AJAX - RKC (20-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 11:18 am

Hoeveel assists had hij? Ik durf te wedden dat Babel in evenveel wedstrijden als linksbuiten minimaal zoveel assists gaat geven.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2006 11:21 am

Ik meen 8 in de competitie. We zullen het zien
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 21, 2006 11:23 am

Zoals eerder gezegd, Babel is een ruwe diamant. Op dit moment is het verschil nog niet zo groot, maar Babel wordt véél beter dan Rosenberg. Hij moet wel hard werken aan zijn tekortkomingen, maar dat weet hij zelf ook.

Geef Ryan een basisplaats en hij maakt er vijftien tot twintig. En naarmate het seizoen vordert komen ook de assists. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 21, 2006 11:30 am

Je ziet nu al dat hij meer overzicht heeft dan toen hij debuteerde. Toen ging hij naar binnen en schoot hij op doel. Nu gaat hij naar binnen en kijkt of hij op doel moet schieten of af moet leggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 11:31 am

Babel is pas 19, hij is zeer leergierig en je ziet hem beter worden. Hij is professioneel bezig, niet bang om dingen te vragen aan medespelers. Ajax gaat nog heel veel plezier hebben aan Babel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2006 11:32 am

Rosenberg is ook jong. En Rosenberg is niet opgegroeid in 433 zoals Babel. Ik begrijp werkelijk niet waarom Rosenberg niet 'mag' werken aan zijn tekortkomingen, maar na 6 wedstrijden als midvoor al wordt uitgekotst, terwijl Babel het niet beter doet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 11:36 am

Ik kots niet op Rosenberg Lucas, ik was vorig seizoen 1 van de weinigen samen met jou die Rosenberg verdedigde. Maar waarom mag ik Babel niet beter vinden dan Rosenberg?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2006 11:38 am

Ik had het ook niet perse over jou. Ik vind het alleen opvallend dat Babel van alles mag, terwijl hij al wel jaren in de Ajaxcultuur is opgegroeid, terwijl de betere Rosenberg geen cent krediet krijgt.
I think I lost my fucking headache

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma aug 21, 2006 11:52 am

Lucas schreef:Rosenberg is ook jong. En Rosenberg is niet opgegroeid in 433 zoals Babel.
Rosenberg is komende maand al 24 jaar. Hij mist het inzicht en de functionele techniek om bij AJAX te slagen. Simpel.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 21, 2006 11:55 am

Lucas schreef:Ik had het ook niet perse over jou. Ik vind het alleen opvallend dat Babel van alles mag, terwijl hij al wel jaren in de Ajaxcultuur is opgegroeid, terwijl de betere Rosenberg geen cent krediet krijgt.
Mee eens, maar ook aanhanger van het idee dat Babel erg goed kan worden. Rosenberg is door Blind gehaald om eens anders te kunnen voetballen, maar wordt veroordeeld omdat Ajax dat niet doet en hij een totaal andere rol krijgt. Stel je voor dat we Zlatan linksbuiten hadden gezet, of KJH. Ik bedoel hier niet mee dat ze alle drie van gelijke klasse zijn.

De Ajaxcultuuur betekent dat als Vermaelen (ondanks zijn 20 jaar en een kort Ajaxverleden) één fout maakt, hij door sommigen wordt afgemaakt, terwijl Maduro (21 jaar en een langer Ajaxverleden) een heel seizoen niet aan de Ajaxnorm voldoet en niet wordt afgemaakt. De fans zijn tevreden met de opmerking: "Hij is moe van het jeugd-WK", nu is hij moet van het WK!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma aug 21, 2006 12:03 pm

Ben het met onder meer Joey eens, dat Ajax duidelijke progressie heeft geboekt ten opzichte van vorig seizoen, nu al. Het positiespel was veel beter, ik vond de 'zaalvoetbalacties' tussen Huntelaar, Babel, Sneijder en Gabri echt prachtig om te zien.
De wedstrijd begon nog redelijk slap vond ik, maar vanaf dat er een kwartier gespeeld was ging Ajax lekker voetballen en was het wachten op de eerste treffer. Toen die er eenmaal was, voelde je aan dat het een monsterscore kon gaan worden. 5-0 is uiteindelijk gewoon een goed resultaat, maar zoals HtC ook zei, het had veel meer kunnen zijn. Hadden de spelers denk toch de wedstrijd van woensdag al in hun hoofd.
Vond overigens nog wel het vermelden waard dat de scheidsrechter echt heel zwak floot. We winnen met 5-0, dus het is geen kritiek uit frustratie, maar die man (Wiedemeyer) geeft Ajax drie gele kaarten, zeer overdreven om dat te doen in zo'n wedstrijd waarin Ajax bijna geen overtredingen heeft begaan. Zo'n kaart voor Stam na 3 min. is gewoon belachelijk, maar ze tellen wel op voor een schorsing als hij er nog een paar pakt die wel nodig zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 21, 2006 12:05 pm

Die kaart voor Stam was ook bullshit, want het was een tackle op de bal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 12:06 pm

ik vond het wel een overtreding (want hij nam de man ook mee), maar geel was belachelijk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma aug 21, 2006 12:06 pm

Bertje schreef:Die kaart voor Stam was ook bullshit, want het was een tackle op de bal.
Uiteraard ben ik het ook niet met de kaart eens omdat hij gewoon niet terecht was. Wanneer iemand na 3 min. een overtreding maakt die echt geel waard is, moet je ook geel trekken, anders loopt het uit de hand. Maar een lichte overtreding bestraffen is onzin, je kan iemand eerst een waarschuwing geven
De kaart van Stam was te snel en onterecht. Maar ook de kaarten van Maduro en Gabri (?) vond ik overdreven. Wat mij betreft had dit een wedstrijd zonder gele kaarten kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 21, 2006 12:23 pm

Lucas schreef:Nee hoor, dat deed Ajax de eerste maanden onder Blind ook. Alleen had dat elftal geen rustpunten en dit elftal wel
even voor de duidelijkheid, bedoel je met ëerste maanden de eerste maanden van het seizoen 2004/'05 of seizoen 2005/06?

De eerste weken van blind in 2005 betekende 0-4 en 1-2, en eerste weken in 2005/06 leed blind's ajax 8 verliespunten wat heet "goed" in jouw boek?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2006 12:29 pm

Het ging over pressen Doc. Dat deed het Ajax onder Blind in de laatste wedstrijden van het seizoen 2004-2005 en de eerste wedstrijden van vorig seizoen. Dat was de vraag, niet of de spelopvatting toen net zo succesvol was (wat we natuurlijk nog even moeten afwachten)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 21, 2006 12:50 pm

Arwin schreef:
Bertje schreef:Die kaart voor Stam was ook bullshit, want het was een tackle op de bal.
Uiteraard ben ik het ook niet met de kaart eens omdat hij gewoon niet terecht was. Wanneer iemand na 3 min. een overtreding maakt die echt geel waard is, moet je ook geel trekken, anders loopt het uit de hand. Maar een lichte overtreding bestraffen is onzin, je kan iemand eerst een waarschuwing geven
De kaart van Stam was te snel en onterecht. Maar ook de kaarten van Maduro en Gabri (?) vond ik overdreven. Wat mij betreft had dit een wedstrijd zonder gele kaarten kunnen zijn.
I totally agree. Het was totaal geen harde wedstrijd. De kaart voor Stam was zwaar overdreven en bovendien, zo bleek later, inconsequent. De directe tegenstander van Rosales mocht onze Argentijn tot tweemaal toe onderuit schoffelen voor hij geel kreeg. Misschien vond de scheids het stoer om 's avonds in bed aan zijn eega te vertellen dat ie Stam al na 4 minuten geel gaf? Gabri's kaart was ook onzin; over die van Maduro valt te discussieren.

Al met al: dure kaarten, die dure schorsingen kunnen gaan opleveren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 21, 2006 12:53 pm

een 4-0 nederlaag in eindhoven zou je best kunnen plaatsen onder "pressen", het blijft dan alles behalve goed natuurlijk. tegen heerenveen is al dat pressen natuurlijk ook niet geweldig wanneer dat maar 1 goaltje opleverd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2006 12:54 pm

Dat zei ik thuis ook al ja. Waarschijnlijk mocht deze joker voor het eerst Ajax in de Arena fluiten en had ie zich voorgenomen om te laten zien niet onder de indruk en zeker geen thuisfluiter te zijn..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 21, 2006 12:59 pm

hij had als absolute anti-thuisfluiter bij de 2-0 ook kunnen affluiten vanwege een overtreding op en een blessure van een RKC'er. Ik vond de scheids niet echt slecht hoor.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2006 1:02 pm

Dr. Living Stoned schreef:een 4-0 nederlaag in eindhoven zou je best kunnen plaatsen onder "pressen", het blijft dan alles behalve goed natuurlijk. tegen heerenveen is al dat pressen natuurlijk ook niet geweldig wanneer dat maar 1 goaltje opleverd.
Het ging niet om de resultaten, ik reageerde op de vraag/opmerking dat de spelopvatting nu anders was dan we in jaren hebben gezien. Dat is onjuist, ook al had het onder Blind niet heel veel succes
I think I lost my fucking headache

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma aug 21, 2006 1:02 pm

Dr. Living Stoned schreef:hij had als absolute anti-thuisfluiter bij de 2-0 ook kunnen affluiten vanwege een overtreding op en een blessure van een RKC'er. Ik vond de scheids niet echt slecht hoor.
Dit zag ik op TV, maar in het stadion was ik (en mensen om heen) er in ieder geval totaal niet van bewust dat er werd doorgevoetbald na een blessure. Die gast kon ook gewoon doorvoetballen. Sowieso vind ik dat de 'sportiviteit' is doorgeslagen in misbruik maken van deze ongeschreven regel. Spelers zien een gevaarlijke situatie, dus ze blijven liggen en eisen dat de bal wordt buitengeschoten.
(Dit is overigens niet wat ik over RKC denk van gisteren, maar in het algemeen. Wat er gisteren gebeurd is voor het tweede Ajax doelpunt, is me nog steeds een raadsel.)

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 21, 2006 1:12 pm

dat is zo, maar als-ie zo anti-ajax had gefloten dan had-ie dan ook afgeloten, lijkt me. En ik zeg niet dat de scheids foutloos was, geel voor stam vond ik terecht. Ook de duik van Huntelaar werd terecht geen pingel.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma aug 21, 2006 1:15 pm

Dr. Living Stoned schreef:En ik zeg niet dat de scheids foutloos was, geel voor stam vond ik terecht. Ook de duik van Huntelaar werd terecht geen pingel.
Hé? Meen je dit serieus? Jij vond de overtreding van Stam, als het al een overtreding was, zo hard dat je er na 4 minuten al geel voor moet geven?

Over de overtreding op Huntelaar zijn we het waarschijnlijk gewoon oneens, ik vond het nl. absoluut een penalty. Die gozer steekt duidelijk z'n been uit en daar valt Huntelaar over.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma aug 21, 2006 1:22 pm

Ik vond geel een prima sanctie, die RKC'er was onderdeel van een min of meer kansrijke aanval. Dat werd om zeep geholpen door Stam, de gele kaart was dus terecht.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie