Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 8:27 am

Steef schreef:Een trainer die z'n ploeg niet scherp krijgt (of op 1 lijn krijgt over een wedstrijdplan. Kuyt dekt door naar voren en geeft aan dat ze aan moeten sluiten, waarop de helft dat doet en de andere helft terug loopt. :nooo: ) kan voor mij geen voldoende krijgen als trainer.
Dat viel mij ook al de hele tijd op. Kuyt liep maar met z'n armen te zwaaien dat ze door moesten dekken naar voren. Castelen en Kalou lieten zich elke keer terugzakken op eigen helft.
Jöhnk schreef:Castelen speelde trouwens goed.
Ik vond hem de gevaarlijkste aanvaller van Feyenoord. Met name in de eerste helft had Urby het erg moeilijk met hem.

Kuyt kon meer aanspraak maken op een kaart dan op een doelpunt. Wat was hij onsportief bezig. De aktie van Pienaar was heel dom en terecht rood, maar Kuyt liet zich van zijn onsportiefste kant zien door op dat moment expres te gaan versnellen en door te spelen. :pukey: Ook begrijp ik niet waarom hij geen geel kreeg voor zijn ongelooflijk slecht uitgevoerde schwalbe.
Voetske schreef:O.a. Rosenberg was weer drie keer niks ..
Dat was inderdaad jammer. Tegen Gyan zouden er juist kansen voor hem moeten liggen.
Demosthenes schreef:Boukhari????????? Ik heb hem regelmatig bij Sparta (de club van Rotterdam) zien spelen, hij viel meestal niet op, vond hem bij Ajax nooit geweldig, maar als dertiende man/extra middenvelder: een contract aanbieden. Hij kent nu het spelletje en kent zijn plek! Zonde om hem gratis naar Heerenveen te laten vertrekken.
Volgens mij hebben Lucas en ik er weer een medestander bij. Boukhari was in mijn ogen de beste man van het veld. Feyenoord's 'ontdekking op het middenveld' Greene had totaal geen grip op hem.

Ik denk dat Feyenoord zondag wel met Hofs op het middenveld zal spelen ipv van een middenveld met De Guzman, Greene en Paauwe, waar weinig diepgang in zit.
Steef schreef:KJH had de hele wedstrijd 1-op-1 bestreden moeten worden. In de Kuip kan je 'm in de zone pakken, dan speelt Ajax toch verder van je doel af. Pas na de uitsluiting van Bahia had Vlaar dan ook met vlagen wat grip op KJH (die verre van goed speelde hoor).

Zelden twee centrumverdedigers elkaar zo veel aan zien kijken als Vlaar en Bahia in de eerste helft. Waarbij ik vooral Vlaar een bron van onrust vond. Hij sleurde Bahia daarin mee.
Ik vond Vlaar juist wel goed spelen. Wel werd hij steeds onrustiger. Hij begon in de eerste minuut met een prachtige dieptepass. KJH had het moeilijk tegen hem. Ik vond Bahia minder dan Vlaar.
joey schreef:KJH pakt zijn goaltje weer mee, daar staat hij voor. Schaamhaar floot hem trouwens continu af in de eerste helft, terwijl het geven en nemen was tussen hem en de Feyenoord-verdedigers.
Braamhaar leek continu op zoek naar hem. Hij floot werkelijk alles tegen KJH. Ik vond hem sowieso slecht fluiten. Feyenoord eindigde de wedstrijd met 9 man, maar hij floot zeker niet in het voordeel van Ajax. Als hij de aktie van Paauwe tegen Boukhari had gezien dan was het heel anders gelopen. Nu zag hij weer niets en gaf vervolgens Pienaar rood voor zijn domme charge op Kuyt. Die kaart was terecht, maar had nooit getrokken hoefen worden als hij eerst Paauwe had aangepakt.
Thomas schreef:Ik heb een fantastische dag gehad. Bij elke goal moest ik m'n pa bellen, die in bespreking zat. Ook heb ik snel m'n leraar MO gebeld, die ook Ajacied is. Die heeft net z'n sleutelbeen gebroken en was dus even out, maar hij was zeer verheugd met het nieuws. M'n broertje moest naar de mondhygiëniste en was er pas voor de tweede helt, dus die moest ik ook bellen. Net als m'n moeder, die naar d'r werk was. Na de wedstrijd werd ik nog twee keer gebeld over Ajax. Eén keer vanuit Amsterdam en de andere keer door een oude vriend van de familie.
Wat zal jij een telefoonrekening hebben. ;)

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 21, 2006 8:31 am

Demosthenes schreef:Boukhari????????? Ik heb hem regelmatig bij Sparta (de club van Rotterdam) zien spelen, hij viel meestal niet op, vond hem bij Ajax nooit geweldig, maar als dertiende man/extra middenvelder: een contract aanbieden. Hij kent nu het spelletje en kent zijn plek! Zonde om hem gratis naar Heerenveen te laten vertrekken.
Helemaal mee eens, Demo! Hij zeurt niet als hij al moet bankzitten en ik vind hem werkelijk strijd leveren in belangrijke duels. Tegen Heracles (bijvoorbeeld) speelt hij weer minder, maar al met al heb ik liever Boukhari dan één of ander arrogant mannetje op de bank die vindt dat hij moet spelen.

Ontzettend jammer dat zijn contract niet verlengd wordt... :nooo:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 8:32 am

Wat lekker zeg

WAT ONGELOFELIJK LEKKER ZEG


sfeervak 410 was half vol, maar werd niet gemist...
vooral de familie tribunes achter de rolstoelers was een chaos, daar stonden zeker niet de vaste seizoenkaarthouders.

wat en sfeer gisteren en dat zonder sfeervak, dat geeft te denken 410 mannen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr apr 21, 2006 8:33 am

Prima post Maartoe, scheelt mij weer tikken. :worshippy:

Ik wil er nog een compliment aan Boayke aan toevoegen. Prima pot van deze jongen tegen het zogenaamde supertalent Kalou.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 8:34 am

SylvievdVaart schreef: Ontzettend jammer dat zijn contract niet verlengd wordt... :nooo:
Dat moet ik nog zien, laatst was Gerard v.d.Lem bij RTVNH in de uitzending. Hij was zeer positief over Boukhari en roemde daarbij vooral de werklust en het gedrag in de groep van Boukhari.

Gezien het feit dat Ajax al zo veel spelers moet vervangen en we echt meer dan elf spelers nodig hebben in verband met de vele blessures zou het mij niet verbazen als hij alsnog een contractverlenging voor één of twee jaar krijgt. Zeker na zijn behoorlijke prestaties van de laatste weken, niets zo opportunistisch als de voetballerij.....

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 21, 2006 8:36 am

Marillion schreef:
SylvievdVaart schreef: Ontzettend jammer dat zijn contract niet verlengd wordt... :nooo:
Dat moet ik nog zien, laatst was Gerard v.d.Lem bij RTVNH in de uitzending. Hij was zeer positief over Boukhari en roemde daarbij vooral de werklust en het gedrag in de groep van Boukhari.
Dat zou ik erg leuk vinden, als Boukhari mag blijven! :xyxthumbs:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 8:37 am

MVG leeft niet met de waan van de dag. Zie de kwestie-Nelisse destijds bij AZ. (Hoe zat dat alweer, Joey? :D )

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 8:39 am

Maartoe schreef: Kuyt kon meer aanspraak maken op een kaart dan op een doelpunt. Wat was hij onsportief bezig. De aktie van Pienaar was heel dom en terecht rood, maar Kuyt liet zich van zijn onsportiefste kant zien door op dat moment expres te gaan versnellen en door te spelen. :pukey: Ook begrijp ik niet waarom hij geen geel kreeg voor zijn ongelooflijk slecht uitgevoerde schwalbe.
Tja, die katwijker is niet altijd zo sympathiek als sommige mensen willen doen geloven.

Maar ik moet wel zeggen dat ik er ook niet altijd voor ben om de bal uit te schieten als er iemand op de grond ligt. Als je ziet dat iemand echt geraakt is en serieus geblesseerd is moet je het doen maar anders hoeft het voor mij niet. Het kan namelijk ook een prima middel zijn om een gevaarlijke aanval onschadelijk te maken.

Als een Ajacied de bal buiten schiet op een cruciaal moment omdat er iemand bij gaat zitten ben ik er in ieder geval niet blij mee.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 8:39 am

martijn401 schreef:Prima post Maartoe, scheelt mij weer tikken. :worshippy:

Ik wil er nog een compliment aan Boayke aan toevoegen. Prima pot van deze jongen tegen het zogenaamde supertalent Kalou.
Die was ik inderdaad vergeten. Hij speelde zeer goed tegen Kalou en degradeerde Kalou tot de minste aanvaller aan Feyenoord kant. Aanvallend weet hij zich nog niet echt raad met de ruimte, maar dat zal ook wel met vertrouwen te maken hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 8:42 am

Jöhnk schreef:MVG leeft niet met de waan van de dag. Zie de kwestie-Nelisse destijds bij AZ. (Hoe zat dat alweer, Joey? :D )
Nee, maar hij heeft wel te maken met de realiteit. Je moet een behoorlijk aantal spelers vervangen en je hebt in een seizoen nu eenmaal meer dan elf spelers nodig. Zeker met die waslijst aan blessures die we ieder jaar hebben. Anders moeten we straks weer allerlei tieners opstellen die er nog helemaal niet klaar voor zijn.

Ik vind Boukhari niet goed genoeg voor een basisplek maar als selectiespeler mag ie van mij blijven. Hij zeurt niet als ie een paar weken niet speelt en hij doet altijd zijn best. Een nuttige speler om er bij te hebben.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr apr 21, 2006 8:43 am

Ja hij mist nog wat vertrouwen, maar dat geld bijna voor het hele elftal ,na de 2 en 3-0 zag je ook bij hem wat meer gedurfde acties.

Boukhari mag van mij beloond worden met een contract verlenging.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 8:45 am

Marillion schreef:Nee, maar hij heeft wel te maken met de realiteit. Je moet een behoorlijk aantal spelers vervangen en je hebt in een seizoen nu eenmaal meer dan elf spelers nodig.
Ja, maar dat was al langer bekend. Desalniettemin heeft Ajax beslist om Boukhari's contract niet te verlengen.

Zie niet in waarom men daar nu ineens anders over zou denken.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 8:47 am

boukhari was gister motm

en terecht.

helaas speelt boukhari maar 4 wedstrijden per jaar goed, en gistren was ie erg goed,

de overige 30 is het bagger.

maar niets dan hulde voor gisteren

de enige die uit de toon viel was rosenberg..
dramatisch slecht.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 8:48 am

Klopt, Rosenberg was onzichtbaar. Na een aardige periode halverwege het seizoen vind ik hem overigens al een tijdje bijzonder matig presteren. Als hij volgend jaar wil spelen zal het echt beter moeten. Zo maakt ie het Perez wel erg makkelijk.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr apr 21, 2006 8:51 am

Rosenberg had gezien z’n fysieke gestel niet mogen starten. Moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Dom van Blind; hij heeft genoeg alternatieven .

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 8:55 am

het lag niet aan zijn fysieke gestel.. het ligt aan het gebrek aan kwaliteit..

stel je eens voor dat we een goede linksbuiten erbij krijgen..

dan wordt het helemaal levensgevaarlijk voorin
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr apr 21, 2006 8:55 am

Ondanks de uitslag blijf ik een slecht gevoel houden over het eerste deel van de eerste helft. Emanuelson zorgde voor veel gevaar, hij leed balverlies en volgens mij speelde hij die bal zo vreemd terug naar Stekelenburg.

feyenoord zal niet zelf voor de kansen zorgen, laten wij het dan ook niet doen.

feyenoord zal zondag alle ballen hoog op van hooidonk geven, hij zal keer op keer suggereren dat hij in de rug wordt geduwd en een vrije trap meekrijgen. Hij scoort niet zo vaak meer uit vrije trappen? Hij krijgt er niet zo veel meer. Hij heeft in zijn succesvolste seizoen zelf aangegeven dat hij bij Celtic en Nottingham Forrest maar een paar keer per wedstrijd een vrije trap kon nemen, maar bij feyenoord (thuiswedstrijden) soms wel tien! Is 20% succesvol, dan zijn dat twee doelpunten per wedstrijd.

Zou Grygera al wedstrijdfit zijn? Met Trabelsi op rechts en Grygera staat de verdediging beter. Heitinga benadert wel steeds meer zijn vroegere niveau, al denkt Van Basten daar anders over, die neemt liever vlaar mee?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 21, 2006 8:56 am

Lucas schreef:3-0
:hypocrite:

Nog een feest; Pienaar speelt nooit meer in ons prachtige shirt! :cheer:

En natuurlijk moet Boukhari blijven als 12e/13e man!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr apr 21, 2006 8:56 am

elliquido schreef:Wat lekker zeg

WAT ONGELOFELIJK LEKKER ZEG


sfeervak 410 was half vol, maar werd niet gemist...
vooral de familie tribunes achter de rolstoelers was een chaos, daar stonden zeker niet de vaste seizoenkaarthouders.
Waarschijnlijk zaten de 410 boycotters stiekem daar ;)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 9:00 am

Demosthenes schreef:Emanuelson zorgde voor veel gevaar, hij leed balverlies en volgens mij speelde hij die bal zo vreemd terug naar Stekelenburg.
Urby was een drama. Zwak in de duels met Castelen en ook zijn passing was slecht. Die bal op Stekelenburg speelde hij op zijn verkeerde been terug. Ik snap dat soort dingen dus echt niet, hij weet toch van zijn eigen keeper wel dat hij die op zijn rechterbeen moet aanspelen en niet op links?

Ben je dan niet geconcentreerd of is het gewoon een gebrek aan beleving?

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » vr apr 21, 2006 9:02 am

Kwestie van over gespannen en te snel weer moeten spelen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 21, 2006 9:18 am

Helemááál geen zin om te analyseren. Hier wil ik alleen maar van genieten.

Deze wedstrijd had alles: de fouten, het drama, de rode kaarten, de goals, de ontluistering, de euforie.

Het stond gewoon in de sterren geschreven. Vanaf het moment dat Feyenoord voor de tweede keer van ons won en daar een dubbel-dvd van uitgaf, wist je dat dit móest gebeuren. Dat begon ook bij Feyenoord langzaam te dagen. Die dachten: straks moeten we weer tegen die neuzen, en dan zul je altijd zien... het zal toch niet wáár zijn hè...

En ja hoor. Schuif die zielige, trieste dvd maar in je hol. Toedeledokie. :D

Schitterend. Elke voetbalanalyse doet afbreuk aan de schoonheid van dit moment. Geweldig. Echt helemaal geweldig.

Niettemin blijf ik erbij dat ik de play-offs kut vind en dat ik volgend seizoen liever UEFA Cup speel. Het ideale scenario is nu mogelijk: wij vernederen Feyenoord en zorgen er even eigenhandig voor dat ze uiteindelijk een nog erger klotejaar hebben dan wij (1e ronde uit de UEFA Cup etc.). Vervolgens verliezen we van Groningen en gaan zij de voorronde van de CL in, waarin ze absoluut kansloos worden afgedroogd door - pakweg - Dinamo Tblisi ofzo.

Dan móet de KNVB wel gaan nadenken over die malle play-offs. De twee beste ploegen na PSV (AZ en Feyenoord) kukelden eruit tegen de twee ploegen die zich op de laatste speeldag nog moesten plaatsen. En vervolgens gaat de nummer vijf, FC Groningen, de CL in, om daar namens het Nederlandse voetbal een hele slechte beurt te maken. Dan móet iedereen zich wel af gaan vragen: hoe wenselijk is dit hele systeem eigenlijk...?

Feyenoord genaaid, lekker in de UEFA Cup (die we dan ook maar meteen gaan winnen) en de play-offs na de eerste evaluatie afgeschaft.

Ideaal! :yes:

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr apr 21, 2006 9:22 am

Feyenoord ernstig verzwakt voor de return. Castelen was een zware dobber voor Urby.
Voorin moet Rosenberg inderdaad plaats gaan maken. Gyan vind ik zo'n waardeloze voetballer, daar moet je gebruik van maken. Mitea constant diep laten gaan, of desnoods Babel.

Schrijnend was te zien dat Rosenberg iedere keer naar binnen trok, toen Urby de bal had. Arme Urby kon de bal gewoon niet meer kwijt. Het werd een soort trechtervoetbal. Blind gaf wel de hele tijd aan dat Rosenberg de zijlijn moest houden, maar hij deed het niet.
Daar liggen veel meer mogelijkheden, als Blind dus van zijn billemaat Rosenberg af wil stappen.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » vr apr 21, 2006 9:26 am

Kowalczyk schreef:Feyenoord genaaid, lekker in de UEFA Cup (die we dan ook maar meteen gaan winnen) en de play-offs na de eerste evaluatie afgeschaft.

Ideaal! :yes:

K.
Als dat gebeurt, dan bestaat god misschien toch... Maar vooralsnog is mijn conclusie dat halfgod Ajax (nog) in leven is.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr apr 21, 2006 9:27 am

Marillion schreef:Klopt, Rosenberg was onzichtbaar. Na een aardige periode halverwege het seizoen vind ik hem overigens al een tijdje bijzonder matig presteren. Als hij volgend jaar wil spelen zal het echt beter moeten. Zo maakt ie het Perez wel erg makkelijk.
Perez speelt de laatste tijd nog slechter.. :sad:

Plaats reactie