FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo aug 09, 2006 10:55 pm

Jongens, vanuit Kopenhagen..... YESSSSS.
Belangrijke overwinning, leuk stadion, en goede sfeer.
Jammer dat er zo weinig van jullie hier zijn!
:tifoajax: :tifoajax: :afca: :afca:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 11:02 pm

Het zag er gezellig uit, groot feest! :xyxthumbs:

Heb jij Sneijder zien spugen, ASR? Was de grasmat echt zo slecht?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo aug 09, 2006 11:09 pm

Ik heb niemand zien spugen...naar wie spuugde hij dan??

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo aug 09, 2006 11:11 pm

joey schreef:

Desondanks een paar positieve dingen gezien.

-Dit gaat een team worden, in tegenstelling tot het gezelschap dat we vorig jaar op het veld hadden staan. Ik zag de wil om te winnen. Redelijke beheersing ook bij het getreiter, geduikel en geschop van Gronkjaer en de zijnen.
-De wissels van Ten Cate. Danny Blind en Ronald Koeman hadden er een middenvelder bijgezet in plaats van Perez. Ten Cate durfde te bluffen en werd beloond. Dat doet mij als Ajacied goed.

Ik zeg niet dat het goed was. Het was slecht, hooguit bij vlagen redelijk. Maar wat mag je verwachten in deze fase? Zoals Ten Cate net zei, nu, na een zo korte voorbereiding, met een nieuwe ploeg en een nieuwe coach, telt vooral het resultaat.
Je bent wel erg positief Joey. ik zeg niet dat het geen team gaat worden, daarvoor heeft Ten Cate genoeg bewezen in het verleden, maar wat ik vandaag zag was een kopie van Brondby-Ajax vorig jaar. Zeker de 1e helft. Ajax wat weggespeeld wordt, uit het niets scoort en de tegenstander die vlak voor rust gelijkmaakt. Exact vorig jaar.

Bovendien zie ik dezelfde fouten als vorig jaar. Sneijder die als linkshalf gebruikt wordt, terwijl hij alleen achter de spitsen echt van waarde is.
Veels te trage opbouw van achteruit. Geen centrale verdediger die doorschuift. Maduro was de vrije man, maar doordat de opbouw zo traag ging en Vermaelen of Stam nooit doorschoven, konden Alback of Berglund zich telkens terug laten zakken op Maduro. Zo kom je nooit aan voetballen toe. Uiteindelijk vergde het wel veel kracht van de 2 spitsen van Kopenhagen, waardoor Ajax het laatste kwartier eindelijk aan voetballen kwam.
Maar ik heb geen pressie voetbal gezien / afjagen van de tegenstander gezien. Het was gewoon weer inzakken. Een Gabri die veels te diep speelde waardoor elke afvallende bal voor Kopenhagen was. Nee, ik zie nog weinig verschil met vorig jaar. Alleen Jaap maakt achterin het verschil. En Perez heb je pas wat aan als het positiespel van Ajax goed is.
De wissel Babel-Perez was niet veel bijzonders. Het is normaal dat wanneer de ruimtes groter worden je een snelle speler erin zet.
Ben ervan overtuigd dat het wel goedkomt, maar vooralsnog zijn we weinig opgeschoten.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo aug 09, 2006 11:14 pm

Het was inderdaad een kopie van brondby/ajax van vorig jaar.
Slecht spel. Angst en zodra de tegenstander agressief speelde werd de bal blind naar voren gespeeld. We hadden wel het geluk aan onze zijde en mooie goals gescoord. Maar het team staat nog niet, en dat zal nog wel even duren ook.
Stam is echter wel het grote verschil in vergelijking met vorig jaar. Wat wordt dat een kanjer...
:yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 11:18 pm

ASR_AFCA schreef:Ik heb niemand zien spugen...naar wie spuugde hij dan??
Naar Gronkjaer natuurlijk. :yes:

Trab, ik probeer de moed erin te houden. :D

Jij vindt die wissels logisch maar wat had Koeman gedaan? Of Blind? Vast en zeker het middenveld versterkt met een extra middenvelder. Of zelfs nog een verdediger erbij. (Ik vind die wissels ook logisch. In de rust heb ik HtC gratis advies gegeven: Babel voor Perez.)

Natuurlijk lijkt het spel op dat van vorig seizoen. Het zou wat zijn als er nu al heel anders gevoetbald werd. Dat reactiespel is er onder Koeman en Blind...ingeslopen wil ik niet zeggen, het is de oplossing voor alle problemen geworden om te hopen op een wonder. Het zal een tijdje duren voor dat verandert. Dat het verandert, daar heb ik alle vertrouwen in. HtC ziet het namelijk wel. Op dit moment is vooral vertrouwen nodig, de spelers moeten durven voetballen, en dat vertrouwen komt met goede resultaten. Daarom ben ik zo blij met de overwinning.

Maar de uitslag op zich zegt me niet veel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo aug 09, 2006 11:19 pm

Waar heb jij mooie goals gezien dan?? Want ik heb alleen een kopballetje van dichtbij en een prima geplaatst schot gezien.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo aug 09, 2006 11:28 pm

'Ik denk dat niemand ontevreden mag zijn'

9/8/2006 23:30

Hoe moeizaam de zege van Ajax op FC Kopenhagen ook was, coach Henk ten Cate en topscorer Klaas-Jan Huntelaar zijn heel tevreden.
'Het moet wel heel raar lopen willen wij het niet halen', blikte Ten Cate vooruit op de return na de 2-1 overwinning van Ajax. Dat zijn ploeg het zo moeilijk had, weet de coach aan de grasmat. 'Dit veld is een ruïne waarop goed voetbal niet mogelijk is en dan speel je deze ploeg in de kaart.'

'In de tweede helft hadden we het duel meer onder controle. En toen zij vermoeid raakten, gaf onze techniek de doorslag. Ik ben niet ontevreden en ik denk ook niet dat er iemand is die ontevreden mag zijn', aldus Ten Cate, die wel van mening was dat Ajax in de slotfase nog een derde goal had kunnen maken.

Ook Huntelaar was zeer positief. 'Ik denk dat het voetballend niet onze beste wedstrijd was, maar als we voetbalden dan kwamen we er ook makkelijk doorheen. En het was niet alleen Huntelaar maar ook tien anderen. Ze brachten die bal perfect bij me, en dan schiet ik ze er in.'

In de rats had Huntelaar geen moment gezeten, ook al was FC Kopenhagen in de eerste helft de dominerende ploeg. 'Ik had wel het idee dat als we er voetballend doorheen zouden komen, dat we ze zouden pakken. We moeten ook meer voetballen en lef tonen en iets meer doordekken, zodat de afvallende bal voortaan voor ons is. Het kan beter.'

Kenneth Perez was iets kritischer, maar: 'Zullen we voor één keer blij zijn met het resultaat en niet naar het spel kijken.'

VI.nl



Valt me toch 'n beetje tegen van HtC hoor..voor de wedstrijd zei die iets als 'Het veld is niet van optimale kwaliteit maar dat is iets waar niet over gezeurd moet worden'
En wat zegt ie nu zelf?? Sjonge jonge..dan moet je ook consequent blijven hoor.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7377
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » do aug 10, 2006 12:00 am

joey schreef:
Trab, ik probeer de moed erin te houden. :D

Jij vindt die wissels logisch maar wat had Koeman gedaan? Of Blind? Vast en zeker het middenveld versterkt met een extra middenvelder. Of zelfs nog een verdediger erbij. (Ik vind die wissels ook logisch. In de rust heb ik HtC gratis advies gegeven: Babel voor Perez.)

Natuurlijk lijkt het spel op dat van vorig seizoen. Het zou wat zijn als er nu al heel anders gevoetbald werd. Dat reactiespel is er onder Koeman en Blind...ingeslopen wil ik niet zeggen, het is de oplossing voor alle problemen geworden om te hopen op een wonder. Het zal een tijdje duren voor dat verandert. Dat het verandert, daar heb ik alle vertrouwen in. HtC ziet het namelijk wel. Op dit moment is vooral vertrouwen nodig, de spelers moeten durven voetballen, en dat vertrouwen komt met goede resultaten. Daarom ben ik zo blij met de overwinning.

Maar de uitslag op zich zegt me niet veel.
Blind bracht in de Gaterodacup finale ook Babel in de ploeg die vervolgens een paar doorslaggevende acties had. Hoeven Ten Cate nou echt niet de hemel in te prijzen door zijn wissel.

Heb in de voorbereiding een aantal dingen gezien die hoop gaven op meer. De crosspass over de hele werd vaker gehanteerd en bij vlagen werd er voorin afgejaagd. Vooral Vertonghen deed dat erg goed.Desondanks is het positiespel nog niet van dat niveau dat we ook daadwerkelijk uitgespeelde kansen creeeren. Dat was op het Amsterdam tournament zo en vandaag was het helemaal knudde.
Maar goed, het excuus voor het slechte spel is alweer gevonden. Het lag aan het veld... Als het bij Ajax niet loopt ligt het altijd aan het veld. Desalniettemin ben ik hoopvol dat Ten Cate het spul op de rails krijgt. Al schiet het niet op als je Heitinga als rechtsback handhaaft en Sneijder als linkshalf laat spelen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 12:07 am

elliquido schreef:die trekker vind je niet zo snel in amsterdam..
hier zeggen we "onder de tram"

een tram is een soort trein maar dan in de stad.
een stad is een plaats waar heel veel mensen wonen op een relatief klein oppervlakte.

en nu weer terug naar jou maartje.
:D :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » do aug 10, 2006 12:27 am

De nodige deja-vu-momenten met vorig jaar zijn hier door enkelen al aangekaart.

Het verschil zit hem wellicht inderdaad in Stam. Wat gaat Ajax daar een hoop lol aan beleven dit jaar.

Beginnend bij de minpunten:

Heitinga.. X'C . Niets goeds gedaan...werkelijk niets. Zo slecht moet die Ogararu toch niet zijn?
Perez is geen linksbuiten en zal dat nooit worden. Ik vrees met grote vrezen dat mijn indruk van voor het seizoen uit gaat komen. Perez gaat een hoop 'bankzitten'.

Er MOET een verdedigende middenvelder bij. Want met Maduro en Lindenbergh win je de oorlog niet.... Roger heb ik nog niet zien spelen. Daarbij is hij volgens mij een aanvallender ingestelde middenvelder.

Rosales....een paar keer buitenom kan geen kwaad jong!

Pluspunten: Stam, Huntelaar en de goede invalbeurt van Babel. Daarbij vond ik Gabri vooral in de 2de helft goed...rustig aan de bal.

Last but not least: Sneijder...kappen met dat irritante gedoe....

PS. Gronkjaer..misselijk mannetje!
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 1:04 am

Trab schreef:
joey schreef:
Trab, ik probeer de moed erin te houden. :D

Jij vindt die wissels logisch maar wat had Koeman gedaan? Of Blind? Vast en zeker het middenveld versterkt met een extra middenvelder. Of zelfs nog een verdediger erbij. (Ik vind die wissels ook logisch. In de rust heb ik HtC gratis advies gegeven: Babel voor Perez.)

Natuurlijk lijkt het spel op dat van vorig seizoen. Het zou wat zijn als er nu al heel anders gevoetbald werd. Dat reactiespel is er onder Koeman en Blind...ingeslopen wil ik niet zeggen, het is de oplossing voor alle problemen geworden om te hopen op een wonder. Het zal een tijdje duren voor dat verandert. Dat het verandert, daar heb ik alle vertrouwen in. HtC ziet het namelijk wel. Op dit moment is vooral vertrouwen nodig, de spelers moeten durven voetballen, en dat vertrouwen komt met goede resultaten. Daarom ben ik zo blij met de overwinning.

Maar de uitslag op zich zegt me niet veel.
Blind bracht in de Gaterodacup finale ook Babel in de ploeg die vervolgens een paar doorslaggevende acties had. Hoeven Ten Cate nou echt niet de hemel in te prijzen door zijn wissel.

Heb in de voorbereiding een aantal dingen gezien die hoop gaven op meer. De crosspass over de hele werd vaker gehanteerd en bij vlagen werd er voorin afgejaagd. Vooral Vertonghen deed dat erg goed.Desondanks is het positiespel nog niet van dat niveau dat we ook daadwerkelijk uitgespeelde kansen creeeren. Dat was op het Amsterdam tournament zo en vandaag was het helemaal knudde.
Maar goed, het excuus voor het slechte spel is alweer gevonden. Het lag aan het veld... Als het bij Ajax niet loopt ligt het altijd aan het veld. Desalniettemin ben ik hoopvol dat Ten Cate het spul op de rails krijgt. Al schiet het niet op als je Heitinga als rechtsback handhaaft en Sneijder als linkshalf laat spelen.
Volgens mij kan Sneijder niet functioneren op een driemans middenveld. De enige manier dat ik hem goed zie functioneren bij Ajax is met 2 wereldtoppers in z'n rug of in een 3-4-3 systeem, dat Ajax tegen de mindere goden kan spelen:

Perez-----Huntelaar-----Rosales

------------Sneijder

-------Verthongen/-----Gabri
-------Roger

-------------Aankoop

--Vermaelen--Stam--Grygera

-----------Stekelenburg

En dan kan je ook Maduro in de punt naar achteren zetten en een defensief sterke linkshalf aantrekken. Een type zoals ik in de topic van Sneijder al aangaf.

Anders zie ik maar één goede optie en dat is Sneijder verkopen en investeren in de kracht van het middenveld.


Om aan te haken op de post van Deli. Volgens mij gaat Perez vanzelf beter spelen als Ajax meer positiewisselingen toepast en Perez meer vrijheid krijgt. Toen Huntelaar naar Ajax kwam kreeg Rosales meer ruimte en ging hij beter spelen. Op diezelfde manier kan Perez beter gaan functioneren als Rosales en Emanuelson het veld goed breed gaan houden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 10, 2006 6:10 am

Steef schreef:
Maartoe schreef:Wat is die Gronkjaer toch een wanker! :pukey:
Goh, ze zijn er hier ook achter.

Gabri is net zo'n meehuppelaar als bij Barca.
Hij heeft weer een nieuwe pispaal :pukey:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do aug 10, 2006 7:37 am

Steef tyf eens op met je interessante gedoe, ik begin het nu een beetje zat te worden. Zoek ff lekker een andere site om je fantasie te verspreiden.

Heerlijk, zo lekker onterecht winnen :headbang:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 10, 2006 7:49 am


Huntelaar velt Kopenhagen

KOPENHAGEN - Het verhaal van Ajax ging woensdagavond door waar het afgelopen seizoen ophield.

De Amsterdammers speelden lange tijd moeizaam tegen FC Kopenhagen, maar Klaas Jan Huntelaar redde zijn ploeg met twee karakteristieke treffers: 2-1.
Ajax verzekerde zich van een uitstekende uitgangspositie voor de return. Dan is de ploeg bovendien verder in zijn ontwikkeling, want het verschil in ritme tussen beide teams was vooral voor rust overduidelijk.
FC Kopenhagen speelde al drie competitiewedstrijden, voor Ajax begon het seizoen gisteravond pas. Pas in de tweede helft speelde de ploeg van trainer Henk ten Cate acceptabel en ontsnapte het aan de Deense storm. Het leidde tot een voorzet van John Heitinga, die door Huntelaar gortdroog binnen werd geknald.

Het vertrouwen dat Ten Cate vooraf uitsprak, was een staaltje amateurpsychologie. Ook de trainer kon onmogelijk weten hoe zijn ploeg er exact voorstond, na vier weken trainen en een handvol oefenduels. ,,We moeten voetballend het verschil maken, om zo de fysieke slag te ontlopen,’’ had Ten Cate steeds benadrukt. In de praktijk bleek dat lastig. Ajax trachtte vanaf de eerste minuut van achteruit op te bouwen, maar de ploeg kwam voor rust amper tot acceptabel combinatiespel.
Een groot probleem was de vorm van Hedwiges Maduro die als verbindingsspeler tussen defensie en middenveld te veel balverlies leed. Ajax werd in de middenlinie overlopen door de krachtpatsers van Kopenhagen, die voortdurend druk zetten op Sneijder en de tegenvallende Gabri. Dat spelbeeld rechtvaardigde de visie van Ten Cate, die vindt dat hij nog wel een middenvelder met power kan gebruiken.

De eerste kansen waren voor FC Kopenhagen dat in balbezit zo snel mogelijk de diepte zocht richting de spitsen Berglund en Allbäck. De thuisploeg onderstreepte bovendien zijn kracht bij dode spelmomenten. De eerste grote kans was voor Allbäck, die kon koppen uit een vrije trap van Linderoth. De enige die stoïcijns zijn duels won, was Ajax-routinier Stam, maar ook hij kon niet verhinderen dat het hele en halve kansen bleef regenen. Na 19 minuten moest Maarten Stekelenburg ver buiten zijn doelgebied ingrijpen, toen Berglund vrij op het doel afsnelde.
Sneijder eiste even later de negatieve hoofdrol op, door bij een opstootje Jesper Grönkjaer op de rug te spugen. Het moment tekende de onmacht bij de worstelende Amsterdammers.

Ajax kwam hoogst zelden onder de druk uit en kwam niet verder dan twee halve schietkansen voor Kenneth Perez en Wesley Sneijder. De openingstreffer na 37 minuten was onverdiend. Sneijder krulde een vrije trap in het strafschopgebied, die door Vermaelen werd verlengd. Huntelaar werd met twee armen vastgepakt door de ruim twee meter lange reus Hangeland, maar kopte achterwaarts knap raak: 1-0.
Ajax kreeg amper de tijd om naar adem te happen. De Deense orkaan raasde door, aangewakkerd door het fanatieke publiek in het Parken-stadion. In de blessuretijd leidde het tot de logische gelijkmaker. De reus Hangeland stormde naar voren voor wéér een vrije trap van Linderoth. De Deense verdediger troefde Heitinga af, 1-1.

Na rust kwam Ajax eindelijk wat vaker tot behoorlijk combinatiespel, maar de Denen hadden het eerst uitzicht op een goal. Linderoth draaide een corner voor het doel, die door tien duwende en trekkende voetballers werd gemist. De bal stuitte bij de tweede paal terug het veld in. Ajax was er dicht bij na een vrije trap van Sneijder en groeide in de laatste 20 minuten in de wedstrijd. Invaller Ryan Babel zorgde voor dreiging, maar Heitinga zorgde vanaf de rechterkant voor de beslissende voorzet. De bal werd verlengd door Markus Rosenberg en afgemaakt door ijskonijn Huntelaar: 2-1. Allbäck kreeg de laatste kans, maar Stekelenburg redde knap.
www.ad.nl

Ik heb het spugen van Sneijder niet gezien, maar ik heb de wedstrijd dan ook niet erg ingespannen gevolgd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » do aug 10, 2006 8:34 am

Jongens, niet zo aijnzpiskijkering.

We hebben gewonnnen, en staan al met 1 been in de CL!! :headbang:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 8:48 am

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Sneijder blijft in mijn ogen ook een groot probleem. We hadden het er net al over, ik zou hem verkopen.
Veel van die jongens uit de eigen jeugd staan gewoon stil in hun ontwikkeling, zoals Sneijder en Maduro. Iets mindere mate Heitinga en Babel.

Maar nog los van hun ontwikkeling. Sneijder heeft gewoon teveel zwakke punten, te weinig rendement en ik heb het idee dat hij ook nog eens behoorlijk lastig is.

We hebben een jongen nodig die creatief is en diepgang, uitstraling, kracht, loopvermogen en recuperatievermogen heeft. Een teamspeler met dat beetje extra felheid en creativiteit.

In het spel van Ajax is er geen plaats voor spelers op het middenveld met echte gebreken. Helemaal niet voor zoveel als Sneijder er heeft.
Zullen we beginnen met afspeelmogelijkheden? Vooralsnog is het positiespel dramatisch.

Hetzelfde geldt voor Maduro. Je kunt wel zeggen dat die jongen sneller met combineren, maar naar wie moet die bal dan?

De wedstrijd was slecht, maar iedereen die wel goed voetbal verwachtte lach ik heel hard uit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

columbus
Berichten: 5426
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do aug 10, 2006 9:20 am

Je bent wel erg positief Joey. ik zeg niet dat het geen team gaat worden, daarvoor heeft Ten Cate genoeg bewezen in het verleden, maar wat ik vandaag zag was een kopie van Brondby-Ajax vorig jaar. Zeker de 1e helft. Ajax wat weggespeeld wordt, uit het niets scoort en de tegenstander die vlak voor rust gelijkmaakt. Exact vorig jaar.
Ben ik niet helemaal met je eens, Trab. Ajax werd niet weggespeeld. Ajax ging mee in het houthakkervoetbal van Kopenhagen. Er waren momenten dat Ajax wel eventjes de rust bewaarde en er al combinerend er goed uitkwam.

In de tweede helft controleerde Ajax gewoon de wedstrijd. Heb ook de hele tijd met het gevoel gezeten dat Ajax gewoon een 2e goal ging maken.

Voor mij was echt Heitinga de slechtste man aan Ajax kant. Ballen inleveren waar je u tegen kan zeggen, domme overtredingen en een nog veeeeeel dommere gele kaart. Echt international onwaardig. Er wordt hier gesuggereerd dat Ogaruru verdedigend wat minder is, heb ik zo mijn twijfels over.

Maduro moet ook maar eens uit zijn strandstoel komen, leverde ook heel gemakkelijk ballen in. Op zijn positie is dat gewoon dodelijk.

Tot slot Stekelenburg. Blijft een raadsel waarom hij zo 'bang' bij hoge ballen. Die gozer is bijna 2 meter. Strekt hij zijn armen uit kom je al op een hoogte van 2,30. Daar is toch op te trainen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 10, 2006 9:28 am

Andy22 schreef: We hebben gewonnnen, en staan al met 1 been in de CL!! :headbang:
Dat is het verhaal. De wedstrijden tegen FCK komen te vroeg, maar het zijn wel de belangrijkste wedstrijden van het jaar. Daarom gaat het even alleen om het resultaat. Uitschakeling zou een enorme klap zijn, in financieel en sportief opzicht. Dat kunnen we nu even niet gebruiken. Naderhand vraagt niemand meer hoe je in de CL terechtgekomen bent.

Gisteren zag je dat de ploeg toen het niet liep terugviel op reactievoetbal. Countertje, hopen op KJH. Dat moet eruit, maar het zal wel even duren. Ten Cate is een goede trainer maar geen tovenaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:34 am

Iedereen klaagt dat Maduro geen ballen mag inleveren op een dergelijke positie, maar wat moet je dan doen als de bal niet naar een medespeler kan? Het hele elftal van Kopenhagen uit pingelen? Of terugspelen op z'n verdediging. Nee, want dan is hij te angstig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2172
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 10, 2006 9:34 am

Ik heb in de wedstrijd tegen Internazionale hoopgevende zaken gezien, maar ik verwacht binnen een maand of 2 wel een duidelijke progressie. Dan kunnen we ook zien welke spelers meekunnen en welke afhaken. Het zou me niets verbazen als spelers zoals Maduro, Heitinga en Stekelenburg tijdelijk of permanent gaan afhaken.

Qua spel kan je van de wedstrijd gisteren nog niet een consistente kwaliteit verwachten. Winnen is het devies.
Een groter probleem is dat Ajax op een paar cruciale plekken gewoon kwaliteit of breedte tekort komt. Ik snap niet dat hier niet beter op geanticipeerd is. Alle kaarten op Davids zetten is niet slim, en dan zijn de 'vervangers' beiden geen type Davids. Dat bevreemt mij. Voor mij nog geen heiligverklaring van Ten Cate, nog van Van Geel.

Ze moeten het maar laten zien, maar dat geldt voor de gehele selectie. Overigens, Perez komt er wel, maar je moet hem wel naar zijn kwaliteiten gaan gebruiken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 10, 2006 9:35 am

Het zou wat minder sloom kunnen, Bertje. Maduro pakt er nog net geen leunstoel bij. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:37 am

Je kunt wel binnen een nanoseconde om je as draaien, maar dan kan hij nog steeds de bal niet kwijt. Al zijn medespelers staan achter een aantal houthakkers verstopt. Laat HtC er nu eerst maar eens een fatsoenlijk positiespel inslijpen voordat we spelers (voor de zoveelste keer) met z'n allen gaan afvallen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

columbus
Berichten: 5426
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do aug 10, 2006 9:39 am

Iedereen klaagt dat Maduro geen ballen mag inleveren op een dergelijke positie, maar wat moet je dan doen als de bal niet naar een medespeler kan? Het hele elftal van Kopenhagen uit pingelen? Of terugspelen op z'n verdediging. Nee, want dan is hij te angstig.
Onzin, er zijn genoeg afspeelmogelijkheden. Hij moet gewoon sneller handelen. Wanneer hij nog 1 à 2 stappen doet zit de tegenstander er al bovenop. Heb liever dat hij 'op zeker' terugspeeld om vervolgens weer vrij te lopen en opnieuw te beginnen dan een angstig ballen vooruit (en vaak door het midden) te spelen. Gevolg, teveel mensen voor de bal waardoor Japie en Vermaelen hun handjes vol hebben...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:42 am

Dan heb jij andere dingen gezien dan ik.

Volgens mij zouden er bij goed positiespel telkens minstens twee mensen bij hem in de buurt vrij moeten lopen. Niets daarvan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie