 12:37 am

Dat zal toch niet? :sad:

4-0 voor Feyenoord, tot Ajax scoort in de blessuretijd, dat lijkt me een fijn scenario. :bis:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13430
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr apr 21, 2006 12:38 am

Dan wint feyenoord alsnog niet met 4-0.

feyenoord is gebroken, dat zal zondag meespelen terwijl Ajax de 'jazz' heeft. Daarbij scoort Ajax altijd wel in de kuip.

Zondag wordt het 1-1.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:38 am

En dat weer wel kunnen. Of het moment dat ze zgn. gedisciplineerd, gedoseerd en controlerend moeten spelen, bakken ze er niks van.

Maar voor onze niet zo heel snuggere jongens is het nu heel makkelijk een keertje:

Naar voooooooooruuuuuuuuh!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr apr 21, 2006 12:39 am

Ik hoop maar dat ons elftal er net zo over denkt als Steef en de wedstrijd van a.s. zondag serieus neemt. Het zal best nog een heet middagje worden.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » vr apr 21, 2006 12:41 am

Yup, lijkt me een perfect plan, feyenoord vanaf minuut 1 met z'n allen naar voren .... :xyxthumbs:

En na 10 minuten met 0-1 achter staan .. :eusa_dance:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:43 am

Fenerbahçe schreef:Yup, lijkt me een perfect plan, feyenoord vanaf minuut 1 met z'n allen naar voren .... :xyxthumbs:

En na 10 minuten met 0-1 achter staan .. :eusa_dance:
Tsja, dat is de logica. Net zoals het logisch is dat Feyenoord niet met 3/4-0 over Ajax walst.

Maar de insteek is heel simpel en duidelijk. Opportunisme ten top en rossen op die goal.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr apr 21, 2006 1:47 am

Prachtig zeg, wat een avond. Geen beste pot maar de uitslag vergoed veel, heel veel. Ik heb geen stem meer over, heb moeten schreeuwen voor twee want er waren behoorlijk wat lege plekken. Desondanks een prima sfeer, ingegeven door het wedstrijdverloop! Moet zeggen dat ik deze partij voor geen goud had willen missen. Een 'aardig seizoen' wordt het niet meer, ook niet na eventueel succes in de Play-offs en de beker, maar deze schadevergoeding is vooralsnog een aardige geste...

:pukey: Bosschaart en Kuijt, :pukey:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 21, 2006 6:58 am

Ik moet m'n ei nog even kwijt.

Ik heb een fantastische dag gehad. Bij elke goal moest ik m'n pa bellen, die in bespreking zat. Ook heb ik snel m'n leraar MO gebeld, die ook Ajacied is. Die heeft net z'n sleutelbeen gebroken en was dus even out, maar hij was zeer verheugd met het nieuws. M'n broertje moest naar de mondhygiëniste en was er pas voor de tweede helt, dus die moest ik ook bellen. Net als m'n moeder, die naar d'r werk was. Na de wedstrijd werd ik nog twee keer gebeld over Ajax. Eén keer vanuit Amsterdam en de andere keer door een oude vriend van de familie.

Ik ben vanavond naar de kroeg geweest en ik kwam jammergenoeg maar één Feyenoorder tegen. Toch blijf het ultieme gevoel van blijdschapme dankzij hem bij.

Zo, dan ga ik nu maar eens een dutje doen. Welterusten allemaal. Geniet nog even na. Zondag wordt het hier uitgezonden. Ik ben zeer benieuwd.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » vr apr 21, 2006 7:33 am

Dubbel schreef:Ik hoop maar dat ons elftal er net zo over denkt als Steef en de wedstrijd van a.s. zondag serieus neemt. Het zal best nog een heet middagje worden.
Huntelaar zei na afloop dat Ajax wel moet oppassen, aangezien Vitesse er ook nog even 4 om de oren kreeg. Prettig dat hij in elk geval nuchter blijft. Hoop dat de rest ook doorheeft dat Ajax alleen iets kan bereiken als ze er vol voor voor gaan en dat de selectie te matig is om achterover te leunen.

Ben ook erg benieuwd naar Blinds strijdplan. Hij zal zich toch niet gaan ingraven hè? Zoals tweede helft Inter-thuis. :nooo:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » vr apr 21, 2006 7:34 am

p.s. wanneer zijn de wedstrijden van de play-offs finale?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr apr 21, 2006 7:45 am

Waar is de middelvinger smiley voor Steef als je hem nodig hebt? :spijker: Steef, vergeet je Hugo niet te mailen over die kopstoot van Bosschaart? :yes:

Verder een compliment voor Boakye, Kalou heb je de hele wedstrijd niet gezien en aan Heitinga, kuyt heeft zeggen en schrijven 1 kans gehad.

Terechte kaarten, ook voor Pienaar, al schopte hij niet, zoals menigeen wil geloven. Dit mag Ajax niet meer weggeven.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr apr 21, 2006 7:46 am

Steef schreef:
Dubbel schreef:
Steef schreef:Feyenoord kan zondag gelukkig niet op twee gedachten hinken. Er is maar 1 remedie. Naar voren en scoren, scoren, scoren. Met 1-0 had je weer trainerstaal gehad over gedoseerd aanvallen. Nu is de opdracht heel simpel. Erop en 90 minuten onder vuur nemen.
Ha ha, elk nadeel heeft z'n voordeel?
Juist. 3x scoren kan Feyenoord echt wel. Of ze 't achterin dicht kunnen houden is een ander verhaal. Maar ze hoeven iig. niet met het koppie te spelen. Remmen los en kijken waar het schip strandt (in de R'damse haven. Ja, haha, smartasses.).

Van Feyenoord wordt niks meer verwacht. Maar als die 1-0 zou binnenvallen in de eerste helft en De Kuip gaat erachterstaan, dan....
Is het dubbel zo zuur als je in de blessuretijd die 4-1 om je oren krijgt..

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 7:52 am

Ach, als ze met het koppie hadden moeten spelen en een 1-0 goed hadden moeten maken, hadden ze ook tegen een goal aan kunnen lopen en er ineens drie moeten maken.

De opdracht is simpeler dan ooit. Er hoeft niet nagedacht te worden over volgende duels of andere verplichtingen. Het is afslachten of op vakantie.

RKC tikte er in 45 minuten vier binnen, Estudiantes kwam in de Libertadores terug van een 0-3 ruststand naar 4-3, Real Madrid maakte een 6-1 in Zaragoza nog bijna thuis goed (4-0) en dan was er ook nog een wedstrijd in Instanboel mei vorig jaar.

De opdracht is lastig, maar het plan van aanpak heel simpel.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33975
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr apr 21, 2006 8:18 am

Ajax maakt gehakt van Feyenoord
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Waar Feyenoord al maanden stiekem voor vreesde, gebeurde gisteravond. In de eerste wedstrijd in de play-offs ging de ploeg keihard onderuit tegen Ajax: 3-0. De dubbele Klassieker lijkt daarmee al beslist, drie dagen voordat er in de Kuip wordt afgetrapt.

Het stadion in Amsterdam was lang niet uitverkocht, maar de Arena barstte na afloop wél uit z’n voegen. Dat gebeurde dit seizoen slechts in de eerste Champions-Leaguewedstrijd tegen Internazionale, niet toevallig óók een duel volgens het knock-out-principe. De topper van gisteravond leek dan ook in alles op een Europa Cup-wedstrijd. Ajax-Feyenoord stond bol van de spanning, gekleurd door meeslepende momenten én drie rode kaarten.

Feyenoord ging het laatste kwartier volledig ten onder in die atmosfeer, die met het wegsturen van André Bahia (Feyenoord) en Steven Pienaar (Ajax) een extra lading kreeg. Opeens verdween alle logica in het veld. De Rotterdamse verdediging schutterde opzichtig en barstte definitief in de 79ste minuut, toen John Heitinga een vrije trap van Nourdin Boukhari volledig vrij intikte bij de tweede paal: 2-0. Een dikke minuut later was het 3-0, toen Mauro Rosales goed opstoomde over rechts en Klaas Jan Huntelaar bediende. ,,Ongelooflijk amateuristisch,’’ oordeelde Feyenoord-trainer Koeman na afloop over zijn equipe.

‘Helemaal niets in Rotterdam’, zong het Amsterdamse publiek uitdagend richting het uitvak, doelend op de eindklassering én de twee overwinningen van Feyenoord in de competitie. Die waren plots weinig meer waard, wilde de Arena er maar mee zeggen.

Feyenoord zal de komende dagen nog uitvoerig herinnerd worden aan de dvd die het onlangs uitbracht. ,,Misschien geven wij er wel een uit van de derde wedstrijd,’’ kondigde Ajax-voorzitter John Jaakke vooraf aan, met een knipoog. Zoals Ajax afgelopen seizoen werd achtervolgd door zijn stropdas met het nummer 1, zo ligt de Feyenoord-dvd nu ineens erg zwaar op de maag in Rotterdam.

Toch leek er in de openingsfase niets aan de hand voor de Rotterdammers. Het eerste kwartier sloot haarfijn aan bij het beeld van de afgelopen competitie. Feyenoord was voetballend de baas in de Arena, Ajax beperkte zich vooral tot reactievoetbal. De eerste kansen waren dan ook voor de Rotterdammers, maar Maarten Stekelenburg hield zijn wankelende ploeg overeind in de openingsfase. Eerste redde de keeper fraai op een schot van Serginho Greene, daarna stopte hij een opgelegde kans voor Romeo Castelen.

Pas daarna worstelde Ajax zich langzaam terug in de wedstrijd, gedragen door de opwinding en spanning in het stadion. De eerste Amsterdamse kans was typerend voor het spel waar Ajax op gokte. Een plompverloren hoge bal werd door Huntelaar bij Rosales gerommeld, die van dichtbij over schoot. De mogelijkheid voor Ajax kwam niet voort uit goed voetbal, maar droeg wél bij aan het gevoel dat er wat te halen viel. Die extra dosis moed was ook zichtbaar bij de openingstreffer, toen Rosales goed doorjaagde op het centrale duo achterin: 1-0.

Lang bleef het spel op en neer golven, maar na dik een uur ontplofte de Arena volledig. Na een onschuldig opstootje met Huntelaar, gooide Bahia de bal weg. Scheidsrechter Erik Braamhaar trok de tweede gele kaart voor de Braziliaan, tot woede van alle Feyenoorders.

Toch viel de ploeg pas echt om na de rode kaart voor invaller Steven Pienaar, die Dirk Kuyt omver beukte. Een wraakactie, want kort daarvoor had Patrick Paauwe Boukhari tegen het gras gewerkt. Die actie ontging Braamhaar, zoals de scheidsrechter meer warrige beslissingen nam. De rode kaart voor Romeo Castelen was in de slotfase wél terecht, maar toen was de wedstrijd allang beslist. Ajax speelde de bal eenvoudig rond, Feyenoord doolde compleet verlamd over het veld.
Vlaar en Bahia zwaar knock-out
Door MAARTEN WIJFFELS

De verdediging van Feyenoord ging gisteren op een onwaarschijnlijke manier knock-out in het eerste play-off-duel met Ajax.

Dat was een hard gelag voor een club die dit seizoen zo goed op weg was om een stabiel fundament onder het elftal te leggen. Maar drie mokerslagen van Rosales, Huntelaar en Heitinga zorgden voor een enorme kater en zo goed als zeker meteen ook voor het einde van het seizoen.

Twee Feyenoorders waren de grootste schlemielen van de dag. De ene, André Bahia, ging na rust met een rode kaart (twee keer geel) van het veld, de andere (Ron Vlaar) stond met een slappe breedtepass en een grote dekkingsfout bij een vrije trap aan de basis van twee tegentreffers.

Kon je van de uitsluiting van Bahia nog zeggen dat het overdreven zwaar was gestraft, voor de fouten van Vlaar golden geen verzachtende omstandigheden. Vooral de manier waarop de 1-0 viel was pijnlijk. Met de bal helemaal vrij in de opbouw koos Vlaar voor een halfbakken balletje breed op collega-verdediger Bahia.

Die voelde de druk van de op hem af sprintende Rosales en voor de Braziliaan er erg in had glipte het leer zo onder zijn voet door. Rosales kon op 20 meter van het doel meteen snelheid maken richting Patrick Lodewijks. Nadat zijn eerste inzet nog de lat raakte, prikte de Ajacied de rebound binnen: 1-0.

Vlaar had het gisteren van begin af aan moeilijk in het duel dat de intensiteit van een Europa Cup-wedstrijd had. Zijn tegenstander Klaas Jan Huntelaar was voortdurend aanwezig en bezig. Met het uitdelen van kleine duwtjes, met gebaartjes, met vrije trappen uitlokken, maar ook met knap vrijkomen vanuit de rug van zijn generatiegenoot bij Jong Oranje. Zo’n spits maakt Vlaar niet mee in acht van de tien wedstrijden in de eredivisie. En als het al gebeurde, dan was het vaker bibberen geblazen.

Een man als Van Hooijdonk zegt wel eens dat hij hoopt dat jonge Feyenoorders als Ron Vlaar in deze fase van hun loopbaan spitsen treffen die bij wijze van spreken de tanden uit zijn bek slaan. Dan weet Vlaar meteen hoe het werkt in de top.

Trainer Erwin Koeman haalde dat zelf ook al meerdere keren aan dit seizoen. Bijvoorbeeld toen Feyenoord eind februari met 4-0 de lauwe stadsderby had gewonnen van Sparta en Ajax in diezelfde week met 2-2 had gelijkgespeeld tegen Inter. Bij een van de Italiaanse goals was Ajacied Thomas Vermaelen gruwelijk in de fout gegaan.

Pijnlijk voor die jongen vond ook Koeman, maar tegelijkertijd een fantastische leerles voor de rest van zijn voetballeven. Vervolgens noemde Koeman Vlaar, die hij tegen Sparta dezelfde fouten als Vermaelen had zien maken, maar die waren totaal níet afgestraft. Feyenoord begon gisteren in de wetenschap dat er de laatste tijd geen échte druk op zijn wedstrijden had gestaan.

Er lag niemand wakker van het feit dat er op een gegeven moment maar twee van de laatste zeven wedstrijden waren gewonnen. Tegen Ajax leek het er verdacht veel op dat Koemans ploeg simpelweg van té ver moest komen om de échte scherpte aan de dag te leggen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 21, 2006 8:18 am

Een fijne werkdag allemaal!!! :D

Man... this feels GREAT! :blub:

En ik moet eerlijk zeggen dat het zien van lachende, jonge spelers me helemaal goed deed. Vooral Huntelaar brings a smile on my face.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 8:21 am

De opdracht voor Ajax is eigenlijk net zo simpel als de opdracht voor feyenoord. We moeten gewoon één doelpunt maken en het liefst zo snel mogelijk. Dan druk je een eventueel offensief de kop in voordat het goed en wel is begonnen.

Als ik Blind was zou ik dan ook absoluut niet achterover gaan leunen, daar hebben we helemaal de ploeg niet voor. Met de zwakke verdediging van feyenoord die het ook nog eens zonder bahia moet stellen moet het toch geen probleem zijn om een doelpunt te maken?

Plaats reactie