De Lutte-Ajax (12-07)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jul 12, 2006 9:07 pm

Het is waarschijnlijk niet slim om dit te roepen maar wat blijft die Manucharyan lang fit..... :X

Zou ie nou eindelijk kunnen aanpikken bij het niveau?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 12, 2006 9:12 pm

Bij de volgende blessure schrijf ik hem af.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 12, 2006 9:16 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:Ik zat toch in de buurt met m'n 0-16. ;)

Waarom doet Huntelaar niet mee?
Gepasseerd. ;)
Nee, iedereen krijgt een kans denk ik zo. Poepon en Charisteas waren de centrumspitsen voor vandaag. Morgen zal Huntelaar weer mogen spelen.
Doet Rosenberg ook af en toe nog wel eens mee?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 12, 2006 9:17 pm

Is nog op vakantie.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jul 12, 2006 9:17 pm

Die zal nog wel vakantie hebben denk ik (WK 'gespeeld').
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13451
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo jul 12, 2006 9:36 pm

Waar is Voetske? :hypocrite:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo jul 12, 2006 9:47 pm

Die drinkt nog een pintje azijn omdat dat stelletje patatvreters alwéér geen twintig goals heeft gemaakt.

FC Groningen deed wél z'n plicht en won met 20-0 bij Scheemda.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 12, 2006 10:11 pm

Nihad schreef:Waar is Voetske? :hypocrite:
Hier is Voetske, dus toch belangrijk die goals :yes:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo jul 12, 2006 10:31 pm

666 schreef:Die drinkt nog een pintje azijn omdat dat stelletje patatvreters alwéér geen twintig goals heeft gemaakt..
:D :worshippy: :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 6:33 am

Jöhnk schreef:Is nog op vakantie.
Op Aruba. Net als Maduro. :bis:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 6:49 am

Van Ajax.nl:
'Zo´n wedstrijd alleen lekker voor de spitsen'

De Lutte, 12 juli 2006
Coach Henk ten Cate, toch doorgaans een vlotte prater, wist het na SV De Lutte – Ajax (0-18) ook even niet meer. ,,Eigenlijk hebben we hier niet heel veel aan'', sprak de Ajax-trainer na de walk-over. ,,Alleen voor de spitsen is zo´n wedstrijd eigenlijk lekker.''

,,Natuurlijk is het wel leuk voor het publiek´´, zei Ten Cate nadat zijn elftal de Twentse toeschouwers had getrakteerd op achttien, vaak fraaie doelpunten. ,,En je kan het de tegenstander niet verwijten. Die jongens doen verschrikkelijk hun best. Dat zijn echt goedwillende amateurs die de hele week hard werken en nu een potje komen voetballen. En wij zijn hier te gast, alles is hier prima geregeld en we zijn er erg blij mee. Maar de tegenstand was te gering, we zijn niet echt getest.´´

,,Spitsen willen altijd scoren, die bal tegen het net zien gaan. Daar was deze wedstrijd wel goed voor´´, zei Ten Cate. De aanvallers van Ajax konden tegen de vierdeklasser dan ook hun hart ophalen. Kenneth Perez opende het bal door een hattrick te scoren (de eerste uit een penalty) waarna Rydell Poepon, Tom de Mul, Robbert Schilder en weer tweemaal Poepon er 0-8 van maakten, vaak op fraaie wijze.

Met zes wissels begon Ajax aan de tweede helft en ook de verse krachten wilden graag het genoegen smaken de bal tegen de touwen te zien gaan. De doelpunten van Angelos Charisteas, Edgar Manucharyan, weer Charisteas, Nicolae Mitea, Jeffrey Sarpong (prachtige krul in de linkerkruising met links), Schilder, Mauro Rosales (een voor hem zeldzame kopbal) en twee keer Charisteas mochten er zijn. En de verwoestende uithaal van Mitea waarmee de eindstand op het bord kwam was een even fraai als passend slot van het doelpuntenfestijn.

Morgen spelen we tegen een hoofdklasser, dan krijgen we wel voldoende tegenstand´´, zei Ten Cate, die ondanks het geringe verweer zijn jonge spelers voortdurend coachte, vaak met onmiddellijk resultaat. Robbert Schilder, over wie de trainer eerder al de loftrompet stak, was een aantal keer de ontvanger van de boodschappen van zijn coach. ,,Hij is met me bezig´´, zei Schilder die linksachter speelde. ,,En dat is natuurlijk goed. Hij probeert me zo goed mogelijk te laten spelen en dat is uiteraard de bedoeling. Je hoort niet alles, want je bent ook met de wedstrijd bezig maar ik begrijp altijd wel wat hij bedoelt en ik zie ook waar hij het over heeft. En als je iets goed doet, zegt de trainer het ook en dat is fijn.´´
Ten Cate ziet Schilder als de backup linksachter, lijkt mij.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 13, 2006 7:36 am

Henk de Gier schreef:
666 schreef:Die drinkt nog een pintje azijn omdat dat stelletje patatvreters alwéér geen twintig goals heeft gemaakt..
:D :worshippy: :D
Misschien zou iets meer je best kunnen doen om ons ook deelgenoot te maken van Ajax gerelateerde zaken inplaats van steeds met deze onzin te komen ...
Trainer Henk ten Cate hamert bij Ajax op spelvreugde, pressing en doelpunten

PLEZIER ALS BASIS VAN SUCCES


DE LUTTE, donderdag

Na de spelers – zoals hij het zelf noemt – een aantal dagen aan elkaar te hebben laten ’snuffelen’, wordt de hand van Henk ten Cate bij Ajax langzaam maar zeker zichtbaar. Rond hotel De Bloemenbeek in het serene Twentse dorp De Lutte probeert de nieuwe trainer zijn spelers momenteel klaar te stomen voor de voorronde van de Champions League, op 13 augustus. „Mede doordat we nog zeven internationals missen, is het onmogelijk om dan al een topfitte groep te hebben, maar we zullen in fysiek opzicht de rand opzoeken. Tot dusver ben ik zeer tevreden. Het is een gretige, fantastische groep om mee te werken. We hebben kwaliteit – en net zo belangrijk – balans. Ik hoop dat dit er die twee wedstrijden uitkomt.”

In de selectie van Ajax is zowel binnen als buiten het veld een belangrijke rol weggelegd voor Jaap Stam. „Hij neemt in alles het voortouw”, is Ten Cate lovend over zijn aanvoerder. „Jaap is een internationale topverdediger en het voorbeeld voor de andere spelers.

Zelfs tegen een ploeg met weinig kwaliteit zoals ABS straalt hij uit alle duels te willen winnen en doet hij dat ook gewoon. Om vervolgens snel en goed een middenvelder in te spelen.”

Bij NAC had Ten Cate de geslepen Alfred Schreuder als verlengstuk in het veld. Bij Ajax moet Stam die rol op zich nemen. „Hij is de woordvoerder van de groep en blust eventuele binnenbrandjes. Een aanvoerder is er in mijn optiek niet alleen om handjes te schudden voor de aftrap.”

Uit de duels tot dusver trekt de Amsterdammer nog geen conclusies. „Maar ze zijn zeker van waarde. Ik stuur de spelers elke keer met een bepaalde opdracht het veld in. Tegen ABS lag de nadruk op ’pressen’, wilde ik dat we zo snel mogelijk in balbezit kwamen en dat ging bij vlagen goed. Een ander aspect waar ik zwaar aan til, is het benutten van kansen. We moeten vol overgave afronden, omdat het in de wedstrijden die er wel toe doen – als je minder mogelijkheden krijgt – belangrijk is dat je op een 1-0 voorsprong komt. Bij 0-0 heeft de tegenstander nog alle hoop en kracht, maar bij een achterstand knakt er iets, geven ze ruimte weg en kun je uitlopen naar 2-0 of 3-0.”

De trainer streeft in het veld naar een ’georganiseerde chaos’. „Er mag door de spelers onderling voortdurend van positie worden gewisseld. Als alle plaatsen maar bezet blijven. De tegenstander kan zich dan niet instellen op een bepaald type speler, maar krijgt met allerlei verschillende tegenstanders te maken.” Het vraagt om tactische discipline. „We moeten met z’n allen de veldbezetting bewaken. De eerste verantwoordelijkheid ligt wat dat betreft bij mezelf. Middels trainingen is goed duidelijk te maken wie wanneer verzaakt. ’Kijk eens wat je achterlaat’, is het enige dat ik roep als ik het spel stil leg.”

Daarnaast hamert hij op spelvreugde. „Op mijn eerste werkdag zat iedereen in de kleedkamer te wachten tot het half elf was. Ga naar buiten! Het is mooi weer. Ajax moet plezier uitstralen, want als je plezier hebt, komen de resultaten vanzelf. Als je over kwaliteit beschikt tenminste.” En daar heeft Ten Cate zelfs in zijn onvolledige selectie niet over te klagen. „Niemand is me tegengevallen.”

Hoewel hij zijn spelers elke dag tegen het licht houdt („Ik kijk of ze de dingen oppakken die ik ze aanreik en of ze zichzelf verbeteren”), scoort ook de coach wel eens een toevaltreffer. „Ik had het niet direct in mijn hoofd om Robbert Schilder als linksback te gebruiken, maar hij deed het tegen ABS op die positie zo goed dat hij achter Urby Emanuelson een heel reële optie is. Hij kiest zijn momenten goed, haalt de achterlijn en weet op het juiste moment de juiste man aan te spelen. Robbert maakt ook nog fouten, maar ik moet hem helpen om die af te leren.”

Zoals de voormalige assistenttrainer van FC Barcelona ook tijd zal investeren in Klaas-Jan Huntelaar. „De verwachtingen rond hem zijn torenhoog gespannen. Hij heeft met Jong Oranje het EK gewonnen en wordt binnenkort het middelpunt van de nationale discussie wie er in de spits van het Nederlands elftal moet spelen. Het is mijn taak om hem daarbij zo veel mogelijk uit de wind te houden.” Met veel plezier. „Want zoals gezegd: dát is de basis.”
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 13, 2006 7:47 am

[quote]Bij NAC had Ten Cate de geslepen Alfred Schreuder als verlengstuk in het veld. Bij Ajax moet Stam die rol op zich nemen. „Hij is de woordvoerder van de groep en blust eventuele binnenbrandjes. Een aanvoerder is er in mijn optiek niet alleen om handjes te schudden voor de aftrap.â€

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13032
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jul 13, 2006 9:14 am

En heeft deze jongen enige ervaring met linksachter spelen? Is namelijk toch wel handig als hij per ongeluk moet invallen in b.v. een C.L.-wedstrijd omdat Urby een blessure heeft opgelopen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 13, 2006 9:15 am

Ja hoor, tegen ABS en De Lutte, en vanavond tegen Hardenberg ook weer, verwacht ik. ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13032
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » do jul 13, 2006 9:17 am

:D

Oh, dan moet Deco ook geen probleem zijn. :worshippy:
Tijd voor iets nieuws.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do jul 13, 2006 9:19 am

Hardenberg is hoofdklasse. Ik denk dat als het 7-0 wordt, dat we dan tevreden mogen zijn....

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 13, 2006 9:21 am

Schilder heeft ook in de afgelopen competitie of play-offs een wedstrijd als linksachter gespeeld volgens mij
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 13, 2006 9:24 am

Klopt. Oa. tegen AZ.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do jul 13, 2006 9:26 am

Heeft Blind toch weer goed gezien. ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 13, 2006 11:00 am

Met z'n allen komen we er wel! :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 13, 2006 11:02 am

Blind :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie