Borussia Dortmund - Ajax (29-07-06)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 31, 2006 12:06 am

ub40_bboy schreef:
Jesse schreef:Roger als verdedigende middenvelder? :shock:
Is het een aanvallende middenvelder dan?
Een sierlijke linkshalf die zich niet al teveel meldt in de strijd als het op verdedigend werk aankomt. Niet al teveel loopvermogen maar wel een mooie voetballer, als ik de reacties hierzo mag geloven. Zelf heb ik hem de afgelopen seizoenen sporadisch zien spelen en is hij me wel een aantal keer opgevallen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 31, 2006 12:23 am

Zuidema schreef:Het is moeilijk oordelen met de summiere info (beelden, verslagen), maar als ik uitga van de rij spelers die op Ajax.nl staan, heeft Ajax kennelijk met een middenveld Gabri-Maduro-Sneijder of Maduro-Gabri-Sneijder gespeeld. Dat lijkt me sowieso al veel te licht. Sneijders verdedigende capaciteiten zijn genoegzaam bekend en Maduro is veel te dromerig voor dat weerwerk op het middenveld. De tegenstander kan dan veel te gemakkelijk oversteken, waardoor de verdediging veel te veel voor de kiezen krijgt.
Zie je dat dromerige als een eigenschap van Maduro-de-voetballer of zou dat ongeconcentreerde niet een kwestie van onervarenheid kunnen betekenen? Ik hou het op dat laatste want ik zie Maduro 'dromerige' wedstrijden afwisselen met foutloze wedstrijden. Ik zie juist wel een verdedigend ingestelde rol op het middenveld voor hem weggelegd, daar liggen zijn kwaliteiten en niet in het aanvallende. Zoals hij tegen Arsenal speelde beviel hij me prima.

Volgens mij zijn Maduro en Gabri de minst 'lichte' middenvelders die Ajax heeft dus welk middenveld zou jij opstellen? Wou je Sneijder ook nog gaan vervangen? Dan houden we helemaal niets creatiefs over.
Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma jul 31, 2006 7:29 pm

Giacomo Puccini schreef: Zie je dat dromerige als een eigenschap van Maduro-de-voetballer of zou dat ongeconcentreerde niet een kwestie van onervarenheid kunnen betekenen?
Ik hoop op het laatste, maar ik vrees het eerste. Maduro heeft onmiskenbaar kwaliteiten, maar ik mis het echte venijn bij hem als Ajax niet in balbezit is.
Volgens mij zijn Maduro en Gabri de minst 'lichte' middenvelders die Ajax heeft ...
Precies. En volgens mij hebben we daarom nog steeds een fiks probleem op het middenveld. Als ik HtC goed begrijp wil hij graag vooruitverdedigen, vroegtijdig storen en zelfs forechecken om bij balherovering razendsnel om te schakelen en de uit positie zijnde tegenstander uit te spelen. Iets, wat ik van harte toejuich. Maar daar moet je wel het elftal en vooral het middenveld voor hebben. Volgens mij ga je met name bij dat storen en de zaak in de klem houden met een middenveld met Maduro en Sneijder nat. Genoeg talent/kwaliteit voor het ene, veel te weinig voor het andere. Zo is de boel teveel uit balans en komt er tegen een redelijke tegenstander van al dat moois zelfs helemaal niks terecht. Gelukkig onderkent HtC dat ook en is hij alsnog op zoek naar versterking.
Wou je Sneijder ook nog gaan vervangen? Dan houden we helemaal niets creatiefs over.
Van mij hoeft dat zeker niet. Een aantal artiesten in je elftal zijn onmisbaar. Spelen met Sneijder vergt echter wel middenvelders die hem uit de vuile wind houden. Als Ajax niet in balbezit is, is zijn inzet aandoenlijk, maar het blijft behelpen. Wil je dan ook nog de backs regelmatig laten opkomen én met 3 spitsen spelen, dan vergt dat helemaal van de rest van het elftal het nodige tactische inzicht, een zeer strakke discipline, dynamiek en weerbaarheid om controle te houden. Ik vrees dat Maduro in die rol (nog?) teveel tekortschiet en dat het elftal, zeker gezien de gewenste speelwijze, dan zoals gezegd teveel uit balans is. Misschien kan je je dat nationaal nog wel veroorloven, maar voor het grotere werk ben ik erg sceptisch. Wat mij betreft mag er zeker nog een voetballende bikkel bij komen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 31, 2006 11:11 pm

Zuidema schreef:
Giacomo Puccini schreef: Zie je dat dromerige als een eigenschap van Maduro-de-voetballer of zou dat ongeconcentreerde niet een kwestie van onervarenheid kunnen betekenen?
Ik hoop op het laatste, maar ik vrees het eerste. Maduro heeft onmiskenbaar kwaliteiten, maar ik mis het echte venijn bij hem als Ajax niet in balbezit is.
Volgens mij zijn Maduro en Gabri de minst 'lichte' middenvelders die Ajax heeft ...
Precies. En volgens mij hebben we daarom nog steeds een fiks probleem op het middenveld. Als ik HtC goed begrijp wil hij graag vooruitverdedigen, vroegtijdig storen en zelfs forechecken om bij balherovering razendsnel om te schakelen en de uit positie zijnde tegenstander uit te spelen. Iets, wat ik van harte toejuich. Maar daar moet je wel het elftal en vooral het middenveld voor hebben. Volgens mij ga je met name bij dat storen en de zaak in de klem houden met een middenveld met Maduro en Sneijder nat. Genoeg talent/kwaliteit voor het ene, veel te weinig voor het andere. Zo is de boel teveel uit balans en komt er tegen een redelijke tegenstander van al dat moois zelfs helemaal niks terecht. Gelukkig onderkent HtC dat ook en is hij alsnog op zoek naar versterking.
Wou je Sneijder ook nog gaan vervangen? Dan houden we helemaal niets creatiefs over.
Van mij hoeft dat zeker niet. Een aantal artiesten in je elftal zijn onmisbaar. Spelen met Sneijder vergt echter wel middenvelders die hem uit de vuile wind houden. Als Ajax niet in balbezit is, is zijn inzet aandoenlijk, maar het blijft behelpen. Wil je dan ook nog de backs regelmatig laten opkomen én met 3 spitsen spelen, dan vergt dat helemaal van de rest van het elftal het nodige tactische inzicht, een zeer strakke discipline, dynamiek en weerbaarheid om controle te houden. Ik vrees dat Maduro in die rol (nog?) teveel tekortschiet en dat het elftal, zeker gezien de gewenste speelwijze, dan zoals gezegd teveel uit balans is. Misschien kan je je dat nationaal nog wel veroorloven, maar voor het grotere werk ben ik erg sceptisch. Wat mij betreft mag er zeker nog een voetballende bikkel bij komen.
Schitterend verwoord Ouwe ;)

Ik hoef eerlijk gezegd niet nog een aankoop. Ik denk dat als er nu nog aangekocht gaat worden, dat middelmaat is. Dan heb ik liever dat we ons meer concentreren op het voetballende dan dat we veel geld gaan uitgeven voor middelmaat
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 01, 2006 10:35 am

Rishi schreef:Ik denk dat als er nu nog aangekocht gaat worden, dat middelmaat is.
:dontgetit:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » di aug 01, 2006 12:22 pm

Laat Andy van der Meyde maar komen

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di aug 01, 2006 1:27 pm

Dat is inderdaad de bikkel op het middenveld die we nodig hebben.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie