AJAX - RKC (20-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo aug 20, 2006 8:29 pm

joey schreef:Genoeg, Alex. :nooo:
Volgens mij was dat één naam te weinig...
Henk de Gier schreef:Alexander, je bent de zwakste schakel, tot ziens. Op jou reageer ik niet meer.
:hypocrite:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo aug 20, 2006 8:39 pm

Henk de Gier schreef:
Ajax Rules schreef:
Rosales.....veeeeeel beter dan vorig seizoen. Ik begrijp niet dat sommigen hem slecht vonden vandaag.
Wat heb jij hem dan allemaal goed zien doen, behalve 1 mooie passeerbeweging waarna een half blinde (kijk maar, Rosales trapt de bal weer blind voor, kijkt niet waar Babel en Huntelaar zich bevinden) voorzet door Babel toch wordt ingekopt en z'n goal. Helemaal niets.
Meen je dit nou? Hij was de hele wedstrijd gevaarlijk, ging z'n man aan alle kanten langs, Rosales begint echt op te leven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 20, 2006 8:42 pm

Spijker schreef:Meen je dit nou? Hij was de hele wedstrijd gevaarlijk, ging z'n man aan alle kanten langs, Rosales begint echt op te leven.
Mwah, dat passeren lukte juist niet zo en zijn voorzetten waren net niet.

Ik ben blij, want vandaag heb ik aanzetten tot positiespel gezien. Daarbij stond er nu wel iemand bij de tweede paal. Kortom, er wordt blijkbaar getraind op elementaire zaken. Er is nu al verbetering te zien, het komt allemaal goed. :cheer:

Bij 1-0 achter ging RKC tijdrekken. Zo hoort dat. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 20, 2006 8:46 pm

Ik heb een schitterende passeerbeweging gezien vandaag.....van HtC t.o.v. die Zweed.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo aug 20, 2006 8:49 pm

En een pana van Mauro :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 8:54 pm

Dubbel schreef:Fijne ochtend zo met een 5-0 zege in de eerste pot. De post van Demos zet het allemaal wel weer in het juiste perspectief (helaas). Als ik het goed begrijp wordt het team gedragen door een man of drie waarvan er niet teveel tegelijk afwezig moeten zijn.
Yup. Sowieso speelt Ajax naast Gabri en Stam met alleen maar spelers van vorig seizoen.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo aug 20, 2006 8:54 pm

Steef schreef:Ik heb een schitterende passeerbeweging gezien vandaag.....van HtC t.o.v. die Zweed.
Daar heb ik nog het meeste van genoten. Daarmee kun je zien dat Ten Cate een plan heeft en niet van pappen en nathouden houdt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 20, 2006 8:55 pm

Steef schreef:Ik heb een schitterende passeerbeweging gezien vandaag.....van HtC t.o.v. die Zweed.
Ja, daar ben ik heel blij mee! :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo aug 20, 2006 9:01 pm

volgens teletekst 46.700 toeschouwers

ehm... dat kan nooit kloppen

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 9:01 pm

343 schreef:
Steef schreef:Ik heb een schitterende passeerbeweging gezien vandaag.....van HtC t.o.v. die Zweed.
Daar heb ik nog het meeste van genoten. Daarmee kun je zien dat Ten Cate een plan heeft en niet van pappen en nathouden houdt.
Dan ben ik toch wel benieuwd wat er met Rosenberg en Charisteas gaat gebeuren. Zou het kunnen dat Ten Cate ze allebei probeert te verkopen en denkt met Babel, Perez en Poepon goede vervangers voor Huntelaar te hebben?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 20, 2006 9:03 pm

Spijker schreef:
Henk de Gier schreef:
Ajax Rules schreef:
Rosales.....veeeeeel beter dan vorig seizoen. Ik begrijp niet dat sommigen hem slecht vonden vandaag.
Wat heb jij hem dan allemaal goed zien doen, behalve 1 mooie passeerbeweging waarna een half blinde (kijk maar, Rosales trapt de bal weer blind voor, kijkt niet waar Babel en Huntelaar zich bevinden) voorzet door Babel toch wordt ingekopt en z'n goal. Helemaal niets.
Meen je dit nou? Hij was de hele wedstrijd gevaarlijk, ging z'n man aan alle kanten langs, Rosales begint echt op te leven.
Wist je dat nog niet Spijker? Henk de Gier is voorzitter van de Tom de Mul fanclub, dat verklaard het een en ander.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo aug 20, 2006 9:04 pm

Thomas schreef:Dan ben ik toch wel benieuwd wat er met Rosenberg en Charisteas gaat gebeuren. Zou het kunnen dat Ten Cate ze allebei probeert te verkopen en denkt met Babel, Perez en Poepon goede vervangers voor Huntelaar te hebben?
Ik denk het wel. Charisteas is van hogerhand in de etalage gezet. En Ten Cate heeft gezien dat Rosenberg op alle fronten te kort komt om mee te gaan in het spelletje wat AJAX wilt spelen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 20, 2006 9:06 pm

Spijker schreef:
Henk de Gier schreef:
Ajax Rules schreef:
Rosales.....veeeeeel beter dan vorig seizoen. Ik begrijp niet dat sommigen hem slecht vonden vandaag.
Wat heb jij hem dan allemaal goed zien doen, behalve 1 mooie passeerbeweging waarna een half blinde (kijk maar, Rosales trapt de bal weer blind voor, kijkt niet waar Babel en Huntelaar zich bevinden) voorzet door Babel toch wordt ingekopt en z'n goal. Helemaal niets.
Meen je dit nou? Hij was de hele wedstrijd gevaarlijk, ging z'n man aan alle kanten langs, Rosales begint echt op te leven.
Meen je dit nou? Van Mosselveld was hem in het meerendeel van de gevallen de baas en z'n voorzetten waren allemaal blinde trappen voor de goal langs, nooit bekeken voorzetten op maat maar allemaal te hard, te hoog of juist te zacht en te laag.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 20, 2006 9:06 pm

Thomas schreef:
343 schreef:
Steef schreef:Ik heb een schitterende passeerbeweging gezien vandaag.....van HtC t.o.v. die Zweed.
Daar heb ik nog het meeste van genoten. Daarmee kun je zien dat Ten Cate een plan heeft en niet van pappen en nathouden houdt.
Dan ben ik toch wel benieuwd wat er met Rosenberg en Charisteas gaat gebeuren. Zou het kunnen dat Ten Cate ze allebei probeert te verkopen en denkt met Babel, Perez en Poepon goede vervangers voor Huntelaar te hebben?
welnee, volgende keer zit Rosenberg weer op de bank (of in de basis) en dan zit Perez een keer op de tribube.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 9:13 pm

343 schreef:
Thomas schreef:Dan ben ik toch wel benieuwd wat er met Rosenberg en Charisteas gaat gebeuren. Zou het kunnen dat Ten Cate ze allebei probeert te verkopen en denkt met Babel, Perez en Poepon goede vervangers voor Huntelaar te hebben?
Ik denk het wel. Charisteas is van hogerhand in de etalage gezet. En Ten Cate heeft gezien dat Rosenberg op alle fronten te kort komt om mee te gaan in het spelletje wat AJAX wilt spelen.
Dan hoop ik toch echt dat het Ajax lukt om die twee te verkopen en er een aardige vervanger voor terug te halen. Al begrijp ik dat de markt wat krap zit in goede, haalbare en betaalbare spitsen. ;)

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo aug 20, 2006 9:17 pm

Ik heb liever dat ze nog een dynamische middenvelder kopen a la Winter (in zijn goede tijd) en een linksback.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 9:20 pm

Ja, ik ook (dat weet je). Maar dat gaat volgens Van Geel niet gebeuren.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo aug 20, 2006 9:21 pm

Nee, "in pricipe."

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo aug 20, 2006 9:21 pm

Blinde voorzetten van Rosales, die wonder boven wonder aankomen? Ik zie het als blind aanvoelen waar de rest loopt en nonchalant de bal op Babel z'n voorhoofd leggen. :D

Die Ruud Berger was er ook weer 1 vandaag van RKC. Vond ik errug goed invallen. (sorry, dit is er 1 voor de insiders denk ik... ;) )
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 20, 2006 9:26 pm

Ajax78 schreef:Blinde voorzetten van Rosales, die wonder boven wonder aankomen? Ik zie het als blind aanvoelen waar de rest loopt en nonchalant de bal op Babel z'n voorhoofd leggen. :D
blinde voorzetten van Rosales. Dat er toevallig 1 tot doelpunt wordt gepromoveerd is meer geluk dan wijsheid. De rest van zijn voorzetten wist geen medespeler te bereiken. Blinde trappen dus.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 20, 2006 10:09 pm

Maar ja, we hebben geen alternatief, hè? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 20, 2006 10:12 pm

in makkies als tegen RKC zou je Tom de Mul heel goed ervaring op kunnen laten doen. Die had het vandaag zeker niet slechter gedaan dan Rosales.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 20, 2006 10:13 pm

Speculatie, mijn beste. ;)

Ogararu viel me vandaag weer mee.

Bevrijd van de angst


AMSTERDAM - Mauro Rosales krulde de bal niet eens zo onaardig voor het doel, maar Henk ten Cate riep zijn rechtsbuiten met een strenge blik tot de orde. Dúrf je man uit te spelen, gebaarde de Ajax-coach halverwege de tweede helft tegen RKC (5-0), máák die actie. Een handvol minuten later speelde Rosales zijn tegenstander Frank van Mosselveld door de benen. Ondanks de matige voorzet die volgde, applaudisseerde Ten Cate.

De nieuwe trainer strijdt in zijn eerste weken bij Ajax vooral tegen angst en twijfels. Ten Cate constateerde al snel verkramping bij zijn spelers, alsof de bal een vijand was geworden. Dúrven is sinds zijn entree het sleutelwoord van de trainer. Ryan Babel móet niet zo veel meer op linkervleugel, hij mág vooral. De opdracht die de tiener meekrijgt is simpel: volg je gevoel, zoek de actie. Babel bloeit op en speelde tegen RKC opnieuw prima, net als Rosales op de andere vleugel. Beide aanvallers worstelden het afgelopen seizoen met zichzelf.

Vrijuit is iets anders dan vrijblijvend, weet Ten Cate. De trainer wil dat Ajax de schroom van zich afgooit, maar hij aarzelt niet om kritisch te zijn op zijn ploeg. Na de eenvoudige 5-0 overwinning van gisteren op RKC wees de trainer met nadruk op de mindere fases.

,,We kunnen nog veel beter,’’ zei Ten Cate. ,,Op het middenveld hanteerden we lange tijd een te laag tempo. En in de laatste 20 minuten hadden we het publiek meer moeten bieden.’’

De coach is veel bezig met Hedwiges Maduro, nog zo’n speler die lang gebukt ging onder twijfels. De middenvelder moet in de visie van Ten Cate nog veel meer vóóruit spelen. Dat heeft te maken met positie kiezen en opengedraaid staan, maar meer met lef. ,,Ook van Stekelenburg wil ik dat hij dúrft te voetballen,’’ aldus Ten Cate. ,,In het Ajax van midden jaren 90 was Van der Sar een extra man in de opbouw. Dominant voetbal begint met vertrouwen.’’

Om zijn spelers te bevrijden van de angst, tracht de coach rond wedstrijden zo veel mogelijk druk weg te nemen. In de aanloop naar het eerste duel met FC Kopenhagen relativeerde Ten Cate de kracht van de Denen . ,,We moeten niet doen of het weet ik veel wat voor wereldploeg is,’’ vond de coach. Wesley Sneijder merkte pas op dat de uitgebreide video-analyses tegenwoordig achterwege blijven. In besprekingen voor een wedstrijd draait het om het eigen spel, niet om de valkuilen en gevaren bij de tegenstander. Ten Cate: ,,Als je dat te veel benadrukt, leidt dat tot angst.’’

Tegen RKC hielp Jaap Stam wederom een handje bij het groeiproces van Ajax. Een fout heeft dankzij de verdediger niet zo snel fatale gevolgen, dat scheelt. Bovendien is Stam in de opbouw een toegevoegde waarde, door iedere bal zelfverzekerd naar een medespeler te spelen.

Sneijder kan dat vanaf het middenveld ook, onderstreepte hij na ruim een half uur. De Utrechter vond Rosales op de rechterkant, die Van Mosselveld uitspeelde. Babel kopte de voorzet bij de tweede paal in: 1-0.

Vlak voor rust maakte Sneijder 2-0, nadat de zwak fluitende Reinhold Wiedemeijer een overtreding op RKC-spits Hans van der Haar over het hoofd had gezien. Toen John Heitinga in de tweede helft snel 3-0 maakte, was het duel gespeeld. Opvallend was dat Klaas Jan Huntelaar niet scoorde, Sneijder en Rosales deden dat nog wel: 5-0. ,,Ik hoop niet dat iedereen nu gaat roepen dat Klaas zo goed meevoetbalde,’’ aldus Ten Cate. ,,Hij was nuttig als aanspeelpunt, maar hij speelde niet goed. Van mij mag Klaas af en toe voor eigen succes gaan.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 21, 2006 4:23 am

Die man z'n woorden klinken me echt als muziek in de oren. :worshippy:

Over Rosales. Tegen Kopenhagen speelde hij nipt voldoende. Tegen PSV vond ik hem aardig in de combinatie, dreigend en wist hij te scoren. Vandaag speelde hij blijkbaar ook weer aardig en gaf hij een assist en een doelpunt. Prima. :xyxthumbs:

Kan je via de site van Talpa trouwens geen samenvattingen meer kijken?

Heeft iemand ergens anders beelden vandaan weten te halen?

EDIT: Hoe open je die bestanden van Ultra Suid? Ik ben nu bezig deel 1 te openen (niet te saven). Moet ik daarna gewoon Windows Media Player gebruiken om hem te openen?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 21, 2006 6:41 am

Het alternatief voor Rosales is ver te zoeken , en trouwens hij was op tijd voor de 5e goal, wat zeurt iedereen toch altijd in het begin. De volgende wedstrijd Nac uit , gewoon 3 punten :eusa_dance:

Plaats reactie