Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 07, 2006 9:19 pm

Zo vrouwelijk? Kapper, he. :D

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 07, 2006 9:20 pm

joey schreef:Bij het tweede doelpunt sprong ik een gat in de lucht. Mijn vriendin: 'Wat doe je nou? PSV moest toch winnen?'

;)
Vrouwen snappen er ook echt niks van hè! :D
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 07, 2006 9:22 pm

Chris schreef:
Baseman schreef:Hiddink had Culina moeten brengen voor Beasly en Lucius voor Lamey...maar ja.

Peter, 3 weken rust zal wel leuk zjin maar ritme is belangrijker. Bij PSV gaven ze ook al aan dat het moeilijk was om de knop weer om te zetten.
Hiddink zei na de wedstrijd juist dat je jongens uitstekend getraind hadden en juist de knop weer hadden omgezet naar deze wedstrijd. Ze hadden zich compleet gefocust op deze wedstrijd.
Dan is het nogal altijd belachelijk dat er 3 weken tussen de laatse competitiewedstrijd moet zitten en bekerfinale, dan speelt ritme misschien wel een rol. Komt allemaal door die domme play-offs die niks opleveren.
dankzij die domme playoffs speelt jouw club wel weer uefacup voetbal, dus wat bedoel je met "niks opleveren"?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 07, 2006 9:28 pm

LouisXIV & co schreef:Vrouwen snappen er ook echt niks van hè! :D

:D

Was ze uit solidariteit ook voor PSV, flik ik haar dit. ;)

Wat was Beasley slecht zeg. En om de balbehandeling van VOH moesten we hartelijk lachen. En opnieuw kon Koné mij niet overtuigen, wanneer staat hij er eens?

KJH maakte zoals zo vaak het verschil. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 07, 2006 9:32 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:Vrouwen snappen er ook echt niks van hè! :D

:D

Was ze uit solidariteit ook voor PSV, flik ik haar dit. ;)
Haha, erg geestig dit. Ik zie de situatie zo voor me! :D Je moet trouwens toch echt eens het boek van Ko gaan lezen. Komt ook een fantastische passage voor over vrouwen en voetbal. Hilarisch! :xyxthumbs:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » zo mei 07, 2006 9:41 pm

Henk de Gier schreef:
Chris schreef:
Baseman schreef:Hiddink had Culina moeten brengen voor Beasly en Lucius voor Lamey...maar ja.

Peter, 3 weken rust zal wel leuk zjin maar ritme is belangrijker. Bij PSV gaven ze ook al aan dat het moeilijk was om de knop weer om te zetten.
Hiddink zei na de wedstrijd juist dat je jongens uitstekend getraind hadden en juist de knop weer hadden omgezet naar deze wedstrijd. Ze hadden zich compleet gefocust op deze wedstrijd.
Dan is het nogal altijd belachelijk dat er 3 weken tussen de laatse competitiewedstrijd moet zitten en bekerfinale, dan speelt ritme misschien wel een rol. Komt allemaal door die domme play-offs die niks opleveren.

dankzij die domme playoffs speelt jouw club wel weer uefacup voetbal, dus wat bedoel je met "niks opleveren"?
Mijn club? Ajax is nog altijd mijn club en Heerenveen is een team waar ik de mogelijkheid heb om elke week eredivisie voetbal te kijken en ik heb misschien Heerenveen iets liever dan de rest van de Eredivisie mar Ajax is al jaren mijn club.

En met niks opleveren bedoel ik meer dat ze niks extra toevoegen. Bij KNVB werd gezegd dat er meer spanning zou moeten zijn door de play-offs omdat er zogenaamd meer strijd zou zijn om de plaatsen voor Europa. Maar die spanning en strijd is er ook in de reguliere competitie. Dus ik hoop dat de onderzoeken die nu gepleegd worden ook resultaten geven die de play-offs onderuit halen.
Chris a.k.a Giiser

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo mei 07, 2006 10:41 pm

Heerlijke wedstrijd zeg, kom nu net me huis in. Het was me het dagje wel. En ik heb onze Ko in korte broek ook nog gezien ;).

KLAAS JAN HUNTELAAR!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 07, 2006 10:49 pm

Alexander schreef:Heerlijke wedstrijd zeg, kom nu net me huis in. Het was me het dagje wel. En ik heb onze Ko in korte broek ook nog gezien ;).
Is jouw dag weer goed. :D

BTW, vond de coaching van Hiddink zwak. Hij had de falende Beasley moeten vervangen door een middenvelder.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 07, 2006 10:51 pm

Alexander schreef:KLAAS JAN HUNTELAAR!
De man die tegen Haarlem niet scoort, maar tegen Psv wel. :hypocrite:

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo mei 07, 2006 10:54 pm

Goed gevonden :blush:

Ik heb in mijn leventje trouwens nog nooit zoveel mensen cocaine zien snuiven als vandaag. At5 meldt dat er veel meer mensen zijn opgepakt, en dat lijkt me ook meer reeel aangezien tijdens de wedstrijd een hoop psv supporters werden opgepakt rechts van het Ajax vak. Beetje vreemd eigelijk, want Ajax supporters gooide vuurwerk dat vak in.

Amsterdam
Berichten: 42
Lid geworden op: za nov 05, 2005 4:04 pm

Bericht door Amsterdam » zo mei 07, 2006 11:05 pm

Alexander schreef:Goed gevonden :blush:

Ik heb in mijn leventje trouwens nog nooit zoveel mensen cocaine zien snuiven als vandaag. At5 meldt dat er veel meer mensen zijn opgepakt, en dat lijkt me ook meer reeel aangezien tijdens de wedstrijd een hoop psv supporters werden opgepakt rechts van het Ajax vak. Beetje vreemd eigelijk, want Ajax supporters gooide vuurwerk dat vak in.
Hoop dat ze die lelijke gozer met dat roze shirtje ook hebben gepakt. Zat me toch een partij uit te dagen daar...

En volgens mij waren er ook wel minstens 80 man opgepakt, was tot ver in de tweede helft gezellig hit-and-run in de catacomben....

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13452
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo mei 07, 2006 11:25 pm

Klaas Jan tegen Dirk tijdens de eerste training van het Nederlandse elftal:

"Zo Dirk, heb ik in 5 maanden Ajax meer gewonnen dan jij in 3 jaar feyenoord".
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo mei 07, 2006 11:41 pm

Amsterdam schreef:Hoop dat ze die lelijke gozer met dat roze shirtje ook hebben gepakt. Zat me toch een partij uit te dagen daar...
Volgens mij hebben ze die ook opgepakt, er werden een paar gasten meegenomen in ieder geval. Zou je trouwens makkelijk op kunnen lossen door die paar debielen meteen op te pakken..Maar nee hoor, de politie staat er bij en kijkt er naar...PSV'er daagt uit, Ajacieden gooien met bier en later een rotje in het vak.

MAARGOED!!! Schitterende dag natuurlijk! :D Ben net een half uurtje thuis, totaal naar de getver en m'n stem is ook helemaal naar de klote. Niet relaxt als ik morgen acht uur moet werken aan de telefoon. ;)

Sfeerverslag komt morgen, ga nu effe goed slapen.

Van der Vaart
Berichten: 298
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 4:40 pm

Bericht door Van der Vaart » ma mei 08, 2006 12:56 am

Nihad schreef:Klaas Jan tegen Dirk tijdens de eerste training van het Nederlandse elftal:

"Zo Dirk, heb ik in 5 maanden Ajax meer gewonnen dan jij in 3 jaar feyenoord".
heauehauea... :headbang: :headbang:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 2:11 am

Ik heb echt intens zitten genieten. De wedstrijd werd hier 3 uur later uitgezonden, vandaar dat ik tijdens de wedstrijd niet heb gepost. Sowieso vind ik het lekkerder om gewoon de wedstrijd uit te kijken en dan pas te posten.

Ondanks het matige voetbal was de tweede helft zeker niet saai. Er gebeurde van alles.
Steef schreef:
Voetske schreef:Blinde Vink, Simons laat zich gewoon vallen.En de hands van Lamey ziet ie niet.
Nee, met die 2e gele kaart was niks mis.

Maar hij had wel een penalty moeten geven en een 2e gele aan Lamey.

En een rode kaart aan Sneijder voor slaan van de scheids.
Volgens mij tikte Galasek eerst de bal weg hoor. En zo hard ging hij niet door. Maargoed, het is Galaseks eigen schuld. Dit was de zoveelste tackle.

Sneijder de scheids slaan? Ik zag Sneijder heftig reageren, maar slaan is wat overdreven, volgens mij.
Steef schreef:Het verschil tussen PSV met en zonder Simons op het middenveld is enorm.

Daar moet Sneijder van kunnen profiteren.
Yup, vrijwel meteen kreeg Ajax het middenveld in handen. Ook Cocu kreeg veel meer moeite om het allemaal te belopen zonder Simons.

De wissel van Charisteas voor Maduro na de rode kaart van Galasek was een goede. Ajax behield een behoorlijk grip op het middenveld en bleef met een bewegende Babel om Huntelaar heen gevaarlijk.
Steef schreef:Die Sneijder had er allang afgemoeten.
Ik heb geen klap van Sneijder gezien, Steef. Als jij er beelden van hebt, zie ik die graag.

Ben je het wel met me eens dat Gomes er af had gemoeten voor die trap tegen Sneijders hoofd (los van het feit dat hij volgens jou al niet meer op het veld had mogen staan)?

Nog iets: Ooijer raakte dan wel de bal, maar hij schopte wel Boakye doormidden in het strafschopgebied. Volgens mij kwam hij veel te hoog in met z'n been.

Vink leek goed te beginnen, maar ik denk dat Steef toch gelijk had dat het dom was van Vink om te denken dat hij dit duel zonder kaarten zou kunnen beëindigen. Hij probeerde alles maar te sussen.
Van der Vaart schreef:LUCKY AJAXXXXXXXXXXXX
Vind ik niet. Ajax en PSV ontliepen elkaar niet veel en na de rode kaarten en de verhuizing van Simons kreeg Ajax het duel aardig onder controle. PSV was alleen via de counter nog af en toe redelijk gevaarlijk.
Zuidema schreef:
Voetske schreef:half goed ...
Normaal gesproken had Simons (?) / Ooijer (?) die bal natuurlijk direct moeten wegrossen. Maar ja, die ene halve seconde die hij zich meent te kunnen veroorloven...
Het was Ball.
Voetske schreef:
Steef schreef:
Voetske schreef:lekker bestuur :pukey:
Huh?

Hoor Frank de Boer nu eens. 'Jammer voor Danny, maar HtC is klasse.'
AJAX wint de beker en het bestuur maakt officeel bekent dat de trainer en de rest van de TD op kan stappen.Had dat niet even kunnen wachten.
Ajax inzake berichtgeving SBS 6

Amsterdam, 8 mei 2006
Volgens SBS 6 zou de clubleiding van Ajax hebben gemeld dat besloten is de technische staf te ontslaan. Ook zou door de clubleiding zijn gemeld dat Henk ten Cate bij Ajax getekend heeft als opvolger van Danny Blind. Deze berichten zijn onjuist. Er zijn door de clubleiding geen mededelingen van deze strekking gedaan.

SBS 6 heeft tegenover Ajax verklaard dat deze onjuiste uitlatingen worden betreurd.
Ajax.nl
Baseman schreef:Hahahaha, nu zijn alleen de PSV'ers ineens smeerlappen :D
Oost-indisch blind noemen ze dat...
Aan de kant van Ajax was Sneijder irritant. Maar de volgende gebeurtenissen waren wel smerig:

- Ooijer die de geblesseerde Vermaelen 'vriendelijk' oppakt. Ahum.
- Gomes die Sneijder voor z'n hoofd schopt.
- Cocu die Huntelaar bij z'n keel grijpt.

Cocu kwam trouwens zwaar gefrustreerd over. Eens in de zoveel tijd heeft hij zo'n wedstrijd. Geen idee waarom eigenlijk.
Baseman schreef:Maar goed, Vink was as usual weer een drama. iets dat iedereen van tevoren wist. Helaas maakte hij het meer dan waar :nooo:
Zeker. Hij was dramatisch.
Baseman schreef:Gefeli met de overwinning trouwens !
Wel terecht, al had PSV het af moeten maken meteen na de rode kaart voor Galasek. Hiddink hanteerde ook een hele vage tactiek en had Lamey moeten wisselen, die 2e gele zag je al lang aankomen.
Lameij zat er inderdaad de hele wedstrijd al dicht tegen aan. Net als Galasek.

Misschien had hij zelfs beter Cocu naar achteren kunnen halen dan Simons.
Baseman schreef:Jammer dat we de dubbel mislopen, maar de Ajacieden te zien juichen en feesten alsof de CL gewonnen is is ook wel humor ;)
En zelfs een huldiging :drecul2:
Sorry, maar dat vind ik 'licht' overdreven.
Ach, aan de andere kant, elke andere club had hun team ook gehuldigd bij een overwinning in de bekerfinale.
Baseman schreef:PS: Ik vind het wel een grote schande van de KNVB dat PSV al 3 weken klaar is, terwijl Ajax volop bezig was en dus in het ritme blijft. Een waardeloos tijdstip deze finale.
Tsja, als PSV had gewonnen hadden we misschien wel gezegd dat PSV de meer uitgeruste ploeg was.
Peter schreef:Ok dan verschillen wij daar van mening over. Ik vond dat PSV geen ritme meer had en snakte naar het einde. Ik vind het dan ook in ieder geval geen nadeel dat men 3 weken rust heeft gehad.

Verder vond ik de ambiance erg pover. Een stadion wat lang niet gevuld was en waarbij ik ook niet echt een sfeer proefde.
Ik vond de supporters die er zaten anders voor een aardige sfeer zorgen.
joey schreef:Verdediging van PSV liet het liggen zonder Alex, hopelijk een voorbode van volgend seizoen. :cheer:
De wedstrijd vond ik maar matig. PSV speelde slap, al speelde Farfan zijn tegenstanders nog steeds weg. Wat een klasbak, die jongen. Het gemak waarmee hij ruimte maakt, de bal aanneemt onder druk...:worshippy:
Maar hij heeft amper kansen gehad of gecreëert om beslissend te zijn. Op beslissende plekken of momenten op het veld heeft hij vandaag Vermaelen of Heitinga niet weg kunnen spelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 2:27 am

Ik heb het al gezien, Steef. Sneijder slaat inderdaad Vinks arm naar beneden.

Blinds reactie na de wedstrijd was trouwens klasse. :xyxthumbs:

Na deze finale en viering heb ik weer veel sympathie voor vrijwel alle spelers van Ajax. Dat is alweer een tijdje geleden, maar ik ben er blij om. Dat neemt niet weg dat er nog steeds veel spelers weg mogen, maar toch.


Ook heeft Babel mij de afgelopen weken weten te overtuigen. Hij mag dan bepaalde kwaliteiten missen om te passen binnen het Ajax-systeem, hij heeft de afgelopen weken bewezen dat hij beter wil worden en bereid is om hard te werken voor Ajax.

Laten we niet vergeten dat hij pas 19 jaar is. Hij heeft snelheid, een actie en een keihard schot. Z'n aanname wordt volgens mij ook beter. :xyxthumbs:

Dat inhouden en opeens wegschieten doet hij trouwens ook knap. Een van de grote kwaliteiten van Henry trouwens.

wimpey
Berichten: 52152
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 08, 2006 4:22 am

Baseman schreef:Hahahaha, nu zijn alleen de PSV'ers ineens smeerlappen :D
Oost-indisch blind noemen ze dat...

Maar goed, Vink was as usual weer een drama. iets dat iedereen van tevoren wist. Helaas maakte hij het meer dan waar :nooo:

Gefeli met de overwinning trouwens !
Wel terecht, al had PSV het af moeten maken meteen na de rode kaart voor Galasek. Hiddink hanteerde ook een hele vage tactiek en had Lamey moeten wisselen, die 2e gele zag je al lang aankomen.

Jammer dat we de dubbel mislopen, maar de Ajacieden te zien juichen en feesten alsof de CL gewonnen is is ook wel humor ;)
En zelfs een huldiging :drecul2:
Sorry, maar dat vind ik 'licht' overdreven.

PS: Ik vind het wel een grote schande van de KNVB dat PSV al 3 weken klaar is, terwijl Ajax volop bezig was en dus in het ritme blijft. Een waardeloos tijdstip deze finale.
Ik had verwacht dat een uitgerust PSV als de brandweer zou gaan om Guus een mooi afscheid te bezorgen, maar niets daarvan. De wil bij Ajax was groter, we hebben verdiend gewonnen.

Als die Vink Ajax een terechte pingel geeft, krijgt Galasek geen 2e geel, Vink was weer net zo lekker op dreef als in Eindhoven. Guus was ook lekker op dreef, wnt rood voor Lamey was getelefoneerd.

Trouwens, sinds 1998 alle wedstrijden tegen PSV gewonnen die niet in de HCE zijn gespeeld. 5-0, 3-0, 3-1, 2-1, 2-1. Hoezo is PSV superieur?!

En verder verdient Guus nog een pluim voor het feit dat ie de nieuwe RVN in huis had en voor de prijs van een zakkie geroosterde pinda´s heeft laten gaan. Ajax vaart er wel bij! :cheer:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 08, 2006 7:16 am

ik kan het even niet terugvinden, maar het AD heeft het ook over een vent in een roze polo

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article321924.ece

Hebben de hoolies een vrije dag?
Door ADRIANNE DE KONING

Rotterdam was gisteren in de ban van misschien wel de grootste veiligheidsoperatie uit de

Supporters bij de wedstrijd Ajax tegen PSV in Rotterdam. FOTO ANP
moderne stadsgeschiedenis: de bekerfinale tussen Ajax en PSV. De politie zette alles op alles. ’Als het nu nog mis gaat, weet ik het echt niet meer’.
13.00 uur.

Een helikopter cirkelt boven de stad. Het geraas van de wentelwieken is sinds jaar en dag in Rotterdam het signaal dat iets groots te gebeuren staat: een mooie Marathon-zondag of een belangrijke voetbalwedstrijd, die altijd een vrees voor rellen met zich mee brengt. Her en der in de stad -van Lijnbaan en Meent, tot Kuip en Coolsingel- staan dus ME’ers klaar om in te grijpen. Maar zo vroeg in de middag hangen hun armen nog ontspannen uit de raampjes van hun bussen.

13.40 uur.

Spanning bij de Kuip. Een auto met Feyenoord-sjaal en vlag! Daar weet een tiental ME’ers wel raad mee. De middenklasser van de bedussde Feyenoord-fan wordt door de heren binnenstebuiten gekeerd. Maar daarna mag hij gaan.

13.55 uur.

Op het Stadhuisplein -voorheen nog weleens een slagveld voor hooligans- duidt niets op een voetbaltopper. Mensen zitten aan het koude bier. De bloemen en kransen rond het 5 mei-bombardement schitteren waardig in de zon. Potentiële relschoppers zijn hier niet te zien. Of wacht...Zijn die groepjes knullen met hun Burberry- of Lonsdale-petjes doodgewone terrasbezoekers of misschien toch wel supporters van ADO Den Haag of Feyenoord die hun vrinden uit Eindhoven en Amsterdam een lesje willen leren.

14.04. Surrealistisch beeld bij de Kuip. Een stadionplein zonder supporters, maar met ME-bisjes en hekken, heel veel hekken. Want dit is een ’ sperrgebiet’ , dat slechts toegankelijk is door poortjes van tachtig centimeter breed. Een agent vertelt over vele, vele, opgetrommelde collega’s - tot in Zeeland aan toe. ’Als het nu nog mis gaat, weet ik het echt niet meer’.

14.05. Daar zijn de Ajax-supporters. Per trein naar de Kuip gereisd. Zingend stappen ze het plein op. ’Het legioen is met pensioen’, zingen ze sarrend. Maar Feyenoordfans, die zich dit zouden kunnen aantrekken, ontbreken. En het gezang sterft vanzelf weg in de stilte en leegte van het plein.

14.08. De eerste arrestatie in Rotterdam! Een vent in een roze poloshirt wordt voor baldadigheid aangehouden. Dit zegt alles: de politie pikt vandaag niets. Later worden uit de trein nog zes andere arrestanten weggevoerd. Zij hadden het onderweg vanuit Amsterdam al te bont gemaakt.

14.30. Daar zijn de eerste PSV-supporters. Gedwee stappen ze de bus uit, de Kuip in. Nog drieëneenhalf uur wachten. Dan begint de wendstrijd.

15.25. Aan de Zuidzijde van het stadion start een ’entertainment-programma’ voor de Amsterdamse supporters. Naam: ’Lekker Amsterdams, dat moet kunnen in Rotterdam’. Op het nabijgelegen viaduct -een paar weken geleden nog de plek waar meer dan 800 Feyenoordfans werden opgepakt- wordt nu over tulpen uit Amsterdam gezongen. Aan de overkant spelen de amateuers van Feyenoord. Ze horen het luid en duidelijk.

16.24. Hoogspanning in politiekringen, want daar is de spelersbus van Ajax. Dankzij de tot files leidende verkeersafzettingen, rijdt de bus zonder problemen de Kuip binnen. Een hele opluchting voor Ajax-spelers. Want in vorige jaren was de bus regelmatig een doelwit van stenegooiende hooligans. Maar de laatsten lijken vandaag een vrije dag te hebben genomen. Hoewel, een gerucht: Ajacieden bij Blaak gesignaleerd...

16.30. Maar in en om de Oude Haven is gezapigheid troef. Alleen de aanwezigheid van een ME-busje duidt op mogelijk gevaar.

17.20 uur. Bij het Ajax-vak zwijgt de muziek. Direct slaat de sfeer om. Opstootjes ontstaan. Geren, getrek. ’Assistentie!’, zegt een ME’er in zijn mobilofoon. Bij aankomst van een vers peloton keert de rust terug.

18.00 uur.Ajax-PSV begint.

18.50 uur. Bij het Ajax-vak komt het weer tot vechtpartijtjes. Onderlinge ruzies, zegt de politie, die nu al een dag lang speurt naar Rotterdamse of Haagse hooligans. Komen ze nog? Of zijn ze vandaag echt thuisgebleven.

19.55. Doelpunt in de laatste minuut. Ajax wint. Binnen nu en een uur wordt duidelijk of Rotterdam relatief ongeschonden de gevreesde dag van de bekerfinale overleeft.

20.30 uur. Kleine opstootjes bij het Ajax-vak. En wanneer de duizenden Ajax-supporters moeten worden afgevoerd richting de treinen ontstaan logistieke problemen. Het cordon ME’ers staat in de weg en zal eerst moeten wijken.

In Rotterdam, vestingstad tegen supportersgeweld
het is toch wat met die homo hoolies van tegenwoordig ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » ma mei 08, 2006 7:19 am

RosenbergSpits schreef:
edit: Vindt dat Heitinga heeft laten zien waarom van Basten hem weer heeft opgenomen in de selectie. Hoop dat ze nu ook voor hem kiezen inplaats van andre pooijer.
Precies dat viel mij ook op. Heitinga was een van de betere spelers.
Ooyer hoorde net zoals Comez ook met rood bekeurd te worden met zijn Karate trap op Boakye.
Maar ja op wilskracht gewonnen.
Toch wel bijzonder zo'n speler te hebben met special gaven. Zo goed voetbalde Huntelaar niet mee, maar wel weer twee bijzondere momenten.
In de media spreekt men van de x factor.
Ik stel voor om de Huntelaar factor in te voeren!
Laatst gewijzigd door Wim op ma mei 08, 2006 7:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » ma mei 08, 2006 7:25 am

JHC, ik word echt doodziek van al die postings van Thomas. Waar staat hij nu op? >18 per dag en zelden een die het lezen waard is tenzij je graag in een "mutual admiration society" vertoeft.
Ik sla ze maar over.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » ma mei 08, 2006 7:39 am

Yorlik the Barbarian schreef:JHC, ik word echt doodziek van al die postings van Thomas. Waar staat hij nu op? >18 per dag en zelden een die het lezen waard is tenzij je graag in een "mutual admiration society" vertoeft.
Ik sla ze maar over.
Elders schrijf ik het ook al. Presoonlijke aanvallen achterwege laten a.u.b
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 8:12 am

Van Psv kant hadden er een paar diep rood kunnen krijgen, slaande beweging Sneijder, vond het wel meevallen.Maar wat doet het er eigenlijk toe.

Wij hebben op het einde van de rit de twee nog beschikbare hoofdprijzen gewonnen.Niet het omhoog geschreven AZ, niet Feyenoord dat het wel effe zou gaan doen.

Het voetbal was het gehele seizoen een magere 4, maar het rendement op het einde 100%, en daar hadden AZ en/of Feyenoord voor willen tekenen ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 08, 2006 8:18 am

Het voetbal niet, Voetske. Dat bleef onveranderd zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma mei 08, 2006 8:26 am

Rishi schreef:Ooijer en Cocu ook 2 smeerlappen. Vooral die Ooijer, komt ie stoer doen hele tijd tegen die scheids :pukey: :pukey: :pukey:
Ik HAAT dat zo ontzettend, hebben ze heel goed van Bommeltje geleerd. :pukey: Bovendien maak je je er alleen maar duidelijk mee dat die Gomes zo schuldig als wat is (ook wel damage control, vlug de schuld bij iemand anders leggen.) Gore trap trouwens. Maar ja dat maakt de overwinning des te zoeter. :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 8:43 am

Afbeelding

Gestrekt been. :redcard: :D
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma mei 08, 2006 8:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie